Meteorit se zřítil do jezera Čebarkul. Vědci už analyzují úlomky

Největší úlomky meteoritu, jehož páteční pád zranil stovky lidí a vyvolal paniku v okolí uralského Čeljabinsku, leží na dně jezera Čebarkul. Podle ruských odborníků se zatím podařilo nalézt jen milimetrové části, které jsou rozesety na poměrně velké ploše v okolí jezera.
18.02.2013 08:15 |

Vědci rozluštili záhadu ruského meteoritu: Našli jeho úlomky!

Největší úlomky meteoritu, jehož páteční pád zranil stovky lidí a vyvolal paniku v okolí uralského Čeljabinsku, leží na dně jezera Čebarkul. Ruským expertům se ale podařilo nalézt menší úlomky, které jsou rozesety v okolí jezera.
18.02.2013 13:00 |

Češi objevili vzácný meteorit z vnitřní části sluneční soustavy

Českým astronomům se podařilo vypočítat dráhu letu vzácného meteoritu a zjistili tak místo jeho dopadu. Spolu s britskými a australskými kolegy nalezli jeho tři úlomky v jihozápadní Austrálii. Meteorit, jehož úlomky dopadly na naši planetu v roce 2007, nazvali Bunbura Roskhole (černá perla).
06.05.2009 17:05 |

Záhada ruského meteoritu: Našli ho! Víme, co v něm je!

Ruští vědci v neděli nalezli v jezeře Čebarkul úlomky meteoritu, který v pátek zasáhl oblast Uralu. Informovala o tom agentura RIA Novosti. Co odhalily rozbory?
18.02.2013 09:10 |

Z kamionu u Mohlenice ulétly úlomky brzdy a vlétly do protijedoucího auta: Řidičku zranily a způsobily nehodu

Na Šumpersku se zranila řidička osobního auta, jehož čelní sklo zasáhly úlomky brzdového bubnu z protijedoucího kamionu. Havárie se stala v úterý na kopci u Mohelnice, po řidiči kamionu policie pátrá. Úlomky, které od protijedoucího nákladního auta směrem k osobnímu vozu vylétly, měly velikost dlaně a vážily několik kilogramů. Jeden z nich zasáhl čelní sklo osobního auta, prorazil ho a ženu poranil.
26.04.2017 17:15 |

METEORIT V ČESKU: Úlomky našli na Žďársku, jedná se o bolid

Členové astronomické expedice dnes našli u Nové Vsi u Nového Města na Moravě jeden z menších meteoritů. Je to první část tělesa, které se střetlo ze Zemí 9. prosince a podle výpočtu Astronomického ústavu Akademie věd ČR dopadlo na Žďársku. Velmi jasný meteor, takzvaný bolid, tehdy ozářil zejména východní část země a jeho úlomky dopadly na Českomoravské vrchovině. ČTK to řekl mluvčí Astronomického ústavu AV ČR Pavel Suchan. Nález musí být ještě potvrzen v laboratoři.
20.12.2014 21:05 |

Osobnosti: Pavel Nový (356 článků) , Pavel Nový (255 článků)

Meteorit spadlý u Čeljabinska je v Praze! Vážil 10 tisíc tun

V Praze je k vidění čeljabinský meteorit, který letos v únoru dopadl na území Ruska a poranil přes tisíc lidí. Návštěvníci výstavy se vůbec poprvé v Evropě mohou podívat na jeho nalezené úlomky. Výstavu je možné navštívit v rámci stálé expozice minerálů v Ruzyni.
13.05.2013 16:15 |

Sedmiletého chlapce prý trefil do hlavy meteorit

S odvážnou teorií přišel Američan Wayne Lippard poté, co jeho syn Steven dostal při hraní si před domem ránu do hlavy. Podle 43letého muže totiž chlapce trefil meteorit. Jako důkaz předkládá muž z Floridy úlomky kamene, které našel na příjezdové cestě.
03.12.2013 16:10 |

V Německu spadl půltunový meteorit, místo dopadu vypočítali Češi

Velmi jasný meteorit ozářil v neděli 6. března noční oblohu nad Rakouskem, Bavorskem a jihozápadem Čech. Bolid o hmotnosti 600 kilogramů a velikosti v průměru kolem 70 cm byl kdysi částí asteroidu. Díky výpočtům českých astronomů se podařila určit přesně jeho dráha, první úlomky byly nalezeny v Německu, oznámil ve čtvrtek Astronomický ústav AV ČR.
17.03.2016 12:45 |

