Článek

Nejlepší prevence proti civilizačním chorobám: Střídmost v jídle a pohyb!

 
„Civilizační nemoci“ nás straší na každém kroku. Už z označení logicky vyplývá, že jsou spojené s moderní civilizací. Je vůbec možné proti nim nějak bojovat? Odborníci tvrdí, že ano. Stačí se nepřejídat a pohyb vnímat jako nedílnou součást života.
29.06.2015 14:10 |

podobné články

Podobné články

Zeleninová zahrádka v boji proti civilizačním chorobám

 
Pěstujete zeleninu pro radost, protože vám chutná a protože tušíte, že je zdravá? Německý odborník na výživu vytipoval několik druhů zeleniny, které mohou hrát významnou úlohu v prevenci proti civilizačním chorobám. Co tedy zasadit?
03.07.2015 12:30 |

podobné články

Proč a jak vám pomůže pravidelný pohyb?

 
Pravidelný pohyb by měl být nedílnou součástí života každého z nás, bez ohledu na pohlaví nebo věkovou skupinu. Bohužel stále větší procento lidí od jakékoli fyzické aktivity upouští, protože jsou zlenivělí a zhýčkaní současnou dobou – drtivá většina lidí má auto, kterým se všude dopraví, místo schodů používáme eskalátory nebo výtahy a velkou část volného času prosedíme za počítačem nebo před televizí. Dříve byl pravidelný pohyb jakousi samozřejmostí. Nejen v přírodě, ale i v uličkách města jsme mohli vídat běžce, lidé pracovali na polích, obstarávali svůj pozemek, trávili s dětmi čas na čerstvém vzduchu. Pod pravidelným pohybem si nemusíte nutně představit pouze cvičení a mučení sebe sama v posilovně, je to jakákoli aktivita, při které rozhýbete tělo. Pravidelný pohyb je radost, nikoli nutnost Budete-li k pravidelnému pohybu přistupovat jako k povinnosti, která vás nebaví a naopak vás nudí, nikdy se pro něj dostatečně nenadchnete. My vás nechceme nutit do několika hodin týdně strávených za dveřmi fitness centra, nebudeme po vás chtít pořízení permanentky do bazénu ani vás nezlákáme k vytvoření domácí posilovny. Místo toho vám řekneme, proč je pro vás a vaše zdraví pravidelný pohyb důležitý a proč byste jej ze svého života neměli vynechávat. V čem vám pravidelný pohyb pomůže? Pravidelná fyzická aktivita, ať už bude jakákoli, má na vaše zdraví výrazný a především pozitivní vliv. Mezi největší kladné stránky a výhody pravidelného pohybu patří následující: spalování nadbytečné energie stimulace krevního oběhu posilování srdce čištění plic prokrvení pokožky zvýšení pružnosti šlach vyplavování endorfinů neboli hormonů štěstí podpoření lymfatického systému Budete se cítit lépe Začnete-li se pravidelně hýbat, nejenže tak zvýšíte svou fyzickou kondici, ale navíc můžete i zhubnout – a to je určitě velkým lákadlem pro mnohé z vás. Nečekejte překotné výsledky do několika dní, zvláště v případě, pokud jste až do dnešního dne zaujímali roli pecivála a pohyb... Čtěte více Příspěvek Proč a jak vám pomůže pravidelný pohyb? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.02.2017 09:25 |

