Na oběžné dráze Země je už čtvrtá družice z evropského programu Copernicus

V pondělí 25. dubna ve 23:02 SEČ byla z kosmodromu Kourou ve Francouzské Guyaně na nosné raketě Sojuz na oběžnou dráhu Země vynesena již čtvrtá družice z evropského programu Copernicus.
01.05.2016 08:45 |

MŽP: V kosmu je už třetí družice z programu Copernicus, zaměří se na snímkování oceánů

V úterý 16. 2. v 18:57 SEČ úspěšně odstartovala v pořadí již třetí družice vyvíjená Evropskou kosmickou agenturou (ESA) v rámci programu Evropské komise Copernicus. Družice o váze 1250 kg byla vynesena z kosmodromu Pleseck v Rusku ruskou nosnou raketou Rockot do výšky 815 km.
20.02.2016 18:11 |

Nové barevné snímky ze Sentinelu 3A z programu Copernicus

Družice Sentinel 3A vyvíjená Evropskou kosmickou agenturou (ESA) v programu Evropské komise Copernicus, která byla vynesena na oběžnou dráhu Země letos 16. února [1], učinila další krok k plné operační fázi. Má doplnit snímkování naší plenty z družic Sentinel 1A a 2A, které jsou na oběžné dráze od roku 2014 a 2015.
30.10.2016 22:15 |

První pohled na Copernicus, onlineovku ze světa Amalur

Copernicus tady, Copernicus tam. Co je to ale vlastně ten Copernicus? No, v prvé řadě je to pracovní název onlineovky, kterou už pěkných pár let vyvíjí tvůrci z 38 Studios. V druhé řadě je to onlineovka, která se odehrává ve stejném universu jako akční RPG Kingdoms of Amalur: Reckoning. Více už bohužel nevíme, ale brzy se dozvíme. A následující video je první předzvěstí...
20.05.2012 16:05 |

Ministerstvo životního prostředí: 13. října odstartuje šestá družice Sentinel, zaměří se na kvalitu ovzduší

Na ruském kosmodromu Pleseck finalizují přípravy na start družice Sentinel-5P (Precursor). Již šestá družice z evropského programu pro monitorování životního prostředí a bezpečnosti s názvem Copernicus poputuje na oběžnou dráhu Země, aby poskytla data o kvalitě ovzduší.
30.09.2017 21:35 |

Tošenovský (ODS): Velké kosmické projekty Galileo a Copernicus mají zelenou

Evropská družicová navigace Galileo a systém pro pozorování Země Copernicus dnes postoupily o krok blíže svému dokončení. Evropský parlament schválil nová pravidla pro fungování evropské agentury pro Galileo (GSA), která sídlí v Praze, a také jasně vymezené úkoly pro Copernicus, včetně rozpočtu pro dobudování a provoz potřebné infastruktury.
12.03.2014 16:25 |

Číňanům se vrátila družice z oběžné dráhy Měsíce

Do Číny se vrátila experimentální družice, která obletěla Měsíc. Číňané ji do vesmíru vyslali před týdnem. Cesta družice trvala osm dní, Peking si díky ní vyzkoušel technologii pro misi na Měsíc, kterou plánuje v roce 2017. Jejím úkolem kromě samotného přistání bude dopravit zpět na Zem vzorky měsíční půdy.
01.11.2014 13:00 |

Objeven obří asteroid na oběžné dráze Země

Astronomové obejvili na oběžné dráze země asteroid o úctyhodné délce asi 300 metrů. Kolem slunce se pohybuje vůči Zemi v předstihu. Jsme mu, tak říkajíc, v patách.
30.07.2011 00:05 |

Na oběžné dráze Měsíce vznikne základna. Poslouží k výzkumu hlubokého vesmíru

Svou vesmírnou stanici na oběžné dráze nebude mít jen Země, ale dočká se jí i Měsíc. Její stavbu společně plánují Spojené státy a Rusko.
28.09.2017 11:20 |

Družice systému Galileo ztratily směr. Nedostaly se na správnou dráhu

Dvě družice evropského navigačního systému Galileo, které v pátek vynesla do vesmíru ruská raketa Sojuz, se odchýlily od požadovaného směru a nedosáhly tak předpokládané oběžné dráhy.
23.08.2014 13:10 |

