Našli jsme "těhotného" Tyrannosaura rexe, tvrdí vědci. Objev prý může odhalit DNA dinosaurů

Vědci věří, že našli kosterní pozůstatky "těhotného" dinosaura, konkrétně 68 milionů let staré samice druhu Tyrannosaurus rex.
16.03.2016 11:25 |

Farmář bude milionářem, našel na ranči kostry dinosaurů

Farmář z amerického státu Montana se stane milionářem po nálezu fosílií starých 70 miliónů let. Jde o vzácné kostry Tyrannosaura rexe a Triceratopse.
23.10.2013 19:50 |

Kdo je nejlepší parťák Komisaře Rexe?

V seriálu Komisař Rex se vystřídali v roli Rexe zatím 4, mimořádně vycvičení "vlčáci",  Alex, Nick, Achi a Henry, čehož si možná fanoušci seriálu ani nevšimli. Co jim ale určitě neuniklo, jsou parťáci Rexe, kterých se vystřídalo v seriálu 6. Který z nich byl ten nejlepší?
11.07.2016 15:01 |

Osobnosti: Alex Alex (374 článků)

VIDEO Ve druhém Iron Sky si Hitler na Měsíci osedlal T-Rexe

Hitler buduje armádu z dinosaurů. Podívejte se, jak si osedlal T-Rexe v teaseru k pokračování finského sci-fi Iron Sky.
10.11.2014 13:15 |

Dinosauří roboti vystřídají v O2 Aréně rockové dinosaury

Rockových dinosaurů už se v O2 (Sazka) Aréně v Praze vystřídalo dost a tentokrát chce české publikum zaujmout firma The Creature Production Company pomocí dinosaurů téměř opravdových. Monstrózní show s velkými chodícími replikami dinosaurů k nám dorazí v roce 2010.
28.05.2009 11:20 |

DNA v kosti tyranosaura? Nesmysl, vydrží stokrát menší dobu, krotí vášně odborník

Americká vědkyně Mary Schweitzerové znovu přišla s tvrzením, že díky zachovalé měkké tkáni ve stehenní kosti tyranosaura objevila tzv. medulární kost, která se objevuje jen u samic a jen v době, kdy kladou vejce. Objevily se i spekulace, že kost může obsahovat dokonce fragmenty DNA. To však přední český odborník na dinosaury Vladimír Socha pokládá za nesmysl. "Rekordem je zatím DNA z kosti nohy pravěkého koně z kanadského Yukonu o údajném stáří asi 560 000 až 780 000 let. To je stále zhruba stokrát kratší doba, než ta, která uplynula od vyhynutí posledních druhohorních dinosaurů," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz.
19.03.2016 08:30 |

Osobnosti: Mary Mara (302 článků)

Vědci našli v Utahu fosilie neznámých druhů býložravých dinosaurů

Fosilie dvou neznámých druhů rohatých dinosaurů příbuzných se známým triceratopsem objevili paleontologové v americkém státu Utah. Oba býložravé druhy obývaly tuto oblast koncem období křídy před 76 miliony let, napsala agentura AFP.
23.09.2010 11:05 |

Tyrannosaurus rex v aukci: Páníčka nenašel

Neúspěchem skončila sobotní aukce v Las Vegas, kde se dražila zachovalá kostra Tyrannosaura rexe. Žádný ze zájemců nedosáhl ani na základní cenu, a obávaný predátor, který má přezdívku Samson, zatím nenašel nový domov.
04.10.2009 10:15 |

Ve Francii se draží desetimetrová kostra dinosaura za více než 30 miliónů korun

Kostra Allosaura, který byl předchůdcem známého Tyrannosaura Rexe, se bude v úterý prodávat v aukční síni Sotheby’s v Paříži. Podle odhadů se masivní kostra dinosaura, která měří na délku přes deset metrů, vyšplhá vysoko nad 30 miliónů korun.
05.10.2010 17:10 |

Exkrementy a trus všeho druhu! Navštivte švýcarské muzeum

Fascinující výstavu zasvěcenou hodně zvláštnímu druhu exponátů otevřelo švýcarské Muzeum přírodní historie. Výstava nazvaná KK.ZOO představuje všechny možné druhy exkrementů a trusu, přičemž tahákem nepochybně bude 65 milionů let starý výkal Tyrannosaura rexe, napsal francouzský list Le Temps.
16.04.2012 12:05 |

Optická iluze oživila papírový model tyrannosaura rexe

Optické iluze nás baví už jen proto, že je náš mozek dokáže dlouhou dobu jen velmi obtížně chápat. Šálí totiž jeden z našich stěžejních smyslů - zrak. Pojďme se nyní podívat na jednu velmi úsměvnou iluzi, která oživuje odvěkou záhadu obrazu Mony Lisy.
31.12.2013 12:25 |

Tyrannosaurus SEX: Zvrhlá návštěvnice historické stezky zneuctila sochu dinosaura!