podobné články

Nejlepší prevence proti křečovým žílám

 
Dá se něco dělat proti křečovým žílám? Lze vzniku varixů nějakým způsobem zabránit a předejít? Existuje účinná prevence, která zaručeně zafunguje? Ještě než se necháte strhnout dalšími otázkami, v klidu si přečtěte náš dnešní článek. Ten jsme věnovali právě prevenci proti křečovým žílám, takže pokud je pro vás tohle téma aktuální nebo vás zajímá a chcete o něm vědět více, určitě nepřestávejte číst. Křečové žíly představuje nejčastější cévní onemocnění, které se na první pohled tváří nenápadně, ale může přinášet i větší zdravotní komplikace. Mohou se objevit nepříjemné otoky a pověstně známé pocity těžkých nohou, někoho potrápí nadměrná únava a skončit to může až u žilní trombózy, jenž může zapříčinit plicní embolii. Jak předejít křečovým žílám? Co se prevence proti křečovým žílám týče, stojí odborníci na dvou táborech – zatímco jedni jsou přesvědčeni, že se jim dá předejít, druzí jsou opačného názoru. Podle nich lze pouze podstoupit některá opatření, která dokážou výrazně snížit riziko vzniku varixů. A právě na tato preventivní opatření se teď společně podíváme v následujících řádcích. Chce to pohyb! Jestliže chcete lidově zvaným křečákům předejít, musíte se hýbat. Pravidelná fyzická aktivita dokáže nejen s křečovými žílami hotové divy. Co naopak vznik křečových žil podporuje, je jednostranná zátěž nohou trvající delší dobu, například dlouhé stání, sezení atd. Jako vhodnou aktivitu doporučujeme jízdu na kole, plavání nebo tolik oblíbený běh. Pryč s nadbytečnými kily! Bohužel i nadváha může být příčinou vzniku křečáků. Jestliže se potýkáte s kily navíc, určitě by nebylo od věci zhubnout. Samozřejmě ne nějak radikálně, bohatě postačí, pokud dosáhnete váhy úměrné k vaší výšce. Zaměřte se na stravu! Věděli jste, že prevencí proti vzniku křečových žil může být i vaše strava? Možná je to pro vás překvapení, ale je to tak. Existují totiž potraviny, které pomáhají snížit riziko vzniku varixů. Ve vašem jídelníčku by se proto měly... Čtěte více Příspěvek Nejlepší prevence proti křečovým žílám pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
12.06.2017 06:30 |

podobné články

Pohyb je elixír života, který je zdarma!

 
5 rad, jak se hýbat zdravě! Pohyb, pohyb a ještě jednou pohyb! To je zaklínadlo, u kterého končí a začíná prevence snad všech zdravotních neduhů. Navíc nic nestojí. Zdravý pohyb ale má svá pravidla! Zde je pět základních zásad, kterými je dobré se řídit, aby vám opravdu prospíval.
16.11.2016 14:15 |

podobné články

Plavání jako prevence?

 
Plavání je sport, kterému se můžete věnovat v jakémkoli věku. Společně s několika dalšími aktivitami, mezi kterými můžeme narazit na jízdu na kole, běh nebo klasickou chůzi, patří mezi tzv. aerobní aktivity s opakovacím charakterem. Dobrou zprávou je, že se mu může věnovat kdokoli bez rozdílu na již zmíněný věk, pohlaví nebo tělesné proporce – plavat mohou ženy i muži, lidé s dokonalými mírami i ti, kteří mají nadváhu, lidé v pětatřiceti letech nebo klidně i v sedmdesáti. Plavání je skvělé v tom, že probíhá ve vodě, která sama o sobě nadnáší. Díky tomu jsou naše pohyby daleko jednodušší a lehčí. Odpadá tedy zátěž vlastní váhy, díky čemuž nedochází k zatěžování kloubů ani k otřesům. Může plavání fungovat jako prevence? Aktivní pohyb do života každého z nás neodmyslitelně patří. Dospělý člověk by se  měl hýbat alespoň hodinku denně a nezáleží na tom, zda si půjde zaběhat, zajde si do posilovny nebo si zaplave. I plavání může fungovat jako skvělá prevence, která do našeho života vnese pravidelnou fyzickou aktivitu a ještě udělá něco pozitivního pro naše zdraví. Účinky plavání na naše zdraví: rovnoměrně aktivuje všechny svalové skupiny nezatěžuje klouby má příznivý vliv na páteř slouží i jako rehabilitace posiluje funkci srdce zlepšuje fyzickou kondici Jaký zvolit styl plavání? Říkáte si, že si vyhradíte dvě hodinky dvakrát do týdne a začnete chodit plavat, ale nevíte, jakou techniku zvolit? Věřte, že v tomto případě nehraje důležitou roli ani tak styl plavání, ale jeho technika. Jen správně provedené cviky mají ten nejlepší účinek, jinak to děláte zbytečně. Hodně záleží na tom, proč začnete plavat. Kdo s ním začne s vidinou redukce hmotnosti, ten se bude muset více snažit a bude muset plavat poctivě. Kdo naopak bere plavání jen jako rekreaci, ten může pro své zdraví strávit půl hodinky v sauně a zaplavat si jen... Čtěte více Příspěvek Plavání jako prevence? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
27.09.2016 06:10 |

