Článek

Na slovíčko: Smrdíte potem? Víme, která běžná zelenina to způsobuje

 
Nalijme si čistého vína. Jsou lidé, kteří se potí jak koně, ale není to nijak cítit. "A pak jsou lidé, jejichž kapička potu":http://www.extra.cz/kolace-kam-se-podivas-techto-7-upocenych-celebrit-jste-urcite-videt-nechteli dokáže zamořit celou tramvaj. Čím to je? Faktorů ovlivňujících zápach potu je hned několik. Jsou to geny, pohlaví, rasa, věk, zdravotní stav a taky jídlo a pití. A když už jsme u toho jídla, pokud by smraďoši něco neměli jíst, "pak jsou to rajčata":http://www.extra.cz/blaznivi-japonci-vymysleli-dalsi-trend-odted-budeme-na-hlavach-nosit-rajcata.
24.05.2014 09:05 |

podobné články

Podobné články

Proč to bez zeleniny nejde?

 
Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

Čuba (SPO): Čerstvé potraviny žádný dovoz nenahradí

 
Rád bych napravil obelhávání nás všech v oblasti, která je mi nejbližší. Je na čase vrátit se k čerstvým a kvalitním potravinám. Čerstvá pro mě nikdy nebudou rajčata, okurky, květák či jiná zelenina ze Španělska a podobných zemí. Čerstvá zelenina je ta, kterou dostaneme domů do 24 hodin od sklizně. To je ta jediná čerstvá zelenina.
16.10.2014 22:30 |

podobné články

Křivá zelenina v obchodech? Češi jdou hlavně po „ošklivých“ bramborách

 
Křivá, ošklivá nebo neobyčejná – tak pod tím vším se už měsíc v některých supermarketech prodává zelenina, která nesplňuje přísné estetické normy. Podle prodejců má u Čechů velký úspěch. Nejvíce pak kupují netradiční  brambory a papriky. Iniciativa Zachraň jídlo za tímto zájmem vidí i fakt, že taková zelenina vyjde až o polovinu levněji. Nicméně další distribuce je prý úkolem na další roky.
16.09.2016 21:55 |

podobné články

Vychtávky pro fajnšmekry: Co takhle špenát?

 
SERIÁL: Zelenina na talíři, zelenina v čase. Zelenina pro chuť i pro zdraví... Zapomeňte jednou pro vždy na mražený špenátový protlak a vychutnejte si jej čerstvý. Šťavnaté listy v salátech nebo tepelné úpravě.
24.06.2010 17:53 |

podobné články

Bio zelenina nemá vitamíny, tvrdí vědci

 
Před nedávnem zažila organická zelenina hotový boom. Spousta lidí ji začala kupovat. Věřila, že je zdravější než ta, na jejíž pěstování byly užity pesticidy a jiná umělá hnojiva. Jenže podle nové britské studie je organická zelenina méně šťavnatá a obsahuje méně vitaminů.
21.03.2011 07:20 |

podobné články

FN Brno: Zelenina a její místo v našich jídelníčcích

 
Zelenina je nenahraditelnou složkou zdraví prospěšné a vyvážené stravy. Zvýšení konzumace zeleniny patří mezi aktuální výživová doporučení, a to hlavně kvůli vzrůstajícímu počtu „civilizačních onemocnění“. Optimální konzumace zeleniny pomáhá snižovat riziko vzniku srdečně-cévních onemocnění, cukrovky a některých nádorů, navíc látky, které obsahuje zelenina, pozitivně ovlivňují imunitní systém.
25.04.2018 21:55 |

podobné články

6 potravin, díky kterým bude vaše pleť a tváře nádherné!

