Mamuti by mohli znovu ožít díky experimentu z Jurského parku

Podle vědců není vyloučené, že by mamuti mohli znovu chodit po naší planetě. K jejich vzkříšení by mohl pomoci experiment z filmu Jurský park. Právě v tomto sci-fi thrilleru z roku 1993 biologové použili DNA vyhynulých dinosaurů a dokázali je znovu probudit k životu. Tento pokus je sice u opravdových dinosaurů nemožný, ale na tisíce let vyhynulé mamuty by údajně zafungovat mohl.
03.05.2010 09:35 |

Mamutí kly jdou „na dračku“. Tunový náklad z Ruska zadrželi celníci v Číně

Více než tunu klů mamutů, kteří vyhynuli před tisíci lety, zabavili čínští celníci. Jak informoval zpravodajský web BBC News, mamutí náklad do Číny přijel z Ruska. Největší z kusů zabavené mamutí slonoviny byl dlouhý víc než 1,6 metru. Obchod s mamutími kly sice mezinárodní právo nezakazuje, ale podle čínských celníků nebyl náklad deklarován.
14.04.2017 09:50 |

Do Jurského parku v nové videohře

Nová hra od Telltale Studios nás zavede do Jurského parku.
10.01.2011 16:45 |

Největší robot na světě se hýbe a srší oheň. Tohle musí fanoušci Jurského parku vidět!

Ti, co každý týden sjíždějí všechny díly Jurského parku, povinně sem. To samé platí i pro maniaky, kteří se neodlepí od hry Killing The Dragon, ani když jim na plotně utíká mléko.
20.08.2013 19:05 |

Jurský park s opicemi: Nalezena fosilie krve prastarých savců

Skoro jako z Jurského parku působí nález fosilizovaných červených krvinek patřících opičím předchůdcům člověka z doby před 20 až 30 miliony let. Zkamenělou životodárnou tekutinu totiž vědci nalezli v klíštěti archivovaném uvnitř jantaru. Detailní analýza krve však překovala příběh alternativní verze Jurského parku v horor. Uvnitř vzorku totiž vědci našly stopy ještě něčeho ještě překvapivějšího – nejstarší dochovanou fosilii buněčných parazitů.
17.05.2017 18:15 |

Lusková (Realisté): Děti jako oběti experimentu inkluze

Je konec školního roku, česká společnost má za sebou jeden rok experimentu s dětmi, experimentu inkluzivního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Ptám se, komu to prospívá?
27.06.2017 13:15 |

Mamuti přežili v Evropě mnohem déle, než si vědci mysleli

Poslední mamuti vymřeli na Britských ostrovech teprve před 14 000 lety. Dosud se soudilo, že vyhynuli již o šest tisíc let dříve. Nová analýza kosterních ostatků nalezených v roce 1986 však vědce nutí k přehodnocení dosavadních teorií.
21.06.2009 09:55 |

Nová DVD - Doba ledová: Mamutí vánoce, Jana Eyrová, Šéfové na zabití, Maska a Noc patří nám

Kdy jindy se vydat do mrazivé Doby ledové než před Vánocemi! V novém animovaném dobrodružství oslavíte Mamutí Vánoce. Příběh Jany Eyrové už rozplakal mnoho čtenářů, tentokrát se jím mohou nechat dojmout diváci stejnojmenného filmu Cary Joji Fukunagy. Hvězdné obsazení (Kevin Spacey, Jennifer Anistonová, Colin Farrell, Jamie Foxx, Donald Sutherland) má kriminální komedie Šéfové na zabití.
06.12.2011 07:35 |

Osobnosti: Jennifer Aniston (684 článků) , Colin Farrell (100 článků) , Kevin Spacey (59 článků) , Jamie Foxx (44 článků) , Colin Farrell (99 článků) , Cary Fukunaga (8 článků)

VELKÝ OBJEV! Vědci našli mamutí samici a mají vzorek krve. Naklonují mamuta?

Vědci objevili ostatky mamutí samice a z nich získali krev. . Nález prý výrazně zvyšuje šance na naklonování potomků prehistorického zvířete.
29.05.2013 21:05 |

Budou mezi námi běhat mamuti?! Vědci dali jejich DNA do vajíčka slonice!

Více než tři tisíce let poté, co vydechl na planetě Zemi poslední mamut, mohl by se tento chlupatý slon opět postavit na všechny čtyři. Vědci z Harvardovy univerzity úspěšně extrahovali DNA ze zmrzlých mumií nalezených na Sibiři a umístili ji do vajíčka slonice. Pokud se začne vajíčko dělit, bude možné naklonovat mamutí mládě, které by mohla odnosit slonice.
26.03.2015 10:15 |

Animák střídá animák. Návštěvnost českých kin vede Doba ledová, o víkendu předstihla hledání Dory

Pokračování kreslených dobrodružství mamutí rodiny Doba ledová: Mamutí drcnutí vystřídalo v čele víkendové návštěvnosti tuzemských kin jiný animovaný snímek Hledá se Dory. Pátý díl série s mamuty Manny, Ellie a Broskvičkou o premiérovém víkendu přilákal do kin bezmála 112 tisíc diváků, kteří v pokladnách kin nechali 15,7 milionu korun. Podmořská dobrodružství zapomnětlivé rybky navazující na úspěšný film Hledá se Nemo po měsíčním kralování žebříčku skončila na druhém místě. Na třetím místě je Legenda o Tarzanovi. Příběh Tarzana, který zaměnil život v africké džungli za život bohatého Johna Claytona III, za dva týdny vidělo téměř 32 tisíc diváků.
18.07.2016 16:10 |