podobné články

Zázračná sója: Oblíbená luštěnina hlavně veganů a vegetariánů. Je ale opravdu tak zdravá, jak se říká?

 
Když byla tato luštěnina objevena, psalo se o ní jako o potravině budoucnosti. Holdují jí zejména vegetariáni a vegani, protože je dokonalou náhražkou masa. Navíc působí jako prevence proti rakovině a nejrůznějším civilizačním chorobám. Je tomu ale skutečně tak?
28.04.2016 12:45 |

podobné články

10 otázek pro odborníka: Boj proti civilizačním chorobám? Méně se cpát a více hýbat!

 
Moderní doba s sebou přináší nejen pokrok v dobrém slova smyslu, ale také obávané civilizační nemoci. Léky odborníci stále usilovně hledají. Podle obezitologa MUDr. Martina Matoulka Ph.D. z Všeobecné fakultní nemocnice v Praze je zatím jediná cesta, jak snížit riziko onemocnění, a tou je pohyb.
25.09.2014 00:15 |

podobné články

Prodlužuje život, utužuje zdraví, léčí i mysl: Nakopne vás pohyb!

 
I když to zní paradoxně, jednou ze zbraní proti neodbytné únavě je pohyb. Ale není to pohyb ledajaký. Léčivé účinky má totiž pohyb zdravý a pravidelný, který by měl být samozřejmou součástí života každého z nás. Jak pohyb léčí a který je ten nejzdravější?
19.03.2017 10:10 |

podobné články

Škůdci pokojových rostlin a jak proti nim bojovat

 
Určitě mnoho z vás zná ten pocit, kdy s láskou a péči pěstuje od semínka rostlinku, a poté jí začnou napadat a ochutnávat škůdci pokojových rostlin. Některá řešení nejsou složitá, jiná naopak vyžadují radikální proces. Nejčastěji se na pokojových rostlinách vyskytují mšice, svilušky, lalokonosci, housenky, molice, červci, puklice, smutnice a další. Rozeznat škůdce vyžaduje hluboké znalosti, ovšem někdy stačí pozorovat pouze příznaky a odhalíte pachatele. Listové mšice způsobují deformaci stonků a listů. Rostlinka je celkově slabá a na listech i výhonech najdete lepkavou medovici. Vyskytují se často od jara do podzimu. Svilušku chmelovou odhalíte podle tečkovaných či skvrnitých listů a svinutých okrajů. Na rubu listu se vyskytují jemné sametové pavučinky. Vyskytuje se rovněž od jara do podzimu. Puklice způsobuje lepkavý povlak na černajících listech, hnědý či žlutý a voskovitý na rubu listů. Vyskytuje se během celého roku. Červci dávají rostlince pořádně zabrat. Ta slábne, žloutne a v páždí listů se nachází bílá voskovitá vata, medovice na listech a kaktusových výhonech – napadá i kaktusy. Rostlinku napadnou kdykoliv během roku. Červci mohou být buď na listech, nebo kořenech – rostlina neprospívá a bílý voskovitý hmyz sídlí v chomáčcích kořene. Jak bojovat se škůdci Základní radou je prevence a udržovat pokojovou rostlinu v nejlepší kondici a zdraví. Silná rostlina má dobrou imunitu a schopnost odolávat škůdcům i chorobám. Proti některým škůdcům stačí pravidelné sprchování, jindy musíme sáhnout po insekticidním přípravku. Někdy stačí rostlinku přesadit, opatrně očistit proudem vody a důkladně vymýt i kořeny. Pozor na choroboplodné zárodky v půdě Často si škůdce přineseme už z obchodu v hlíně, kterou následně použijeme do květináčů. Opět se vyplatí prevence – hlínu před použitím jednoduše upečte. Ano, čtete dobře. Rozložte jí na pečící plech a upečte. Tím zlikvidujete všechny choroboplodné zárodky. Teprve tuto hlínu po jejím vychladnutí použijte. Příspěvek Škůdci pokojových rostlin a jak proti nim bojovat pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.05.2016 15:25 |

