Článek

Malý zázrak přírody? Tohle je 9 důvodů, proč by každá žena měla vyzkoušet lněná semínka!

 
Z pohledu výživové hodnoty jsou lněná semínka tzv. super potravinou. A my vám teď prozradíme, proč byste je měla konzumovat pravidelně!
25.08.2015 15:12 |

podobné články

Podobné články

Sezamová semínka a zdraví

 
O tom, že jsou oříšky a semínka velmi zdravá není pochyb. Sezamová semínka jsou známá už dlouhou dobu, přesto se o nich nějak zvlášť nemluvilo. Tyto semínka pochází z rostliny sezam indický a domovinou jsou jim tropické oblasti. Ovšem v současnosti se již pěstuje po celém světě. Sezamová semínka se nachází v luscích zmiňované rostliny. Semínka obsahují kvalitní bílkoviny a základní esenciální mastné kyseliny. Představují pro lidské tělo zásobárnu důležitých látek. Velmi oblíbené jsou nejen u veganů a vegetariánů, ale u všech, jež vyznávají zdravý životní styl. Co vše obsahují Jsou bohatým zdrojem vitamínů E, vitamínů skupiny B, minerálů: železo, vápník, zinek, fosfor, draslík a také stopových prvků. Stejně jako u mnoha dalších potravin se doporučuje semínka konzumovat neloupaná, protože jedině takto nepřipravíte své tělo o řadu významných látek. Jak působí na lidské zdraví Sezamová semínka jsou pro svůj vysoký obsah železa významná u léčby anémie (chudokrevnosti). Jejich konzumace je vhodná rovněž u žen v období menopauzy, kdy pomáhají zmírnit pocity návalů a pocení. Dále prospívají cévám a srdci včetně toho, že podporují obranyschopnost organismu. Výtečně pomáhají našim kostem, nehtům, pokožce a vlasům. Zvlhčují střevní sliznici, což pomáhá při zácpě. Všeobecně se sezamová semínka doporučují sportovcům a lidem v rekonvalescenci. Jak sezamová semínka konzumovat Tradičně se sezamová semínka používají v pekařství. Přidávají se do těsta a různých moučníků. Přidat se však mohou také do vařené rýže a všelijakých salátů (zeleninových i ovocných). Uplatnění najdou rovněž v přípravě obložených baget – na závěrečné posypání. Přimíchat se mohou do zálivek, marinád, pesta, polévek a výtečné jsou i ve smoothie. Rozhodně se jejich konzumaci nebraňte a naučte se je běžně používat. Příspěvek Sezamová semínka a zdraví pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
03.05.2016 03:05 |

podobné články

Chia semínka – použití

 
Chia semínka mají velmi široké spektrum využití. Na rozdíl od jiných semínek jsou droboučká, na skus měkká a tudíž není potřeba je používat mletá. Váží na sebe vodu a ve styku s tekutinou utvoří hustý gel, kterým lze zahušťovat i pokrmy. Nemají žádnou specifickou chuť, právě z tohoto důvodu je jejich využití velmi variabilní ať už do různých jídel či nápojů. Mohou se přidávat do kaší z ovesných vloček, smoothie, jogurtů, pomazánek, polévek, dezertů. Naklíčená semena jsou dokonce výtečným doplňkem zeleninových salátů. V mnoha případech díky tomu, že na sebe váží vodu, zastoupí i vejce. Jsou zdravou a dietní alternativou mnoha jídel. Pudink z chia semínek Jak jsme už zmínili, chia semínka na sebe váží vodu, když je necháte cca minut namočené v tekutině, utvoří takový gel. Proto se s oblibou používají k nevařeným dezertům. Stačí namočit dvě polévkové lžíce semínek do půl sklenice mléka a poté případně dolijete tekutinu, kdyby byl gel příliš tuhý. Dosladíte medem, datlovým či javorovým sirupem, vmíchat můžete i ovocné pyré (banán, avokádo, mango) a vanilkovou tresť. Receptů na úžasné a zdravé dezerty existuje mnoho. Nápoj z jižní Ameriky V jižní Americe jsou semínka konzumována jako chia fresca – osvěžující energetický nápoj. Dvě až tři lžičky chia semínek se vloží do sklenice vody a po 15 minutách se dochutí agávovým sirupem a limetkou. Všechny ingredience se promíchají a můžete vypít. Nápoj je vhodný také před náročným fyzickým výkonem – chia dokonale hydratují trávicí soustavu člověka. Chia semínka do pomazánek a polévek Nejen na sladký způsob se mohou semínka konzumovat. Skvěle se hodí do zeleninových polévek, rizota nebo pomazánek. Výtečné jsou i v zeleninovém smoothie.  Ovšem nic se nemá přehánět a jiné to není ani u těchto zázračných semínek. Doporučená denní dávka jsou maximálně 2 polévkové lžíce semínek na dospělou osobu. I když o žádném předávkování ještě nebyl veden nikde žádný záznam.   Příspěvek Chia semínka – použití pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.03.2016 12:55 |

