Na obloze se večer objeví netradiční seskupení planet a Měsíce

Pozorovatelé noční oblohy se v sobotu večer mohou těšit na netradiční seskupení dvou nejjasnějších planet s Měsícem. Podle astronomů půjde o jedno z nejhezčích seskupení jasných objektů na obloze v tomto roce. Za soumraku a na jeho konci se nad západním obzorem s Měsícem setkají dvě nejjasnější planety - Venuše a Jupiter.
20.06.2015 08:41 |

V příštích dnech můžete na obloze vidět Merkur, Venuši, Jupiter, Mars i Saturn

Koncem února a v první polovině března bude na večerní obloze zcela mimořádně vidět postupně pět nejjasnějších planet sluneční soustavy známých už starověkým hvězdářům. Zvečera se objeví Merkur, Venuše, Jupiter a Mars a později po západu Merkuru se přidá Saturn.
28.02.2012 15:45 |

15. výročí startu sondy Mars Pathfinder: Mise splněna! Mars dobyt!

Objevování kosmu je jednou z nejstarších lidských tužeb. Lidé odnepaměti vzhlížejí k obloze s nábožnou úctou nad velikostí vesmíru. Jednou z planet, která lidstvo odjakživa zajímala nejvíce, je rudá planet Mars.
04.12.2011 12:20 |

Překvapení na nebi: Uvidíme pět planet sluneční soustavy!

To bude podívaná! V první polovině března budete moci na večerní obloze postupně spatřit šňůru pěti nejjasnějších planet Sluneční soustavy!
29.02.2012 12:00 |

Na obloze se dnes objeví modrý úplněk

V pátek se na obloze objeví takzvaný modrý úplněk. Ve skutečnosti modrý samozřejmě není, je to jen vžité označení pro jev, kdy se v jednom kalendářním měsíci objeví dva úplňky. Původně se přitom takto označovalo něco jiného.
31.07.2015 15:20 |

Letošek nepřinese na obloze mimořádné úkazy. Ale za to budou k vidění planety

Letošní rok bude pro Českou republiku v astronomii chudý na mimořádné úkazy, zato některé planety se ukážou v plné kráse. Z území Česka nebude vidět ani jedno zatmění, z mimořádných úkazů ale stojí v srpnu za pozornost těsné přiblížení dvou nejjasnějších planet na obloze Venuše s Jupiterem. Pozorovatelé se mohou těšit také na typické meteorické roje roku - Perseidy a Geminidy, řekl mluvčí Astronomického ústavu Akademie věd ČR Pavel Suchan.
01.01.2014 10:50 |

Hlavu vzhůru! Na noční obloze nyní můžete pozorovat NOVÝ OBJEKT

Máte rádi hvězdy a různé jevy na noční obloze? Nyní si přijdete na své. V těchto dnech je podle odborníků na obloze co pozorovat.
04.03.2014 08:30 |

Záhadný objekt na obloze: Lidé volali na tísňovou linku, viděli totiž UFO

V šoku byli řidiči jedoucí po dálnici mezi Miami a Orlandem na Floridě. Nad hlavami totiž uviděli něco, na co jen tak nezapomenou. Po obloze letěl záhadný světelný objekt. Všichni hned volali na tísňovou linku 911, která zaznamenala tisíce hovorů právě kvůli bílému oblaku na setmělé obloze.
14.12.2015 11:36 |

Podivný úkaz na obloze: Je to brána do jiné dimenze?

Na internetu se objevilo video, které vědcům nedá spát. Je na něm totiž vidět velmi podivný úkaz na obloze. A vznikají tak konspirační teorie, co by to asi tak mohlo být. Někteří si myslí, že jde o bránu do jiné dimenze. Podivný vír z mraků se objevil na obloze u urychlovače částic CERN nedaleko Ženevy.
12.01.2016 18:56 |

Tuhle krásu bylo možné vidět na obloze na Šumavě: To není duha, to je hal!

Myslíte, že je tohle obyčejná duha? Omyl! Na obloze totiž můžete díky inverzi pozorovat »halové jevy«, které se duze podobají. Nyní byly vidět na obloze v Churáňově na Prachaticku.
27.10.2016 05:10 |

Na nebi se objevila zajímavá konstelace planet. Co přinese?

V pátek večer bylo nízko nad obzorem k vidění těsné seskupení Venuše, Marsu a Saturnu. Co se dělo?
06.08.2010 16:10 |

Pokrok v hledání cizích planet. Astronomové oslavují

Astronomové pořídili nové fotografie tří vzdálených planet. Využili k tomu nové techniky.
17.04.2010 10:25 |

Jak vypadají mimozemšťané? Dalekohledy to zjistí

Teleskopy, které používají astronomové k pozorování cizích planet, se stále zdokonalují. Bude ale trvat desítky let, než ukáží detaily planet obíhajících cizí hvězdy.
04.05.2010 01:45 |

Slunce má dvojče. Cizí hvězdu obíhá nejméně pět planet

Astronomové nalezli ve vesmíru hvězdné dvojče, které je nápadně podobné pozemskému Slunci. Kolem cizí hvězdy obíhá po elipsovitých drahách nejméně pět planet.
26.08.2010 01:30 |

Objevů cizích planet přibývá. Na některých je i kyslíková atmosféra

Počet cizích planet, které objevili astronomové ve vesmíru, stále stoupá a přesáhl už magickou hranici 500. Nyní se na vzdáleném tělese v naší Sluneční soustavě dokonce podařilo nalézt kyslíkovou atmosféru.
01.12.2010 13:55 |

Oznámení vesmírné strategie Planets at War

TopWare dnes oznámili vesmírnou strategii Planets of War, v níž si vyberete jednu ze dvou ras a pokusíte se ji úspěšně provést kampaní opřenou o dobývání nepřátelských území. Každý nový level (z celkem dvaatřiceti) má rozvíjet hrací prvky představené v tom minulém, takže začnete obyčejným zabíráním planet a skrze souboje s bossy a prozkoumávání planet se dostanete...
08.12.2010 14:25 |

50 miliard planet. Tolik jich schovává naše galaxie

Mléčná dráha obsahuje kolem 50 miliard planet. Stovky milionů z nich je nejspíš vhodných k životu.
22.02.2011 00:20 |

Pátrání po mimozemšťanech: NASA zveřejnila snímky 1235 planet

Pokud existují mimozemšťané, pak možná žijí na některé z 1235 planet, které na unikátním snímku zveřejnila vesmírná agentura NASA.
01.04.2011 00:45 |

Na Prahu zaútočí Pitbull!

V Tipsport Aréně na pražském Výstavišti se 17. června představí americký rapper kubánského původu Pitbull. Známý hudebník, vlastním jménem Armando Christian Pérez, vystoupí s několika speciálními hosty. Koncert v rámci turné Planet Pit World Tour nabídne písně z nového alba Planet Pit i starší hity.
25.03.2012 03:42 |

Jste fanoušci Pitbulla? Máte se na co těšit! V červnu vystoupí na Výstavišti

V Tipsport Aréně na pražském Výstavišti se 17. června představí americký rapper kubánského původu Pitbull . Známý hudebník, vlastním jménem Armando Christian Pérez, vystoupí s několika speciálními hosty. Koncert v rámci turné Planet Pit World Tour nabídne písně z nového alba Planet Pit i starší hity. ČTK o tom dnes informovala za organizátory Dominika Janigová.
25.03.2012 03:43 |