Léčba Grossovy nemoci měla být v Motole zdarma: Tým senátorky Sykové si za ni nechal platit statisíce

Obchod s lidským neštěstím? Až 150.000 korun si prý nechal vyplácet vědecký tým lékařky a senátorky Evy Sykové! Ten v motolské nemocnici provádí experimentální léčbu závažné amyotrofické laterální sklerózy (ALS), které podlehl expremiér Stanislav Gross. Účast na klinické studii má být přitom ze zákona bezplatná! S šokující zprávou v pondělí přišel pořad Reportéři ČT a vedení motolské nemocnice chystá žalobu na porušení dobrého jména. Ústav experimentální medicíny Akademie věd ČR nařknutí odmítá.
31.05.2016 10:45 |

Osobnosti: Stanislav Gross (651 článků)

Budou na vás zkoušet novou metodu léčby a vy za to ještě zaplatíte. Odhalení Reportérů ČT

Tým špičkové vědkyně a senátorky Evy Sykové si nechal platit za léčbu, která má být zdarma. Informoval o tom web České televize.
31.05.2016 10:45 |

Syková skončila v čele Ústavu experimentální medicíny, její tým si nechal platit za léčbu

Předseda Akademie věd Jiří Drahoš odvolal vědkyni Evu Sykovou z čela Ústavu experimentální medicíny. Vědecký tým lékařky a senátorky Sykové (bezp.), který v motolské nemocnici provádí experimentální léčbu amyotrofické laterální sklerózy (ALS), si nechával od svých pacientů za terapii kmenovými buňkami vyplácet 150 tisíc korun. Účast na klinické studii je přitom ze zákona bezplatná. Podle Drahoše Syková poškodila dobré jméno instituce.
31.05.2016 11:45 |

Zelení vyzývají Sykovou k rezignaci na post senátorky

Strana zelených vyzývá senátorku Evu Sykovou, aby se neprodleně vzdala senátorského mandátu. Reaguje tak na zjištění České televize, že vědecký tým Evy Sykové si nechával od pacientů s nemocí ALS platit 150 tisíc korun za léčbu kmenovými buňkami, ačkoliv má být klinická studie pro účastníky bezplatná.
02.06.2016 10:15 |

Zápal plic – jeho příznaky a léčba

Zápal plic je často podceňovanou chorobou, kterou většina lidí bere na lehkou váhu v domnění, že se jedná o jedno z dalších onemocnění, které se dá poměrně snadno vyléčit. Bohužel to není tak úplně pravda. Zápal plic – rovněž pneumonie – ve skutečnosti představuje vážné onemocnění, které může mít i fatální následky – u dětí nebo starších lidí dokonce může způsobit i smrt. Ne nadarmo se tohoto onemocnění lidé dříve báli jako čert kříže, neboť v dřívějších dobách pro spoustu pacientů končil smrtí. Rozhodně nelze zastávat názor, že zápal plic není vážnou nemocí. Tato představa se rozšířila především díky slušnému množství antibiotik, na která se drtivá většina lidí spoléhá a neprávem tak pneumonii řadí na seznam lehčích chorob. Se zápalem plic není radno si zahrávat, proto jsme pro vás připravili dnešní článek, ve kterém se společně podíváme na jeho příznaky, rizika i možnosti léčby. Jaké jsou příznaky zápalu plic? Mezi nejčastější příznaky doprovázející toto vážné onemocnění patří: horečka kašel bolesti na hrudi potíže s dechem bolesti hlavy bolesti svalů Jak se léčí zápal plic? Léčba se liší vzhledem ke stavu i věku pacienta. Ve většině případů není nutné nemocného hospitalizovat – dochází tak v případě dětí nebo pacientů starších 60 let – a léčba probíhá podáváním antibiotik. Zároveň je potřeba myslet na dostatečný přísun tekutin, podávají se preparáty usnadňující vykašlávání a myšleno je i na celkové posílení imunity pacienta. Jaké mohou nastat komplikace? Jak již bylo řečeno, zápal plic rozhodně není typem onemocnění, nad kterým by se dalo jen tak mávnou rukou. Léčba je důležitá a mělo by se k ní přistoupit co nejdříve, aby nedošlo ke komplikacím. A jaké komplikace mohou při zápalu plic nastat? zánět pohrudnice, který se objeví až ve 40% případů plicní absces, což je lokalizovaný hnisavý proces a objevuje se v 7% případů Příspěvek Zápal plic – jeho příznaky a léčba pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
17.04.2016 02:45 |

