Návrat na planetu Zemi: NASA zveřejnila video z přistání rakety

Videí se startem raket do vesmírů je spousta, NASA ale nedávno zveřejnila klip, který ukazuje, jak se přistává z vesmíru na zem. NASA na projektu spolupracuje s americkou soukromou vesmírnou společností SpaceX vizionáře a miliardáře Elona Muska (44).
28.05.2016 19:30 |

Osobnosti: Elon Musk (22 článků)

Obrazem: NASA zveřejnila tisíce unikátních snímků z přistání na Měsíci a misí Apollo

Americký úřad pro letectví a kosmonautiku zveřejnil na svém účtu Flickr více jak osm tisíc archivních snímků z misí Apollo, které prošly důkladnou digitalizací. Ve vysokém rozlišení si je může každý prohlédnout, nebo stáhnout a dle libosti šířit, protože se NASA vzdává autorských práv. Snímky z doby skoro před padesáti lety jsou ve velmi dobrém rozlišení a fanoušci kosmonautiky tak mohou prozkoumat nejen oběžnou dráhu, povrch Měsíce nebo výhled na planetu Zemi, ale nahlédnout i do života na vesmírné lodi.
05.10.2015 14:10 |

NASA opět odložila přistání raketoplánu Discovery

Kvůli špatnému počasí, které panuje na Floridě, odložila americká vesmírná agentura NASA již podruhé přistání raketoplánu Discovery. Další šance na přistání na Floridě bude dnes v 17:54 místního času (23:54 SELČ).
11.09.2009 17:35 |

Chtěli jste někdy prozkoumat Mars? Aplikace NASA vám to umožní

Americký úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) uveřejnil na svých internetových stránkách dvě aplikace, které umožňují interaktivní průzkum Marsu. NASA zveřejnila aplikace u příležitostí třetího výročí přistání vozítka Curiosity na rudé planetě.
08.08.2015 09:50 |

Putinovu zlobu střídá radost. Nový kosmodrom se pochlubil videem z rakety

Roskosmos zveřejnil video, které dokumentuje úspěšný start rakety z kosmodromu Vostočnyj na konci dubna. Záznam z pohledu kamer připevněných na raketě nabízí velkou podívanou. I když byl start nakonec úspěšný, šlo o „druhý pokus“. První start rakety byl na poslední chvíli zrušen kvůli poruše řídícího systému rakety, což prezident Vladimir Putin (63) ostře kritizoval.
17.05.2016 10:40 |

Osobnosti: Vladimir Putin (2728 článků)

Izrael zaútočil v Gaze během příměří. Na tržišti zabily rakety 15 lidí

Izrael podnikl letecký nálet na tržiště během příměří, které sám vyhlásil. Rakety z Židovského státu dopadly také na školu plnou uprchlíků, která je pod záštitou OSN. Izrael tvrdí, že pouze opětoval palbu. Hamas totiž používá civilní budovy jako úkryt. Dokládají to rakety nalezené ve škole, nebo ostřelovač v budově Červeného kříže. Civilisté v Pásmu Gazy vyrazili po vyhlášení příměří na tržiště. Na to vzápětí dopadly rakety a zabily několik lidí. Klid zbraní se totiž nevztahoval na místa, kde boje již zuří. Proto tento krok označili Palestinci za čistě mediální gesto.
30.07.2014 18:25 |

Smutnou hvězdou startu rakety NASA se stala letící žába

Start rakety Minotaur V z amerického kosmického střediska Wallops ve Virginii se minulou sobotu vydařil a vše proběhlo hladce. Dál by se proto vysláním rakety do kosmu asi nikdo nezabýval, pokud by nebyla na fotografii ze startu spatřena žába, kterou proud vzduchu při zážehu katapultoval do vzduchu. Nešťastný obojživelník tak z běžné fotografie udělal senzaci.
15.09.2013 07:50 |

NASA nemá dost peněz na vývoj rakety nové generace

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) nemá podle svých představitelů dost peněz na vývoj vesmírné rakety nové generace, která by v budoucnu měla být schopná doletět na Mars.
09.02.2011 11:35 |

Přistání raketoplánu Discovery odložila NASA o den

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) odložil plánované přistání raketoplánu Discovery na úterý. Nad floridským vesmírným střediskem bylo zataženo a pršelo, což mohlo zkomplikovat přistávací manévr.
19.04.2010 15:50 |

Nová vesmírná absolvovala úspěšně první let: Měla by dopravit lidi na Měsíc i Mars

Nová vesmírná loď Orion amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) dnes úspěšně provedla svůj první testovací let. Jak NASA průběžně informovala na svém webu, zdárně proběhly všechny naplánované operace a modul se bezpečně snesl na padácích do vln Tichého oceánu. Přistání vysílala v přímém přenosu TV NASA.
05.12.2014 13:55 |

Zklamání nadějí: Kosmická raketa „na více použití“ se při přistání poškodila

Návrat prvního stupně nosné rakety Falcon 9 americké společnosti SpaceX na Zemi byl spíše neúspěšný. Nedlouho po nedělním startu z kalifornské základny Vandenberg sice dosedla na určenou plošinu v Tichém oceánu, ale přistání bylo tak tvrdé, že se zjevně poškodil. SpaceX o tom informovala na Twitteru.
17.01.2016 21:25 |

SpaceX ukázal animaci letu nosné rakety Falcon Heavy

Soukromá americká společnost SpaceX zveřejnila animaci startu a letu nosné rakety Falcon Heavy, na které pracuje. Na videu je vidět, jak se z rakety po startu postupně oddělují tři první stupně, které se následně vrací na místo startu. Animace také ukazuje, jak se odděluje modul s tahačem, který ho vynese na oběžnou dráhu.
29.01.2015 12:35 |

Převratný objev NASA: Našli planetu podobnou Zemi

Vědci s pomocí Keplerova teleskopu našli první exoplanetu, která je srovnatelná se Zemí velikostí i vzdáleností od svého Slunce. Exoplaneta, jejíž objev označila NASA za milník na cestě k hledání mimozemského života, je od Země daleko 1400 světelných let.
23.07.2015 19:35 |

Astronomové uklidňují veřejnost: Nově objevený asteroid mine naši planetu

Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost dnes takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.
18.10.2013 18:55 |

Astronomové z NASA: NAŠLI JSME DRUHOU ZEMI!

Astronomové vůbec poprvé objevili planetu mimo naši sluneční soustavu, která je stejně veliká jako Země a rovněž se na ní nachází stejné množství železa a kamene. Jde o další zásadní krok v pokračující snaze najít planetu, na které by stejně jako u nás mohl existovat život.
31.10.2013 07:40 |

Houstone, máme problém. NASA zveřejnila exkluzivní nahrávky

NASA nahrála na internet desítky záznamů, lidé si mohou zdarma stáhnout zvuky vesmíru, start rakety nebo konverzaci kosmonautů.
01.12.2014 08:05 |