Nejděsivější místo světa: Na ploše 10 km² se rozkládá 190 lidských těl. Pro vědecké účely

Mrtvá rozkládající se těla, ležící na listí, jsou uložená v igelitu v kufrech aut nebo zakopána v mělkých hrobech. Nejde o žádné figuríny, ale o skutečné mrtvoly, kterých v okolí najdete 190. Ne, tohle není scéna z nějakého hororového filmu, ale z farmy těl, výzkumného pracoviště, kde vědci zjišťují, co se s lidským tělem po smrti děje v různých podmínkách.
08.11.2015 19:45 |

Komunisté v Číně konečně odblokovali Facebook: Ale jen na území 44 km²!

Být nadšencem do sociálních sítí v Číně, kde vás na každém kroku sleduje velký bratr, není žádný med. Po nepokojích v Sin-ťiang v roce 2009 komunistická strana zablokovala Facebook a další populární internetové stránky. Po čtyřech letech je zpřístupnila, ale jenom vyvoleným. Těm, kteří žijí v okruhu 44 km² kolem Šanghaje.
28.09.2013 23:10 |

Univerzita zapomněla na spalovače mrtvol: V jejím sklepení se rozkládají lidská těla!

Ve sklepních prostorách lékařské fakulty slavné madridské univerzity Complutense je prý místnost plná rozkládajících se lidských těl. Až 250 těl lidí, kteří se rozhodli věnovat po smrti své tělesné schránky na vědecké účely, tak podle zprávy leží pod univerzitou. Jsou prý naházeny jedno přes druhé, "bez jakékoli kontroly a hygieny".
06.06.2014 22:50 |

Děsivé pátrání po obětech letu 4U9525: Záchranáři už našli 4000 kusů lidských těl!

Práce v drsných horských podmínkách nekončí. Záchranáři stále sbírají ve francouzských Alpách kusy těl obětí letu 4U9525. Při zřícení airbusu aerolinek Germanwings zahynulo všech 150 lidí na palubě. Záchranáři dosud zajistili na 4000 kusů a úlomků stroje a částí lidských těl...
31.03.2015 13:00 |

V New Yorku postavili další mrakodrap, tentokrát z lidských těl

New York je město proslulé svými mrakodrapy. V tomto týdnu tam dokonce přibyl další, tentokrát ale ne z cihel, kovu ani skla, ale přímo z lidských těl. Katalánská skupina předvádějící tradiční umění lidských věží se totiž rozhodla poprvé představit v New Yorku a rovnou také pokořit světový rekord.
22.06.2012 20:05 |

Doktor nabádal k zabití postižených dětí, za to dostane vyhazov z vědecké rady

Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová je pobouřená výrokem Miroslava Mitlöhnera, člena své vědecké rady. Ten v článku do odborného časopisu napsal, že pokud je zřejmé, že se matce narodilo postižené dítě, zákon by měl umožnit lékařům, aby bez svolení rodičů rozhodli o ukončení života takového novorozence. O místo ve vědecké radě přijde.
20.06.2014 18:00 |

Osobnosti: Michaela Marksová (420 článků)

Moře vydalo 15 těl z letu Alexandrovců. Rusové mají další černou skříňku

Ruští záchranáři zatím našli 15 těl obětí nedělního leteckého neštěstí v Černém moři a také 239 částí těl. Agentura TASS to dnes oznámila s odvoláním na ruské ministerstvo obrany, které tak opravilo svou dřívější informaci o nálezu 17 těl a 223 fragmentů. Podle agentury Interfax odborníci odebrali vzorky DNA 105 příbuzným obětí, podle nichž budou mrtví identifikováni. Při katastrofě zahynulo všech 92 osob, které byly na palubě letadla Tu-154, většinou šlo o členy armádního uměleckého souboru Alexandrovci.
28.12.2016 11:25 |

Cena Prima ZOOM Neuron za vědecké video a Ceny Neuron pro mladé vědce byly uděleny

Ve středu 14. května byly v Národní technické knihovně v Praze v rámci slavnostního večera Neuron Science Future – české příběhy vědecké budoucnosti - uděleny granty pěti mladým českým vědcům do 40 let. Uděleny byly ceny v oborech fyzika, chemie, matematika, medicína a společenské vědy v hodnotě 250 tisíc korun a Cena Prima ZOOM Neuron v hodnotě 100 tisíc korun pro nejlepší vědecké video.
15.05.2014 12:00 |

Válka gangů v Mexiku pokračuje: 14 zohavených těl v dodávce u supermarketu

V dodávce zaparkované před supermarketem v mexické metropoli se našlo dalších 14 zohavených těl. Ležel u nich výhrůžný vzkaz, který byl určen pro jeden z drogových kartelů. Mexická média uvedla, že části lidských těl patřily deseti mužům a čtyřem ženám, zatímco vzkaz byl určen kartelu Záliv. Případ vyšetřuje policie.
24.06.2012 10:15 |

Nové členy vědecké rady ÚSTR ředitelka představí asi 15. května

Kandidáty na nové členy vědecké rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) plánuje nová ředitelka Pavla Foglová představit 15. května. Foglová to dnes řekla novinářům. Dosavadní členové vědecké rady, která je poradním orgánem ÚSTR, odstoupili v polovině dubna na protest proti odvolání bývalého ředitele Daniela Hermana.
03.05.2013 13:55 |

