Na obloze se objeví krvavý Měsíc. Konec světa nečekejte, uklidňují astronomové

Vzácný úkaz nastane 28. září v časných ranních hodinách před rozbřeskem.
27.09.2015 12:45 |

Konec světa a příchod Mesiáše? Krvavý měsíc je výjimečný jen statisticky, říká astronom

Konec světa, apokalypsa! Krvavý měsíc, jenž bude 28. září k vidění na obloze, bude podle astronoma Lukáše Shrbeného skutečně výjimečný. Završí totiž tzv. tetrádu, ke které dochází jednou za patnáct let. Příchod Mesiáše nebo armagedon, čehož se obávají některé náboženské skupiny, ale považuje za krajně nereálný. "Většinou se střídají zatmění úplná, částečná a polostínová, ale čas od času nastávají čtyři úplná zatmění Měsíce po sobě, kterým se říká tetráda. Takovým zatměním se často připisovaly tragické události z lidské historie," vysvětluje astronom.
25.09.2015 09:20 |

Astronomové uklidňují veřejnost: Nově objevený asteroid mine naši planetu

Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost dnes takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.
18.10.2013 18:55 |

Na obloze se objevil krvavý měsíc

Úplné zatmění Měsíce nabídlo obyvatelům severní Ameriky a Austrálie úchvatnou podívanou. Lidé mohli v sobotu pozorovat takzvaný krvavý Měsíc (Bloody Moon). Časosběrné video, které zachytilo celé zatmění, natočila Griffithova observatoř.
05.04.2015 14:56 |

Krvavý měsíc: V září přijdou zemětřesení a konec světa

Dva američtí duchovní varují před biblickým příchodem Mesiáše a následným koncem světa, který předznamená v září takzvaný krvavý měsíc.
01.09.2015 08:35 |

Na obloze se dnes objeví modrý úplněk

V pátek se na obloze objeví takzvaný modrý úplněk. Ve skutečnosti modrý samozřejmě není, je to jen vžité označení pro jev, kdy se v jednom kalendářním měsíci objeví dva úplňky. Původně se přitom takto označovalo něco jiného.
31.07.2015 15:20 |

Co přinesl krvavý měsíc?!

Krvavý měsíc sledovali brzy ráno 28. září miliony lidí po celém světě. Měl prý oznamovat konec světa. Někteří prorokové čekali obří meteorit, který měl úderem do planety způsobit globální katastrofy a vyhladit lidstvo. Jiní teprve čekají na mohutná zemětřesení, po nichž přijde Ježíš. A další hovoří o tom, že při posledních třech těchto jevech v minulosti došlo k zásadní události v Izraeli. A tak čekají další takovou událost i letos.
29.09.2015 19:00 |

Krvavý Měsíc bude už zítra! Noční podívaná prověří vaše emoce, a to hodně

V pondělí časně ráno, na státní svátek sv. Václava, budeme svědky mimořádného úkazu. Bude možné vidět jak „Krvavý Měsíc“, tak „Super Měsíc“ neboli „Super úplněk“, ale i úplné zatmění Měsíce! Podle expertů z oblasti astronomie to bude nádherný zážitek. Jedná se o jevy, při kterých se rozhodně máme na co těšit! Navíc do roku 2029 je to jediné zatmění, které bude viditelné v celém průběhu.
27.09.2015 10:16 |

Přežili jsme Krvavý Měsíc, co nás čeká a jak vypadal v jednotlivých částech republiky?

Dnes časně ráno, na státní svátek sv. Václava, jsme byli svědky mimořádného úkazu. Bylo možné vidět jak „Krvavý Měsíc“, tak „Super Měsíc“ neboli „Super úplněk“, ale i úplné zatmění Měsíce! Do roku 2029 to bylo jediné zatmění, které bylo viditelné v celém průběhu.
28.09.2015 11:21 |

Tekoucí voda, šumění moře a déšť uklidňují. Maskují nebezpečné zvuky

Mozek člověka ještě stále neodvykl zvukům divočiny, a tak ho některé typicky přírodní tóny uklidňují a jiné naopak vyděsí a proberou i z nejhlubšího spánku. Mezi zvuky vyvolávající pocit bezpečí a klidu patří tekoucí voda, šumící moře či déšť. Tyto zvuky dokážou tlumit také silně excitační zvuky oznamující hrozbu a nebezpečí. To vysvětluje, proč lidé za zvuku moře či bublajícího potůčku rádi usínají.
21.01.2016 13:05 |