Unikátní úspěch českých astronomů. Díky jejich výpočtu našli meteorit starý 4,5 miliardy let

Čeští astronomové patří k absolutní světové špičce ve vypočítávání dráhy padajících meteorů. Díky jejich výpočtům pak lze určit, kde by se mohly nacházet úlomky těchto kosmických těles, zvaných meteority. Takto přesně, jako v případě bolidu, který v březnu proletěl nad Horním Rakouskem, to však ještě nikdo nevypočítal. Hledači pak už mohli jít najisto, v dubnu se jim podařilo nalézt meteorit s úctyhodnou hmotností 1320 gramů, starý je jako samotná sluneční soustava. Objev je unikátní i díky tomu, že se Čechům podařilo vypočítat, odkud z vesmíru toto těleso přiletělo.
15.04.2016 15:10 |

Na jihu Ruska se zřítil vrtulník do jezera. Na palubě byl i bývalý premiér

Nikdo z pěti lidí na palubě zřejmě nepřežil nedělní pád vrtulníku do Teleckého jezera v Altajské republice na jihu Ruska. Záchranáři našli v pondělí ráno na hladině asi dva kilometry od břehu úlomky helikoptéry a také tělo jedné oběti, informovala agentura TASS.
13.02.2017 11:00 |

Vědci se podařil významný objev: Ve vyschlém jezeře v Austrálii objevil vzácný meteorit

Britský vědec Phil Bland měl velké štěstí. V bahně vysušeného australského jezera Eyre objevil vzácný meteorit starý zhruba čtyři a půl miliardy let, navíc se mu to povedlo jen několik dní před tím, než by prudké deště zahladily jakékoli stopy. Informoval o tom zpravodajský server The Times.
10.01.2016 11:50 |

Osobnosti: Phil Phil (75 článků)

Další jasně zářící meteorit vlétl do zemské atmosféry

V pátek prolétl nad Severní Amerikou velký jasně zářící meteorit. Vidět byl v úctyhodných 13 státech a dvou kanadských provinciích. Meteorit byl větší velikosti než obvykle a byl jasnější než Venuše.
23.03.2013 17:00 |

Parašutistu těsně minul padající meteorit

Norskému parašutistovi Andersovi Helstrupovi se povedlo při seskoku natočit neuvěřitelný okamžik, kdy těsně kolem něj ve vzduchu proletěl padající meteorit. Podle odborníků je to poprvé v historii, kdy se meteorit podařilo zachytit ve fázi letu zvané dark flight (temný let), uvedl server The New York Daily News.
04.04.2014 16:10 |

Neuvěřitelné video: Parašutistu při seskoku málem zabil METEORIT! VIDEO

Poprvé na světě natočili padající meteorit na video! Parašutistu při seskoku z letadla málem trefil, odborníci se shodují, že jde skutečně o meteorit.
04.04.2014 17:05 |

Záhada na Mladoboleslavsku: Před Matěje (17) spadl meteorit!

Meteorit, či obyčejný kámen? Na mladoboleslavskou hvězdárnu se obrátil Matěj Rejfek (17) z Ledců, kterému prý v neděli 17. července spadl před cestu meteorit!
29.07.2016 05:20 |

Našli místo, kam dopadl meteorit! Tlaková vlna v Rusku zranila 1000 lidí!

Toto je kráter, který vznikl na ruském jezeře Čebarkul po dopadu meteoritu! Ten při nárazu vyvolal tlakovou vlnu, která zranila na Uralu přes tisíc lidí, z toho na 200 dětí!
15.02.2013 18:05 |

Obří meteorit těsně minul Zemi: Vědci si ho všimli jen 24 hodin před průletem!

V neděli Zemi jen těsně minul meteorit velký jako desetipatrová budova. Letěl rychlostí 16 kilometrů za sekundu a vědci ho zaznamenali pouhých 24 hodin před tím, než proletěl okolo Země.
10.01.2017 11:00 |

Vědec našel v bahně meteorit, je starý zhruba čtyři a půl miliardy let

Britský vědec Phil Bland našel meteorit v bahně vysušeného australského jezera Eyre.
10.01.2016 08:30 |

Osobnosti: Phil Phil (75 článků)

Meteorit starší než Země našli v australském suchém jezeře

Z bahna australského vysušeného jezera Eyre vyhrabal britský vědec Phil Bland meteorit starý zhruba 4,5 miliardy let. A nemohl to načasovat lépe. Jen několik dní poté prudké deště smazaly jakékoli stopy po jeho přítomnosti.
11.01.2016 15:35 |