Nebezpečná bakterie se přemnožila: Vyměňte kohoutky i sprchy, říká firma

Bakterie legionella ohrožuje další pražské sídliště. Větší množství hygienici objevili ve vodovodním potrubí na Černém Mostě, problém se týká několika obytných domů v Anderleho a Doležalově ulici. Zatím nezpůsobila obyvatelům sídliště žádné zdravotní potíže. Lidé by neměli pít teplou vodu z kohoutku, týká se to i sousedních domů. Informoval o tom dnes Radiožurnál.
03.02.2016 14:00 |

Nechceme cenzurovanou změnu politiky, volají nejen příznivci pirátů

Na facebookových stránkách Vyměňte politiky panuje cenzura. Alespoň dle tvrzení členů facebookových skupin Dostal jsem BAN na stránce vyměňte politiky a Vyměňte politiky (tentokrát bez cenzury). Ti tvrdí, že pokud na stránkách Vyměňte politiky brojí proti Věcem veřejným nebo pokud si stěžují na absenci možnosti volit Českou pirátskou stranu, je jim pozastaven účet.
29.04.2010 12:20 |

Přemnožila se jedovatá housenka, která dovede zabít člověka

Ve střední Evropě se přemnožila housenka, která může způsobit i smrtelné onemocnění. V Německu je kvůli tomu v pohotovosti deset spolkových států.
25.04.2012 06:40 |

Útočí nový jedovatý hmyz! Vypadá neškodně, ale...

Nebezpečí v podobě smrtícího hmyzu se jako smyčka stahuje kolem České republiky. V Německu se přemnožila housenka bourovčíka toulavého, která může způsobit smrtelnou alergii. Její příbuzná se zase přemnožila na Slovensku.
26.04.2012 12:05 |

Kde udělali vědci z Německa chybu? Smrtící bakterie dál útočí

Hledání zdroje, odkud přichází smrtící mutace bakterie EHEC, je jako pátrání po jehle v kupce sena. Němečtí experti navíc »střílí« do prázdna a zkouší různé možnosti v naději, že se konečně trefí a původce nebezpečné střevní bakterie odhalí. Bohužel... Ani jejich poslední tip, že se bakterie nachází v zeleninových klíčcích, nevyšla.
07.06.2011 05:20 |

Firma 33 dospělým a 20 dětem v Nových Dvorech zavřela kohoutky: 15 dnů bez vody!

Být den bez vody je hrůza. A co teprve, když voda v bytech neteče půl měsíce. V Nových Dvorech na Uherskohradišťsku to zažilo 12 rodin. Kohoutky jim kvůli majiteli domu utáhly Slovácké vodárny a kanalizace.
25.01.2014 05:10 |

Popálenina ze sprchy: horká voda je nebezpečná hlavně pro děti

Popálit se můžeme různým způsobem. Děti se velice často bolestivě popálí horkou vodou ze sprchy nebo kohoutku.
02.01.2010 00:15 |

Merkelová chce přitáhnout uprchlíkům kohoutky: Sníží jim podporu

Německo čelí největšímu přívalu uprchlíků ze zemí EU, a i když kancléřka Anegal Merkelová tvrdí, že je země v dobré hospodářské kondici, aby něco takového zvládla, je Německo čím dál tím opatrnější. Spolkovým sněmem prošel ve čtvrtek návrh, který má na jednu stranu zjednodušit azylové řízení pro běžence, na druhou stranu v případě potřeby přiškrtit uprchlíkům kohoutky. Snížit v některých případech finanční podporu, někdy ji i vyměnit za věcné dávky.
15.10.2015 15:55 |

Med a jeho účinky

Med pomáhá při nachlazení, u některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje.
19.07.2010 05:52 |

Smrtelná bakterie NDM-1: Nákaza je u hranic s ČR!

Nová bakterie, na kterou nezabírají takřka žádná antibiotika, jeden mrtvý a desítky nakažených... Odolná bakterie NDM-1 se rozšířila i do střední Evropy. A podle vyjádření lékařů a mikrobiologů byla zaznamenána dokonce už i v sousedním Německu či ve Švýcarsku!
17.08.2010 05:10 |

Současná smrtící bakterie je nejjedovatějším typem E.coli

Bakterie, která způsobila střevní onemocnění v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E.coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci oslovení agenturou Reuters tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým "lepidlem".
03.06.2011 13:25 |

Odborníci jsou zděšeni: Vražedná bakterie lepí střeva

Bakterie, která způsobila epidemii střevního onemocnění především v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E. coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým »lepidlem«, které jí umožňuje dobře se uchytit v lidských střevech. V Německu panuje zděšení, nemocnicím rychle dochází zásoby krve.
04.06.2011 07:15 |

Nebezpečný zvrat u EHEC: Muž nakazil manželku

Nebezpečný zvrat v případě smrtící bakterie EHEC nastal v Německu. Byl zřejmě zaznamenán první případ přenosu bakterie z člověka na člověka. Varování před konzumací syrové zeleniny, které vydaly už dříve německé úřady v souvislosti s infekcí,  platí i nadále. "To nejhorší máme za sebou,“ snažil se ale uklidnit v úterý své spoluobčany německý ministr zdravotnictví Daniel Bahr. Počet nových případů infekce, kterou způsobuje zmutovaná smrtící bakterie EHEC, v zemi prý výrazně klesá.
09.06.2011 05:45 |

