Článek

Nekouřit je zdravé. ZP 211 vás podpoří ve snaze přestat

 
ZP 211 se rozhodla podpořit letos ty, kteří s kouřením chtějí přestat. Pokud svoji snahu berou vážně a navštíví Centrum pro závislé na tabáku či poradenské centrum pro odvykání kouření, mohou od své „dvěstějedenáctky“ získat příspěvek 500 Kč na léčivé přípravky na podporu odvykání kouření, jako jsou např. náplasti, žvýkačky, či přípravek Champix.
14.06.2018 21:50 |

podobné články

Podobné články

Nekouřit je zdravé. ZP 211 vás podpoří ve snaze přestat

 
Budoucnost medicíny by neměla spočívat jen v léčení nemocí, ale v jejich předcházení. Filosofií Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra je podpora prevence a zdravého životního stylu. A k tomu bez výhrady patří i nekouření,“ říká lékař a generální ředitel ZP 211 David Kostka.
06.01.2018 08:50 |

podobné články

Medik radí - 6. díl - Jak přestat kouřit

 
S menším zpožděním, kvůli mému zdravotnímu stavu, je tu další díl "Medik radí". Dnešní díl měl být o tom, jak přestat kouřit, ale rozhodl jsem se, že Vám povím i o kouření obecně. To znamená, že zde uvedu i možné následky a nějakou statistiku. Doufám, že se Vám článek bude líbit. Co to vlastně kouření je? Kouření je vdechování tabákového kouře, jímž se do organismu dostává více než 2000 různých chemických látek schopných dalších reakcí, které mají mnohdy významné účinky na lidský organismus. Kouření je zařazeno jako nemoc pod diagnozou F-17(drogová závislost). Když nahlédneme do hrozivé statistiky, máme o další důvod víc, proč přestat kouřit. V České republice umírá každý rok asi 100 000 osob. Z tohoto počtu téměř 23 000 na nemoci způsobené kouřením. Kouření je příčinou úmrtí 60 lidí denně. Důsledky kouření jsou všeobecně známé a zasahují prakticky do všech odvětví medicíny. Patří sem rakovina plic, rakovina dýchacích cest a dutiny ústní a to i rtu, jazyka, hrtanu, hltanu, jícnu, žaludku, močového měchýře, slinivky, krve, prsů. Z dalších nemocí pak emfyzém plic (vymizení mezisklípkových sept), nedokrvenost srdce (ischemická choroba srdeční), častější výskyt infarktu myokardu, ateroskleróza obecně, Buergerova choroba, snížená fertilita (plodnost) a schopnost erekce, choroby trávicího ústrojí (např. vředy), zhoršený sluch, vliv na psychiku - kuřáci jsou častěji v depresi, kuřák onemocní roztroušenou sklerózou (sclerosis multiplex) 3× častěji než nekuřák a mnoho dalších nemocí. Přitom přestat kouřit je velmi obtížné. Jedná se především o drogovou závislost na nikotinu. Nejdůležitější pro začátek je rozhodnutí nekouřit, mít motiv a vůli změnit svůj „životní styl“. Pouze 3 ze 100 kuřáků dokáže s kouřením přestat bez pomoci odborníka. Neexistuje návod jak přestat s kouřením, každý kuřák reaguje na jinou léčbu, někomu pomůžou jen nikotinové náplasti, někdo musí přestat naráz. Kuřák potřebuje především vyřešit svou psychosociální závislost. Fyzickou závislost lze, alespoň dočasně, odstranit podáváním nikotinu. Ovšem jinou formou než vykouřenou cigaretou. Tuto možnost poskytují různé léky, které v současnosti může předepsat kterýkoliv lékař. Je to sice nákladné, ale když si to spočítáme, tak léčba pomocí Nicorette stojí asi 4150 Kč za 3 měsíce. Přitom by kuřák při dávce 20 cig/den za tři měsíce zaplatil 4350 Kč. V konečném důsledku tedy ušetří asi 200 Kč a po třech měsících je po závislosti. Pak už záleží na každém jednotlivci. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.08.2009 09:40 |

