Kontrola vesmírné stanice ISS: Ruský kosmonaut Padalko drží rekord v čase stráveném v kosmu

Ruští kosmonauti Gennadij Padalka a Michail Kornijenko dnes podnikli několikahodinovou výpravu do otevřeného vesmíru, aby zkontrolovali vnější plášť Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) a instalovali tam několik přístrojů. Pro Padalku byl výstup dlouhý 5,5 hodiny už desátým, a ruský kosmonaut tak strávil v kosmu víc času než kterýkoli jiný pozemšťan.
12.08.2015 07:40 |

Návrat na Zem: Astronauti se v Sojuzu vrátili z vesmírné stanice ISS

V kazašské stepi přistála návratová kabina ruské rakety Sojuz. Po ročním pobytu na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se v ní na Zemi vrátil americký astronaut Scott Kelly a ruský kosmonaut Michail Kornijenko. Spolu s nimi přiletěl také ruský kosmonaut Sergej Volkov.
02.03.2016 07:05 |

Astronauti vystoupili do volného kosmu, aby vyměnili čerpadlo ISS

Dvojice amerických astronautů dnes vystoupila do volného kosmu, aby dokončila výměnu vadného čerpadla chladicího systému Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Dnešní práce, která je naplánována na 6,5 hodiny, navazuje na sobotní výstup. Původně se počítalo s celkem třemi pracovními pobyty vně ISS, dnešní směna ale bude zřejmě dostačující.
24.12.2013 14:27 |

Rekordních 877 dnů strávil ve vesmíru ruský kosmonaut Padalka

Novým držitelem světového rekordu v délce pobytu ve vesmíru je ruský kosmonaut Gennadij Padalka, velitel Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). V úterý to oznámil mluvčí ruské agentury Roskosmos.
30.06.2015 19:16 |

Kosmonaut-rekordman Padalka chce pokořit hranici 1000 dní v kosmu

Gennadij Padalka, který se 12. září vrátil z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) jako světový rekordman s celkovými 878 dny strávenými v kosmu, se bude moct vydat mimo Zemi znovu a splnit si tak překonání vysněné hranice 1000 dnů ve vesmíru. Podle ruských agentur k tomu dali 57letému kosmonautovi lékaři zelenou díky úspěšně probíhající rehabilitaci.
25.09.2015 08:10 |

Opravou úniku čpavku nejspíše venkovní údržba ISS nekončí

Kromě dnešního výstupu do otevřeného kosmu, při němž má posádka Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) zastavit únik čpavku, čeká možná kosmonauty ještě další oprava, která si vyžádá výstup do otevřeného kosmu. Podle ruských expertů je třeba zjistit důvod závady na nákladní lodi Progress, která má nefunkční navigační anténu.
11.05.2013 12:10 |

Sojuz se třemi lidmi vystartoval k vesmírné stanici. Veze lahůdky na konec roku

Z kazašského kosmodromu Bajkonur ve čtvrtek odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) kosmická loď Sojuz MS-03 s tříčlennou posádkou. Tu tvoří ruský kosmonaut Oleg Novickij, americká astronautka Peggy Whitsonová a zástupce Evropské kosmické agentury (ESA), Francouz Thomas Pesquet. Přistání na ISS je plánováno o dva dny později.
17.11.2016 22:25 |

Ruský Mir drží stále mnoho rekordů, ISS je ale "dotahuje"

Mir dlouho držel se svými 15 lety rekord mezi vesmírnými stanicemi v délce pobytu ve vesmíru. Současná Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) jej o něj ale připravila. V kosmu působí od prosince 1998.
20.02.2011 00:30 |

Do vesmíru odletěl další Sojuz: Posádka bude zkoumat vliv pobytu v kosmu na člověka

Ruský kosmonaut Michail Kornijenko a americký astronaut Scott Kelly dnes večer odstartovali svou roční pracovní misi ve vesmíru. Z kosmodromu Bajkonur v kazašských stepích se s nimi úspěšně vydala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) ruská loď Sojuz TMA-16M.
27.03.2015 22:35 |

K Mezinárodní vesmírné stanici ISS se poprvé chystá soukromý "kamion" Cygnus

Na svůj první oficiální komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se chystá nákladní loď Cygnus soukromé americké společnosti Orbital Sciences. Původně měla startovat už v prosinci, ale kvůli výměně vadného čerpadla na ISS se premiéra přesunula na leden. Novým termínem byl dnešní večer, ale vzhledem k mrazivému počasí na kosmodromu Wallops ve Virginii se americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) rozhodl vypuštění o den odložit. Ze stejného důvodu ovšem není vyloučena nutnost dalšího posunu.
07.01.2014 10:10 |

