Na Marsu je obří zásoba vodního ledu. Jen metr pod povrchem!

Vědci z americké vesmírné agentury NASA jásají. Pomocí satelitu Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) objevili na rudé planetě obří zásobu vodního ledu, která se nachází jen pár metrů pod povrchem. Je v něm zřejmě tolik vody jako v obřím Hořejším jezeře v Severní Americe.
24.11.2016 13:30 |

Odbory lesního a vodního hospodářství k novele zákona o vodách: Nepřijatelný návrh

Odborový svaz pracovníků dřevozpracujících odvětví, lesního a vodního hospodářství v České republice posoudil v Komisi OS DLV pro vodní hospodářství, návrh novely vodního zákona ve znění předloženém ministerstvem životního prostředí ČR a shledal ho jako nepřijatelný, a to zejména z pohledu jeho sociálních dopadů, které jsou předkladatelem zásadně podhodnoceny. Z toho důvodu Odborový svaz pracovníků dřevozpracujících odvětví, lesního a vodního hospodářství v České republice požaduje vrácení návrhu novely do přípravného řízení, jeho podrobné vyhodnocení ve spolupráci s odbornými kruhy a přepracování tak, aby budoucí novela zákona nepřinášela neopodstatněné zvýšené zatížení zejména občanů ČR.
29.12.2015 15:46 |

Potvrzeno! Na Marsu je tekoucí voda!

Vědci z NASA potvrdili, že na Marsu se vyskytuje tekoucí voda. Jde o extrémně slaný roztok, který se vyskytuje pod povrchem a je ho tolik, že prosakuje na povrch. Tato »solanka« pak vytváří potůčky, proudící stovky metrů dlouhými koryty.Díky vysokému obsahu soli má voda snížený bod mrazu, a v teplejších obdobích tak vydrží i na nehostinném Marsu (teploty dosahují až –60 °C).
07.10.2015 12:10 |

Zásoba adres pro weby vydrží už jen rok

Celosvětová zásoba adres pro internetové domény přidělované podle stávajícího protokolu IPv4 vydrží jen necelý rok. Uvedli to provozovatelé služby.
16.07.2010 14:35 |

Přelomový objev sondy Curiosity: Na Marsu je voda!

Sonda Curiosity objevila půl metru pod povrchem Marsu vodu v kapalném skupenství! Pro existenci života je jí však příliš málo, je moc studená (-70 °C) a slaná…
13.04.2015 20:40 |

Vláda projednala bilanci vodního hospodářství v roce 2011

Souhrnné údaje o systému vodního hospodářství a péči o kvalitu vod v předcházejícím roce a bilanci údajů o prostředcích vynaložených na činnosti s tím spojené přináší Zpráva o stavu vodního hospodářství České republiky v roce 2011. Dokument, pro který se vžil název Modrá zpráva, každoročně zpracovává Ministerstvo zemědělství ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí. Dnes ho ministr zemědělství Petr Bendl předložil k projednání vládě.
30.08.2012 05:50 |

Osobnosti: Petr Bendl (483 článků)

Ledu na Arktidě ubylo, letos rekordně

Množství mořského ledu bylo v Arktidě během letošní zimy nejnižší od roku 1979, kdy se zde měření začalo provádět. Podle zprávy amerického Národního střediska pro sběr dat o sněhu a ledu v oblasti kolem severního pólu zamrzla plocha o rozloze 14,5 milionu kilometrů čtverečních, což je o 1 milion kilometrů čtverečních méně než průměr z let 1981- 2010. Nejvíce mořského ledu bylo kolem 25. února a s nadcházejícím obdobím jara ho ubývá čím dál tím více.
20.03.2015 12:10 |

Vrstva ledu v Arktidě výrazně zesílila díky jednomu chladnému roku

Ačkoli to může během současné vlny veder vyznít paradoxně, vzrostlo zásadně v posledních dvou letech množství ledu, který pokrývá Arktidu. Může za to především studené počasí v roce 2013. Vědci upozornili na to, že za dva roky přibylo tolik ledu, kolik jej zmizelo tři roky předtím. Od té doby ovšem ledu opět ubývá. Uvedla to BBC.
10.08.2015 18:50 |

Takto vypadá nitro Země, kde vznikají zemětřesení

Slovo zemětřesení se v posledních dnech kvůli katastrofě v Japonsku skloňuje neustále a ve všech pádech. Vědci mají zmapováno, co se děje několik desítek kilometrů pod povrchem, a proč zde vznikají ničivá zemětřesení. Proč ale vznikají otřesy v hloubce několika stovek kilometrů, není jasné. Stejně jako to, jaké procesy probíhají tisíce kilometrů hluboko pod zemským povrchem.
20.03.2011 19:25 |

