Na vesmírnou stanici ISS se řítil úlomek ruské rakety. Minul ji těsně!

Kolem Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) v sobotu proletěl úlomek ruské rakety. Astronauti byli kvůli případné srážce v pohotovosti, k ohrožení ale nedošlo, informuje agentura RIA-Novosti.
24.03.2012 07:50 |

Raketoplán Atlantis se úspěšně spojil s vesmírnou stanicí

Raketoplán Atlantis se čtyřčlennou posádkou se dnes spojil s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Hlavním úkolem této poslední mise Atlantisu a amerických raketoplánů vůbec je dopravit na ISS kolem pěti tun materiálu a zásob na celý následující rok. Deset astronautů nyní stráví celý týden převážně vykládkou zásob.
10.07.2011 18:15 |

Stanici ISS ohrožuje vesmírný odpad

Mezinárodní vesmírnou stanici ISS na oběžné dráze ohrožuje vesmírný odpad a její dráhu budou možná muset letoví dispečeři upravit. Podle zprávy agentury Interfax hrozí, že ISS narazí do úlomku, který na oběžné dráze zůstal po zaniklé čínské družici.
23.07.2010 15:15 |

Problémy na vesmírné stanici ISS: Došlo na ruční manévry

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala vesmírná loď Sojuz TMA-19M s tříčlennou mezinárodní posádkou. Po necelých sedmi hodinách se loď spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS), manévr se ale uskutečnil se zpožděním a byl řízen ručně. Sojuz se spojil s přistávacím modulem ISS s desetiminutovým zpožděním. Podle televizních záběrů se loď k přistávacímu uzlu několikrát přiblížila, ale spojení se neuskutečnilo. Kosmonauti proto museli vypnout režim automatického přiblížení a manévr řídili ručně.
15.12.2015 19:40 |

Čína chce vybudovat vlastní stálou vesmírnou stanici. Už v roce 2018

Čínská vláda chce zemi změnit v kosmickou velmoc. Kolem roku 2018 plánuje na oběžnou dráhu vypustit svou první stálou vesmírnou stanici. Čtyři roky poté z ní chce udělat i trvale obydlenou, věří, že nahradí Mezinárodní vesmírnou stanici, jejíž životnost končí v roce 2024.
21.04.2016 11:45 |

Sojuz s tříčlennou posádkou se úspěšně spojil s ISS

Po necelých šesti hodinách letu se dnes nad ránem SELČ kosmická loď Sojuz TMA-10M úspěšně spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Podle ruské agentury Roskosmos spojení s uzlem Poisk proběhlo v automatickém režimu. Na palubu ISS by trojice kosmonautů měla vstoupit zhruba za dvě hodiny.
26.09.2013 08:50 |

Vylepšená kosmická loď Sojuz míří k ISS. Potrvá jí to dva dny

Na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) míří modernizovaný kosmická loď Sojuz MS, z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz odstartovala ve 3:35 SELČ. Její cesta je netradiční v tom, že k ISS poletí dva dny, aby bylo dost času otestovat její vylepšení.
07.07.2016 09:40 |

Do kosmu letí mrtvý ruský mnich a mystik Serafim. Přibrala ho nová posádka ISS

Z kosmodromu Bajkonur z Kazachstánu ve středu odstartovala ruská vesmírná loď s tříčlennou posádkou. Míří na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS), kam dopraví Rusy Sergeje Ryžikova (42) a Andreje Borisenka (52) i Američana Shanea Kimbrougha (49), kteří nahradí tři ze šesti členů stávající posádky. Na ISS by měli strávit pět měsíců.
19.10.2016 12:30 |

Osobnosti: Sergej Ryžikov (1 článek)

Na mezinárodní vesmírnou stanici se vydala nová posádka

Z kosmodromu Bajkonur v neděli startovala nosná raketa s lodí Sojuz TMA-05M, která dopraví na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) novou posádku.
15.07.2012 07:50 |

Rus, Američanka a Francouz dorazili na vesmírnou stanici. Budou tu půl roku

Dvě hodiny a 42 minut po spojení kosmické lodi Sojuz MS-03 s Mezinárodní vesmírnou stanicí ISS tříčlenná posádka prošla přechodovou komorou a dostala se do útrob stanice. Informovala o tom v neděli americká vesmírná agentura NASA.
20.11.2016 08:30 |