Ruský vesmírný rekordman a první Dán v kosmu jsou zpátky na Zemi

Na kazašském území v sobotu přistál návratový modul vesmírné lodě Sojuz, který přivezl zpátky na Zem trojici kosmonautů včetně Andrease Mogensena, vůbec prvního Dána v kosmu, a ruského rekordmana, který strávil na oběžné dráze vůbec nejvíc času ze všech lidí. Gennadij Padalka má na svém kontě celkem 879 dní ve vesmíru, jako jediný na světě. Nikdo jiný tak dlouho v kosmu nepobýval.
12.09.2015 10:05 |

Středeční přistání kosmonautů z ISS provázely problémy

Středeční přistání tříčlenné posádky Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) provázely poruchy a posádka neměla přehled o letových parametrech. Ruským novinářům to dnes řekl kosmonaut Pavel Vinogradov, který ve středu spolu se svým ruským kolegou Alexandrem Misurkinem a americkým astronautem Chrissem Cassidym se Sojuzem TMA-08M přistál v kazašské stepi. "Přistávali jsme fakticky naslepo," řekl Vinogradov.
13.09.2013 18:15 |

NASA hlásí: "Stanice zachycena!" Dragon zaparkoval na ISS

Přelomový první soukromý let k vesmírné stanici ISS má za sebou další velký úspěch. Posádka stanice zachytila robotickou paží loď Dragon a táhne ji do doku vesmírné laboratoře.
25.05.2012 17:35 |

Do kosmu letí mrtvý ruský mnich a mystik Serafim. Přibrala ho nová posádka ISS

Z kosmodromu Bajkonur z Kazachstánu ve středu odstartovala ruská vesmírná loď s tříčlennou posádkou. Míří na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS), kam dopraví Rusy Sergeje Ryžikova (42) a Andreje Borisenka (52) i Američana Shanea Kimbrougha (49), kteří nahradí tři ze šesti členů stávající posádky. Na ISS by měli strávit pět měsíců.
19.10.2016 12:30 |

Osobnosti: Sergej Ryžikov (1 článek)

Olympijská pochodeň se poprvé v historii dostala do volného kosmu

Olympijská pochodeň se poprvé v historii objevila ve volném kosmu. Ruští kosmonauti Oleg Kotov a Sergej Rjazanskij si ji předali během výstupu z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) na oběžné dráze kolem Země.
09.11.2013 18:46 |

Vánoční šichta: Astronauti opravili v kosmu čerpadlo, trvalo to hodiny

24.12.2013 22:57 |

Nejslavnější kosmonaut dneška se vrátil na Zemi, ještě předtím ale nazpíval první vesmírnou píseň

Chris Hadfield je kanadský kosmonaut, který možná dojde větší slávy než pánové Neil Armstrong a Jurij Gagarin, i když nebyl ani první na Měsíci a ani první ve vesmíru. Chris Hadfield vlastně nedělal nic jiného, než že 166 dní velel pětičlenné posádce na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) a včera se vrátil zpět domů na Zemi.
14.05.2013 19:05 |

Osobnosti: Jurij Gagarin (33 článků) , Neil Armstrong (33 článků) , Neil Armstrong (24 článků) , Chris Armstrong (2 články)

Astronauti z ISS na třetím výstupu opravují chladící systém

Dva američtí astronauti zahájili v otevřeném kosmu třetí pokus o opravu vadného chladícího systému Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Informovala o tom agentura AP.
16.08.2010 13:50 |

Astronaut na ISS trpí MOŘSKOU NEMOCÍ! V kosmu ho čeká perných 6 MĚSÍCŮ!

Japonský astronaut Satoši Furukawa, který je jedním z šesti členů posádky Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), trpí nemocí z pohybu – tzv. mořskou nemocí. Informuje o tom ve středu agentura AFP.
15.06.2011 19:55 |

Justin Bieber není příliš originální, chce natočit klip ve vesmíru stejně jako velitel ISS

Svět bude mít další videoklip z vesmíru. Do kosmu se chce vydat idol teenagerů a kanadská popová hvězda Justin Bieber. Jenže jeho nápad není úplně originální. Miláčkem celého světa se stal velitel Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) Chris Hadfield, který ve stavu bez tíže v polovině května natočil pětiminutový klip!
07.06.2013 07:05 |