Meteorit starší než Země našli v australském suchém jezeře

Z bahna australského vysušeného jezera Eyre vyhrabal britský vědec Phil Bland meteorit starý zhruba 4,5 miliardy let. A nemohl to načasovat lépe. Jen několik dní poté prudké deště smazaly jakékoli stopy po jeho přítomnosti.
11.01.2016 15:35 |

Osobnosti: Phil Phil (74 článků)

Okamura (SPD): Jurečkův plán boje se suchem je směsicí hlouposti a korupce

Ministr zemědělství Jurečka připravil plán boje se suchem. Nikoho, kdo zná pana ministra, asi neudiví, že samotný plán je směsicí hlouposti a korupce. Se suchem se má podle jeho návrhu bojovat budováním vodních nádrží nebo zavlažováním suchých míst pomocí zavlažovacích zařízení. Chápu, že budování přehrad je supertéma pro betonářskou lobby, a že zavlažování suché půdy zní opravdu jako ochrana před suchem.
23.07.2015 11:26 |

Další jasně zářící meteorit vlétl do zemské atmosféry

V pátek prolétl nad Severní Amerikou velký jasně zářící meteorit. Vidět byl v úctyhodných 13 státech a dvou kanadských provinciích. Meteorit byl větší velikosti než obvykle a byl jasnější než Venuše.
23.03.2013 17:00 |

Parašutistu těsně minul padající meteorit

Norskému parašutistovi Andersovi Helstrupovi se povedlo při seskoku natočit neuvěřitelný okamžik, kdy těsně kolem něj ve vzduchu proletěl padající meteorit. Podle odborníků je to poprvé v historii, kdy se meteorit podařilo zachytit ve fázi letu zvané dark flight (temný let), uvedl server The New York Daily News.
04.04.2014 16:10 |

Neuvěřitelné video: Parašutistu při seskoku málem zabil METEORIT! VIDEO

Poprvé na světě natočili padající meteorit na video! Parašutistu při seskoku z letadla málem trefil, odborníci se shodují, že jde skutečně o meteorit.
04.04.2014 17:05 |

Záhada na Mladoboleslavsku: Před Matěje (17) spadl meteorit!

Meteorit, či obyčejný kámen? Na mladoboleslavskou hvězdárnu se obrátil Matěj Rejfek (17) z Ledců, kterému prý v neděli 17. července spadl před cestu meteorit!
29.07.2016 05:20 |

Vědci se podařil významný objev: Ve vyschlém jezeře v Austrálii objevil vzácný meteorit

Britský vědec Phil Bland měl velké štěstí. V bahně vysušeného australského jezera Eyre objevil vzácný meteorit starý zhruba čtyři a půl miliardy let, navíc se mu to povedlo jen několik dní před tím, než by prudké deště zahladily jakékoli stopy. Informoval o tom zpravodajský server The Times.
10.01.2016 11:50 |

Osobnosti: Phil Phil (74 článků)

V jezeře našla policie auta potopená desítky let: Uvnitř bylo šest kostlivců!

Policisté v Oklahomě testovali nový sonar a čistě náhodou nalezli v jezeře Foss dvě potopená auta. Když je vytáhli, zjistili, že v jezeře mohly ležet až 40 let. Když zrezivělé vozy policisté otevřeli, čekal je uvnitř hrozivý nález. Na sedačkách sedělo šest kostlivců!
18.09.2013 16:35 |

Poklad na zlatém jezeře: 16letá plavkyně našla v jezeře cenné cihly!

I takové nevinné letní koupání se může změnit v napínavý zážitek plný obohacení. Své o tom ví teprve šestnáctiletá dívka, která se koupala v jezeře poblíž německého Schönau am Königssee. Když se potopila pod hladinu, oslepily ji zlaté cihly.
12.08.2015 17:35 |

Čemu se vyhnout, abyste nevypadali starší?

Snad žádná žena nechce vypadat starší, nežli ve skutečnosti je. I přes veškerou snahu působit na své okolí co možná nejmladistvějším dojmem se až žalostně mnoho žen dopouští chyb, které je na pohled dělají starší a zbytečně jim tam přidávají léta. Přitom se stačí širokým obloukem vyhnout věcem, které jsou příčinou toho, že vypadáte tak, jako by vám bylo mnohem více, než vám ve skutečnosti je! Jak tedy nevypadat starší? Na to jsme se zaměřili v dnešním článku, ve kterém vám poradíme, čemu se ve vlastním zájmu vyhnout. Nepřidávejte si zbytečně léta, která vám vůbec nepatří! Nechcete vypadat starší? Poradíme vám, čeho se vyvarovat! Nevhodné oblečení Čeho si na vás vaše okolí všimne jako úplně první? Správně, je to vaše oblečení! Hodně žen ukrývá ve svém šatníku věci, které jim nejenom nesluší, ale jim přidávají léta. Ony si to neuvědomují a zbytečně tak dávají svému okolí domněnku toho, že jejich občanka čítá daleko vyšší číslo, než které se tam nachází ve skutečnosti. Špatný make-up V současné době se líčí snad každá žena. Make-up nám umožňuje zakrýt nedokonalosti a zvýraznit tak náš obličej. Jenže i v tomto ohledu můžeme šlápnout vedle, což má za následek jedinou věc: vypadáme na více let, než kolik nám vlastně je. Proto volte líčení, které bude odpovídat příležitosti a nepřehánějte to. Neslušivý účes Další chybou je účes, který ženě jednoduše nesedí. Mnohdy se držíme jednoho střihu klidně i několik let a vůbec nám nedochází, že se mění nejen aktuální trendy, ale i naše rysy. Pokud nechcete působit, že vám již táhne na léta, kterými se žádná žena nechlubí, nechte si poradit, jaký účes vám bude sedět. Příspěvek Čemu se vyhnout, abyste nevypadali starší? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.11.2016 18:10 |