Dinosauři dokážou některé lidi očividně pořádně rozpálit! Jedna chlípnice se na prehistorické stezce neovládla a za denního světla na to vlítla se soškou tyrannosaura rexe, která tu byla postavena pro děti.
30.09.2016 15:10 |

Tyranonsaurus SEX: Dopadli zvrhlou návštěvnici, která zneuctila sochu dinosaura!

Britští policisté identifikovali ženu z fotografie, která šokovala Anglii! Strážci zákona odhalili, kdo je chlípnice, která si užívala »sex« se sochou malého Tyrannosaura Rexe.
02.10.2016 14:35 |

Dinosauři se líhli z vajíček až po půl roce, překvapili američtí vědci

Mláďata dinosaurů se z vajíček líhla po třech až šesti měsících. Dosud se přitom vědci domnívali, že to bylo podstatně dříve. Nový objev zveřejnili vědci v odborném časopise americké akademie věd (PNAS) Proceedings.
02.01.2017 21:55 |

Mamuti by mohli znovu ožít díky experimentu z Jurského parku

Podle vědců není vyloučené, že by mamuti mohli znovu chodit po naší planetě. K jejich vzkříšení by mohl pomoci experiment z filmu Jurský park. Právě v tomto sci-fi thrilleru z roku 1993 biologové použili DNA vyhynulých dinosaurů a dokázali je znovu probudit k životu. Tento pokus je sice u opravdových dinosaurů nemožný, ale na tisíce let vyhynulé mamuty by údajně zafungovat mohl.
03.05.2010 09:35 |

OBJEV: obří stopy dinosaurů. Až třicetimetroví "drobečci"

Stopy dinosaurů, které jsou staré až 150 milionů let, nalezli ve Francii. Patřili sauropodům, kteří měřili až 30 metrů.
07.10.2009 08:45 |

Unikátní objev fosílie predátorů s obludnými zuby

Od vymření dinosaurů uběhlo 65 milionů let. Po éře dinosaurů přišla éra savců. Trvalo však ještě dlouho, než se savčí společenstva začala podobat těm dnešním. Významnou úlohu ve společenstvu mají predátoři, kteří stojí na vrcholku potravního řetězce.
26.06.2017 17:45 |

Američtí vědci představili test, jenž má předpovědět homosexualitu. Analýzou DNA

Američtí vědci prý našli způsob, jak předpovědět homosexualitu na základě analýzy DNA. "Sexuální orientace je zásadní součástí života, není to ale mnoho, co bychom o ní věděli na genetické a molekulární úrovni. Doufám, že tento výzkum nám pomůže k tomu, abychom pochopili, proč jsme takoví, jací jsme," přiblížil jeden z vědců.
11.10.2015 07:00 |

Je v DNA kromaňonce gen neandrtálců? Vědci odpoví analýzou kostí z Moravy

Vědci úplně poprvé provedou analýzu DNA kostí kromaňonce nalezené v roce 1882 obce Mladeč, ležící na Moravě. Objevené ostatky předchůdce moderního člověka jsou staré 35 tisíc let a jde o nejstarší nález tělesných pozůstatků kromaňonců v Evropě. Vědce zajímá, jaký podíl mají v DNA tohoto typu člověka neandrtálský gen.
14.07.2015 19:16 |

K vyhynutí mořských dinosaurů mohla přispět i kyselost oceánů

S novou teorií možné příčiny vyhynutí dinosaurů i dalších živočišných druhů v oceánech v důsledku dopadu asteroidu před více než 65 miliony let přišli vědci z univerzity v severošpanělské Zaragoze. Informoval o tom španělský list El Mundo.
02.01.2012 08:10 |