 
Přáním každé ženy je mít stále svěží a zářivou pleť. Abyste toho dosáhla, nepotřebujete drahou značkovou kosmetiku, někdy pomůže jen zařadit do jídelníčku potraviny, díky nimž se vaše pleť nádherně projasní. Tajemstvím dokonalé pleti je její výživa a dostatečná hydratace. Proto potřebujeme konzumovat takové potraviny, které organismus zásobují vitamíny a některými důležitými minerály. Když spojíme správnou výživu a pitný režim, změny na vaší tváři budou velmi brzy zřetelné. Čerstvé ovoce a zelenina jsou pro pleť požehnáním Avokádo je plné pleti prospěšných živin, od vitamínů (B, C, E) přes kyselinu listovou k minerálům, jako je draslík a hořčík. Avokádo navíc obsahuje omega mastné kyseliny, díky nimž se zklidní zarudlá místa a obnoví se poškozené buňky. Banán je ideálním přirozeným způsobem, jak se zbavit opuchlých víček a váčků pod očima. Draslík, jenž je v banánech obsažen pomáhá vybalancovat sodík v organismu a zbavit tělo přebytečné vody, která otoky způsobuje. Špenát a další listová zelenina je zásobárnou luteinu, antioxidantu díky němuž se nám netvoří vrásky. Udržuje pleť hydratovanou a pružnou, zvyšuje hladinu tuků v podkoží a napravuje škody způsobené volnými radikály. Mrkev působí na pleť až zázračně. Díky betakarotenu pomaleji stárne, pomáhá také s drobnými opravami. Navíc jí dodává nádhernou barvu a lesk. Brokolice je další zeleninou, která významně působí na pleť. Je bohatým zdrojem vitamínů A, B, C, E a K, které podporují tvorbu kolagenu, takže je pleť krásně pružná. Když zařadíte do svého jídelníčku každý den pořádnou porci míchaného salátu, rozhodně tím nic nezkazíte. I další potraviny pleti prospívají Obiloviny, například oves, obsahují vitamín B a hlavně zinek, které zlepšují obranyschopnost pokožky, pomáhají při ekzémech, zabraňují tvorbě akné a  navíc kůži pěkně zpevňují. Mandle jsou plné vitamínu E, který pomáhá zlepšit vzhled pokožky a dokáže ji ochránit před škodlivým UV zářením. Také obsahují zinek, důležitý pro pevnou a zdravou pleť. Příspěvek 6 potravin, díky kterým bude vaše pleť a tváře nádherné! pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.01.2018 22:05 |

podobné články

Ota Černý urazil tenistu Štěpánka: Museli přetáčet pořad Na slovíčko!

 
Hodně do autu zahrál před finále Davis Cupu šéfredaktor kanálu ČT Sport Otakar Černý (69). Ve svém pořadu Na slovíčko urazil Radka Štěpánka. Závěr relace se musel dokonce přetočit!
15.11.2012 17:50 |

podobné články

Osobnosti: Radek Štěpánek (833 článků) , Otakar Černý (8 článků) , Otakar Černý (8 článků)

Pánové, na slovíčko: 5 věcí, které ženy v posteli děsí a nikdy vám to neřeknou!

 
Je čas, abyste se dozvěděli pravdu o ženském sexu. Na eXtra.cz to nebude "poprvé ani naposledy":http://www.extra.cz/extra-oralni-serial-dil-iii-panove-na-slovicko.
26.07.2013 11:50 |

podobné články

Stávkující milionáři. Pane redaktore, nechytejte mě za slovíčko, já chci mluvit k občanům. Show ministra Němečka