Podle Nečase jsou v nové vědecké radě ÚSTR bývalí komunisté

Premiér Petr Nečas (ODS) kritizuje složení nové vědecké rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Nečas tvrdí, že v radě jsou bývalí komunisté a odpůrci vzniku ústavu. Hlavní rada ústavu zvolila tento týden nových 12 členů vědecké rady, která je poradním orgánem instituce. Předchozí vědecká rada odešla na protest proti tomu, že byl odvolán ředitel Daniel Herman. Úkolem ÚSTR je nestranně zkoumat dobu nesvobody. O činnost instituce se nyní přou hlavně mezi vládní ODS a opoziční ČSSD.
18.05.2013 15:45 |

Osobnosti: Petr Nečas (9215 článků) , Daniel Herman (932 článků)

Jen pro otrlé: Na farmě mrtvol zkoumají vědci rozkládající se těla. Podívejte se, jak to tam vypadá!

Pro vědecké účely se mnohdy přistupuje k různých metodám. Třeba k založení téhle bizarní farmy na "pěstování" mrtvých těl. Čtete dobře.
06.01.2015 10:57 |

Doktor Smrt prodává části lidských těl na internetu

Svérázný umělec, který se nezastaví před ničím. Takový je Gunther von Hagens (65) – Němec, jemuž se přezdívá Doktor Smrt. Jeho »doménou« jsou lidská těla bez kůže, která jsou preparována speciální metodou zvanou plastinace. Teď o sobě dal kontroverzní anatom opět vědět. Části lidských těl se totiž rozhodl prodávat na internetu! Obchod s mrtvolami otevírá už 3. listopadu.
26.10.2010 08:45 |

Osobnosti: Gunther von Hagens (3 články)

Kontroverzní výstava lidských těl stažených z kůže dorazila do Prahy

Zhruba 200 exponátů z lidských těl či jejich částí jsou od soboty k vidění na holešovickém Výstavišti v Praze. Jedná se o orgány i celá těla lidí, kteří zemřeli přirozenou smrtí, zakonzervovaná pomocí takzvané plastinace. Kontroverzní výstava se do hlavního města vrací po pěti letech, nyní s dvojnásobným počtem preparátů.
12.03.2012 06:10 |

Hrůzný nález v Katowicích: Soukromý pozemek byl plný částí lidských těl

Děsivý nález objevili policisté z Katowic, když je smečka psů zavedla na pozemek plný částí lidských těl. Na soukromém pozemku bylo více než sto tun biologického a zdravotnického odpadu. Ostatky byly nalezeny i na dalších dvou místech.
12.05.2013 12:05 |

Obří výbuch ve Vrběticích: Objevili ostatky dvou lidských těl!

Pyrotechnici našli u vybuchlého muničního skladu ve Vrběticích ostatky lidských těl. Testy DNA potvrdily, že jsou to těla dvou pohřešovaných!
21.11.2014 13:30 |

Policie vyšetřuje nález částí lidských těl: Řádí v Lučenci kanibal?

Hrůzostrašná anatomická hádanka ze středního Slovenska zatím nemá řešení. Policie začala v Lučenci vyšetřovat nález kusů lidských těl. Řádí ve městě kanibal?
19.07.2016 13:20 |

Japonské zdravotní školy jsou zoufalé. Mají přeplněné pitevny

Japonci, kteří nemají peníze na pohřeb, stále častěji věnují svá těla na vědecké účely. Zatímco lékařské fakulty potřebují jen pár desítek mrtvol ročně, na seznamu jsou desítky tisíc dárců. Jenže zdravotní školy tak velký počet těl nezvládají, nemají je kde skladovat.
17.12.2015 18:40 |

Vládu rozkládá mafie ODS, oznamuje deník na titulní straně

Šestice poslanců, kteří odmítají podpořit návrh na zvýšení DPH, možná jen efektivně maskuje skutečné motivy odporu proti Petru Nečasovi. V příštím hlasování, které bude spojeno s důvěrou vládě, hodlá daňový balíček odmítnout i Boris Šťastný. Premiér i vláda jako celek totiž přímo ohrožuje zájmy těchto členů ODS, píší Lidové noviny ve svém titulním článku s názvem ´"Bílá" mafie ODS rozkládá vládu´.
06.09.2012 08:05 |

Osobnosti: Boris Šťastný (403 článků) , Petr Nečas (9215 článků)

Vládu rozkládá mafie ODS, oznamuje deník na titulní straně

Šestice poslanců, kteří odmítají podpořit návrh na zvýšení DPH, možná jen efektivně maskuje skutečné motivy odporu proti Petru Nečasovi. V příštím hlasování, které bude spojeno s důvěrou vládě, hodlá daňový balíček odmítnout i Boris Šťastný. Premiér i vláda jako celek totiž přímo ohrožuje zájmy těchto členů ODS, píší Lidové noviny ve svém titulním článku s názvem " "Bílá" mafie ODS rozkládá vládu".
06.09.2012 08:10 |