Měla monitorovat vesmírné smetí. Do kosmu ji ale ještě nepustili

Start družice, která by monitorovala pohyb ostatních satelitů i tisíců úlomků takzvaného "kosmického smetí", byl odložen kvůli problémům se softwarem.
07.07.2010 11:55 |

Vesmírné smetí mají odklízet švýcarské satelity

Malé švýcarské satelity mají z okolí Země odklízet vesmírné smetí po vysloužilých raketách a družicích. V Lausanne už vzniká první prototyp "orbitálního údržbáře" nazvaný CleanSpace One. Na svých internetových stránkách o tom informuje Federální polytechnická škola v Lausanne (EPFL).
15.02.2012 20:45 |

Ruský vesmírný rekordman a první Dán v kosmu jsou zpátky na Zemi

Na kazašském území v sobotu přistál návratový modul vesmírné lodě Sojuz, který přivezl zpátky na Zem trojici kosmonautů včetně Andrease Mogensena, vůbec prvního Dána v kosmu, a ruského rekordmana, který strávil na oběžné dráze vůbec nejvíc času ze všech lidí. Gennadij Padalka má na svém kontě celkem 879 dní ve vesmíru, jako jediný na světě. Nikdo jiný tak dlouho v kosmu nepobýval.
12.09.2015 10:05 |

Kontrola vesmírné stanice ISS: Ruský kosmonaut Padalko drží rekord v čase stráveném v kosmu

Ruští kosmonauti Gennadij Padalka a Michail Kornijenko dnes podnikli několikahodinovou výpravu do otevřeného vesmíru, aby zkontrolovali vnější plášť Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) a instalovali tam několik přístrojů. Pro Padalku byl výstup dlouhý 5,5 hodiny už desátým, a ruský kosmonaut tak strávil v kosmu víc času než kterýkoli jiný pozemšťan.
12.08.2015 07:40 |

ISS ohrozilo ´kosmické smetí´, posádka musela do Sojuzu

Malý kus kosmického smetí se objevil blízko Mezinárodní vesmírné stanici ISS tak nečekaně, že posádka se musela uchýlit do dopravní lodi Sojuz připojené ke stanici.
05.04.2011 19:45 |

ISS minulo kosmické smetí, posádka nebyla ohrožena

Poplach v kosmických střediscích v Houstonu i Moskvě počátkem týdne způsobil malý kus kosmického smetí, který se nečekaně postavil do cesty Mezinárodní vesmírné stanici ISS.
06.04.2011 10:10 |

Válka kvůli smetí? Vesmírný odpad může způsobit konflikt, varuje vědec

Vesmírné smetí, které krouží kolem naší planety, může způsobit ozbrojený konflikt mezi supervelmocemi. Srážka kosmického haraburdí se satelitem jednoho státu by mohla být omylem považována za útok nepřítele a spustit odvetnou reakci. K takovým závěrům dospěl ruský vědec Vitalij Aduškin v odborném časopise Acta Astronautica.
26.01.2016 06:25 |

Právničku kvůli podprsence nepustili do vězení

Měla a nepustili ji, sundala a stejně ji nepustili.
22.06.2010 13:50 |

Opravou úniku čpavku nejspíše venkovní údržba ISS nekončí

Kromě dnešního výstupu do otevřeného kosmu, při němž má posádka Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) zastavit únik čpavku, čeká možná kosmonauty ještě další oprava, která si vyžádá výstup do otevřeného kosmu. Podle ruských expertů je třeba zjistit důvod závady na nákladní lodi Progress, která má nefunkční navigační anténu.
11.05.2013 12:10 |

Astronauti vystoupili do volného kosmu, aby vyměnili čerpadlo ISS

Dvojice amerických astronautů dnes vystoupila do volného kosmu, aby dokončila výměnu vadného čerpadla chladicího systému Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Dnešní práce, která je naplánována na 6,5 hodiny, navazuje na sobotní výstup. Původně se počítalo s celkem třemi pracovními pobyty vně ISS, dnešní směna ale bude zřejmě dostačující.
24.12.2013 14:27 |

Češka Daniela (38) pracovala pro FBI: Vzala si teroristu ISIS, kterého měla monitorovat

Daniela Greenová původem z Československa pracovala u FBI, když jí byl přidělen „subjekt A“ neboli bývalý německý rapper a současný islámský terorista. Měla monitorovat jeho komunikaci, ale po několika měsících za ním odletěla do Sýrie, aby si ho vzala.
02.05.2017 12:30 |

Američtí astronauti zahájili další výstup do otevřeného kosmu

Dva členové posádky amerického raketoplánu Endeavour počtvrté a naposled vystoupili do otevřeného kosmu, aby na Mezinárodní vesmírné stanici ISS instalovali patnáctimetrové ráhno.
27.05.2011 08:05 |

Olympijská pochodeň se poprvé v historii dostala do volného kosmu

Olympijská pochodeň se poprvé v historii objevila ve volném kosmu. Ruští kosmonauti Oleg Kotov a Sergej Rjazanskij si ji předali během výstupu z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) na oběžné dráze kolem Země.
09.11.2013 18:46 |

Vánoční šichta: Astronauti opravili v kosmu čerpadlo, trvalo to hodiny

24.12.2013 22:57 |

Kosmonaut-rekordman Padalka chce pokořit hranici 1000 dní v kosmu

Gennadij Padalka, který se 12. září vrátil z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) jako světový rekordman s celkovými 878 dny strávenými v kosmu, se bude moct vydat mimo Zemi znovu a splnit si tak překonání vysněné hranice 1000 dnů ve vesmíru. Podle ruských agentur k tomu dali 57letému kosmonautovi lékaři zelenou díky úspěšně probíhající rehabilitaci.
25.09.2015 08:10 |

Odborník: ISS spojuje národy. V kosmu se lidé musí domluvit bez podrazů, jinak nepřežijí

"V extrémních podmínkách kosmu se lidé musí domluvit bez podrazů," říká k 15 letům stálé posádky na vesmírné stanici publicista Pavel Toufar.
04.11.2015 11:30 |

Británie vybuduje komerční raketovou základnu pro vesmírné turisty

Do roku 2018 by Británie měla mít vlastní komerční raketovou základnu. Kromě satelitů bude do kosmu vynášet také vesmírné turisty. Kde bude základna vybudována bude oficiálně oznámeno v úterý na mezinárodním aerosalonu ve Farnborough, horkým favoritem je však podle odborníků Skotsko.
13.07.2014 17:00 |

Míša (†29) šla vynést smetí a už se nevrátila: Mladou maminku pohřbili

Nikdo nedokáže pochopit, co se stalo. Mladá maminka Michaela F. (†29) šla v pátek 5. května vynést smetí a zmizela. Po deseti dnech ji našli mrtvou. Doma měla dvouměsíčního synka. Zdrcená rodina včera mladou ženu pohřbila.
18.05.2017 22:40 |

Ruští kosmonauti se dnes vypravili do kosmu, v Mezinárodní vesmírné stanici povečeřeli salát

10.08.2015 23:00 |

Česko začne monitorovat i velmi jemný prach

Vedle dosud sledovaných částic jemného prachu o velikosti deset mikrometrů bude stát podle požadavků EU monitorovat ještě částice čtyřikrát menší. Jsou škodlivější, protože se dostanou i do dolních cest dýchacích.
02.02.2011 19:35 |