Osobnosti: John Legend (23 článků)

Poslední mamuti byli genetické trosky

Třebaže se tomu nechce věřit, poslední mamuti srstnatí vymřeli až před 4000, možná dokonce jen 3700 lety. Jejich pozdní populace se už dávno neproháněly stepí a tundrou Eurasie. Přežívaly zcela izolovaně na ostrovech při severním a východním pobřeží Sibiře.
07.03.2017 21:35 |

Petice za záchranu mamutího můstku v Harrachově

Jsme skupina mladých lidí bojující za harrachovský mamutí můstek, který je v současné době v havarijním stavu. Nedávno jsme přišli s projektem "Na Mamuta!", kterým se snažíme mamutí můstek zachránit a současně tím zabránit i zániku skoků na lyžích v České republice.
11.04.2017 07:35 |

Novinky z Jurského Světa

Scénárista Colin Trevorrow, který se podílí na vzniku pokračování veleúspěšného Jurského Světa, vypustil na twitter absolutní bombu, která trumfne všechna koťátka internetu!
24.11.2017 09:50 |

Osobnosti: Colin Trevorrow (5 článků)

Vědec vymyslel geniální robotický oblek! Ochrnutí lidé si tak znovu budou moct zahrát fotbal

Mezinárodní výzkumný tým vedený brazilským neurologem Miguelem Nicolelisem vynalezl myslí ovládaný "robotický":http://www.extra.cz/nejvetsi-robot-na-svete-se-hybe-a-srsi-ohen-tohle-musi-fanousci-jurskeho-parku-videt oblek. Umožní tak ochrnutým lidem znovu chodit a vrátit je tím do normálního života. Rád by je navíc podpořil také v účasti na letošním mezinárodním fotbalovém šampionátu.
08.01.2014 09:20 |

Kráska Bryce v novém Jurském parku

Společnost Universal má připravený scénář nového Jurského parku a natáčení je na spadnutí. O jedné z hlavních rolí jedná Bryce Dallas Howardová, známá z nedávného filmového hitu Černobílý svět.
27.09.2013 12:40 |

Osobnosti: Bryce Dallas Howard (1 článek)

Herec, kterého si možná pamatujete z Jurského parku, unesl a znásilnil třináctiletou dívku!

Cameron Thor pracoval jako "učitel začínajících herců":http://www.extra.cz/takove-byste-chteli-mit-ve-tride-tady-je-15-fotografii-ucitelu-kteri-si-udelali-legraci-z-foceni-do-skolni-rocenky, i když sám toho ve světě filmu zase tolik nedokázal. Když se tedy nepočítá "jeho menší role v prvním Jurském parku":http://www.extra.cz/mate-radi-film-jursky-park-na-prodej-je-klec-na-velociraptory-z-uvodu-filmu, kde měl asi všehovšudy deset minut a celou dobu nosil černé brýle. Pamatujete si na tu postavu, co přinese tlustému programátorovi holicí pěnu, do které má schovat ukradené vzorky dinosauří DNA? Tak to byl on.
10.06.2014 07:20 |

Osobnosti: Cameron Thor (3 články)

Hvězda Jurského parku Laura Dernová: Dinosauři jsou náladoví a rozbíjejí se

Jedním z posledních vzácných hostů karlovarského festivalu, jehož 49. ročník skončí dnes večer skončí, je hollywoodská herečka Laura Dernová, jejíž popularita se váže jednak k filmům Davida Lynche Modrý samet a Zběsilost v srdci, jednak k Jurskému parku. Je dcerou herců Bruce Derna a Diane Laddové, má tedy s filmovým prostředím zkušenosti od dětství. U nás jsme ji naposledy viděli před pár týdny ve filmu Hvězdy nám nepřály.
12.07.2014 09:35 |

Osobnosti: Bruce Dern (5 článků) , David Lynch (63 článků) , David Lynch (63 článků)

Od Jurského parku až po Jurský svět: Recenze LEGO Jurassic World

„Život si vždycky najde cestičku,“ říkal už v prvním Jurském parku Ian Malcolm v podání herce Jeffa Goldbluma a měl zatraceně pravdu. Nejen že dinosauři pláchli a množili se, jejich řádění se dočkalo už tří pokračování, z nichž to poslední s názvem Jurský svět stále boduje v kinech. A navíc pravěcí ještěři zmutovali do kostičkové podoby. Další LEGO videohra je tu.
11.07.2015 17:30 |

Osobnosti: Jeff Goldblum (27 článků)

Brno: Břehy Staré Ponávky mohou znovu ožít

Od 10. května 2011 nabízí Urban centrum na Staré radnici výstavu Revitalizace Staré Ponávky – příležitost ke změně, kterou připravilo ve spolupráci s Odborem územního plánování a rozvoje MMB.
10.05.2011 15:00 |