podobné články

4 tipy jak připravit zdravé snídaně

 
Máte rádi zdravé snídaně? V tom případě jste tady správně! My totiž víme, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne a že jej rozhodně není radno podceňovat. A když už snídat, tak nejen chutně, ale vydatně a zdravě. Jenže jak na to?! Připravit si zdravou snídani, která vás nejen zasytí, ale zároveň vám zachutná a především vás nastartuje do nového dne, není tak složité, jak si možná myslíte. V dnešním článku vám poradíme, jak na to. Připravte si zdravé snídaně snadno a rychle Co si představíte pod pojmem zdravé snídaně? Podle nás je to chutné jídlo, které prospívá našemu zdraví, dodá našemu tělu potřebné živiny a přitom jej zbytečně nezatíží. Tip první: ovoce po ránu v neomezeném množství Ovoce je známé tím, že obsahuje cukr. Proto se nedoporučuje ke konzumaci v odpoledních hodinách, kdežto po ránu si jej můžete dopřát prakticky neomezené množství. Právě proto je ovoce ideální volbou právě na snídani, protože vám dodá cukr potřebný pro nastartování organismu a dodání energie. Ovoce si můžete dát samotné, skvělé je jako přísada do vloček, kaší nebo müssli. Tip druhý: zelenina je trefa do černého Největší výhodou zeleniny je skutečnost, že neobsahuje žádné kalorie. Co to pro vás znamená? Že jí můžete jíst neomezené množství kdykoli během dne. Na snídani je zelenina ideální volbou, opět jí můžete jíst syrovou zkrátka jen tak, můžete si ji dát jako přílohu k pečivu. Tip třetí: ovesné kaše všeho druhu Zkusili jste někdy ovesnou kaši? Ne? V tom případě nevíte, o co se připravujte!I ovesnou kaši zařazujeme mezi zdravé snídaně, proto se jich určitě nemusíte bát. Ovesnou kaši si můžete dochutit a oživit čímkoli dle vlastní chuti. Nabízí se například ovoce, lžička medu nebo třeba rozinky. Tip čtvrtý: a co třeba smoothie? Mezi naše tipy na zdravé snídaně rozhodně musíme zařadit i smoothie, která jsou na... Čtěte více Příspěvek 4 tipy jak připravit zdravé snídaně pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
27.09.2017 08:45 |

podobné články

Užitečné tipy pro zdravé spaní

 
Zdravé spaní je pro každého z nás velice důležité. Uvědomte si, že spánkem strávíte třetinu vašeho života a jen kvalitní spaní vám dokáže zajistit dostatek energie a psychické i fyzické pohody. Pokud se dobře nevyspíte, probudíte se do nového dne bez nálady, budete rozmrzelí a protivní, což se negativně projeví jak v osobním, tak i kariérním životě. Chcete-li si dopřát skutečně zdravé spaní, pak byste měli vědět, jak tohoto stavu docílit. Důležitost spánku rozhodně není radno podcenit. Mnoho lidí svůj spánek šidí, nespí tolik hodin, kolik jejich tělo potřebuje nebo naopak spí v prostředí, které na jejich spánek negativně působí nebo jej dokonce ruší. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů pro zdravé spaní, které byste si určitě neměli nechat ujít! Užitečné tipy pro zdravé spaní, aneb jak se vyspat dorůžova? Možná patříte k lidem, kteří se rádi vyspí a rádi si dopřejí dostatek hodin klidného a ničím nerušeného spánku. Jenže i přes veškerou snahu se vám ne vždy podaří spát celou noc, často se budíte, ráno se probouzíte vyšťavení a bez elánu do jakýchkoli aktivit. A to je špatně! Proto jsme pro vás připravili několik tipů pro zdravé spaní, po kterém nehrozí, že byste se ráno probudili bez úsměvu od ucha k uchu! Tip první: opravdu kvalitní matrace Možná vám to bude znít jako klišé, ale kvalitní matrace je pro zdravý spánek naprostý základ. V současné době můžete vybírat ze skutečně pestrého množství výrobků, mezi nimiž si každý dokáže najít to pravé ořechové. Velice oblíbené jsou matrace z paměťové pěny, které jsou známé pro svou schopnost dokonale se přizpůsobit lidskému tělu. Další alternativou jsou matrace z líné pěny vyrobené ze směsi PUR a HR pěny, které disponují perfektní tepelnou roztažností, která působí proti vzniku proleženin. Jistotou, u které nemůžete sáhnout vedle, jsou zdravotní matrace, které jsou sice drahé, ale... Čtěte více Příspěvek Užitečné tipy pro zdravé spaní pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.08.2016 05:00 |