Povodně v australském Brisbane mají první oběť

Video uvnitř článku. Ničivé záplavy v australském městě Brisbane mají první oběť. Stal se jí 24letý muž, kterého dnes stáhly proudy bahnité vody do odpadních stok. Voda ve třetím největším australském městě zcela zaplavila na 12.000 domů.
13.01.2011 09:10 |

Mladík utonul v jezeře na Karvinsku, jeho tělo našli policejní potápěči

V pondělí odpoledne policejní potápěči zasahovali na Vrbickém jezeře v Bohumíně. Krátce po patnácté hodině jsme přijali oznámení o tom, že nějaký chlapec se dostal pod hladinu a už nevyplaval. Na místo byli povoláni záchranáři a potápěči. Ti, bohužel 15letého chlapce našli asi 6 metrů od břehu v hloubce 180 cm utonulého.
23.07.2014 00:05 |

Obří meteorit těsně minul Zemi: Vědci si ho všimli jen 24 hodin před průletem!

V neděli Zemi jen těsně minul meteorit velký jako desetipatrová budova. Letěl rychlostí 16 kilometrů za sekundu a vědci ho zaznamenali pouhých 24 hodin před tím, než proletěl okolo Země.
10.01.2017 11:00 |

V Polsku se našel vzácný meteorit o váze 300 kilogramů

Polští geologové našli největší meteorit, jaký byl dosud kdy nalezen ve východní Evropě. Váží 300 kilogramů a vědci věří, že tento vzácný objev přinese nové poznatky o složení vnitřní vrstvy zemské kůry. Informovali o tom v úterý podle agentury AFP polští odborníci.
01.11.2012 07:40 |

Unikátní úspěch českých astronomů. Díky jejich výpočtu našli meteorit starý 4,5 miliardy let

Čeští astronomové patří k absolutní světové špičce ve vypočítávání dráhy padajících meteorů. Díky jejich výpočtům pak lze určit, kde by se mohly nacházet úlomky těchto kosmických těles, zvaných meteority. Takto přesně, jako v případě bolidu, který v březnu proletěl nad Horním Rakouskem, to však ještě nikdo nevypočítal. Hledači pak už mohli jít najisto, v dubnu se jim podařilo nalézt meteorit s úctyhodnou hmotností 1320 gramů, starý je jako samotná sluneční soustava. Objev je unikátní i díky tomu, že se Čechům podařilo vypočítat, odkud z vesmíru toto těleso přiletělo.
15.04.2016 15:10 |

Chlapec přežil přímý náraz meteoritem letícím rychlostí 48 000 km/h

Školák z německého Essenu měl neuvěřitelné štěstí. Gerrita Blanka (14) totiž do ruky zasáhl miniaturní meteorit, kterému se podařilo přes atmosféru propracovat až k zemskému povrchu. Naštěstí pro chlapce, meteorit o velikosti hrášku se mu o ruku jen otřel a poté narazil vedle něj do země.
12.06.2009 21:10 |

Největší meteorit v Česku byl instalován v Národním muzeu v Praze

Zřejmě největší meteorit, který byl kdy vystaven v České republice, umístili v pátek ve vstupní hale Národního muzea v Praze. Okrově a černě zbarvené kosmické těleso nazvané Muonionalusta váží 950 kilogramů. Na místo ho dopravil speciální tank s gumovými pásy, kterému se říká schodolez. Vesmírný kámen se stane jednou z největších atrakcí chystané výstavy Příběh planety Země, která bude zpřístupněna veřejnosti 30. září.
25.09.2009 11:55 |

Dinosaury nevyhubil jediný meteorit, soudí nová studie

Dinosauři vymřeli před 65 miliony lety. Podle britské studie je však ze Země nesprovodil jediný meteorit, jak se dosud předpokládalo. Neměl by k tomu dostatek "sil".
01.09.2010 00:50 |

ČÍNSKÉ EXTRÉMY: Po dlouhém suchu HROZÍ ZÁPLAVY

Z extrému do extrému by mohly přejít oblasti Číny sužované už několik měsíců vytrvalým suchem. Místní úřady dnes varovaly několik provincií v centrální a jižní části země, aby se připravily na prudké deště a záplavy, které by mohly skoncovat se suchem, jež už poškodilo úrodu a snížilo produkci elektřiny z hydroelektráren.
04.06.2011 09:25 |

Hollywood trpí suchem, ale celebrity vodou nešetří! Kdo má nejzelenější trávník?

Už čtvrtým rokem se Kalifornie potýká s obrovským suchem a zásoby vody se dramaticky snižují. Bohatí a slavní obyvatelé Los Angeles ale nemíní s vodou šetřit. Zalévají své zahrady, aby dosáhli krásných zelených trávníků. Fotograf John Chapple se nedávno rozhodl sídla slavných zdokumentovat z vrtulníku a poukázat na to, že je nejhorší sucho v historii země vůbec nezajímá.
11.05.2015 14:45 |