podobné články

Lněná semínka v prevenci rakoviny prsu a prostaty

 
V roce 2005 časopis Clinical Cancer Research zveřejnil placebo-kontorlovanou studii zahrnující pacietky konzumující po dobu 32 dní muffiny obsahující 25g lněného semínka. ...
05.06.2012 00:10 |

podobné články

Pražští celníci zadrželi 750 kg plesnivého anýzu z Číny

 
Ve čtvrtek 11. září pražští celníci při kontrole 25 tun potravin z Číny (např. švestkové víno, saké, sušené houby, fazole, sezamová semínka, semínka anýzu, kokosové mléko, prášek do pečiva atd.) zjistili, že semínka anýzu jsou kontaminována plísní. Jednalo se celkem o 750 kg semínek anýzu.
13.09.2014 10:55 |

podobné články

Zázračná CHIA SEMÍNKA nám pomáhají hubnout a hydratují naše tělo. Co jste o nich ještě nevěděli?

 
Chia semínka jsou v poslední době velkým hitem! Pomáhají při cukrovce, hubnutí a celkově podporují zdraví. Drobná semínka šalvěje hispánské původně pocházejí z Latinské a Střední Ameriky a jsou vysoce ceněná. Máte je doma i vy?
03.09.2016 08:05 |

podobné články

Už jste ochutnali chia semínka? Tohle je 10 důvodů, proč byste je měli jíst denně!

 
Už jsme si pro vás dlouho nepřichystali nic ze zdravé výživy. Zázrak zvaný chia semínka ale nesmíme nechat bez povšimnutí!
19.03.2016 09:35 |

podobné články

Bolesti břicha, zácpa, obezita, premenstruační syndrom? Recept je tu již několik tisíc let!

 
Řešením je zlatá lněná vláknina! Již Hippokrates předepisoval len při potížích se sliznicemi trávícího ústrojí. Lněné semínko existuje v hnědé nebo zlaté variantě. Většina konzumentů upřednostňuje len zlatý kvůli jeho oříškovo-máslové příchuti. Semeno lnu je zdrojem omega-3. Ta má příznivý vliv na naši nervovou soustavu a zlepšuje stav pokožky. Další zdravotní přínos lněného semene je díky vysokému obsahu lignanů. Lignany jsou fytoestrogeny, které mají estrogenu podobné účinky. Lignany mohou pomáhat v boji proti bakteriím, virům a plísním. Zlatá lněná vláknina může působit na menstruační cyklus tím, že vyvažuje poměr mezi estrogenem a progesteronem, což zmírňuje příznaky premenstruačního syndromu (PMS) a menopauzy. Vláknina je zastoupená jak v podobě nerozpustné, která podporuje střevní peristaltiku, tak ve formě rozpustné (sliz), která snižuje kyselost v žaludku a zpomaluje jeho vyprazdňování. Len díky rozpustné vláknině může snižovat hladinu cholesterolu v krvi a tím také snižuje riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice.
12.02.2014 07:05 |