podobné články

Tipy na zdravé mlsání

 
Ačkoli se snažíte žít zdravě, stravujete se podle přísných návyků a pečlivě sledujete každý přibraný gram, určitě i vás tu a tam přepadne neovladatelná chuť na něco sladkého. Snažíte se touze zahřešit si na sladkém odolat, ale potřeba je natolik silná, že zpravidla tento váš vnitřní souboj prohráváte, dopřejte si nějakou kalorickou bombu a poté s výčitkami svědomí lezete na váhu plní obav, kolik následků to na vás zanechalo. Sladké ke svému životu potřebujeme všichni. Zatímco někdo více, jiný méně. Proč si tedy čas od času nezamlsat bez výčitek? Připravili jsme pro vás několik tipů na zdravé mlsání, díky kterému zaženete chutě na sladké dobroty a své podlehnutí si následně nebudete muset vyčítat! Zdravé mlsání, aneb dobroty bez výčitek! 1. Jablečný pudinkový dort Potřebujete: 750 g jablek 2 hrníčky vody 100-150 g cukru 2 vanilkové pudinky 1 vanilkový cukr piškoty šlehačku citronovou šťávu Postup: Jablka oloupejte a nastrouhejte. Poté je s cukrem a hrníčkem vody rozvařte na kaši. Ve druhém hrníčku vody rozmíchejte vanilkové pudinky, vlijte je do jablečné kaše a nechte projít varem. Podle chuti přidejte citronovou šťávu. Část jablečné kaše nalijte do dortové formy, naskládejte na ní piškoty, zalijte další částí jablečné kaše – tento proces opakujte 2x. Jablečný dezert poté uložte do lednice, kde jej nechte ztuhnout nejlépe do druhého dne. Následně jej vyklopte dnem vzhůru a ozdobte šlehačkou. 2. Minisušenky s mrkví Potřebujete: 40 g ovesných vloček 50 g mrkve 40 g hladké mouky 20 g tuku 1 lžičku nízkokalorického sladidla Postup: Mrkev oloupejte a nastrouhejte najemno. Ovesné vločky pomocí mixéru rozmixujte do jemna. Poté ze všech ingrediencí vypracujte těsto, které rozdělte na cca 20-25 kousků. Z těch poté udělejte kuličky a z nich následně placky. Plech vyložte pečicím papírem, naskládejte na něj připravené mrkvové placky a pečte při 200°C cca 8 minut. 3. Citronové želé... Čtěte více Příspěvek Tipy na zdravé mlsání pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
12.07.2016 04:40 |

podobné články

Skvělé recepty na zdravé snídaně

 
Zdravé snídaně jsou nejlepším začátkem nového dne. Odborníci se shodují na tom, že snídaně je nejdůležitějším jídlem a rozhodně není na místě ji vědomě vynechávat nebo se na tomto jídle šidit. Ba naopak byste si měli dát záležet, aby vaše snídaně byla nejen zdravá, ale i vydatná a chuťově vynikající. Pod pojmem zdravá snídaně si každý z nás představí něco jiného. Někdo si vybaví spoustu ovoce, jiný zase ovesnou kaši se lžičkou medu, jiný cereální pečivo a k tomu třeba cottage. Možností a variací na zdravé snídaně je přitom mnohem, mnohem, mnohem více. I my vám v dnešním článku přinášíme zajímavou inspiraci! Tipy na zdravé snídaně Nebudeme vám zde vypisovat důvody, proč je snídaně tak důležitá a proč byste na ni neměli zapomínat. Pakliže patříte k lidem, kteří první jídlo dne vynechávají nebo mu nepřikládají takovou váhu, jakou by si zasloužilo, pak pro vás může být dnešní článek nejen inspirací, ale i motivací k tomu, proč svůj postoj ke snídani změnit. Podívejte se na následující videa, ve kterých najdete tipy na zdravé snídaně, které nejen dobře vypadají, ale dodají vám potřebnou energii a ke všemu skvěle chutnají. Tak se pojďte inspirovat!   Příspěvek Skvělé recepty na zdravé snídaně pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.09.2017 20:30 |

podobné články

Jste spokojení se svojí ZP 211? Pošlete to dál...

