Kosmický odpad na nebi šokoval obyvatele západního pobřeží USA

Řada obyvatel západního pobřeží USA se v úterý v noci stala svědkem ojedinělého úkazu. Nebem proletěla ohnivá koule, o které si někteří mysleli, že je to UFO, další ji považovali za meteor. Podle expertů to bylo kosmické smetí z ruské rakety. Aby vesmírný odpad shořel nad hustě obydlenými částmi světa, se ale stává velmi zřídka, napsal server televize KSNV NBC.
27.12.2015 04:00 |

Ohrozí havárie lodi Virgin Galactic soukromý kosmický průmysl v USA?

Společnost Virgin Galactic, která patří miliardáři Richardu Bransonovi, slibuje důsledně prošetřit nehodu své vesmírné lodě SpaceShipTwo. Otázkou ovšem je, zda to stačí, aby se to neobešlo bez následků pro americký soukromý kosmický průmysl. Jde o druhou nehodu soukromého kosmického zařízení v USA za velmi krátkou dobu. Havárie si vyžádala život jednoho z pilotů vesmírného plavidla.
02.11.2014 11:36 |

Osobnosti: Richard Branson (87 článků)

Česko chce s Brazílií vyvíjet zařízení pro kosmický výzkum

O možnostech spolupráce při vývoji a výrobě technologií pro kosmický výzkum a letecký průmysl tento týden v Brazílii jednají zástupci několika českých firem.
26.11.2010 12:25 |

Rusko letos uvolní na kosmický program 115 miliard rublů

Rusko uvolní na svůj kosmický program v letošním roce částku 115 miliard rublů (přes 70 miliard korun) a vyšle na oběžnou dráhu celkem 50 kosmických aparátů.
12.01.2011 11:15 |

NERV: Česko technologicky pokulhává, pomůžou mu nanotechnologie a kosmický výzkum

Do centra pozornosti České republiky by se měly dostat informační a komunikační technologie (ICT), bio a nanotechnologie i kosmický výzkum, jinak země neuspěje v mezinárodní technologické konkurenci. Vyplývá to z doporučení, které v pondělí představila Národní ekonomická rada vlády (NERV).
22.03.2011 21:35 |

Krátce po startu se zřítil další ruský kosmický stroj

Ruský kosmický program stihl další neúspěch. Na území Sibiře se krátce po startu zřítila vojenská navigační družice Meridian, která po poledni SEČ odstartovala z polárního kosmodromu v Plesecku. Aparát se podle agentury Interfax nepodařilo vyvést na oběžnou dráhu.
23.12.2011 16:45 |

Kosmický obleček, nová metoda léčby pro děti s nemocemi pohybového aparátu

Speciální kosmický obleček, který byl původně vyvinut pro potřeby ruských kosmonautů, bude v Lázních Teplice pomáhat při léčbě dětem s nemocemi pohybového aparátu. Cena kompletní terapie o patnácti lekcích bude 22 a půl tisíce korun.
27.08.2014 18:25 |

Další rána pro ruský kosmický průmysl. Havaroval Proton-M s mexickou družicí

Ruský kosmický průmysl postihl další nezdar. Havarovala ruská nosná raketa Proton-M, která odstartovala v sobotu ráno z kazašského kosmodromu Bajkonur s mexickou spojovací družicí. Její trosky spadly poblíž sibiřské Čity, oficiálně to ale ruské úřady zatím nepotvrdily.
16.05.2015 11:10 |

Ropná skvrna zasáhla pobřeží USA

Na pobřeží ostrůvku New Harbor Island u pobřeží Louisiany se začala vyplavovat ropa z obří skvrny, která ohrožuje pobřeží USA od delty řeky Mississippi až po severozápadní Floridu.
06.05.2010 20:25 |

V pátek 10. února bude na nebi částečně zatmělý sněžný úplněk

Milovníci pozorování noční oblohy si v pátek 10. února přijdou na své. Profesionální i amatérští astronomové budou mít doslova hody, protože se na nebi objeví hned tři výjimečné astronomické úkazy. Jednak se objeví sněžný úplněk, ale bude částečně zastíněný Zemí a k tomu se objeví na nebi kometa pojmenovaná po českém vědci Antonínu Mrkosovi.
09.02.2017 14:30 |

