NASA zveřejnila utajované záběry z cest na Měsíc: Na internetu odhalila 10 tisíc nových fotografií

Fotografie pohledu na Zemi z Měsíce nebo obrázek Neila Armstronga, jak provádí první »velký krok pro lidstvo« jsou jedny z nejznámějších z lidské historie. Věřte ale, že během misí Apollo vzniklo fotek mnohem více. A všechny jsou stejně úžasné – teď si jich asi 10 000 můžete prohlédnout na internetu!
06.10.2015 14:00 |

Osobnosti: Neil Armstrong (33 článků)

NASA zveřejnila působivé záběry polární záře v rozlišení 4K

Americký úřad pro letectví a vesmír (NASA) zveřejnil záběry polární záře tak, jak je může vidět jen pár lidí, a to konkrétně astronautů přítomných na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Úřad podobná videa zveřejňuje poměrně pravidelně, tentokrát se však jedná o jednu premiéru – záběry jsou totiž dostupné v ultravysokém 4K rozlišení.
21.04.2016 05:25 |

Návrat na planetu Zemi: NASA zveřejnila video z přistání rakety

Videí se startem raket do vesmírů je spousta, NASA ale nedávno zveřejnila klip, který ukazuje, jak se přistává z vesmíru na zem. NASA na projektu spolupracuje s americkou soukromou vesmírnou společností SpaceX vizionáře a miliardáře Elona Muska (44).
28.05.2016 19:30 |

Osobnosti: Elon Musk (22 článků)

NASA vysílá živě z vesmíru: Sledujte unikátní záběry planety Země

Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) živě vysílá záběry Země z Mezinárodní vesmírné stanice. Podívejte se na unikátní záběry!
26.10.2016 12:10 |

NASA ukázala odvrácenou stranu Měsíce. Unikátní záběry pořídila speciální kamera

NASA na svých stránkách zveřejnila unikátní záběry odvrácené strany Měsíce, které pořídila speciální kamera z paluby amerického satelitu DSCOVR, obíhající kolem Země.
06.08.2015 14:05 |

NASA zveřejnila unikátní záběry: Takhle vypadá odvrácená strana měsíce

Unikátní záběry odvrácené strany Měsíce na pozadí se Zemí ukázala na svém webu NASA. Pořídila je speciální kamera na palubě amerického satelitu DSCOVR, který kolem naší planety obíhá ve vzdálenosti 1,6 milionu kilometrů a jeho hlavním úkolem je sledovat sluneční větry v reálném čase.
07.08.2015 09:51 |

Hubbleův teleskop má 25 let, NASA zveřejnila jeho nejpůsobivější snímky

Americká vesmírná agentura NASA zveřejnila 25 nejlepších snímků, které pořídil Hubbleův teleskop. Ten byl vypuštěn před 25 lety, přesně 24. dubna 1990, a od té doby pořídil množství záběrů jak objektů Zemi relativně blízkých, například planet ve Sluneční soustavě, tak záběry vesmíru vzdáleného až 13 miliard světelných let.
22.04.2015 17:21 |

Vesmírná loď jako z Hvězdných válek na Marsu? NASA zveřejnila neuvěřitelnou fotografii!

Další důkaz o mimozemském životě? Americká NASA zveřejnila snímek, na kterém vozítko Mars Rover vyfotilo objekt velmi povědomý všem fanouškům Hvězdných válek. Až nápadně totiž připomíná vesmírné lodě z této filmové série.
25.08.2015 14:02 |

NASA objevila lebku na planetě Mars

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zachytil na snímcích pořízených kosmickou sondou objekt připomínající lebku člověka. Vyplývá to ze snímku s vysokým rozlišením, který NASA zveřejnila ve čtvrtek.
11.06.2009 11:25 |

Chtěli jste někdy prozkoumat Mars? Aplikace NASA vám to umožní

Americký úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) uveřejnil na svých internetových stránkách dvě aplikace, které umožňují interaktivní průzkum Marsu. NASA zveřejnila aplikace u příležitostí třetího výročí přistání vozítka Curiosity na rudé planetě.
08.08.2015 09:50 |