 
Ministrovi zdravotnictví Svatopluku Němečkovi (ČSSD) se podařilo odvrátit hrozící velkou stávku lékařů, o které mluvil jako o stávce milionářů. Ve čtvrtečních Událostech, komentářích České televize vysvětloval, jak přesně tento výrok myslel. V průběhu vysílání také okřikl moderátora ČT Lukáše Dolanského, aby ho nechal mluvit k občanům. Nechytejte mě za slovíčko, vypálil na moderátora.
15.09.2016 23:30 |

podobné články

4 tipy jak připravit zdravé snídaně

 
Máte rádi zdravé snídaně? V tom případě jste tady správně! My totiž víme, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne a že jej rozhodně není radno podceňovat. A když už snídat, tak nejen chutně, ale vydatně a zdravě. Jenže jak na to?! Připravit si zdravou snídani, která vás nejen zasytí, ale zároveň vám zachutná a především vás nastartuje do nového dne, není tak složité, jak si možná myslíte. V dnešním článku vám poradíme, jak na to. Připravte si zdravé snídaně snadno a rychle Co si představíte pod pojmem zdravé snídaně? Podle nás je to chutné jídlo, které prospívá našemu zdraví, dodá našemu tělu potřebné živiny a přitom jej zbytečně nezatíží. Tip první: ovoce po ránu v neomezeném množství Ovoce je známé tím, že obsahuje cukr. Proto se nedoporučuje ke konzumaci v odpoledních hodinách, kdežto po ránu si jej můžete dopřát prakticky neomezené množství. Právě proto je ovoce ideální volbou právě na snídani, protože vám dodá cukr potřebný pro nastartování organismu a dodání energie. Ovoce si můžete dát samotné, skvělé je jako přísada do vloček, kaší nebo müssli. Tip druhý: zelenina je trefa do černého Největší výhodou zeleniny je skutečnost, že neobsahuje žádné kalorie. Co to pro vás znamená? Že jí můžete jíst neomezené množství kdykoli během dne. Na snídani je zelenina ideální volbou, opět jí můžete jíst syrovou zkrátka jen tak, můžete si ji dát jako přílohu k pečivu. Tip třetí: ovesné kaše všeho druhu Zkusili jste někdy ovesnou kaši? Ne? V tom případě nevíte, o co se připravujte!I ovesnou kaši zařazujeme mezi zdravé snídaně, proto se jich určitě nemusíte bát. Ovesnou kaši si můžete dochutit a oživit čímkoli dle vlastní chuti. Nabízí se například ovoce, lžička medu nebo třeba rozinky. Tip čtvrtý: a co třeba smoothie? Mezi naše tipy na zdravé snídaně rozhodně musíme zařadit i smoothie, která jsou na... Čtěte více Příspěvek 4 tipy jak připravit zdravé snídaně pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
27.09.2017 08:45 |

podobné články

Ovoce a zelenina podobná našim orgánům: Co je na co dobré?

 
Jarní únava je tu a jednou ze zbraní, jak proti ní bojovat, je ovoce a zelenina. Že je zdravá, všichni víme, zajímavé ale je, že různé plody pomáhají těm orgánům, kterým jsou podobné svým tvarem. Co funguje na erekci a co na rakovinu?
10.04.2013 06:25 |