Silný déšť a prudký vítr: Severozápadní pobřeží USA zasáhl hurikán

Po nedávném náporu hurikánu na východní pobřeží USA v pondělí zkomplikovala nepřízeň počasí život obyvatelům tichomořského pobřeží Spojených států. Záchranáři hlásí sesuvy půdy a popadané stromy v důsledku vytrvalých dešťů a prudkého větru, který dosahuje rychlosti až 160 kilometrů za hodinu.
21.11.2012 14:54 |

Úchvatná vodní smršť se objevila jen kousek od pobřeží

Obyvatelé floridského městečka Oldsmar, ležícího poblíž Tampy Bay, si mohli minulý týden užít působivou ukázku síly přírody. Jen kousek od pobřeží totiž vznikla vodní smršť, laicky nazývaná jako vodní tornádo. Po chvíli se přesunula na pobřeží, kde před svým zánikem stačila poničit několik střech. Ke zraněním nedošlo, napsal server floridské televizní stanice FOX 13.
15.07.2013 13:35 |

Hurikán Adrian zasáhl pobřeží Mexika

U západního pobřeží Mexika zesílila první tropická bouře letošní sezony na první hurikán. Větry Adriana, jak živel meteorologové pojmenovali, dosahují rychlosti 120 kilometrů v hodině. Odborníci podle agentury AP očekávají, že hurikán nadále zesílí.
09.06.2011 14:45 |

Žralok zabil dalšího člověka. U pobřeží Austrálie zaútočil na potápěčku

Žralok zabil v neděli u západního pobřeží Austrálie 60letou ženu, která se potápěla severně od města Perth. V pondělí to uvedla agentura Reuters s odvoláním na místní policii. Jedná se o druhou oběť obávaného predátora v oblasti za několik dní.
06.06.2016 13:45 |

Středočeská města nepočítají s většími příjmy z poplatků za odpad

Většina středočeských měst nepočítá s tím, že si v příštím roce polepší zvýšením poplatků za odpad. Jejich současná výše už zpravidla dosáhla maxima 500 korun na obyvatele a rok. Něco jiného by bylo, pokud by parlament schválil novelu poplatkového zákona, která by tuto hranici posunula výše. Vyplynulo to z ankety ČTK.
04.12.2011 11:30 |

Poplatky za odpad se asi nebudou týkat dětí a seniorů z domovů

Děti z dětských domovů a podobných zařízení nebo obyvatelé domovů pro zdravotně postižené a pro seniory budou zřejmě osvobozeni od poplatků za komunální odpad. Vyplývá to z doporučených úprav novely o místních poplatcích, kterou poslanci ve čtvrtek poslali do závěrečného čtení.
09.04.2015 11:01 |

Exekutoři už nepůjdou dětem po krku. Za poplatky na odpad ručí rodiče a ústavy

Děti z dětských domovů a obdobných zařízení budou od ledna osvobozeny od poplatků za komunální odpad. Stejnou výjimku budou mít obyvatelé domovů pro zdravotně postižené a pro seniory. Změny přinese novela zákona o místních poplatcích.
25.12.2015 10:10 |

Vyhazujete v Praze odpadky vedle popelnic? Zaplatíte pokutu až 50 tisíc korun

Praha bojuje s neukázněnými lidmi, kteří vyhazují odpad kolem košů a popelnic. Ve městě se tím prakticky nachází spousta černých skládek a jejich odstraňování stojí ročně desítky milionů korun. Nádoby na odpad Praha postupně polepuje samolepkami, které obyvatele upozorňují na možný finanční postih.
05.09.2016 08:45 |

První hurikán sezóny Arthur: Zasáhl americké pobřeží!

Arthur, první hurikán letošní sezóny, zasáhl americké pobřeží mezi Cape Lookout a Beaufortem v Severní Karolíně. Oznámilo to Národní středisko pro hurikány v americkém Miami. Miliony Američanů žijících na východním pobřeží USA se v předvečer národního svátku chystaly na dopady řádění živlů.
04.07.2014 08:40 |

Šibalská aukce: Vtipálkovi z USA za místo v nebi nabídli 2 miliony!

Americký veterán Ari Mandel (31) z New Jersey, jenž se zřekl ortodoxního židovství, si zavtipkoval na aukční síti eBay. Šibalský kousek se mu ale trochu zvrhl. Rozhodl se totiž prodat své místo v nebi.Smlouvou chtěl potvrdit, že ho po smrti neobsadí.
01.06.2013 07:55 |