Stanici ISS ohrožuje vesmírný odpad

Mezinárodní vesmírnou stanici ISS na oběžné dráze ohrožuje vesmírný odpad a její dráhu budou možná muset letoví dispečeři upravit. Podle zprávy agentury Interfax hrozí, že ISS narazí do úlomku, který na oběžné dráze zůstal po zaniklé čínské družici.
23.07.2010 15:15 |

Tajné setkání na oběžné dráze. Co chystá čínská armáda ve vesmíru?

Na začátku srpna se na oběžné dráze bez většího zájmu médií spojily dva čínské satelity. Podle ruských vojenských analytiků se jednalo o proklatě sofistikovaný vojenský manévr.
07.09.2010 00:50 |

První Dán je už na ISS. Na oběžné dráze je nyní devět lidí

Ruská pilotovaná loď Sojuz úspěšně přistála u Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Vezla tam trojčlennou posádku včetně vůbec prvního dánského astronauta. Na oběžné dráze se nyní nachází celkem devět lidí.
04.09.2015 11:06 |

Na oběžnou dráhu Země odstartuje další družice. Přinese nová data o životním prostředí

Už v úterý 23. června, v brzkých ranních hodinách odstartuje do kosmu v pořadí druhá z pěti plánovaných družic vyvíjených v programu EU Copernicus. Na Zemi bude posílat bezplatně další data o životním prostředí. Na oběžnou dráhu Země bude vypuštěna z kosmodromu Kourou ve Francouzské Guyaně 23. června ve 3:52 SELČ.
20.06.2015 20:07 |

Copernicus mělo být velké free to play MMORPG

O konci 38 Studios jsme toho napsali až až. Byl to smutný příběh. Kdyby se povedl podle představ Curta Schillinga, nemusel skončit u Kingdoms of Amalur: Reckoning. Mohl pokračovat největší a nejvymakanější tříáčkovou MMORPG hrou, která by od počátku vsadila na free to play model. Pro tehdy připravovaný Project Copernicus se totiž nepočítalo s měsíčními poplatky, ale...
18.12.2010 12:00 |

Pozor na hlavu! Z nebe SPADNE VOJENSKÁ DRUŽICE!

Z oběžné dráhy v sobotu na Zemi spadnou zbytky staré sovětské vojenské družice Kosmos 903, oznámil dnes mluvčí ruských vojsk protivzdušné obrany. Přesné místo dopadu ale není známé.
02.08.2014 07:55 |

Observatoř zachytila zatmění Slunce, vidět bylo pouze z vesmíru

Částečné zatmění Slunce, které proběhlo v úterý, nemohli lidé pozorovat, viditelné bylo pouze z vesmíru. Pro obyvatele Země jej ale zachytila observatoř umístěná na oběžné dráze. Obrázky z geostacionární družice ve vzdálenosti 36 000 kilometrů nad Zemí poskytla NASA.
22.02.2012 18:15 |

Neuvěřitelné video odkrývá Slunce v celé jeho žhavé kráse

Všechno nejlepší! Minulý týden oslavila družice SDO pět let na oběžné dráze Země. Co přesně tam vyvádí? Bez ustání snímkuje naši mateřskou hvězdu. U příležitosti pětiletého výročí připravilo Goddardovo kosmické středisko časosběrný sestřih, ze kterého padá brada.
17.02.2015 15:20 |

Podívejte se na fantastické družicové snímky mraků

Jedním z mnoha satelitů na oběžné dráze je družice Aqua, provozovaná NASA. Jejím cílem je sbírat údaje o koloběhu vody, ale kromě toho také stíhá pořizovat úžasné fotografie, na kterých si můžeme důkladně prohlédnout různé oblačné útvary.
13.01.2015 18:32 |

Tajemný špionážní raketoplán X-34 už brzy přistane

Už od dubna je na oběžné dráze kolem Země záhadná robotická raketa X-37. Amatérští astronomové teď pozorují, že v její dráze dochází k nečekaným změnám.
03.12.2010 02:25 |