Profesorka medicíny ze Senátu: Protonová léčba prokazatelně pomáhá, tak by ji pojišťovny měly podporovat

Přestože ultramoderní pražské protonové centrum (PTC) kvůli drahému provozu nemá v současné době smlouvu s žádnou zdravotní pojišťovnou, může podle senátorky Evy Sykové (ČSSD) tato metoda pro mnoho pacientů představovat nejen zvýšení komfortu léčby, ale i zásadně odlišnou perspektivu dalšího života. Zájem pacientů by měl být přednější než politika a ekonomika, říká.
17.08.2013 12:40 |

Usměvavé holky Grossovy: Po návratu z Floridy jenom září

Občas je třeba vyrazit do společnosti! Holčičí trio Šárka (46), Natálie (13) a Denisa (17) Grossovy dorazily na party Hudebního divadla Karlín a celé zářily. Natálka dokonce vynesla kostým Bonnie z muzikálu Bonnie a Clyde, ve kterém hraje…
21.08.2016 18:20 |

Senátoři: Tendenční reportáž je útokem na uznávanou vědkyni Evu Sykovou. Česká televize by se měla omluvit

Česká televize se pokusila vylíčit v pořadu Reportéři ČT dne 9. 11. 2015 profesní selhání senátorky prof. MUDr. Evy Sykové, DrSc., přední české odbornice na kmenové buňky a mezinárodně uznávané vědkyně. S takovou interpretací nesouhlasíme a reportáž považujeme za hrubě tendenční, uvádí ve svém dnešním prohlášení senátorský klub SPO, KSČM a Severočeši.cz, který zastupují senátoři Jan Veleba a Jaroslav Doubrava.
13.01.2016 15:16 |

Osobnosti: Jaroslav Doubrava (186 článků)

SPO: Útok na senátorku Evu Sykovou. Česká televize by se měla paní profesorce omluvit

14.01.2016 21:21 |

Protonová léčba rakoviny prostaty je prokazatelně efektivnější než klasická léčba fotony

Praha, 18.12.2015. Dle posledních dat z analýzy výsledků protonové léčby pacientů PTC se prokázalo, že 95% z nich netrpí komplikacemi, které tak často trápí pacienty, kteří jsou nuceni podstoupit fotonovou léčbu. Jelikož protony nezasáhnou zdravé orgány nemocného, jsou zachovány i erektilní funkce. Oproti tomu fotonová léčba způsobí 30% pacientů výrazné pálení a bolesti při močení, zeslabení močového proudu, časté nucení na stolici, případně i průjmem a bolesti břicha. Protonová léčba však tyto komplikace eliminuje na minimum, což v řeči čísel znamená pouhých 5%. Díky nižším dávkám protonového záření na zdravé orgány se výrazně snižují komplikace po protonové léčbě.
18.12.2015 10:21 |

V ČSSD už se hledá nástupce ministra Chládka

V sociální demokracii už se začíná mluvit o možných nástupcích ministra školství Marcela Chládka (ČSSD), který ve funkci brzy skončí. Skloňují se například jména poslanců Vlasty Bohdalové a Jiřího Zemánka, náměstka na ministerstvu školství Petra Hulinského nebo senátorky Evy Sykové.
28.05.2015 22:25 |

Osobnosti: Marcel Chládek (600 článků) , Vlasta Bohdalová (27 článků) , Petr Hulinský (127 článků) , Jiří Zemánek (30 článků)

Vláda na Bělobrádkův návrh odvolala Sykovou z rady pro výzkum

Vláda dnes schválila odvolání senátorky Evy Sykové (za ČSSD) z vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace, kde vědkyně působila i ve funkci první místopředsedkyně. Syková na členství rezignovala již minulý týden kvůli kauze léčby kmenovými buňkami. Návrh na odvolání předložil kabinetu jako předseda rady vicepremiér pro výzkum Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL), informovala ČTK jeho mluvčí Adéla Klimešová.
08.06.2016 16:00 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1186 článků)

Srovnání cen alkoholu na koupalištích: V Motole mají pivo za 29 korun, na Džbánu za 39

Během koupání mají někteří lidé chuť zchladit se i alkoholem. Jeho ceny se však na pražských koupalištích významně liší. Zatímco například půllitr piva vás v Motole vyjde na 29 korun, v Podolí za něj dáte 35 korun a na Džbánu i 39. Zajímavé také je, že každé koupaliště nabízí jinou značku. V Motole koupíte Staropramen, v Divoké Šárce Krušovice a například Petynce Lobkowicz. Blesk.cz se vydal na pražská koupaliště zjistit, kolik tu nejen za pivo, ale i další alkoholické nápoje zaplatíte.
25.07.2016 23:35 |

Děti s nejdražší nemocí v Česku: Rok léčby jednoho pacienta stojí i 53 751 836 Kč!