podobné články

Jak na zácpu přírodní cestou

 
Z medicínského hlediska může mít zácpa nespočet příčin. Počínaje žaludečními vředy, vředů na dvanácterníku, karcinomu slinivky a další. Časté střídání průjmu a zácpy se objevuje také u lidí, jež trpí na dráždivý tračník. Ale proč strašit sněhulákem v létě. Nejčastěji trpí na zácpu lidé, kteří chybují ve svém jídelníčku a přijímají pramálo vlákniny a mají tudíž v nepořádku zažívací ústrojí. Pomáhat si od zácpy chemickými projímadly příliš situaci neřeší a jde skutečně pouze o krajní řešení. Lékaři stále častěji upozorňují na návykovost některých volně dostupných prostředků i na další nepříjemné vedlejší účinky. V některých případech mohou chemická projímadla zácpu ještě zhoršit, jelikož střeva přestanou vyvíjet vlastní napětí hladkého svalstva střevní stěny. Stejně tak doktoři varují před používáním nápojů z listu senny či ricínového oleje – oba jmenované prostředky škodí střevním stěnám. Nejčastější příčiny zácpy Málo vlákniny v jídelníčku Nedostatečný pitný režim Stres Nemoci a medikamenty Genetické dispozice Jak na zácpu přírodní cestou Ihned po probuzení vypijte sklenici vlažné vody případně Mlýnský pramen či Šaratici. Jak už jsme uvedli výše, zařaďte do svého jídelníčku dostatek vlákniny: ovoce a zelenina. Proti zácpě pomáhá i konzumace dvou jablíček večer – než jdete spát. Podobně fungují i meruňky, hrušky, křížaly či sušené ovoce. Kartáčem na střeva jsou i sušené datle. Výtečnou babskou radou neprohloupíte – dejte si vařené sušené švestky a rovněž vypijte vodu, ve které jste švestky uvařili. Pokud vás zácpa trápí opravdu často, vypijte 3x denně před jídlem neslazený domácí jablečný mošt. Doprovází-li zácpu nepříjemná bolest břicha, pořiďte si směs kmínového oleje a masírujte si jim břicho – používá je nejen u malých dětí, ale i dospělých. Pomoci může i teplá sedací lázeň s kostivalem, čekankou a jitrocelem. Doplnit můžete tuto proceduru ještě o popíjení čaje rooibos proti zácpě. Zařaďte do svého jídelníčku luštěniny a ovesné vločky. Se zácpou pomohou i namočená lněná semínka ve vodě – po pár... Čtěte více Příspěvek Jak na zácpu přírodní cestou pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
25.04.2016 02:55 |

podobné články

Žraločí chrupavka a trhání zubů: Jaké nesmysly podle lidí léčí rakovinu?

 
Určitým typem rakoviny ročně na celém světě onemocní několik desítek milionů lidí. Velká část z nich zemře. Zaručený lék na většinu jejích typů není, a tak lidé neustále hledají alternativní způsoby, jak hrůznou nemoc vyléčit – pijí kvašené nápoje, pojídají lněná semínka s tvarohem nebo žraločí chrupavku. Doktoři ale varují, že tyto způsoby efektivní nejsou a mohou člověku více ublížit, než pomoci.
16.02.2017 18:15 |

podobné články

Sezame, otevři se! Proč jsou semínka sezamu jedna z nejzdravějších?

 
Sezamová semínka patří k těm nejzdravějším, ačkoliv se o jejich prospěšnosti obecně příliš neví. Domovinou sezamu indického je západ Afriky. Nyní se ale pěstuje především v Číně, Barmě, Mexiku a Indii. I přes svou "titěrnost" - semínko dosahuje asi dvoumilimetrového rozměru, je v něm obsaženo bohatství pro naše zdraví.
01.02.2014 20:35 |

podobné články

Každé jídlo může být zdravější – stačí jen přisypat semínka Mike™ Benexia®!

 
Bylo tomu již dávno, hodně dávno, kdy Aztékové vypozorovali blahodárné účinky rostliny, tedy spíše jejich plodů, malých drobných semínek, které svým vzhledem připomínají mák.  Mayové je nazývali  Chia (v  překladu síla). Jejich význam byl pro zdraví obyvatelstva ceněný natolik, že se drobná semínka používala i jako platidlo.
07.04.2014 00:05 |

podobné články

7 věcí, které jste nevěděli o chia semínkách. Pomáhají nejen hubnout!