Hlavu vzhůru! Na noční obloze nyní můžete pozorovat NOVÝ OBJEKT

Máte rádi hvězdy a různé jevy na noční obloze? Nyní si přijdete na své. V těchto dnech je podle odborníků na obloze co pozorovat.
04.03.2014 08:30 |

Záhadný objekt na obloze: Lidé volali na tísňovou linku, viděli totiž UFO

V šoku byli řidiči jedoucí po dálnici mezi Miami a Orlandem na Floridě. Nad hlavami totiž uviděli něco, na co jen tak nezapomenou. Po obloze letěl záhadný světelný objekt. Všichni hned volali na tísňovou linku 911, která zaznamenala tisíce hovorů právě kvůli bílému oblaku na setmělé obloze.
14.12.2015 11:36 |

Podivný úkaz na obloze: Je to brána do jiné dimenze?

Na internetu se objevilo video, které vědcům nedá spát. Je na něm totiž vidět velmi podivný úkaz na obloze. A vznikají tak konspirační teorie, co by to asi tak mohlo být. Někteří si myslí, že jde o bránu do jiné dimenze. Podivný vír z mraků se objevil na obloze u urychlovače částic CERN nedaleko Ženevy.
12.01.2016 18:56 |

Tuhle krásu bylo možné vidět na obloze na Šumavě: To není duha, to je hal!

Myslíte, že je tohle obyčejná duha? Omyl! Na obloze totiž můžete díky inverzi pozorovat »halové jevy«, které se duze podobají. Nyní byly vidět na obloze v Churáňově na Prachaticku.
27.10.2016 05:10 |

Měsíc večer zakryl stín Země a přišlo zatmění

V sobotu na severovýchodní obloze vyšel Měsíc, který vzápětí vstoupil do zemského stínu a došlo k jeho zatmění. Astronomové při dobrém výhledu slibovali nádhernou podívanou. V Česku bylo možné zatmění pozorovat jen zčásti.
10.12.2011 23:55 |

Na obloze se dnes objeví "modrý Měsíc"

Dnešní noc bude, přes všechno to zamračení, noc úplňková. Takzvaný "modrý Měsíc" však neznamená, že by Měsíc skutečně změnil barvu. Lze pouze o výjimečný astronomický jev, který probíhá jednou za několik let a kdy je možné vidět úplněk dvakrát v jednom měsíci.
31.08.2012 12:00 |

Dnešní zatmění Měsíce může být zajímavou podívanou, upozorňují astronomové

Dnešní večerní zatmění Měsíce může být, dovolí-li to počasí, zajímavou podívanou. Čím lepší bude mít pozorovatel výhled k severovýchodnímu obzoru, kde bude Měsíc po 16:00 vycházet, tím lepší bude jeho zážitek, slibují astronomové.
10.12.2011 16:15 |

K Zemi se blíží asteroid! 1,2 milionu kilometrů je dost blízko, říkají astronomové

Kolem Země proletí asteroid o průměru asi půl kilometru. Ačkoli těleso nazvané 2004 BL86 naši planetu mine v bezpečné vzdálenosti zhruba 1,2 milionu kilometrů, což je zhruba třikrát delší vzdálenost, než jaká dělí Zemi a Měsíc, mluví astronomové o blízkém průletu.
26.01.2015 07:21 |

Kolem Země dnes proletí obrovský asteroid! Hrozí nějaké nebezpečí?

Kolem deváté kolem Země proletí obří asteroid, který má délku 2,7 kilometru. Pokud by se se Zemí srazil, podle vědců by vyhladil veškerý život. Astronomové však uklidňují, že nic nehrozí, protože jeho vzdálenost od Země bude patnáctkrát větší než nás dělí od Měsíce.
31.05.2013 06:10 |

V pátek 10. února bude na nebi částečně zatmělý sněžný úplněk

Milovníci pozorování noční oblohy si v pátek 10. února přijdou na své. Profesionální i amatérští astronomové budou mít doslova hody, protože se na nebi objeví hned tři výjimečné astronomické úkazy. Jednak se objeví sněžný úplněk, ale bude částečně zastíněný Zemí a k tomu se objeví na nebi kometa pojmenovaná po českém vědci Antonínu Mrkosovi.
09.02.2017 14:30 |