O krok blíž k Marsu! NASA vyzkouší novou loď pro vesmírnou cestu

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uskuteční 4. prosince první zkušební let nové vesmírné lodi Orion, která by jednou měla dopravovat astronauty na Měsíc a na Mars. Zkušební let bude bez lidské posádky. "Půjde o první krok na naší cestě na Mars," prohlásil před novináři William Hill z vedení NASA.
07.11.2014 08:20 |

Osobnosti: William Hill (5 článků) , William Hill (5 článků)

Nová vesmírná absolvovala úspěšně první let: Měla by dopravit lidi na Měsíc i Mars

Nová vesmírná loď Orion amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) dnes úspěšně provedla svůj první testovací let. Jak NASA průběžně informovala na svém webu, zdárně proběhly všechny naplánované operace a modul se bezpečně snesl na padácích do vln Tichého oceánu. Přistání vysílala v přímém přenosu TV NASA.
05.12.2014 13:55 |

Klaus vydává pokračování Zápisků z cest

Prezidentu Václavu Klausovi v těchto dnech vychází další pokračování knižní podoby jeho Zápisků z cest, tentokrát pod názvem Zápisky z nových cest. O dojmy ze státnických cest se pravidelně dělil se čtenáři Práva a Novinek. Novinkám při této příležitosti odpověděl na pár otázek.
31.10.2012 09:30 |

Osobnosti: Václav Klaus (8517 článků)

Klaus dnes pokřtil svou novou knihu z cest. Prý je lepší než ta předchozí

Prezident Václav Klaus dnes novinářům představil další knihu, která shrnuje jeho poznámky ze zahraničních cest. Texty, které v minulých třech letech publikoval v deníku Právo a na serveru Novinky.cz, nyní vycházejí v knize Zápisky z nových cest. Prezident tak navázal na svou předchozí cestopisnou knihu Zápisky z cest.
01.11.2012 16:10 |

Osobnosti: Václav Klaus (8517 článků)

Dechberoucí snímky země ze záznamů NASA

Záznamová zařízení vesmírných družic zachytila záběry planety Země v celé její pozoruhodné nádheře. NASA fotografie zveřejnila ke Dni Země, jenž proběhl 22. dubna. Snímky pořízené z velké výšky ukazují podmanivou krásu planety ze všech možných úhlů.
28.04.2011 11:55 |

Co skrývá nejmenší planeta Pluto? NASA odhalila dosud nejostřejší fotografie povrchu

Americká Národní agentura pro letectví a vesmír (NASA) v pátek zveřejnila nejnovější a dosud nejostřejší snímky povrchu trpasličí planety Pluto. Černobílé fotografie pořídila sonda New Horizons, která v červenci kolem Pluta proletěla. Jsou na nich vidět krátery, hory a ledovcové útvary nacházející se v asi 80 kilometrů širokém pásmu.
05.12.2015 22:05 |

Práce pro vás: NASA hledá dobrovolníky, kterým zaplatí 100 tisíc měsíčně za ležení v posteli

Také patříte k těm, kteří rádi tráví večery rozvalení na pohovce při sledování televize nebo vám stačí zírat do počítače a "gamesit"? Jestliže jste alespoň na jednu z těchto otázek odpověděli kladně, mohli byste se hodit odborníkům z "NASA":http://www.extra.cz/tema/nasa.
20.09.2013 10:05 |

NASA zveřejnila nejdetailnější snímek Země v historii. Podívejte se

Americká Národní agentura pro letectví a kosmonautiku (NASA) zveřejnila mimořádně kvalitní snímek Země, jaký ještě nemělo oko běžného smrtelníka šanci spatřit. Kompozice několika snímků ukazuje celou Severní Ameriku, Střední Ameriku a sever Jižní Ameriky společně s přilehlými oceány.
03.03.2010 07:50 |

Pátrání po mimozemšťanech: NASA zveřejnila snímky 1235 planet

Pokud existují mimozemšťané, pak možná žijí na některé z 1235 planet, které na unikátním snímku zveřejnila vesmírná agentura NASA.
01.04.2011 00:45 |