 
V rámci zdravé výživy se v posledních letech dostávají do popředí zájmu chia semínka. Drobná semínka šalvěje hispánské původně pocházejí z Latinské a Střední Ameriky a jsou vysoce ceněná. Dokonale hydratují tělo zevnitř a jsou prospěšná pro naše zdraví. Pro jejich zdroj omega-3 mastných kyselin příznivě působí na kardiovaskulární systém a jsou vydatným zdrojem vlákniny, vápníku a antioxidantů.
29.03.2016 14:01 |

podobné články

Znáte superpotraviny?

 
Stále častěji se můžete setkat s pojmem superpotraviny, v angličtině je pak termín známý jako superfoods. Mnoho lidí ale neví, oč se jedná a čím jsou dané potraviny natolik výjimečné, že si zasloužily přízvisko super. A právě tomu se dnes společně podíváme na zoubek! Superpotraviny jsou často označovány jako potraviny budoucnosti a jsou známé pro vysoký obsah vitamínů, minerálů a stopových prvků. Jsou vhodnou volbou nejen pro ty, kteří vyznávají zdravotní styl. Bohatý obsah zdraví prospěšných složek Ačkoli neexistuje přesná definice pro termín superpotraviny, jsou stále známější a vyhledávanější širokou veřejností. A je to dobře. Mají totiž natolik bohatý obsah, že jsou pro naše obrovským přínosem. Potraviny s přízviskem super obsahují: vitamíny minerály stopové prvky enzymy vlákninu aminokyseliny antidxidanty Co mají společného? Kromě toho, že jsou bohaté na výše zmíněné složky, mají společnou ještě jednu věc: většina z nich totiž pochází ze zemí mimo Evropu. Hodně bychom jich našli v exotických zemích a krajinách, které jsou pro nás vzdálené. Představme si superpotraviny Mezi nejznámější superpotraviny patří: aloe vera acai berry konopná semínka chia semínka spirulina kustovice čínská guarana kakaové boby nopal mladý ječmen ořechy fazole čočka sója avokádo granátové jablko mango kiwi brusinky borůvky Tepelná úprava jim škodí Nutno podotknout, že by se tyto potraviny neměly upravovat tepelně, protože tím ztrácí většinu obsahových látek. Doporučená teplota pro úpravu je do 42°C. Je vhodné zařadit je do svého jídelníčku, vaše zdraví vám určitě poděkuje.   Příspěvek Znáte superpotraviny? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
24.02.2017 02:50 |

podobné články

Zázrak jménem jablečný ocet: 8 důvodů, proč byste ho měli mít vždy po ruce!

 
Máte doma jablečný ocet? Pravděpodobně ne. "Přitom patří k všestranně využitelným přírodním produktům":http://www.extra.cz/jablka-jsou-proste-nejlepsi-ovoce-na-svete-tohle-je-9-duvodu-proc-je-tak-milujeme, na kterých se snadno stanete doslova závislí. "Tohle je 8 důvodů":http://www.extra.cz/konecne-je-tu-dalsi-bohuliby-projekt-po-tomaskovi-zacina-kvuli-novemu-pocitaci-susit-jablka-i-krizalkova-baba, proč je tenhle Raw, organický, nefiltrovaný a nepasterizovaný produkt mnohem víc než jen zálivka do salátu!
21.09.2014 07:21 |

podobné články

Univerzita Karlova vypsala vzdělávací kurz o nových trendech v ochraně přírody

 
Ústav pro životní prostředí Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy zahajuje od letního semestru 2015/2016 nový dvouletý kurz celoživotního vzdělávání „Aktuální trendy v ochraně přírody". Je určený pro všechny zájemce z řad profesionální i dobrovolné ochrany přírody. Vhodný je zejména pro pracovníky státní ochrany přírody, kteří si chtějí doplnit své praktické zkušenosti o aktuální poznatky z teoretické ochrany přírody.
07.10.2015 13:31 |

podobné články

Je tohle zázrak přírody? Heidi Janků oslavila 52. narozeniny. Předvedla v tangách svůj božský zadeček

