Na Marsu vypukne obří prachová bouře

Na Marsu občas řádí obří prachové bouře, kterým se nevyrovná ani ta největší pouštní. Jsou tak razantní, že můžou ohrozit také robotická vozítka NASA, která zkoumají povrch čtvrté planety Sluneční soustavy. Americká vesmírná agentura přiznala, že se o osud svých technických astronautů obává. Bouře by měla vypuknout během října.
12.10.2016 19:05 |

Prachová bouře kompletně zastavila provoz na rušné dálnici

Zemské živly jsou nevyzpytatelné a mnohdy dokážou lidi překvapit. Přesně to se stalo řidičům na hlavní dálnici nedaleko města Toppenish ve státě Washington. V neděli se krajem přehnala prachová bouře, která způsobila mizivou viditelnost.
18.03.2012 14:15 |

Mars se rozzáří na obloze, uvidíme na něm sníh i bouře. Takhle blízko Zemi nebyl 11 let

Amatérským dalekohledem půjde spatřit "zasněžený" pól, profesionálním na hvězdárně i prachová bouře.
20.05.2016 10:55 |

Američan objevil záhadnou strukturu na Marsu. Může to být vesmírná stanice?

Američan David Martines objevil neobvyklou strukturu na povrchu Marsu tím, že si prohlížel planetu pomocí aplikace Google earth. Jeho video záhadné „stanice“ na Marsu přilákalo na internetu stovky diváků.
10.06.2011 15:10 |

Misi k Marsu už se nepovede zachránit, ruská astronautika zažívá další neúspěch

Navázat spojení s ruskou meziplanetární sondou Fobos-Grunt, která po úterním startu do vesmíru nedokázala nabrat kurz k Marsu, se nepovedlo. Oznámila to dnes agentura Interfax s odvoláním na nejmenovaný zdroj z kosmodromu Bajkonur. "Šance, že se sondu podaří oživit a přimět letět k Marsu, je podle odborníků krajně nízká," dodal.
10.11.2011 09:50 |

Průzkumné vozítko vytvořilo na Marsu neslušný obrazec

Vozítka Spirit a Opportunity amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) se dostala po devíti letech od přistání na Marsu opět do popředí zájmu. Není to ovšem díky převratnému objevu, ale kvůli obrazci, který jedno z vozítek na povrchu Marsu vytvořilo. Připomíná totiž mužské přirození.
26.04.2013 13:35 |

Šokující foto z rudé planety: Žijí na Marsu mimozemské ještěrky?

Marťani z Marsu mají podle všeho být zelená stvoření s tykadly. Pokud je ale objev bloggera z Japonska pravdivý, mají obyvatelé Marsu stejnou písčitou barvu jako povrch planety. Muž tvrdí, že na fotce od NASA nalezl mimozemskou ještěrku. Věříte tomu?
30.05.2013 23:40 |

Sonda Maven je u Marsu. Bude pátrat proč zmizela atmosféra

Americká vesmírná agentura NASA po desetiměsíčním letu brzy ráno SELČ navedla sondu MAVEN na oběžnou dráhu kolem Marsu. Aparát, který cestou k rudé planetě urazil 711 milionů kilometrů, bude získávat informace, jež by vědcům mohly pomoci pochopit, proč a jak zmizela většina atmosféry Marsu.
22.09.2014 14:55 |

Osobnosti: Matt Damon (164 článků) , Ridley Scott (74 článků)

Potvrzeno! Na Marsu je tekoucí voda!

Vědci z NASA potvrdili, že na Marsu se vyskytuje tekoucí voda. Jde o extrémně slaný roztok, který se vyskytuje pod povrchem a je ho tolik, že prosakuje na povrch. Tato »solanka« pak vytváří potůčky, proudící stovky metrů dlouhými koryty.Díky vysokému obsahu soli má voda snížený bod mrazu, a v teplejších obdobích tak vydrží i na nehostinném Marsu (teploty dosahují až –60 °C).
07.10.2015 12:10 |

Superbouře zasáhla Západní Evropu: 14 mrtvých a ochromená doprava!

Velkou Británii, ale také Nizozemí, Francii a severní Německo zasáhla obří bouře St. Jude. Na britských ostrovech naměřili vichr o rychlosti 159 kilometrů v hodině. V Německu kvůli ní zůstala uzavřena řada škol. Do Česka však tato bouře nemíří, obavy však mají lidé ve Skandinávii. Bouře za sebou totiž na řadě míst zanechala spoušť. A mrtvé. Obětí je celkem již 14!
29.10.2013 15:30 |

Popel z islandské sopky může díky severnímu proudění dorazit i do Česka

Prachová mračna, která v současnosti chrlí islandský vulkán, se šíří nad Velkou Británií a mohou dorazit i nad Českou republiku. Severní vzdušné proudění bude na české území pronikat po celý čtvrtek, v pátek se pak stočí k severozápadu. Podle Meteopressu pravděpodobnost, že prach ze sopky zkomplikuje v příštích dnech místní podmínky, je vysoká.
15.04.2010 10:35 |

Děsivé video řádění živlů: Obří bouře spolkla celé město!

Město Phoenix v Arizoně zasáhla v sobotu obří prašná bouře. Gigantický oblak prachu zahalil město během pouhých pár minut.
08.09.2014 11:15 |

Řidiči se mají na co těšit, koncem týdne vypukne na silnicích peklo

Ve čtvrtek dostanou školáci vysvědčení a první prázdninový víkend protáhnou i navazující dva sváteční dny, protože na pondělí si vzala většina Čechů volno. Na silnicích proto ve čtvrtek a v pátek vypukne podle policistů peklo.
28.06.2011 03:25 |

Už dneska to vypukne! Tropy končí, na Česko se valí bouřky a krupobití

Jestli se právě teď pečete v kanclu bez klimatizace a doufáte v to, že už se konečně ochladí, máme pro vás dobrou zprávu. Dneska to vypukne!
01.09.2015 14:06 |