Na útěku před sopkou: Vulkán Sinabung vyhnal z domovů další stovky lidí

Dalších více než 1200 obyvatel nechaly evakuovat indonéské úřady z okolí sopky Sinabung na ostrově Sumatra, která nadále zvyšuje svou aktivitu. Sinabung patří mezi nejaktivnější indonéské sopky a úřady už počátkem tohoto měsíce zvýšily stupeň varování před možnou erupcí.
16.06.2015 08:20 |

Havajský vulkán Kilauea soptí už 10 000 dní

Buďme rádi za islandský vulkán Eyjafjallajökull, jehož letošní erupce dost možná skončily po pouhých dvou měsících. Ačkoli si nikdo nemůže být jistý, zda nejde jen o pauzu, jedno je jisté - na havajský vulkán Kilauea určitě nemá. Ten v pátek "oslavil" 10 000 dnů od počátku erupce. Ano, vulkán se opravdu probudil k životu v roce 1983 a od té doby neutichl.
24.05.2010 16:00 |

Vulkán, probuzený po 400 letech, počtvrté vybuchl. Zatím nejsilněji

Sopka Sinabung na indonéském ostrově Sumatra v úterý opět vybuchla. Vulkán, který po 400 let spal, vybuchl v posledních týdnech již čtyřikrát, úterní erupce byla zatím nejsilnější, informuje agentura Reuters.
07.09.2010 09:05 |

Tajfun Usagi vyhnal 2500 lidí na Tchaj-wanu z jejich domovů

Kolem 2500 lidí na Tchaj-wanu vyhnal z domovů "supertajfun" Usagi, který se přehnal zejména kolem jižní části ostrova a ovlivnil i počasí na Filipínách. Tam byly preventivně evakuovány z nejohroženějších míst stovky osob.
21.09.2013 09:35 |

Mohutný požár vyhnal z domovů desetitisíce lidí. Oheň pořád není pod kontrolou

VIDEO. Požár u města Colorado Springs vyhnal z domovů už více než 32.000 lidí. Evakuovat bylo třeba i základnu amerického letectva v tomto městě. Plameny v úterý odpoledne přeskočily bezpečnostní valy a hasičům se nedaří dostat oheň pod kontrolu.
27.06.2012 11:35 |

Tajfun na Filipínách zabíjel: 3500 lidí vyhnal z domovů!

Bez slitování udeřil, nejméně dva lidi zabil a na 3500 obyvatel vyhnal z domovů. Silný tajfun Noul v noci na pondělí zasáhl severovýchod Filipín. A řádit bude dál…
11.05.2015 08:05 |

Nebezpečný vulkán Šiveluč chrlí do 9kilometrové výšky, letedla jsou v ohrožení

Vulkán Šiveluč na Kamčatce začal vyvrhovat kameny a sopečný popel do výšky devíti kilometrů. Vulkán je pověstný svou nevyzpytatelností, kdy začíná chrlit prakticky bez varování.
09.06.2013 12:10 |

Video: Požár bytu v Modřanech vyhnal z domovů desítky lidí a psa!

Obyvatele domu v pražských Modřanech vyhnal v neděli ráno z jejich domovů požár bytu. Na místo se sjelo několik hasičských jednotek, záchranáři pak museli ošetřit nájemníka, který se nadýchal zplodin.
13.07.2014 09:15 |

Šok pro evakuované pod sopkou: Dostali stany na sex!

Sopka Sinabung na indonéské Sumatře začala loni v září chrlit popel a lávu. Kvůli její aktivitě musely být vystěhovány desítky tisíc lidí. Většina z nich žije v evakuačním táboře, kde však lidé nemají dostatek soukromí na sex. Tak jim provozovatelé kempu postavili několik stanů v diskrétní zóně, kde se mohou věnovat tělesné lásce.
12.02.2014 07:50 |

Indonésie: Kvůli výbuchu sopky evakuovány tisíce lidí

Indonéské úřady evakuovaly od pátku kolem 9300 lidí kvůli oživení sopky Sinabung na ostrově Sumatra. Vulkán, který se probudil po 410 letech, vychrlil v neděli popel do výšky 1500 metrů, uvedly místní zdroje. Z jícnu se vylilo jen trochu lávy a poté se sopka částečně uklidnila.
29.08.2010 12:00 |

Evakuace obyvatel v Indonésii: Po 410 letech se probudila sopka

Indonéské úřady evakuovaly od pátku skoro 10 000 lidí kvůli oživení sopky Sinabung na ostrově Sumatra. Probuzený vulkán po 410 letech chrlil v neděli popel do výšky 1500 metrů. Z jícnu se vylilo jen trochu lávy a poté se sopka naštěstí částečně uklidnila. Evakuovaní našli útočiště ve státních a církevních budovách a také v upravených evakuačních střediscích v nedalekých dvou městech. Evakuace si zatím vyžádala jeden lidský život, když muž dostal infarkt.
29.08.2010 16:21 |

Ekologicky šetrný dům vyroste pod činnou sopkou!

