Nejdepresivnější den v roce je tu. Za vše může vymyšlený vzorec britského vědce

Vše vzniklo v roce 2005 na objednávku cestovní kanceláře, které se špatně prodávaly zájezdy a potřebovala klienty přimět k nákupu dovolené.
18.01.2016 11:25 |

JE TO TU: Dnes je nejdepresivnější den v roce!

Doufáme, že jste si víkend užívali v klidu a pohodě. Uvolnili se, věnovali se sobě a svým blízkým, dobře a zdravě se najedli a byli dost na čerstvém vzduchu. Jedině tak lze předejít tomu, čemu se říká hromadně nejdepresivnější den roku. Připadá letos na pondělí 19. ledna. A to z mnoha důvodů. Jedno je jisté. Sice ne všichni, ale nejvíce lidí najednou se právě v tento den bude cítit mizerně.
19.01.2015 14:01 |

Vzorec na parkování nejen pro blondýny

Britští vědci vypočítali matematický vzorec, díky kterému zaparkujete auto i na tom nejtěsnějším parkovacím místě.
13.12.2009 08:35 |

Google upravil tajný vzorec svého internetového vyhledávače

Americký internetový gigant Google v nedávné době přepracoval přísně střežený vzorec, na kterém funguje jeho internetový vyhledávač. Oznámila to dnes firma. Změny mají zajistit, že uživatelé budou na své stále delší a složitější dotazy dostávat lepší výsledky.
27.09.2013 07:55 |

Vědci vytvořili matematický vzorec dokonalé spermie

To, s jakým úspěchem a jak účinně spermie putuje ženskými pohlavními cestami až k vajíčku, ovlivňuje řada faktorů. Britští vědci se ale zkusili podívat na problematiku očima matematiků a vytvořili vzorec pro dokonalou spermii. Proč? Má to pomoci párům, které mají problémy s početím potomka.
05.01.2017 18:30 |

Mladí filmaři se inspirovali Bukowským a natočili Skoro úplně vymyšlený film

Mladí filmaři ze zlínské univerzity dokončili celovečerní snímek Skoro úplně vymyšlený film. Po premiéře ve zlínském Velkém kině s ním objedou republiku. Promítnou ho ve více než dvaceti kinech a alternativních klubech, informoval Jan Malý z rektorátu univerzity. Nezávislý film vznikl na motivy díla amerického spisovatele Charlese Bukowského.
17.10.2013 15:20 |

Rath nevěděl, že v krabici jsou peníze: Případ je podle advokátky vymyšlený

Před soudem v Praze začala závěrečná řeč obhájkyně bývalého poslance Davida Ratha, obžalovaného z korupce. Marcela Ondřejová nejdříve namítla, že nedostala dost času na studium spisu. Soud jí žádost o prodloužení lhůty zamítl. Advokátka zmínila, že Rath považuje případ za vymyšlený. Není si prý vědom toho, že by kdy převzal úplatek, jak tvrdí obžaloba.
13.07.2015 10:30 |

Osobnosti: David Rath (4287 článků)

Časopis Hello! se musí herci Georgi Clooneymu omluvit za vymyšlený exkluzivní rozhovor

Britský časopis Hello! se omluvil americkému herci Georgi Clooneymu za zveřejnění rozhovoru, který byl podle hollywoodské hvězdy "zcela vymyšlený". List zabývající se celebritami chybu uznal. Přitom vydal rozhovor jako exkluzivní. Omluvu uvedl na svém portálu.
02.04.2016 15:50 |

Paralizovaného vědce Stephena Hawkinga dojal k slzám film o jeho vlastním životě

Pravděpodobně největší možné pocty se dostalo herci Eddiemu Redmayneovi za jeho brilantní výkon ve filmu Teorie všeho. Dvaatřicetiletý Angličan, jenž v biografickém snímku ztvárnil teoretického fyzika a pravděpodobně nejznámějšího vědce současnosti Stephena Hawkinga (72), totiž dokázal svým výkonem dojmout samotného vědce natolik, že mu sestra musela utírat z očí slzy.
30.10.2014 10:25 |

Osobnosti: Stephen Hawking (70 článků)

DNES JE NEJDEPRESIVNĚJŠÍ DEN ROKU: Nic se vám dnes nedaří? Řekneme vám, co se děje!

