Náš vesmír prý není jediný. Vědcům to řeklo záření staré 13 miliard let

Náš vesmír není jediný. Ve snímcích reliktního záření z počátků vesmíru vědci údajně našli důkaz interakce našeho vesmíru s jinými vesmíry. Podle studie, uveřejněné v novém vydání časopisu Astrophysical Journal, jsou anomálie v reliktním záření důkazem existence alternativních vesmírů.
30.10.2015 21:50 |

Honsová o zákeřném UV záření: V kolik chytnete bronz a kdy je to o puchýře?

Zkratku UV záření slyšel v souvislosti s opalování nebo nákupem slunečních brýlí zřejmě každý. Jedná o elektromagnetické záření s určitou vlnovou délkou, které slunce přirozeně vyzařuje. Jeho vliv na lidský organismus přitom není nezanedbatelný. Více vám UV záření přiblíží meteoroložka Dagmar Honsová.
28.05.2017 06:00 |

Osobnosti: Dagmar Honsová (627 článků)

Zrádné opalování – rozeznáte mýtus od pravdy?

Horké slunce, osvěžující drinky a opalování někde u vody k létu neodmyslitelně patří. Možná se již nemůžete dočkat, kdy se počasí konečně umoudří a vy budete moci vytáhnout zaprášené bikiny a vyrazit k vodě nasát do sebe špetku barvičky. O opalování koluje nespočet povídaček, o kterých jste jistě slyšeli i vy. Otázkou zůstává, která z nich je pravdivá a která ne? Tomu jsme se snažili přijít na kloub a výsledkem našeho bádání je dnešní článek, který by si neměl nechat ujít nikdo, kdo opalování s oblibou podléhá. Jste-li to i vy, pak rozhodně čtěte dál! Pobyt na sluníčku škodí Nejvíce rozšířeným mýtem je tvrzení, že pobyt na sluníčku je pro člověka nezdravý. Hodně se mluví o rakovině kůže, a není se proto čemu divit, že se této povídačky spousta z vás drží zuby nehty. Pravdou ale je, že ze sluníčka vaše tělo získává 90% vitaminu D a ten je pro vaše zdraví nezbytně nutný. O důvod navíc, proč se opalování nevyhýbat jako čert kříži, ba naopak si trochu toho sluníčka přeci jen dopřát. Opalování v soláriu je škodlivější nežli opalování na sluníčku Škodlivost solárií je stále ožehavějším tématem a to především mezi ženami. Kolují fámy, že údajně vašemu zdraví škodí více, nežli tolik zavrhované sluneční záření. Chcete znát tajemství? Mezi UV zářením ze sluníčka a UV zářením ze solária není vůbec žádný rozdíl! Pokud se budete 10 minut opalovat venku na slunci, nebo se na 10 minut zavřete do krabice zvané „solárko“ vystavíte tak svou kůži úplně stejné dávce UV záření – to je překvápko, co? Něco jako zdravé opalování neexistuje Také jste již někdy zaslechli výrok, že zdravé opalování neexistuje? Pak pozor milé dámy – uvědomte si, že již tolikrát zmiňované UV záření je pro život nejen nezbytně nutné, ale zároveň se jedná o naprosto přirozený proces. Co možná nevíte je... Čtěte více Příspěvek Zrádné opalování – rozeznáte mýtus od pravdy? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.08.2015 08:15 |

Kvalitní spermie za 800 korun. Studenti vymysleli boxerky, které chrání genitálie proti záření

Němečtí studenti přišli na trh s inovativním spodním prádlem, které má částečně vyřešit problém s mužskou impotencí. Reagují tak na závěry izraelského výzkumu, který určil jako jedno z rizik pro kvalitní spermie nebezpečné záření z mobilních telefonů. Pánské spodní prádlo je obohacené o vlákna stříbra, které mají záření odrážet. Odborníci i tak varují, že není dobré nosit mobilní telefony po kapsách v blízkosti genitálií.
08.03.2016 10:00 |

Spodní prádlo ochrání spermie před 99,9 procenty veškerého záření

Nejen kvůli nezdravému životnímu stylu klesá prudce počet zdravých spermií v ejakulátu mladých mužů žijících na Západě. Podle vědců za to mohou také vlivy z vnějšího prostředí a mezi nimi nejvíce záření. Joseph Perkins ze Spojeného království se tak pokusil vyvinout spodní prádlo, které by mužům pomohlo varlata držet v bezpečí bez jakéhokoli záření. Jeho Wireless Armour je prý spodním prádlem skutečných hřebců a hrdinů.
14.08.2015 16:00 |

Astronomové sestavili novou mapu reliktního záření z dob vzniku vesmíru

Astronomové sestavili novou mapu reliktního záření, které vzniklo po velkém třesku v době, kdy vesmír byl jen 380 tisíc let starý. Analyzovali data, která zaznamenal Planckův teleskop, ovšem použili přesnější metodu jejich zpracování, takže se o něco přiblížili pochopení struktury vesmíru přes 14 miliardami let.
05.08.2014 15:15 |