podobné články

Ministerstvo vnitra ocenilo nejlepší projekty národního kola Evropské ceny prevence kriminality

 
Prevence trestné činnosti páchané na seniorech byla tématem Evropské ceny prevence kriminality (ECPA) pro rok 2016. Tato soutěž každoročně oceňuje nejlepší evropský projekt v oblasti prevence kriminality. Česká republika se soutěže účastní od roku 2005.
23.02.2017 14:05 |

podobné články

Zdivem proti civilizačním chorobám

 
Komerční sdělení: Většina majitelů domů nebo bytů v současnosti řeší především teplo a vytápění. Tepelný komfort ale není jedinou složkou mikroklimatu, která přímo ovlivňuje naše pohodlí a zdraví. O zdravotní nezávadnosti bydlení rozhoduje také jeho vlhkostní klima....
28.09.2010 05:15 |

podobné články

OZP zintenzivňuje boj proti civilizačním chorobám

 
Více než 200 tisíc klientů absolvovalo v posledních letech preventivní prohlídky zaměřené na sledování výskytu civilizačních chorob, jako jsou nádorová nebo srdeční onemocnění. V rámci bonusové nabídky je poskytuje bezplatně Oborová zdravotní pojišťovna.
04.06.2015 11:07 |

podobné články

Pánové, pozor! Víme, co vám zkrátí penis!

 
Čím se liší kluci od holek, ví každé malé dítě. Nejvýznamnější rozdíl se nachází v mužských kalhotách. Když o něm muži mluví, je často velký a mocný. Díky civilizačním chorobám a nezdravým návykům se ale mužská chlouba může změnit v neškodného kašpárka. Kvůli špatným návykům se může zkrátit až o několik centimetrů a špatné chování může zapříčinit i ztrátu plodnosti, životní síly a optimismu. Blesk vám přináší přehled nebezpečí, která na mužství v dnešním světě číhají.
18.07.2012 23:30 |

podobné články

Vědci: Pánové, jezte vlašské ořechy, vaše spermie budou zdravější

 
Kvůli civilizačním chorobám přibývá mužů s nekvalitními nebo málo pohyblivými spermiemi. Pánové, pokud tedy chcete udělat něco pro jejich zdraví, jezte denně dvě hrsti vlašských ořechů.
17.08.2012 11:30 |

podobné články

Jak chůze prospívá lidskému zdraví?