podobné články

Vitamínová bomba aneb chutné smoothie

 
Čím dál častěji se především v souvislosti se zdravým stravováním můžete setkat s názvem smoothie. Samotné slovíčko pochází z anglického smooth, což značí jemný, krémový. Právě takové je ať už ovocné či zeleninové smoothie. Jedná se o zdravý mixovaný nápoj, kde základ tvoří ovoce a zelenina bez přídavku umělých sladidel a ideálně i bez cukru. Použít lze buď ovoce, zeleninu nebo kombinaci obojího. Koktejl plný zdraví Do smoothie je však možné přidávat i další zdravé pochoutky, jako jsou mladý ječmen, kakaové boby, oříšky, semínka, ovesné vločky, melasu, karobový prášek a další. Takový hutný, výživný, krémový koktejl poslouží jako rychlá snídaně či zdravá svačinka. Ovoce je lépe konzumovat ráno a dopoledne, ale večer si klidně můžete dopřát zeleninové smoothie aniž byste se báli o svou váhu. Tyto koktejly jsou výborné také před fyzickou aktivitou. Smoothie umožňují smíchat podle fantazie nebo doporučených receptů různé druhy ovoce a zeleniny. Využít můžete banány, pomeranč, švestky, jablíčka, kiwi, ananas, maliny, jahody, borůvky, angrešt, rybíz, rajčata, salátovou okurku, papriku, zelí, špenát a dokonce i bylinky. Krémový nebo chrunky Podle toho jaký přístroj použijete, budete mít konzistenci buď krémovou nebo „chrunky“ více křupavou s kousíčky ovoce. Jedním tímto drinkem dostanete do těla potřebné vitamíny, minerály a vlákninu. Pokud vás nebaví ráno stát u kuchyňské linky a mazat chléb, krájet zeleninu, můžete zkusit naházet do mixéru ovoce, přidat trochu vody a snídaně je na světě. Smoothie rozhodně patří do zdravého životního stylu, kdy si za pár korun vychutnáte dokonalou symfonii chuti. Kombinace ovoce a zeleniny Kiwi + salátová okurka + lístky špenátu = na energii Salátová okurka + lístky máty + kiwi = na osvěžení Meloun + banán + grep + mrkev = vitamínová bomba Lístky špenátu + avokádo + jahody = před fyzickou zátěží Hrst rukoly + ananas + chili koření = na hubnutí Příspěvek Vitamínová bomba aneb chutné smoothie pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.08.2015 08:15 |

podobné články

Smrdíte, vzkazují Němci do České republiky

 
Němci si podle serveru iDNES.cz opakovaně stěžují na zápach, který se k nim šíří ze severu Čech. To však nikdy nebyli schopni doložit, píše server iDNES.cz. Ústecký kraj proto pořídí přístroj na identifikaci zdroje zápachu.
12.07.2016 15:05 |

podobné články

Smrdíte, vlezeme k vám na kontrolu? Jen tak dál, řekl náš Ústavní soud a už to má ohlas

 
K rozhodnutí Ústavního soudu, který ponechal úředníkům pravomoc kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích, se vyjádřil na svém facebookovém profilu právník Tomáš Tyl.
26.07.2017 12:25 |

podobné články

Strašně smrdíte. To si uvědomíte, když jako Čech přijedete do Perského zálivu, píše zcestovalý expert

 
Marketingový expert Martin Jaroš, žijící v Kataru, se ve svém příspěvku na facebookovém profilu rozepsal o své cestě do Ománu. Ten je podle něj nejkrásnější zemí v Zálivu. „A taky nejvoňavější,“ dodal.
27.07.2017 13:25 |

podobné články

Osobnosti: Martin Čech (161 článků) , Martin Čech (57 článků)

Cuketa - zelenina, která vám pomůže zhubnout

 
Trápí vás pořád pár kilo navíc? Pak by se cuketa rozhodně měla objevit ve vašem jídelníčku. Nejen, že je to zelenina levná a zdravá, ale je i vhodná při hubnutí.
10.08.2009 11:20 |

podobné články

Ovoce a zelenina: Vyzkoušejte ty nelepší kombinace pro zdraví!

 
Nikoho asi nepřekvapí, že zelenina a ovoce obsahují spoustu vitamínů a zdraví prospěšných látek. Jenže už málokdo tuší, že pokud se tyto potraviny vhodně zkombinují, jejich účinky se zmnohonásobí! Dlouhodobé studie teď ukázaly, která spojení jsou nejlepší proti rakovině, vysokému cholesterolu nebo zánětům.
08.11.2012 05:15 |

podobné články

Může být zelenina ještě zdravější?

 
Na trhu je nyní k dostání zdravější typ zeleniny! Konzumace zeleniny je podle všech doporučení zdravá. Díky používání nejrůznějších hnojiv a chemikálií, však zelenina málokdy obsahuje všechny požadované látky potřebné pro náš organizmus.
08.07.2009 12:25 |

podobné články