 
I v letošním roce vyhlašuje ZP 211 velmi atraktivní akci pro své spokojené klienty. Ten, kdo je se službami ZP 211 spokojen, může to poslat dál a doporučit svoji zdravotní pojišťovnu blízkým, přátelům či příbuzným. A nepřijde zkrátka - čeká ho milá odměna.
11.06.2015 18:21 |

podobné články

ZP 211: Náklady na léčbu rakoviny strmě rostou

 
Náklady Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR (ZP 211) na léčbu rakoviny strmě rostou. Jen za tzv. biologickou léčbu ve specializovaných onkologických centrech zaplatila ZP 211 v prvním čtvrtletí téměř o třetinu více než před rokem. Za moderní protonové ozařování vydala pojišťovna za poslední necelé tři roky více než 43 miliony korun.
28.07.2016 11:55 |

podobné články

ZP 211 má v Praze již čtvrtou pobočku

 
Ve čtvrtek 1. února otevřela ZP 211 již čtvrtou pobočku v hlavním městě. Pojištěnci ZP 211 mohou nyní svoji pojišťovnu navštívit kromě Vinohrad, Smíchova , Hájích i v pražských Petřinách.
06.02.2018 09:00 |

podobné články

Jak se odnaučit kouřit? Metody které fungují

 
Jste již několik let aktivním kuřákem, ale často přemýšlíte nad tím, jak přestat kouřit? Nebo jste se o to už několikrát pokoušeli, bohužel neúspěšně? Možná jste jen nenalezli nejvhodnější způsob odvykání kouření. Jisté je, že odvykání kouření je opravdu náročné a vyžaduje veliké úsilí. Základním předpokladem pro úspěšné ukončení tohoto zlozvyku je rozhodnutí přestat. Vaše rozhodnutí o ukončení kouření, má při odvykání zásadní význam. Také je velmi důležité opravdu chtít s kouřením přestat, mít odhodlání a pevnou vůli. Pomoci vám mohou také některé informace o změnách a “uzdravení” vašeho těla poté, co si dáte svou poslední cigaretu. Změny v organismu poté, co přestanete kouřit V momentě, kdy přestanete kouřit, prokážete svému tělu obrovskou službu. Již 20 minut od vaší poslední cigarety se vrací do normálu váš krevní tlak i tepová frekvence a dochází ke zlepšení krevní cirkulace v horních i dolních končetinách. Po deseti hodinách od poslední cigarety se vrací do normálu koncentrace kyslíku v krvi . Po 24 hodinách odvykání je z vašeho těla vyloučen oxid uhelnatý a vaše krev je okysličenější. Vaše plíce a dýchací cesty se také začínají čistit. Do 48 hodin odbourá vaše tělo veškerý nikotin. Vaše smysly, především chuť i čich se zlepšují. Do 72 hodin se rozšíří dýchací cesty a bude se vám snadněji dýchat. Do 12 týdnů dojde ke zlepšení krevního oběhu, chůze a běh pro vás budou snadnější a budete se méně zadýchávat. Mezi třetím a devátým měsícem se vám výrazně zlepší funkčnost plic. Také vymizí problémy, jako jsou kašel, dušnost či pískoty na hrudi. Do 5 let od poslední cigarety vám klesá riziko srdečního infarktu na polovinu rizika kuřáka a do 10 let vám klesne vznik plicní rakoviny na polovinu rizika kuřáka. Jak přestat kouřit? Způsobů, jak ukončit svou závislost na kouření, je v dnešní době spousta. Existuje několik pomůcek, které... Čtěte více Příspěvek Jak se odnaučit kouřit? Metody které fungují pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
17.02.2016 09:40 |

podobné články

Boj proti rakovině nikdy nekončí – co jí raději předejít?

 
V květnu proběhl každoroční Den boje proti rakovině. K této problematice pořádá MČ Praha 8 pod záštitou radního Radomíra Nepila (ANO) zajímavou akci „Den zdraví – normální je nekouřit“, zaměřenou na rakovinu plic. Ročně je diagnostikováno téměř 6700 nových případů. Na 80 % všech pacientů onemocnění podlehne. Podle statistik umírá v ČR na následky spojené s kouřením přes 20 tisíc lidí ročně, tolik lidí žije v menším okresním městě. Den zdraví – normální je nekouřit se uskuteční v úterý 31. května 2016 mezi 11. a 18. hodinou v přízemí OC Krakov (poblíž vchodu z ulice Hnězdenská).
27.05.2016 15:25 |

podobné články

Klaudiánova nemocnice zve na akci Zdravější je nekouřit

 
Úterý 31.5. je Světový den bez tabáku. Klaudiánova nemocnice jej oslaví osvětovou akcí "Zdravější je nekouřit!", kdy kuřáci budou mít možnost vyměnit své cigarety za jablko.
27.05.2016 21:50 |