 
Chůze je pro člověka nejpřirozenějším způsobem pohybu, a proto se není čemu divit, že má na naše zdraví pozitivní vliv. Odborníci se shodují na tom, že dospělému člověku stačí 30 minut svižné chůze denně. Navíc tato fyzická aktivita vůbec nic nestojí a nenutí vás investovat peníze do výbavy či speciálního oblečení. Nepatříte-li mezi sportovní nadšence, ale i přesto byste rádi pro své zdraví něco udělali, pak si přečtěte náš dnešní článek zaměřený na to, jak chůze prospívá našemu zdraví. Společně se podíváme, jaký vliv má tento jednoduchý, leč efektivní pohyb na vaší fyzickou i psychickou stránku. 3 důkazy, že chůze prospívá vašemu zdraví I chozením se dá zhubnout Jen málokdo je upřímně spokojen se svou postavou. Toho trápí faldíky na břiše, toho zase silnější stehna a ten se pro změnu stydí za celulitidu na zadečku. Možná ani vy neberete svou postavu takovou, jaká je a chtěli byste přebytečná kila uložená na vašem těle navíc shodit. Nejste-li zrovna nadšenci pro několikahodinové cvičení v posilovně a sahání si až na dno svých sil, pak sami sobě naordinujte půl hodinky rychlejší chůze denně. Svižným tempem se projděte uličkami města, vydejte se na procházku parkem nebo vyrazte do lesa. Pravidelným pohybem dojde ke zlepšení vašeho metabolismu a zároveň i lepší reakci vašeho těla na inzulin, díky kterému se zlepší spalování tuků. Chůze jako zdravotní prevence Ačkoli si možná říkáte, že chození je tak obyčejný pohyb, kterým svému zdraví rozhodně přilepšit nemůžete, není to pravda. I v tomto případě mají odborníci jasno a shodují se na tom, že procházka ve svižnějším tempu výrazně napomáhá ke snižování cholesterolu a krevního tlaku, což má za následek snížení rizika vzniku mozkové příhody. Mimo jiné při tomto pohybu dochází k přirozenému posílení kosti, což je účinná prevence proti rozvinutí osteoporózy. Jako třešničku na dortu zmíníme posílení kloubů. Lepší myšlení i pocit ze... Čtěte více Příspěvek Jak chůze prospívá lidskému zdraví? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
13.10.2016 06:30 |

podobné články

Jarní postřik ovocných stromů

 
Jaro láká všechny zahrádkáře a pěstitelé ven. Největším přáním každého je, aby vypěstoval krásné a zdravé rostliny. Proto do seznamu péči o zahradu patří i jarní postřik ovocných stromů, který je uchrání před škůdci a hnilobou. Právě jaro, kdy jsou stromky v rozpuku, je obdobím důležitým pro výběr správného postřiku. Těch existuje celá škála, proto je vhodné zmapovat si nabídku takových postřiků, které jsou určeny právě našim stromkům. Jaký zvolit postřik se dozvíte v našem článku. Jabloně a hrušně U jabloní se zaměříme na postřik proti červivosti, ale k dosti rozšířeným chorobám patří také strupovitost jabloní a hrušní. Projevuje se tak, že vznikají menší tmavé skvrnky na povrchu plodů. V některých případech dojde i k praskání zmiňovaných skvrn a následnému ztvrdnutí povrchu hrušek či jablek. Infekce nenapadá však jen plody, ale také listy stromků. Použít v tomto případě lze i univerzální postřiky, které obsahují insekticidy a určitý typ oleje – většinou minerální nebo řepkový. Postřik Aliekol patří k těm základním, který lze použít. Meruňky a jabloně U jablíček se dá použít výše zmíněný postřik Aliekol, případně počkat na dobu před kvetením, kdy je možné použít Duscus. Ten se zaměřuje hlavně na strupovitost a padlí. Po dokončení kvetení je vhodným prostředkem Zolone 35C – nepoužívat však dříve než dokvete jabloň. S houbovitými chorobami zatočí přípravek Dithane M45. Výbornou prevencí je také nasadit rovnou odrůdy odolné vůči strupovitosti a jiným nemocem. Meruňky lze ošetřit přípravkem Champion 50W – nutné je použít jej v období před pozdními jarními mrazy. Neméně důležitý je také postřik cílený proti monilinové hnilobě plodů meruněk. Jde o přípravek Horizon 250 EW. Broskvoně a další keře Velmi důležité je postřik broskvoní, protože tyto stromky jsou dost náchylné k různým plísním a chorobám. Jakmile se koncem února oteplí, je vhodné použít některý z osvědčených přípravků – například Champion 50 WP. Lépe je volit menší korunku broskvoně. Zapomenout nesmíme ani na postřik... Čtěte více Příspěvek Jarní postřik ovocných stromů pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
03.05.2016 03:05 |