Dnešní den je opravdu kritický. 16. leden je totiž třetí lednové pondělí v novém roce. V tento den padají na hlavy lidí ty největší chmury a deprese. Jenomže protentokrát to není absolutně vaše chyba. Co se vlastně děje? Proč se cítíte pod psa? Jak z toho ven?
16.01.2017 20:05 |

Dnešek je dlouhodobě označován jako nejdepresivnější den roku, přezdívá se mu Modré pondělí

Vědci dnešnímu dni přezdívají Modré pondělí, 87 % populace cítí, že počasí má přímý vliv na jejich náladu, a dvě třetiny (61 %) lidí se během dne budou cítit lehce depresivní. Prožíváme totiž nejhorší den v roce. Alespoň podle naší psychiky.
18.01.2016 16:26 |

Deprese na objednávku? Dnes je nejhorší pondělí v roce

Třetí pondělí v lednu je považováno za nejdepresivnější den v roce. Kde se vzala matematicky podložená teorie a jak nás podle odborníků dnešek ovlivní?
19.01.2015 08:02 |

Český svaz pivovarů a sladoven spolu s vysokou školou zachránily hrob slavného českého vědce

Hrob Karla Josefa Napoleona Ballinga, jedné z klíčových postav historie pivovarnictví a cukrovarnictví, ležel na Olšanských hřbitovech dlouhá léta v zuboženém stavu. Nyní už je vše jinak. Vysoká škola chemicko-technologická v Praze a Český svaz pivovarů a sladoven spojily síly a postaraly se o kompletní renovaci místa posledního odpočinku významného českého vědce.
27.05.2016 21:15 |

Příběh jako z pohádky: Popelka Kate!

Čtěte příběh, kterak prostá dívka ke štěstí přišla a budoucího krále vyvdala. Ten nejzákladnější vzorec většiny pohádek se zhmotnil právě včera v 12.16 hodin, kdy v Londýně slečna Kate Middleton špitla své »I do«, tedy »Ano, beru«, a stala se manželkou následníka britského trůnu, prince Williama z Walesu.
30.04.2011 12:15 |

Osobnosti: Kate Middleton (872 článků)

Příběh jako z pohádky: Popelka Kate!

30.04.2011 12:15 |

Osobnosti: Kate Middleton (872 článků)

Nejdepresivnější povolání? Bez fyzické dřiny a s větším sociálním kontaktem

Máte z práce deprese? Dost lidí by asi odpovědělo, že ano. Jenže mezi klinickou depresí a špatným pocitem je velký rozdíl. "Opravdovou", klinickou depresi zpravidla nezpůsobuje ani extrémně nudná práce, ani nesnesitelný stres nebo malá výplata. Psychická nemoc podle vědců hrozí hlavně u zaměstnání, která nejsou fyzicky náročná a vyžadují větší sociální kontakt. A když se k tomu přidá třeba starost o pacienty, hrozí vám s velkou pravděpodobností i sebevražda.
15.01.2016 12:15 |

Chyby a zajímavosti v nejdepresivnější české pohádce: Co nevíte o filmu Třetí princ!

Třetí princ je neprávem tak trochu zapomenutá a opomíjená pohádka. Přitom nabízí krásné záběry z náročného natáčení v Adršpašských skalách, Pavel Trávníček si zahrál dvojroli a Libuše Šafránková zase pro změnu princeznu, která umí být pěkná mrcha.
08.05.2017 16:35 |

Osobnosti: Pavel Trávníček (255 článků) , Libuše Šafránková (183 článků)

Kohout navrhl Američanům, aby do vesmíru vyslali českého vědce

Ministr zahraničí Jan Kohout ve čtvrtek navrhl Američanům, aby vyslali do vesmíru českého vědce v americkém raketoplánu. Měl by působit na mezinárodní vesmírné stanici ISS. Alternativou k tomu by mohlo být zřízení pobočky vojenské akademie ve střední Evropě. Kohout to řekl v České televizi.
18.09.2009 00:35 |

Osobnosti: Jan Kohout (182 článků)

Postřelený syn vědce: Zkrvavený se plazil pro pomoc

Šílenec, který na bratislavském předměstí Devínská Nová Ves zmasakroval sedm lidí, zranil také jediného syna uznávaného vědce a astronoma Igora Kapišinského. Dominik (19) jen o vlásek unikl smrti.
31.08.2010 09:46 |