Na fotografii NASA z Marsu našli okno, ze kterého na nás koukají Marťani!

Andre Gignac tvrdí, že na fotografii NASA našel skutečné Marťany. Snímky vozítka Mars Rover prohlíží už jedenáct měsíců a nyní byl za svou pečlivost odměněn.
26.04.2015 13:11 |

Šokující foto z rudé planety: Žijí na Marsu mimozemské ještěrky?

Marťani z Marsu mají podle všeho být zelená stvoření s tykadly. Pokud je ale objev bloggera z Japonska pravdivý, mají obyvatelé Marsu stejnou písčitou barvu jako povrch planety. Muž tvrdí, že na fotce od NASA nalezl mimozemskou ještěrku. Věříte tomu?
30.05.2013 23:40 |

Osobnosti: Matt Damon (164 článků) , Ridley Scott (74 článků)

Průzkumné vozítko vytvořilo na Marsu neslušný obrazec

Vozítka Spirit a Opportunity amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) se dostala po devíti letech od přistání na Marsu opět do popředí zájmu. Není to ovšem díky převratnému objevu, ale kvůli obrazci, který jedno z vozítek na povrchu Marsu vytvořilo. Připomíná totiž mužské přirození.
26.04.2013 13:35 |

Sonda Maven je u Marsu. Bude pátrat proč zmizela atmosféra

Americká vesmírná agentura NASA po desetiměsíčním letu brzy ráno SELČ navedla sondu MAVEN na oběžnou dráhu kolem Marsu. Aparát, který cestou k rudé planetě urazil 711 milionů kilometrů, bude získávat informace, jež by vědcům mohly pomoci pochopit, proč a jak zmizela většina atmosféry Marsu.
22.09.2014 14:55 |

Potvrzeno! Na Marsu je tekoucí voda!

Vědci z NASA potvrdili, že na Marsu se vyskytuje tekoucí voda. Jde o extrémně slaný roztok, který se vyskytuje pod povrchem a je ho tolik, že prosakuje na povrch. Tato »solanka« pak vytváří potůčky, proudící stovky metrů dlouhými koryty.Díky vysokému obsahu soli má voda snížený bod mrazu, a v teplejších obdobích tak vydrží i na nehostinném Marsu (teploty dosahují až –60 °C).
07.10.2015 12:10 |

Prominentní právničku (†43) zabilo padající okno! Náhoda?

Spadlo vám někdy okno? Ne, nemyslíme systém Windows, ale skutečné okno... V britském hlavním městě se právě tohle stalo! A životem tuhle kuriózní nehodu nezaplatil nikdo jiný než soudci obávaná právnička Amanda Telferová (†43)! Šla na schůzku, jedla banán a... Zemřela! Z domu, který zrovna míjela, na ni spadlo obrovské okno i s rámem! Amanda byla na místě mrtvá...
06.09.2012 12:10 |

Marsu zmizela atmosféra. Proč, ptá se NASA

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) začne pátrat, kdy a jak zmizela velká část atmosféry Marsu.
06.10.2010 10:00 |

Lov na mimozemšťany na Marsu. NASA už ví, kde přistane

Kosmická agentura NASA zveřejnila čtyři možná místa na Marsu, kde by v blízké budoucnosti mohlo přistát vozítko Curiosity.
16.05.2011 12:15 |

Sonda Spirit na Marsu umrzla. NASA se rozloučila s nadějí na navázání kontaktu

Americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) vzdal naději, že by se mu ještě někdy podařilo navázat kontakt s robotickým vozítkem Spirit na Marsu. Sonda pravděpodobně "umrzla" během tvrdé zimy, informuje ve středu agentura AFP.
25.05.2011 06:00 |

NASA oznámila, kde na Marsu přistane její robot. Máme video

V srpnu 2012 by na Marsu měla přistát nová sonda NASA. Teď agentura oznámila, kde robot Curiosity přistane.
28.07.2011 05:50 |

NASA zveřejnila podrobnosti trasy robota Curiosity na Marsu

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) v noci na sobotu zveřejnil plány první cesty vozítka Curiosity na Marsu, kde má pátrat po možných podmínkách pro existenci života na rudé planetě. Už příští týden by měl robot vyzkoušet i svůj laser.
18.08.2012 11:55 |

Na fotce z Marsu objeven záhadný tvor, vypadá jako ještěrka!

Bloger Scott C. Waring, který se celý život zabývá nadpřirozenem a hlavně mimozemským životem, upozornil na jakousi ještěrku na fotkách z planety Mars, které v březnu uveřejnila NASA a které byly pořízeny kamerou Curiosity Rover. Myslí si, že tvora vysadila na Marsu právě NASA kvůli testování.
29.05.2013 21:55 |

NASA řeší záhadu! Před vozítkem na Marsu se objevil záhadný kámen!

NASA se baví malou záhadou. Při porovnání snímků z vozítka Opportunity, které bádá na Marsu, se na jednom místě objevil záhadný kámen, který tam původně nebyl.
24.01.2014 14:55 |

NASA řeší záhadu na Marsu: Kde se tam ten kámen vzal?

Houstone, máme problém! Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) řeší záhadu neznámého kamene, který se objevil na snímcích, jež minulý týden z Marsu poslalo robotické vozítko Opportunity.
25.01.2014 07:20 |