Musejí si celý život píchat injekce a být na sebe neustále opatrní. Stačí běžné zranění, mohou vykrvácet a zemřít... Trpí hemofilií. Nemocí, jejíž léčba patří mezi nejdražší. Nejnákladnějším pacientem v Česku byl loni právě hemofilik (57), jeho léčba stála 53 751 836 Kč. A vyléčit se nemohou... Své o tom ví Lukáš Kratochvíl (14) z Tábora, kterému nemoc připravila krušné chvíle.
25.07.2013 05:05 |

Igor Bareš bojuje s nevyléčitelnou nemocí: Pomáhá mu zázračná léčba!

Už je to sedmnáct let, co herec Igor Bareš (50) bojuje se zákeřnou Crohnovou nemocí. Vyzrát na tuto nemoc se snažil pomocí prášků a nekonečného množství tabletek, nakonec mu však pomohla biologická léčba, kterou může všem doporučit!
09.08.2016 05:20 |

Osobnosti: Igor Bareš (87 článků)

Nová léčba rakoviny jen v zahraničí: Proč se nemůžeme protony léčit i v Česku? Odpovídal vám mluvčí VZP Oldřich Tichý

Protonová léčba je v boji s rakovinou šetrnější než klasické ozařování. Pražské centrum, které ji nabízí, však zeje prázdnotou. Pojišťovny zde léčbu nechtějí hradit. Své pacienty posílají raději do zahraničí. Proč nemohou nemocní podstupovat léčení v Česku? Je protonová léčba mnohonásobně dražší než klasické ozařování? Jaká je její skutečná cena? Na vaše otázky odpovídal mluvčí VZP Oldřich Tichý.
14.05.2013 10:25 |

Osobnosti: Oldřich Tichý (25 článků)

Protonová léčba v Česku stále jen pro 26 pacientů ročně.

V souvislosti s léčením malého Ashiy v pražském Protonovém centru se největší české zdravotní pojišťovně stala velice nemilá věc. Tedy vlastně ne VZP, ale jejím pojištěncům. Představitelé VZP nejdříve popírali samotnou existenci smlouvy, pak tvrdili, že léčba je experimentální, příliš drahá, léčení v Mnichově je levnější a dokonce s pomocí spřátelených „odborníků“ došli dle velice spekulativních analýz k závěru, že léčba je v Česku vhodná jen pro 26 pacientů ročně.
02.10.2014 20:10 |

"Král gaunerů" Standa Gross: Klídek skončil, svlékají ho do naha

Deník Blesk se opět obul do někdejšího premiéra Stanislava Grosse. Záminkou k tomu mu bylo zjištění, že Gross se konečně stěhuje do svého nového a navíc nezvykle velkého domu, který si nechal postavit v pražském Slivenci. Spolu s tím se v bulvárním deníku objevila informace, že Grossovi prodávají barrandovský byt s bazénem. Proto list zároveň otiskl "album fotografií" s Grossem právě z Barrandova a připomíná i Grossovy aféry, jež ho údajně obohatily. S tím ale nesouhlasí Jiří Paroubek. Grosse se nepřímo zastal: Prý jen nezvládl komunikaci.
28.02.2012 11:15 |

Osobnosti: Jiří Paroubek (3079 článků) , Stanislav Gross (651 článků)

"Král tunelářů" Standa Gross: Klídek skončil, svlékají ho do naha

Deník Blesk se opět obul do někdejšího premiéra Stanislava Grosse. Záminkou k tomu mu bylo zjištění, že Gross se konečně stěhuje do svého nového a navíc nezvykle velkého domu, který si nechal postavit v pražském Slivenci. Spolu s tím se v bulvárním deníku objevila informace, že Grossovi prodávají barrandovský byt s bazénem. Proto list zároveň otiskl "album fotografií" s Grossem právě z Barrandova a připomíná i Grossovy aféry, jež ho údajně obohatilly. S tím ale nesouhlasí Jiří Paroubek. Grosse se nepřímo zastal: Prý jen nezvládl komunikaci.
28.02.2012 11:20 |