Nová verze smrtící bakterie EHEC na Slovensku

Smrtelná bakterie EHEC už možná mutuje. Na Slovensku leží ve vážném stavu mladík (25), který je nakažen bakterií E.coli. Kmen zákeřné bakterie, je ale odlišný od toho, který jen v Německu připravil o život 29 lidí.  Slovenské úřady se obávají rozšíření nákazy v zemi.
09.06.2011 20:40 |

Dívce sežrala bakterie všechny končetiny. Nevzdává se a bojuje dál

Bakterie požírající maso málem vzala život 24leté Aimee Copelandové ze Spojených států. Vše přitom spustila nehoda na podomácku vyrobené adrenalinové atrakci známé jako zip-line. Do těla se dívce dostala bakterie požírající maso a postupně ji připravila o všechny končetiny. Dívka se nyní objevila v televizní show a ukázala, jak hrdinně svůj drsný úděl nese.
13.09.2012 16:50 |

Jak na bakterie v kuchyni

Proč nemáme krájet maso na stejném prkénku jako zeleninu? Proč je lepší nechat nádobí oschnout, než ho vysušit utěrkou? Záměr těchto rad je jasný, udržet hygienicky čistou a zdravou domácnost. Jak se můžete bránit nežádoucím breberkám v kuchyni? Kuchyň je místnost s nejvyšším rizikem bujení bakterií v důsledku nedodržování hygienických návyků. Správnou hygienu bychom neměli podceňovat. Mohli bychom ohrozit mnoha nepříjemnými onemocněními jak sebe, tak i své děti, u nichž bývá průběh těchto nemocí závažnější. Důležitá je čistá pracovní plocha Jedním z častých bakteriálních onemocnění, se kterým se můžeme v kuchyni setkat, je salmonelóza. Pochází nejčastěji z vajec, syrového masa či mléčných výrobků. Mezi hlavní příznaky patří akutní průjem, bolesti břicha a časté zvracení. Dalším podobným bakteriálním onemocněním je kampylobakter. Bakterie tohoto typu se vyskytují v syrovém mase, drůbeži, v nepasterovaném mléce a ve vodě. Následkem je opět akutní průjem, křeče v břiše, ale i bolesti hlavy a horečka. Šíření bakterií v kuchyni vzniká především fyzickým kontaktem, kdy dochází ke křížení potravin. Děje se tak jak v důsledku kontaminace z našich rukou, kdy si je neumyjeme při kontaktu s různými druhy potravin, tak i v důsledku kontaminace z pracovní plochy, na které připravujeme různé druhy potravin bez toho, abychom plochu průběžně omývali. Pokud tedy krájíme maso a pak se chystáme krájet zeleninu, měli bychom si vždy mezitím umýt ruce i pracovní plochu. Čistá pracovní plocha je velice důležitá, ale bohužel často opomíjená. Měli bychom správně využívat více pracovních prkének. Na jednom krájet pouze maso a na druhém zeleninu a vše ostatní. Pokud se ovšem rozhodneme využívat pouze jedno prkénko na veškeré potraviny, pak je důležité zvolit správný materiál, ze kterého bude prkénko vyrobeno. Mnoho domácností dnes stále využívá klasická dřevěná prkénka. Tento materiál však není moc vhodný. Na prkénku se mohou vlivem užívání objevit rýhy či třísky, ve kterých se... Čtěte více Příspěvek Jak na bakterie v kuchyni pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
18.02.2015 17:45 |

Zkažená voda v Praze: Otrávila ji bakterie, kterou známe z Egypta. Co způsobuje?

Pražskou část Dejvice ochromila koliformní bakterie, známá jako Escherichia coli. Pronikla do vodovodního řadu, 150 lidí mělo zdravotní problémy, dva zůstali v nemocnici a 32 tisíc bude minimálně tři dny bez pitné vody. Kde se tahle bakterie bere?
26.05.2015 11:55 |

Ruský vědec tvrdí, že našel elixír věčného mládí. Má jím být 3,5 milionu let stará bakterie

Ruští vědci tvrdí, že našli elixír věčného mládí. Tajemství, které provází celé generace, odkryli pomocí 3,5 miliónů staré baktérie Bacillus F nalezené před šesti lety na Sibiři. "Zvládnu mnohem více práce a za poslední dva roky jsem nebyl ani jednou nemocný," přiblížil vedoucí výzkumného týmu, který si nechal do těla vpravit DNA získané z této pravěké bakterie.
05.10.2015 08:40 |

Už i v Česku je vážné podezření na výskyt obávané fytokaranténní bakterie Xylella fastidiosa

ÚKZÚZ informuje o vážném podezření na výskyt fytokaranténní bakterie Xylella fastidiosa na území České republiky. Bakterie napadá široké spektrum hostitelských rostlin, zejména ovocných a okrasných rostlin a révy vinné, přičemž působí velmi významné hospodářské škody. Jedná se v současnosti o nejzávažnější rostlinolékařský problém v Evropě.
30.03.2017 13:40 |

VIDEO: Když jde fotbalista předčasně do sprchy

Obvykle dostane fotbalista nejprve červenou kartu a poté putuje předčasně do sprchy, v tomto případě byl ale postup obrácený.
08.08.2010 17:35 |