podobné články

ZP 211 podpoří telemonitoring těhotných

 
Zdraví vede ke štěstí a šťastný život je to, o co všichni usilujeme. Proto ZP 211 vymýšlí nové projekty posilující zdraví svých klientů. Nyní přichází s podporou telemonitoringu, tedy moderní metody sledování zdravotního stavu pacienta na dálku. Týkat se bude sledování žen s těhotenskou cukrovkou.
09.06.2018 17:50 |

podobné články

Má váš lékař smlouvu s pojišťovnou? U ZP 211 to zjistíte jednoduše

 
Zjistit, zda má váš lékař smlouvu se ZP MV ČR (ZP 211), je velice jednoduché. Stačí vám na to pár minut, strávených na webových stránkách www.zpmvcr.cz.
29.10.2016 18:40 |

podobné články

Do vaší ZP 211 konečně i metrem

 
Vážení klienti, s radostí vám oznamujeme, že ZP 211 pro vás po letech provizoria našla v Praze nové důstojné klientské pracoviště.
17.10.2015 18:51 |

podobné články

Sleva na startovné na Kolo pro život pro pojištěnce ZP 211

 
Máte-li rádi horské kolo, pak je pro vás největší seriál závodů horských kol Kolo pro život jako stvořený. Pokud jste navíc pojištěni u ZP 211, můžete využít slevu 20 % na startovné. Sleva platí pro prvních 25 pojištěnců na každý ze série závodů.
27.03.2017 21:11 |

podobné články

ZPMV: Jóga rodinný den s 211 - České Budějovice

 
Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra České republiky a studio THINK YOGA Vás zvou v sobotu 16. září 2017 od 13 do 16 hodin na Jóga rodinný den s 211 – PARK STROMOVKA – České Budějovice.
13.09.2017 13:05 |

podobné články

Jste chronicky nemocní? ZP 211 myslí i na vás

 
ZP 211 letos připravila příspěvek z fondu prevence i pro ty klienty, kteří se již léčí s nějakou chronickou nemocí. Fond prevence slouží totiž nejen k předcházení vzniku nemocí, či podpoře zdravého životního stylu, ale také k tomu, aby napomohl zlepšení zdravotního stavu.
14.02.2018 08:50 |

podobné články

Jak se zachovat, když vás uštkne had?

 
Léto se pomalu blíží a společně s ním i čas strávený v přírodě, nejrůznější výlety, turistické procházky a podobně. Ačkoli za čas strávený na čerstvém vzduchu vás nikdo kárat nebude, ba naopak, může se stát, že při svých toulkách narazíte na hada.  Jen taková malá zvídavá otázka: víte, jak se zachovat, když vás uštkne had?! Byli byste možná nemilé překvapení, kolik lidí by si v takové situaci nedokázalo poradit. Přitom alespoň první pomoc při uštknutí by měl znát úplně každý. Nikdy přece nevíte, kdy se vám taková znalost bude hodit! Jak se zachovat, když vás uštkne had Byli bychom samozřejmě jedině rádi, pokud byste se do takové situace nikdy nemuseli dostat. Jenže příroda umí být v mnoha směrech pěkně nevyzpytatelná, a proto určitě nebude na škodu, pokud si přečtete dnešní článek. Poradíme vám v něm, jak se zachovat, když vás uštkne had. První pomoc Pokud dojde k uštknutí hadem, pokuste se ránu lehce dezinfikovat. Následně jí něčím sterilním překryjte, zbavte se věcí, které by mohly v případě otoku nějakým způsobem poškodit tělo (sundejte boty, ponožky, náramky, prstýnky atd) a dopravte postiženého co možná nejrychleji k lékaři. Co rozhodně nedělat při uštknutí hadem Pojďme si ještě společně říci, co byste určitě neměli udělat, když vás uštkne had. Některé chyby vás mohou ohrozit na životě. 1. Žádné prudké pohyby Když vás uštkne had, nedělejte žádné prudké pohyby. Pohybujte se pomalu, nikam nespěchejte a už ho vůbec ve snaze dojít k lékaři co nejrychleji neběhejte. 2. Žádné odsávání jedu Možná jste to viděli v nějakém filmu, určitě to ale není správný postup. Snahou odsát jed z rány byste akorát způsobili její zvýšené prokrvení a tím byste zrychlili vstup jedu do krevního oběhu. 3. Žádné zaškrcení rány Další velice častou a okouknout chybou je zaškrcení rány.  Možná byste to mysleli dobře, efekt by to... Čtěte více Příspěvek Jak se zachovat, když vás uštkne had? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.06.2017 06:40 |

podobné články