Lékařka: Léčba kmenovými buňkami je drahá. Lidi odmítáme

Rozhovor s přední českou vědkyní Evou Sykovou o zázračné léčbě kmenovými buňkami a práci českých výzkumníků.
05.08.2015 13:20 |

Léčba, která může vyvolat rakovinu: Experti varují před kmenovými buňkami

Bolesti hlavy, obnova chrupavek, omlazení organizmu nebo lepší růst vlasů – k tomu všemu momentálně slouží komerční využití takzvané léčby kmenovými buňkami. Odborníci před ní ale varují. Podle nich nejenže může vést ke zhoršení stavu, ale dokonce může způsobit i zrychlené zhoubné bujení u nádorů ukrytých v organizmu. Dosud jediný prokazatelný úspěch má přitom transplantace kostní dřeně.
23.10.2016 05:05 |

Svaz pacientů ČR vyzývá k zavedení léčby pacientů kmenovými buňkami u pacientů s diabetickou nohou

Svaz pacientů ČR se znovu vrací k otázce hrazení léčby diabetické nohy kmenovými buňkami. Je trestuhodné, že po kritice jednoho poslance se ministerstvo zdravotnictví zaseklo a neřeší záchranu nohou u diabetických pacientů.
26.02.2015 10:56 |

Syková kvůli kauze s kmenovými buňkami ztrácí funkce. Chce se soudit

Vicepremiér pro výzkum Pavel Bělobrádek navrhne příští týden odvolání Evy Sykové z funkce první místopředsedkyně vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI). Vědkyně a senátorka za ČSSD  čelí kritice kvůli přijímání peněz od pacientů za účast v klinické studii týkající se léčby kmenovými buňkami. Kvůli obvinění  rezignovala na členství v radě, ale i na funkci ředitelky Ústavu experimentální medicíny AV. Syková ale odmítá, že by jednala protizákonně, nebo neeticky, a chystá se bránit soudně.
03.06.2016 16:55 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1294 článků)

Experiment těžce selhal. Tři ženy osleply po léčbě kmenovými buňkami

Tři ženy s makulárním degenerativním onemocněním permanentně osleply poté, co se účastnily léčby kmenovými buňkami propagované jako klinické testy v klinice v jižní Floridě. Podle odborníků na medicínu případ vyvolává důležité otázky, jestli jsou pacienti dostatečně chráněni před nebezpečím nepovolených terapií.
16.03.2017 12:50 |

Zápal plic – jeho příznaky a léčba

Zápal plic je často podceňovanou chorobou, kterou většina lidí bere na lehkou váhu v domnění, že se jedná o jedno z dalších onemocnění, které se dá poměrně snadno vyléčit. Bohužel to není tak úplně pravda. Zápal plic – rovněž pneumonie – ve skutečnosti představuje vážné onemocnění, které může mít i fatální následky – u dětí nebo starších lidí dokonce může způsobit i smrt. Ne nadarmo se tohoto onemocnění lidé dříve báli jako čert kříže, neboť v dřívějších dobách pro spoustu pacientů končil smrtí. Rozhodně nelze zastávat názor, že zápal plic není vážnou nemocí. Tato představa se rozšířila především díky slušnému množství antibiotik, na která se drtivá většina lidí spoléhá a neprávem tak pneumonii řadí na seznam lehčích chorob. Se zápalem plic není radno si zahrávat, proto jsme pro vás připravili dnešní článek, ve kterém se společně podíváme na jeho příznaky, rizika i možnosti léčby. Jaké jsou příznaky zápalu plic? Mezi nejčastější příznaky doprovázející toto vážné onemocnění patří: horečka kašel bolesti na hrudi potíže s dechem bolesti hlavy bolesti svalů Jak se léčí zápal plic? Léčba se liší vzhledem ke stavu i věku pacienta. Ve většině případů není nutné nemocného hospitalizovat – dochází tak v případě dětí nebo pacientů starších 60 let – a léčba probíhá podáváním antibiotik. Zároveň je potřeba myslet na dostatečný přísun tekutin, podávají se preparáty usnadňující vykašlávání a myšleno je i na celkové posílení imunity pacienta. Jaké mohou nastat komplikace? Jak již bylo řečeno, zápal plic rozhodně není typem onemocnění, nad kterým by se dalo jen tak mávnou rukou. Léčba je důležitá a mělo by se k ní přistoupit co nejdříve, aby nedošlo ke komplikacím. A jaké komplikace mohou při zápalu plic nastat? zánět pohrudnice, který se objeví až ve 40% případů plicní absces, což je lokalizovaný hnisavý proces a objevuje se v 7% případů Příspěvek Zápal plic – jeho příznaky a léčba pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
17.04.2016 02:45 |

Rada ÚEM AV ČR: Odmítáme tvrzení, že prof. Syková „obchodovala s nadějí“. Vyjadřujeme jí plnou podporu

Stanovisko Ústavu experimentální medicíny AV ČR k léčbě ALS kmenovými buňkami.
22.12.2015 12:36 |

Hrůza ochrnuté ženy: Na zádech jí vyrostl nos

Ochrnutá Američanka (28) podstoupila terapii kmenovými buňkami v naději, že bude chodit. Léčba se ale nepovedla, a navíc jí po letech na místě transplantace vyrostl nos!
11.07.2014 12:45 |

Heger (TOP 09): Chci garantovat pacientům moderní péči

Léčba kmenovými buňkami, protonové ozařování nebo robotická chirurgie - tyto i další nejnovější metody by mohly být pro pacienty dostupnější.
21.03.2015 12:10 |

Zemřel slavný kulturista, kterého zničily steroidy

Doufal, že ho zachrání transplantace srdce, nebo léčba kmenovými buňkami. Toho se však už nedočkal. Ve svých třiceti osmi letech zemřel známý kulturista z Nového Zélandu Justin Rys, oznámila jeho přítelkyně Amelia Keen.
07.06.2015 05:05 |

Protonová léčba v Česku stále jen pro 26 pacientů ročně.