Pod povrchem Jupiterova měsíce Io se skrývá magma

Na měsíci Io největší planety sluneční soustavy Jupiteru se všude pod jeho povrchem nachází oceán žhavého magmatu.
15.05.2011 10:15 |

Osobnosti: Matt Damon (162 článků) , Ridley Scott (74 článků)

Recepty na smoothie

Smoothie neboli zdravý mixovaný nápoj, jehož základem je zpravidla ovoce nebo zelenina, si získává přízeň stále většího počtu lidí – a to je jedině dobře! Spousta lidí si jej připravuje jen tak na chuť, další jej vnímají jako zdravou a chutnou snídani, pro další je to kvalitní svačinku pro chvíle, kdy zrovna nestíhají v práci. Příprava smoothie je obrovská zábava a to už jen z toho důvodu, že si jej můžete připravit na mnoho způsobů a můžete si jej namíchat podle své chuti – sami jste tak pány svého zdravého nápoje! Smoothie aneb zdravá alternativa Jestliže rádi sportujete a pravidelně se věnujete některé fyzické aktivitě, pak můžete přípravu smoothie pojmout jako zdravou alternativu nápoje před větší fyzickou aktivitou. Připravíte-li si nápoj z ovoce, bude si tak vaše tělo moci ponechat důležité zásoby glykogenu, neboť díky rychlým cukrům přijatým z ovoce bude moci okamžitě čerpat potřebnou energii. Navíc přidáte-li do svého ovocného nápoje proteinový prášek, vyrobíte si výborný nápoj plný kvalitních bílkovin sloužících k obnově svalových buněk. Chutné recepty na smoothie Pojďme si společně představit několik chutných receptů, mezi kterými si jistě i vy dokážete najít takový, který potěší všechny vaše chuťové buňky. 1. Banánové s. Potřebujete: 2 banány 150 g vanilkového jogurtu 10 kostek ledu Příprava: Banány oloupejte a nakrájejte na menší kousky, které společně s vanilkovým jogurtem a kostkami ledu vložte do smoothie makeru a rozmixujte dojemna. 2. Ananasové s. Potřebujete: 1 ananas 1 salátovou okurku 1 citron hrstku čerstvé máty Postup: Ananas zbavte kůry a pečlivě jej očistěte. Salátovou okurku můžete, ale nemusíte oloupat. Společně s ananasem nakrájejte okurku a na menší kousky a obě ingredience rozmixujte v mixéru. Poté zalijte vymačkanou šťávou z citronu a znovu rozmixujte. Na závěr přidejte lístečky máty. 3. Melounové s. Potřebujete: 300 g vodního melounu 150 g jahod 100 ml vody Postup: Z melounu... Čtěte více Příspěvek Recepty na smoothie pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.03.2016 12:55 |

Američan objevil záhadnou strukturu na Marsu. Může to být vesmírná stanice?

Američan David Martines objevil neobvyklou strukturu na povrchu Marsu tím, že si prohlížel planetu pomocí aplikace Google earth. Jeho video záhadné „stanice“ na Marsu přilákalo na internetu stovky diváků.
10.06.2011 15:10 |

Misi k Marsu už se nepovede zachránit, ruská astronautika zažívá další neúspěch

Navázat spojení s ruskou meziplanetární sondou Fobos-Grunt, která po úterním startu do vesmíru nedokázala nabrat kurz k Marsu, se nepovedlo. Oznámila to dnes agentura Interfax s odvoláním na nejmenovaný zdroj z kosmodromu Bajkonur. "Šance, že se sondu podaří oživit a přimět letět k Marsu, je podle odborníků krajně nízká," dodal.
10.11.2011 09:50 |

Průzkumné vozítko vytvořilo na Marsu neslušný obrazec

Vozítka Spirit a Opportunity amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) se dostala po devíti letech od přistání na Marsu opět do popředí zájmu. Není to ovšem díky převratnému objevu, ale kvůli obrazci, který jedno z vozítek na povrchu Marsu vytvořilo. Připomíná totiž mužské přirození.
26.04.2013 13:35 |

Šokující foto z rudé planety: Žijí na Marsu mimozemské ještěrky?

Marťani z Marsu mají podle všeho být zelená stvoření s tykadly. Pokud je ale objev bloggera z Japonska pravdivý, mají obyvatelé Marsu stejnou písčitou barvu jako povrch planety. Muž tvrdí, že na fotce od NASA nalezl mimozemskou ještěrku. Věříte tomu?
30.05.2013 23:40 |