NASA odtajnila 8400 unikátních snímků z misí Apolla: Tak přistávali na Měsíci!

Tak takhle jste Měsíc ještě neviděli! Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) odtajnil unikátní snímky z přistání na Měsíci. A že je na co se dívat – fotek z misí Apollo je rovnou 8400! A všechny ve vysokém rozlišení!
07.10.2015 05:15 |

Obrazem: NASA zveřejnila tisíce unikátních snímků z přistání na Měsíci a misí Apollo

Americký úřad pro letectví a kosmonautiku zveřejnil na svém účtu Flickr více jak osm tisíc archivních snímků z misí Apollo, které prošly důkladnou digitalizací. Ve vysokém rozlišení si je může každý prohlédnout, nebo stáhnout a dle libosti šířit, protože se NASA vzdává autorských práv. Snímky z doby skoro před padesáti lety jsou ve velmi dobrém rozlišení a fanoušci kosmonautiky tak mohou prozkoumat nejen oběžnou dráhu, povrch Měsíce nebo výhled na planetu Zemi, ale nahlédnout i do života na vesmírné lodi.
05.10.2015 14:10 |

Záhada Apolla 10: Posádka slyšela mimozemskou hudbu

Vodí nás snad NASA celou dobu za nos? Po více než čtyřech desetiletích konečně začíná vyplouvat na povrch, co hrálo v kabině velícího modulu Apolla 10! Jeho posádka prý z odvrácené strany Měsíce zaslechla „podivnou mimozemskou hudbu“!
22.02.2016 18:35 |

Drábek navrhuje zvýšení minimální mzdy na 8400 až 8500 korun

Minimální mzda by se měla od ledna zvýšit ze současných 8000 korun na 8400 až 8500 Kč. Uvedl to ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek (TOP 09).
16.08.2011 13:15 |

Osobnosti: Jaromír Drábek (1070 článků)

Raketa, která dopravila první lidi na Měsíc: Z moře vytáhli trosky Apolla 11!

Na dně Atlantiku prý našli trosky Apolla 11, dva motory vytáhli na palubu lodi zhruba 600 kilometrů od místa, odkud raketa odstartovala a umožnila lidem poprvé přistát na Měsíci.
22.03.2013 22:45 |

NASA našla tři kandidáty na misi zachytit a přesměrovat asteroid

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) našel tři malé asteroidy, které by mohly vyhovovat plánované budoucí robotické misi. Jejím cílem by mělo být zachytit a přesměrovat některý z těchto objektů nacházející se v blízkosti Země. Informovala o tom agentura AFP s odvoláním na oficiální činitele NASA.
12.09.2013 16:25 |

NASA objevila lebku na planetě Mars

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zachytil na snímcích pořízených kosmickou sondou objekt připomínající lebku člověka. Vyplývá to ze snímku s vysokým rozlišením, který NASA zveřejnila ve čtvrtek.
11.06.2009 11:25 |

Sci-fi realitou: NASA odkloní tři asteroidy a přitáhne je k Měsíci!

12.09.2013 07:30 |

Co našlo Apollo 20 na Měsíci?!

Jak známo, první lidská posádka vystoupila na povrch Měsíce z Apolla 11. Stalo se tak v roce 1969. Další expedice šly pěkně jedna za druhou, aby se za pouhé tři roky náhle zastavily na čísle 17. Následné lety byly už jen na oběžnou dráhu Země v rámci programu Sojuz-Apollo. Podle jistých informací ale 16. srpna 1976 vzlétlo ve vší tajnosti i Apollo 20 s americko-sovětskou posádkou, které opět směřovalo k Měsíci. Mělo prozkoumat neznámé těleso, které odhalily předešlé výpravy při snímkování povrchu.
19.02.2010 00:25 |

Senátoři odsouhlasili plán zahraničních misí

Plán zahraničních misí českých vojáků pro příští rok schválil po Sněmovně bez problémů také Senát. Vládní návrh počítá zejména s nasazením až 550 vojáků v misi KFOR v Kosovu a až 535 vojáků v misi ISAF v Afghánistánu. Jejich vyslání podpořilo 64 z 69 přítomných senátorů, dva byli proti.
17.06.2009 13:10 |

NASA: Na Měsíci je voda!

Lunární výzkum americké vesmírné agentury NASA prokázal, že na našem přirozeném satelitu je voda. Potvrdily to sondy zkoumající na Měsíci minerální složení hornin.
26.09.2009 19:35 |

Na Měsíci je podle vědců NASA víc vody než ve Velkých jezerech

Nerosty na Měsíci obsahují více vody než je jí ve Velkých jezerech v USA a v Kanadě. Na základě nedávného průzkumu to odhadují vědci pracující pro americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
15.06.2010 11:45 |

Fotografie NASA ukázaly, že americké vlajky na Měsíci stále stojí

Na obrázcích pořízených vesmírnou družicí NASA Lunar Reconaissance Orbiter jsou stále vidět stíny od amerických vlajek, jež na Měsíci zapíchli kosmonauti z kosmických lodí Apollo. Zprávu přinesla BBC.
31.07.2012 20:10 |

NEUVĚŘITELNÉ: NASA chce chytit asteroid a přitáhnout ho k Měsíci

NASA chce odchytit malý asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a v roce 2021 prozkoumat. Projekt má údajně o čtyři roky urychlit uskutečnění plánu vyslání astronautů na některý z asteroidů.
06.04.2013 10:00 |

NASA prý chce odchytit asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a zkoumat

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) chce podle demokratického senátora a bývalého astronauta Billa Nelsona odchytit malý asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a v roce 2021 prozkoumat. Projekt má údajně o čtyři roky urychlit uskutečnění plánu vyslání astronautů na některý z asteroidů.
06.04.2013 10:30 |

NASA možná objevila vodu na měsíci Jupitera. Podle vědců je tam oceán

Pod ledovou krustou na Jupiterově měsíci Europa je asi voda. Záběry pořízené díky Hubbleovu teleskopu odhalily možné vodní gejzíry, informoval dnes americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
26.09.2016 22:35 |

Třicet nejhezčích "měsíčních" fotek z misí Apollo

Agentura NASA zveřejnila prostřednictvím stránky Flickr.com unikátní sérii více než 8000 archivních fotografií z misí Apollo. Všechny fotografie jsou k původním vysokém rozlišení a je mezi nimi celá řada dosud nezveřejněných záběrů. Pokud máte dostatek času, určitě doporučujeme prohlídku celého archivu , v opačném případě vám ale nabízíme třicítku snímků vyfiltrovaných redakčním výběrem.
06.10.2015 01:30 |

NASA prodloužila provoz raketoplánů

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) prodloužil provoz raketoplánů do roku 2011.  NASA původně hodlal ukončit provoz současné generace raketoplánů ještě letos v listopadu.
01.07.2010 19:01 |

Discovery dostal zelenou k poslednímu startu

Americká vesmírná agentura NASA povolila let raketoplánu Discovery. Bude to labutí píseň vesmírné lodi, která je v NASA nazývána "workhorse" (pracant, dříč), informuje NASA na svém webu.
26.10.2010 03:20 |