Rus a dva Američané odletěli v raketě z Bajkonuru. Míří na Mezinárodní vesmírnou stanici

Z kosmodromu v kazašském Bajkonuru dnes odstartovala ruská kosmická loď Sojuz MS-06, která přepravuje na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) tříčlennou posádku. Tvoří ji ruský kosmonaut Alexandr Misurkin a američtí astronauti Mark Vande Hei a Joseph Acabá.
12.09.2017 23:50 |

Osobnosti: Mark Joseph (2 články)

Rusko dopraví americké astronauty na stanici ISS

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uzavřel s Ruskem dohodu, že na mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) dopraví šest amerických astronautů.
07.04.2010 07:55 |

K Mezinárodní vesmírné stanici ISS se poprvé chystá soukromý "kamion" Cygnus

Na svůj první oficiální komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se chystá nákladní loď Cygnus soukromé americké společnosti Orbital Sciences. Původně měla startovat už v prosinci, ale kvůli výměně vadného čerpadla na ISS se premiéra přesunula na leden. Novým termínem byl dnešní večer, ale vzhledem k mrazivému počasí na kosmodromu Wallops ve Virginii se americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) rozhodl vypuštění o den odložit. Ze stejného důvodu ovšem není vyloučena nutnost dalšího posunu.
07.01.2014 10:10 |

Kosmická loď Sojuz odstartovala ze Země, ke stanici ISS dorazí v sobotu

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) ve čtvrtek v 3:36 SELČ odstartovala z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz s modernizovanou ruskou kosmickou lodí Sojuz MS. Na ISS dopraví další tři členy posádky – Rusa Anatolije Ivanišina, Japonce Onišiho Takuju a Američanku Kathleen Rubinsovou.
07.07.2016 07:25 |

Raketa se 3,6 tuny jídla vyrazila k vesmírné stanici. Nikdo ji nepilotuje

Z mysu Canaveral odstartovala raketa Atlas V, která veze zásoby na Mezinárodní vesmírnou stanici. Na palubě nepilotované zásobovací lodi Cygnus, kterou raketa nese, je asi 3,6 tuny jídla, vybavení i vědeckých pomůcek pro americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) včetně 3D tiskárny, uvedla agentura AP. Na vesmírnou stanici se zásobovací loď dostane v sobotu.
23.03.2016 07:10 |

Boeing chce vypravovat turisty do vesmíru

Americký výrobce letadel a zbraní Boeing se chystá zaměřit i na vesmírnou turistiku. Lety na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) by z Mysu Canaveral na Floridě mohl spustit už v roce 2015, uvedl deník The New York Times.
17.09.2010 14:20 |

České lázně léčí vesmírnou hvězdu: Astronaut z nejvtipnější posádky v kosmu je v Teplicích!

Byla to nejzábavnější posádka, jaká se kdy ve vesmíru objevila. Šestičlenná banda kosmonautů ze všech koutů světa obývala po 166 dní Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) a díky novodobým informačním technologiím a zejména Twitteru a Facebooku bavili celý svět.
25.06.2013 23:15 |

Astronautům na ISS se rozbila toaleta, zatím to řeší cedulkou "Mimo provoz"

Na Mezinárodní vesmírné stanici v současnosti pobývá najednou 13 astronautů, tedy nejvíce v její historii. ISS zatěžkávací zkoušku nevydržela, jeji posádka se musí potýkat s jednou rozbitou toaletou. K použití jsou tak už jen dvě - jedna v ruské části ISS a druhá v raketoplánu Endeavour, který u stanice přistál v pátek.
19.07.2009 21:55 |

Progress dorazil k ISS na poslední chvíli. Docházely tam potraviny a léky

Nákladní kosmická loď Progress po dlouhých peripetiích dorazila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS)„za minutu dvanáct“. Ruské posádce, která je na ISS, už totiž pomalu začaly docházet zásoby léků a potravin.
14.07.2015 11:06 |

Návrat na Zem: Astronauti se v Sojuzu vrátili z vesmírné stanice ISS

V kazašské stepi přistála návratová kabina ruské rakety Sojuz. Po ročním pobytu na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se v ní na Zemi vrátil americký astronaut Scott Kelly a ruský kosmonaut Michail Kornijenko. Spolu s nimi přiletěl také ruský kosmonaut Sergej Volkov.
02.03.2016 07:05 |