podobné články

Hadrava (ANO): Granty jsou součástí systému prevence kriminality v hlavním městě

 
Praha vyhlašuje grantové řízení pro oblast prevence kriminality. Pravidla pro městský program prevence kriminality na rok 2016 schválila ve středu Rada hl. m. Prahy. Předpokládaný objem finančních prostředků na granty pro oblast prevence kriminality je 12 milionů korun, konečná částka bude známá po schválení rozpočtu na rok 2016.
04.09.2015 13:01 |

podobné články

Brněnská Senior akademie je vítězem Evropské ceny prevence kriminality

 
Ve dnech 12. – 15. prosince 2016 se v Bratislavě pod záštitou slovenského předsednictví v Radě EU uskutečnilo zasedání Rady Evropské sítě prevence kriminality (EUCPN) spojené s odbornou konferencí a vyhlášením Evropské ceny prevence kriminality za rok 2016, a to na téma Prevence trestné činnosti páchané na seniorech. Do této soutěže jsou nominovány vítězné projekty národních kol v členských zemích EU. Na projektech se cení především nové přístupy, spolupráce více subjektů a účinnost v praxi. V České republice národní kolo soutěže každoročně vyhlašuje a OBPPK MV a jeho odborní pracovníci rovněž připraví informace o vítězném projekt do požadované formy pro nominaci do evropského kola, kde jej prezentují odbornému publiku.
09.01.2017 17:40 |

podobné články

Jak zpevnit ochablé břišní svaly

 
Krásně ploché bříško je tajným snem snad každé ženy, která se nechce stydět za povolené partie, jenž se nevzhledně přelévají přes lem džín a vytváří tam dojem, že se dotyčná nehlídá v jídle a nekontrolovatelně se přejídá. Jak zpevnit ochablé břišní svaly, které nás nutí nosit volnější kousky oblečení? Na to se můžete společně s námi podívat v dnešním článku! Také toužíte po pevném bříšku, které budete moci v létě hrdě vystavovat v plavkách? Pak jste na správném místě! Poradíme vám, jak zpevnit ochablé břišní svaly a získat tak postavičku jako lusk, o které se vám až do dnešního dne ani nezdálo. Jdeme na to! Jak zpevnit ochablé břišní svaly? Bříško patří mezi nejproblémovější partie, které nedají spát nejedné ženě či dívce. Nezáleží na tom, zda vaše bříško vypadá špatně vlivem porodu, přejídání se o loňských Vánocích nebo jste zkrátka zakulacená od přírody. S našimi cviky si k pevnějšímu bříšku může dopomoci každý – stačí jen chtít a mít dostatek pevné vůle, abyste to nevzdali po prvních dnech! Co funguje na jednotlivé břišní svaly? Břišní partie se skládají z několika svalů. Najdeme zde svaly přímé, šikmé i hluboké, přičemž přímé a šikmé svaly se ještě dělí na spodní a horní. Chcete-li mít krásné bříško rovné jako prkno, pak je zapotřebí posilovat všechny jeho partie. Nestačí se zaměřit pouze na přímé břišní svaly, neboť v takovém případě ty šikmé začnou zaostávat a výsledek nebude tak efektivní. Kdo chce mít ploché bříško, ten se mu musí věnovat jako celku. Jak? To vám poradíme v následujících řádcích! Co platí na jednotlivé břišní partie: 1. Přímé břišní svalstvo: horní: cviky cílené na pohyb trupu směrem k bokům dolní: cviky cílené na pohyb bojů směrem k hrudníku 2. Šikmé břišní svalstvo: horní: cviky cílené na pohyb ramene směrem k protilehlému boku dolní: cviky cílené a... Čtěte více Příspěvek Jak zpevnit ochablé břišní svaly pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.09.2016 06:00 |

podobné články