»Na Francii spadne asteroid, NASA to tají.« Falešná zpráva, vyděsila stovky lidí

„Zabijácký asteroid“ se podle šprýmařů na sociální síti Twitter řítí na Francii. Podle široce sdílených tweetů prý mimozemský objekt o velikosti domu dopadne 5. března na město Marseille. Informovala o tom dnes agentura AFP.
15.02.2016 22:05 |

To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

Zemi těsně minul asteroid! Je velký jak letadlová loď

Kolem planety Země proletěl v úterý rozměrný asteroid. Vědci z americké vesmírné agentura NASA těleso sledovali pomocí radaru v Kalifornii a pořídili jeho snímky, NASA o tom informuje na svých webových stránkách.
08.11.2011 04:45 |

NEUVĚŘITELNÉ: NASA chce chytit asteroid a přitáhnout ho k Měsíci

NASA chce odchytit malý asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a v roce 2021 prozkoumat. Projekt má údajně o čtyři roky urychlit uskutečnění plánu vyslání astronautů na některý z asteroidů.
06.04.2013 10:00 |

NASA prý chce odchytit asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a zkoumat

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) chce podle demokratického senátora a bývalého astronauta Billa Nelsona odchytit malý asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a v roce 2021 prozkoumat. Projekt má údajně o čtyři roky urychlit uskutečnění plánu vyslání astronautů na některý z asteroidů.
06.04.2013 10:30 |

Kolem Země proletěl asteroid blíže, než je Měsíc. NASA o něm do poslední chvíle netušila

Rádi věříme sebevědomým astronomům v jejich předpovědích, že planetě Zemi nehrozí ve viditelné budoucnosti srážka s větším asteroidem. Jenže v neděli prolétl kolem naší planety obří asteroid ve vzdálenosti bližší, než obíhá Měsíc, a NASA o něm do poslední chvíle netušila. Teprve den před průletem její pracovníci obří kus skály odhalili. Je to důkazem, že na srážku s tímto vesmírným tělesem se lidstvo nemůže připravit.
05.09.2016 17:05 |

NASA našla tři kandidáty na misi zachytit a přesměrovat asteroid

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) našel tři malé asteroidy, které by mohly vyhovovat plánované budoucí robotické misi. Jejím cílem by mělo být zachytit a přesměrovat některý z těchto objektů nacházející se v blízkosti Země. Informovala o tom agentura AFP s odvoláním na oficiální činitele NASA.
12.09.2013 16:25 |

Tak to bylo těsné: Zemi minul vánoční asteroid

Kolem Země ve čtvrtek odpoledne SEČ proletěl asteroid o délce zhruba dvou kilometrů. Těleso, které dostalo díky načasování přezdívku vánoční asteroid, se dostalo do vzdálenosti 28krát větší, než je Země od Měsíce.
24.12.2015 16:05 |

Zemi minul „nevypočitatelný asteroid“, přiblížit se mohl až k satelitům

Zemi s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem bezpečně minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Informovalo o tom Centrum pro planetky při Mezinárodní astronomické unii (IAU). Vědci do poslední chvíle neznali přesný čas největšího přiblížení a také nevěděli, do jaké blízkosti k Zemi se asteroid nakonec dostane. Nebylo totiž vyloučeno, že proletí níž než satelity na geostacionární dráze.
08.03.2016 12:00 |

Šprýmaři vypustili falešný tweet: Na Francii se řítí asteroid

Uživatele internetové sítě twitter se o víkendu snažili znepokojit šprýmaři, kteří oznámili, že na Francii se řítí "zabijácký asteroid".
15.02.2016 21:45 |

Obama chce vyslat astronauty na asteroid

Přistání člověka na Měsíci byl vynikající úspěch. Nyní dal americký prezident Barack Obama Národnímu úřadu pro letectví a vesmír (NASA) ještě obtížnější úkol, který nepostrádá určitou hollywoodskou dimenzi: vyslat astronauty na asteroid během 15 let.
20.04.2010 09:40 |

Osobnosti: Barack Obama (2289 článků)

Zemi hrozí srážka s obřím asteroidem, tvrdí Rusové. NASA o něm nic neví!

Dva ruští astronomové Andrej Orješko a Timur Krjačko objevili obří asteroid YQ1. Podle nich by se měl srazit se Zemí. Jde o asteroid o průměru 230 metrů a po jeho dopadu by se uvolnila energie 25 tisíc jaderných bomb.
13.02.2013 07:00 |

Apokalypsa jménem Apophis: Asteroid se může se Zemí srazit v roce 2068!

Asteroid Apophis, který v letech 2029 a 2036 v bezpečné vzdálenosti proletí okolo Země, by se s naší planetou mohl srazit v roce 2068. Pravděpodobnost kolize je ale podle vědců z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) velmi malá.
25.02.2013 09:35 |

Asteroid Apophis by se mohl se Zemí srazit v roce 2068

Asteroid Apophis, který v letech 2029 a 2036 v bezpečné vzdálenosti proletí okolo Země, by se s naší planetou mohl srazit v roce 2068. Pravděpodobnost kolize je ale podle vědců z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) velmi malá, na základě posledních výpočtů činí 2,3 ku milionu.
25.02.2013 10:15 |

POZOR! K Zemi se blíží další ASTEROID! Hrozí nebezpečí?

Asteroid o velikosti městského bloku o víkendu proletí kolem Země. Experti z amerického Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku (NASA) ale veřejnost uklidňují: na povrch naší planety nedopadne.
08.03.2013 13:50 |

Astronomové uklidňují veřejnost: Nově objevený asteroid mine naši planetu

Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost dnes takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.
18.10.2013 18:55 |

Asteroid těsně minul Zemi: Byl blíže než Měsíc!

Asteroid o průměru asi třiceti metrů se dnes večer přiblížil k Zemi víc než Měsíc. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uvedl, že minul naši planetu okolo 22:00 SEČ.
06.03.2014 08:10 |

K Zemi se řítí obří asteroid! Vyplní se apokalyptické proroctví krvavého měsíce?

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) potvrdil, že k Zemi se řítí obrovský asteroid. Planetka proletí kolem Země v sobotu rychlostí asi 60 tisíc kilometrů za hodinu.
09.10.2015 18:35 |

K Zemi letí další obří asteroid! Přinese zkázu na Halloween?

Letošní Halloween si přichystal jedno opravdu strašidelné překvapení! K Zemi se totiž podle amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) řítí rychlostí 125 tisíc km/h další obří asteroid. A tentokrát bude mnohonásobně blíže...
20.10.2015 14:00 |

Blíží se konec světa? Na Halloween se k Zemi řítí obří asteroid!

NASA vydala závažné prohlášení. Podle něho nás o letošním Halloweenu těsně mine obří asteroid.
21.10.2015 18:50 |