V Papui-Nové Guineji možná postaví luxusní dům pod činnou sopkou! Že to zní jako šílený nápad? Architektům z australského studia Enter Architecture to tak ale nepřijde. Právě oni totiž navrhli dům, který by měl vyrůst poblíž sopky Tavurvur v oblasti Kopoko.
05.07.2009 05:10 |

MASIVNÍ EVAKUACE! Vulkán CHRLÍ LÁVU A POPEL stovky metrů vysoko!

Indonéský vulkán Mount Lokon na ostrově Sulawesi ve čtvrtek vybuchl, popel a lávu vychrlil do výšky několika set metrů, informuje v pátek agentura AFP. Úřady plánují z okolí sopky evakuovat na 28 tisíc lidí.
15.07.2011 08:05 |

Vědci objevili sopku, která ve 13. století ochladila svět

Mezinárodní tým vědců patrně objevil sopku, která vybuchla v roce 1257 a jejíž erupce byla tak silná, že zanechala chemické stopy v ledu Arktidy i Antarktidy. Dobové evropské texty hovoří o náhlém ochlazení a úrodě, která nedozrála. Podle vědců je onou sopkou vulkán Samalas na ostrově Lombok v Indonésii, napsal zpravodajský server BBC News.
01.10.2013 09:30 |

Pod sopkou v Yellowstonu je ohromné jezero magmatu

Vulkán, který se ukrývá pod Yellowstonským národním parkem, je podle vědců mnohem větší, než doposud předpokládali. Má délku 90 kilometrů a jeho výbuch by mohl zásadně ovlivnit klima na celé planetě. Uvedla to stanice BBC.
18.12.2013 20:17 |

Ohnivá sopka vyfoukla popel do výšky 2400 metrů

Mexický vulkán Colima, který je často nazýván Ohnivou sopkou, v pátek vypustil přes dva kilometry vysoký sloup popela. Vzápětí ho odvál vítr.
19.12.2015 20:35 |

Obří havajská sopka vykouzlila nefalšovaný úsměv. Poprvé po třech letech se pak vylila do moře

Neobvyklá podívaná se naskytla návštěvníkům největšího z Havajských ostrovů. Ti mohli vidět šibalský úsměv na sopce Kilauea, který se vytvořil při erupci lávy. Snímek zachytil Mick Kalber z letecké společnosti Paradise Helicopters, jenž nad sopkou přelétal minulý týden při jedné ze svých prohlídek. Sopka Kilauea, čnící do výše 1247 metrů nad mořem, je činná nepřetržitě od roku 1983, což z ní dělá jednu z nejdéle aktivních sopek na světě. A právě přírodou vytvořený úsměv jako by prozradil, co má vulkán v plánu. Láva z něj totiž tento týden poprvé po třech letech dotekla až do moře, kde začala rozšiřovat území ostrova.
02.08.2016 17:10 |

Na Sardinii zuří požár. Z hotelů a domovů už evakuovali 700 lidí

Požár na italském ostrově Sardínie vyhnal z hotelů a domovů na 700 lidí. Požár zuří u letoviska San Teodoro na severu ostrova.
16.07.2012 07:35 |

Vulkán Galeras soptí: Chystá se evakuace!

V jižní Kolumbii v sobotu začal soptit vulkán Galeras. Z jícnu sopky se valí popel a kamení a úřady kvůli tomu nařídily evakuovat 8000 lidí z její blízkosti.
03.01.2010 08:10 |

Celebrity vyhnal z domovů ničivý požár. Kdo skončil na dlažbě?!

Zpěvačka Mariah Carey, herečka Katie Holmes či rapper Kanye West s manželkou Kim Kardashian a celou její rodinou museli o víkendu utéct z domovů. Evakuovali je hasiči, kteří zápasí s ničivým požárem hltajícím hektary lesů ve čtvrti Calabasas.
08.06.2016 13:05 |