 
Zpěvačka Heidi Janků  (52) před pár dny oslavila 52. narozeniny, a světe, div se, nemá za sebou jedinou plastiku. A to má postavu a tvář, které by jí mohly závidět o generaci mladší ženy a dívky. Na zadečku a stehýnkách nemá celulitidu, pyšní se tělem modelky a na tváři má minimum vrásek. Je tohle opravdu zázrak přírody?
26.11.2014 11:25 |

podobné články

Osobnosti: Heidi Janků (339 článků)

Babiš: Cícer skončí v čele Finančního analytického útvaru, nahradí do Kazda

 
Ředitel Finančního analytického útvaru ministerstva financí Milan Cícer ve funkci končí, ministr financí Andrej Babiš (ANO) již má jeho nástupce. Cícer podle Babiše odchází na vlastní žádost, z rodinných důvodů požádal o přeložení do Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Babiš to dnes řekl v České televizi. Uvedl také, že by měla být obnovena finanční policie. Ředitel Finančního analytického útvaru (FAÚ) ministerstva financí Milan Cícer ve funkci končí, ministr financí Andrej Babiš (ANO) již má jeho nástupce. Měl by jím být Libor Kazda, bývalý vedoucí plzeňské expozitury protikorupční policie. Cícer podle Babiše odchází na vlastní žádost, z rodinných důvodů požádal o přeložení do Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Babiš to dnes řekl v Otázkách Václava Moravce České televize. Uvedl také, že by měla být obnovena finanční policie. Kazda dnes na dotaz ČTK textovou zprávou sdělil, že zatím nechce žádné skutečnosti komentovat. 
02.02.2014 13:20 |

podobné články

Osobnosti: Andrej Babiš (8326 článků)

Jak zařídit malý byt

 
Jak zařídit malý byt – to je otázka, nad kterou stále častěji přemýšlí nejen lidé žijící v panelových domech, ale i ti, jejichž bydlení nedosahuje po rozměrové stránce kdovíjakých čísel. Bydlet v malém bytě vyžaduje hodně ústupků, přemýšlení a plánování – především pak při jeho zařizování. Jestliže ani vám nebylo přáno a nežijete zrovna v prostorné haciendě, pak jistě oceníte obsah následujících řádků. Prostřednictvím dnešního článku vám prozradíme, jak zařídit malý byt tak, abyste se v něm cítili příjemně i pohodlně. Uvidíte, že nedostatek centimetrů pro vás již nebude takovou noční můrou! Jak zařídit malý byt v několika krocích Zařizování malého bytu se může na první pohled jevit jako nadlidský úkol – přeci jen u toho musíte hodně přemýšlet a to nejen nad výběrem vhodných barev, ale i nábytku a dalšího vybavení. Pojďme se společně podívat, jak zařídit malý byt v několika jednoduchých krocích. Krok první: správná volba nábytku Co se nábytku týče, musíte být v malém bytě hodně obezřetní. Pokud si dokážete vybrat správně, můžete chytře vyřešit daný prostor a ještě si své hnízdečko příjemně zútulnit. Ve svém vlastním zájmu zapomeňte na obrovskou sedací soupravu, která sice působí dominantně a nabízí spoustu místa k posezení, ale do malého bytu se nehodí a navíc je zbytečná. Sázkou na jistotu je nábytek s více funkcemi a především dostatečným množstvím úložných prostorů, které vám zaručeně přijde vhod. Krok druhý: myslete na vhodné barvy U malých bytů je rovněž velmi důležité myslet na správnou volbu barev, které zde mají jednu z hlavních rolí. Obecně platí, že čím menší prostory, tím světlejší barvy byste měli volit. Světlé odstíny mají schopnost opticky rozšířit daný prostor, dodat mu na vzdušnosti a lehkosti – a právě to potřebujete. Kdo by se přeci jen nechtěl vzdávat oblíbeného tmavšího odstínu, ten by se měl spokojit pouze s jednou stěnou... Čtěte více Příspěvek Jak zařídit malý byt pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
16.03.2016 01:05 |

podobné články

Sezona medvědího česneku je tu! Tohle je 11 důvodů, proč milovat tenhle zázrak přírody!

 
Pokud toužíte po elixíru zdraví a mládí, vyrazte právě teď do přírody na medvědí česnek!
30.03.2016 07:05 |

podobné články