Pozor na slunění! Lékaři varují: Sluneční záření může ovlivnit účinek léků

Sluneční záření může ovlivnit účinek některých léků, varují lékaři. V kombinaci s těmito léky nebo chemikáliemi vytváří UV záření v kůži látky, které ji poškodí nebo vyvolají nežádoucí imunitní reakci. Takové reakce se nazývají fototoxické nebo fotoalergické. Při některých chorobách si tělo tyto látky dokonce vytváří samo, například při porfyrii, vzácné poruše metabolismu červených krvinek.
31.08.2010 06:33 |

Vyzula (ANO): Protonová hysterie

Zhoubné rakovinné bujení je prevít a platí na něj jen velmi tvrdý přístup. Pořádná facka. Na hrubý pytel hrubá záplata. A záření je silnou fackou. Nicméně, jak na to. Dříve se používalo ozáření z přirozeného zdroje - radioaktivní kobalt. Pak rtg záření, pak, a v současné době nejčastější, elektronové neboli fotonové záření.
14.09.2014 21:01 |

Mírné UV záření může snížit riziko vzniku melanomu, shodují se odborníci

Mírné vystavení UV záření může snižovat riziko vzniku rakoviny kůže. Potvrzují to výsledky nejnovější vědecké studie, podle které může mít pravidelná expozice slunečního záření ochranný efekt a přiměřená návštěva solárií může dokonce zmenšit riziko vzniku melanomu. Tím podle odborníků z Masarykova onkologického ústavu přitom jen v Česku onemocní přes 1 300 lidí ročně.
01.12.2014 14:53 |

Recenze: Jak funguje vesmír a co o něm (ne)víme? Clarkova kniha to vysvětlí i laikům

Je všude kolem nás a přitom o něm stále moc nevíme. Vesmír je obestřen tajemstvími, která přesahují naši prozatímní hranici poznání. Zažité se mění lusknutím prstu a těžko říct, kdy a jestli vůbec principy vesmíru zcela odhalíme. Chcete-li se o kosmu dozvědět více, pak si přečtěte knihu Neznámý vesmír v 10 kapitolách.
19.05.2017 12:05 |

Vesmír narazil do jiného. A to nejméně 4x, tvrdí vědci

Náš vesmír není jediný. Kolem údajně existují i jiné světy. Britští astrofyzici uvedli, že nalezli důkazy toho, které svědčí o srážkách našeho kosmu s dalším.
17.12.2010 00:35 |

Student vyfotil Wi-Fi záření! Tohle nás obklopuje a možná i škodí!

Záření, které produkují bezdrátové technologie, nás nyní obklopuje doslova na každém kroku. Je to ale opravdu bezpečné, jak tvrdí výrobci?
20.08.2014 18:46 |

Rentgenové záření člověku škodí! Může nás ohrozit při běžném vyšetření?

Rentgenové záření. Na jedné straně neodmyslitelná pomůcka lékařů, která odhalila už nespočet zlomenin a jiných obtíží v našich tělech. Jenže paprsky, které se původně označovaly pouze jako »X« dokážou člověku i škodit. Záleží na množství, které na nás zrovna působí. Jak moc nám rentgen ublíží?
16.01.2017 08:05 |

Turecko si řeklo o další miliardy na syrské běžence. Jinak se prý Evropa nebude stačit divit

Turecko přitvrzuje. Pokud chce EU skutečně pomoci s uprchlickou krizí, měla by podle Ankary sáhnout podstatně hlouběji do své pokladnice. Místo tří miliard eur teď Turecko požaduje miliard pět, v přepočtu jde asi o 135 miliard korun.
30.01.2016 08:50 |

Vědci mají první důkazy, že vesmír kolem nás je jen hologram

Na počátku tohoto roku přišli astrofyzikové z Anglie, Itálie a Kanady s tím, že mají první důkazy podporující dvacet let starou teorii o holografické povaze vesmíru. Podle ní žijeme vlastně v hologramu, který vyzařuje z dvourozměrné matrice vesmíru. Ačkoli to není teorie potvrzená zcela, výzkum reliktního záření tomu nasvědčuje.
13.06.2017 12:30 |

Sněmovna schválila vydání dluhopisů za 153 miliard, pokryjí schodek rozpočtu

Poslanci schválila vydání dluhopisů za 153 miliard korun na krytí letošního schodku státního rozpočtu. Schválený schodek má být 163 miliard korun. Navíc sněmovna schválila vydání dodatečných dluhopisů za 14 miliard korun na krytí schodku loňského rozpočtu. Ten měl být 38 miliard, nakonec vzrostl na 192 miliard.
05.02.2010 13:15 |

V roce 2013 si řeklo "ANO" 19 slavných párů: Jaká byla svatba?

Ano! Kouzelné slovo,  které touží slyšet každý zamilovaný člověk, si tento rok řeklo hned 19 slavných párů. A přestože všichni vyslovili před oltářem nebo v obřadní síni stejné slůvko, svatba byla pokaždé jiná.
31.12.2013 05:10 |

VIDEO 13 miliard let v pár minutách. Jak se vyvíjel vesmír?

Vědci vytvořili v rámci pětiletého výzkumu počítačovou simulaci, která detailně ukazuje, jak se vyvíjel vesmír.
14.05.2014 08:05 |

VIDEO 13 miliard let v pár minutách. Jak se vyvíjel vesmír?

14.05.2014 08:05 |