V souvislosti s léčením malého Ashiy v pražském Protonovém centru se největší české zdravotní pojišťovně stala velice nemilá věc. Tedy vlastně ne VZP, ale jejím pojištěncům. Představitelé VZP nejdříve popírali samotnou existenci smlouvy, pak tvrdili, že léčba je experimentální, příliš drahá, léčení v Mnichově je levnější a dokonce s pomocí spřátelených „odborníků“ došli dle velice spekulativních analýz k závěru, že léčba je v Česku vhodná jen pro 26 pacientů ročně.
02.10.2014 20:10 |

Protonová léčba rakoviny prostaty je prokazatelně efektivnější než klasická léčba fotony

Praha, 18.12.2015. Dle posledních dat z analýzy výsledků protonové léčby pacientů PTC se prokázalo, že 95% z nich netrpí komplikacemi, které tak často trápí pacienty, kteří jsou nuceni podstoupit fotonovou léčbu. Jelikož protony nezasáhnou zdravé orgány nemocného, jsou zachovány i erektilní funkce. Oproti tomu fotonová léčba způsobí 30% pacientů výrazné pálení a bolesti při močení, zeslabení močového proudu, časté nucení na stolici, případně i průjmem a bolesti břicha. Protonová léčba však tyto komplikace eliminuje na minimum, což v řeči čísel znamená pouhých 5%. Díky nižším dávkám protonového záření na zdravé orgány se výrazně snižují komplikace po protonové léčbě.
18.12.2015 10:21 |

Léčbě cukrovky kmenovými buňkami hrozí kolaps! Proč?

Čeští lékaři bijí na poplach. Tisícům lidí, kteří trpí pokročilým stádiem cukrovky, totiž hrozí amputace. Důvodem je, že na léčbu nejsou peníze. Pro řadu nemocných je poslední záchranou transplantace kmenových buněk. Tu ale pojišťovny nehradí a peníze z grantů rychle docházejí.
13.12.2014 21:10 |

Vědci šokují: Tabák může pomoci vyléčit rakovinu!

Kouření tabáku vážně poškozuje zdraví a vyvolává mnoho typů rakoviny. Australští vědci však teď přišli s tvrzením, že tabák může pomoci vyléčit rakovinu. Ovšem nehovoří v žádném případě o kouření či jiném užívání tabákových listů. Rostlina však může poskytnout novou metodu boje s nádorovými buňkami. Systém obrany okrasného tabáku proti škůdcům totiž poslouží jako model pro boj lidského těla s nádorovými buňkami.
10.04.2014 12:00 |

Čeští vědci zabránili amputacím diabetických nohou kmenovými buňkami

Českým vědcům se podařilo za pomoci kmenových buněk zabránit amputaci nohou u deseti diabetiků. Ti měli ischemickou chorobu dolních končetin, která je jednou z nejčastějších komplikací diabetu a obvykle končí právě amputací. Vědci získali kmenové buňky nemocných z kostní dřeně a následně jim je vpichovali do postižených tkání. Rány se zhojily a končetiny nebylo nutné amputovat.
07.08.2009 18:55 |

Ruku kytaristy Black Sabbath zachránily kmenové buňky

Kytaristovi Tommimu Iommimu, který je autorem několika světově proslulých riffů, hrozilo, že by v budoucnu nemohl hrát. Jeho namáhaná ruka "stávkovala" a kytarista proto podstoupil léčbu kmenovými buňkami. Nyní se cítí dobře, sdělil BBC.
04.11.2009 14:30 |

Kmenové buňky lze kromě léčby využít také v plastické chirurgii

Zvětšení poprsí pomocí tuku s kmenovými buňkami provedla v ČR poprvé pražská klinika o uplynulém víkendu.
16.03.2010 07:00 |

Naděje pro ochrnuté: paralyzovaná opička po léčbě zase skáče

Ochrnutý kočkodan, který se dostal do péče japonských vědců, po léčbě kmenovými buňkami opět skáče.
09.12.2010 05:45 |

Přelomová operace psa! Morgan se nemohl hýbat: Teď zase skáče a běhá!

Trpí váš pes artrózou, nemůže se hýbat a má nesnesitelné bolesti kloubů? Pak právě pro vás vysvitla velká naděje! Vědci poprvé v Česku úspěšně využili léčbu kmenovými buňkami a uzdravili zlatého retrívra Morgana (7)! Pejsek se ještě před 11 měsíci téměř nemohl hýbat, teď ale zase vesele běhá a skáče.
03.11.2011 12:05 |

Čínští lékaři začali v praxi používat léčbu kmenovými buňkami, Evropa stále váhá

Přestože se v Evropě zatím používání kmenových buněk v lékařství teprve testuje, v Číně padlo rozhodnutí. Tamní lékaři již mohou pomocí „univerzálních“ buněk léčit své pacienty.
13.04.2012 12:40 |