Konec prošedivělých elegánů. Vědci objevili gen, který způsobuje šediny. Dokážou ho "vypnout"

Vědci zkoumali DNA u 6600 dobrovolníků z Evropy, Afriky i Ameriky. Analýzu genomu poté porovnávali se vzhledem každého jednotlivce.
02.03.2016 14:45 |

Vědci objevili nový gen, který slibuje pokrok při léčbě rakoviny vaječníků

Vědci z Velké Británie objevili u myší gen, který – pokud je poškozen - potenciálně zvyšuje riziko vzniku rakoviny vaječníků. Pokud by gen fungoval podobně i u lidí, bylo by podle vědců v budoucnu možné provádět u žen nová vyšetření. Na svých stránkách o tom informovala BBC.
05.09.2013 13:10 |

Vědci objevili "gen opilosti"

Vědci objevili gen, který určuje, jak rychle nám alkohol stoupne do hlavy.
22.10.2010 08:45 |

Vědci objevili gen, který může za krátké nohy u jezevčíků

Jeden nadbytečný gen způsobuje, že jezevčíci, baseti a jim podobní psi mají tak krátké nohy. Podle vědců může objev tohoto genu pomoci i při vysvětlení nanismu u lidí. Zdá se, že většina psů má jen jednu kopii genu, který spolupracuje na růstu. Skoro dvacet plemen krátkonohých psů má ale ještě druhou, mírně pozměněnou variantu genu zvaného FGF 4. A právě ten asi ovlivňuje délku jejich končetin.
21.07.2009 10:30 |

Čeští vědci našli klíč od ztráty zraku. Gen slepoty z Klatovska už zaujal svět

Vědci z České republiky objevili gen, jehož mutace způsobují vážnou dědičnou vadu oční rohovky. Postižení mohou oslepnout. Objev umožní snáze určit diagnózu a v budoucnu snad i cílenou léčbu. Mutace vzešla od společného předka z Klatovska. Výsledky patnáctiletého výzkumu Ústavu dědičných metabolických poruch 1. lékařské fakulty UK a Všeobecné fakultní nemocnice, na němž se podílel tým University College London, publikoval v první půli ledna prestižní časopis The American Journal of Human Genetics. Sdělil to šéf týmu docent Stanislav Kmoch.
22.01.2016 11:10 |

Velrybí spermie dokážou zadržet dech na 90 minut! Vědci odhalili jejich tajemství

Zatímco lidé dokážou zadržet dech maximálně na 19 minut, velrybí spermie to dokážou na více než čtyřikrát delší dobu. Vědci nyní objevili jejich tajemství!
15.06.2013 11:45 |

Ze stařenky je koketa! Kate vyměnila šediny za lokny a dráždila veterány

Vévodkyně Kate (31) šla do sebe a po nedávné kritice prošedivělých vlasů zašla do kadeřnictví, kde se nechala hýčkat. Na slavnosti k uctění válečných veteránů se objevila s laškovnými lokýnkami, které vévodkyni z Cambridge neuvěřitelně slušely. I sama Kate se jich nemohla nabažit!
11.11.2013 12:51 |

Bobt - gen, který kastruje rostliny

Tým českých, amerických a německých vědců našel gen, který zřejmě brání tvorbě pylu u luční byliny silenky obecné. Objev podle nich pomůže objasnit evoluci pohlavnosti u rostlin. Gen, kterému dali jméno "bobt", bude využitelný také v zemědělství, protože při šlechtění osiva se často využívají geny se stejnou funkcí, uvedl dnes tiskový odbor Akademie věd.
18.03.2012 14:15 |

5 věcí, které vás naučí při sexu vypnout a myslet jen na potěšení!

Prožíváte s partnerem zrovna intimní chvilku, ovšem nejste schopna naladit se na jeho vlnu a vypnout? Místo toho, abyste se soustředila jen na jeho a svoje tělo, přemýšlíte, co zítra vařit a jestli vás neslyší děti? Naučte se vypnout!
02.08.2016 23:05 |

ČT: Nový GEN začne portrétem Hany Zagorové. Další díly točí David Černý či Jiří Mádl

Nejrozsáhlejší dokumentární projekt České televize GEN – Galerie elity národa – se vrací. Od 15. ledna nabídne Česká televize v hlavním vysílacím čase, každou neděli od 20.00, na ČT1 portréty významných českých osobností očima předních českých režisérů, ale i režijních debutantů. Nová řada GENu odstartuje portrétem zpěvačky Hany Zagorové, který vznikl v režii autora projektu GEN Fera Feniče.
11.01.2017 07:40 |

Osobnosti: Jiří Mádl (378 článků) , Hana Zagorová (371 článků) , David Černý (248 článků) , Jiří Černý (51 článků) , Jiří Černý (51 článků)

Skupina Gen 2000 vydala Blues posledního pražského upíra

Skupina Gen fungovala na počátku osmdesátých let. V roce 2000 ji její členové začali oživovat a na scénu se vrátila pod rozšířeným jménem Gen 2000. Se zpěvákem Jindrou Vobořilem jsme se bavili o kapele i o jeho dalších hudeních zkušenostech.
21.05.2009 10:05 |

Stres skutečně způsobuje šediny. Vědci vědí proč

Stres skutečně způsobuje poškození DNA buněk, což vede mimo jiné také k šedivění vlasů. Při zvýšené dlouhodobé hladině stresových hormonů totiž tělo přestane tvořit bílkovinu ochraňující genetickou informaci v jádrech buněk. Takto poškozená DNA ve vlasových cibulkách pak vede k šedivění vlasů.
26.08.2011 15:05 |

Vědci ze slin a moči poznají, kdy zemřeme! Gen objevili omylem

Američtí výzkumníci zkoumali geny kvůli Parkinsonově a Alzheimerově chorobě, místo toho našli gen, který ovládá naše biologické hodiny a dá se podle něj určit, kdy zemřeme. Ten se dá zjistit odběrem slin a prozkoumáním DNA.
20.11.2012 06:40 |

Konec barvení vlasů! Vědci mají recept, jak zastavit šediny

Vědci dokážou zcela zastavit a zvrátit proces šedivění vlasů.
17.05.2013 11:10 |

Vědci objevili zázračný gen mládí

Kosmetický průmysl zažívá velkou revoluci. Vědcům z laboratoří Avon Cosmetics se podařilo objevit gen mládí. Dejte sbohem vráskám a ochablé pleti.
20.09.2011 09:20 |

Je v DNA kromaňonce gen neandrtálců? Vědci odpoví analýzou kostí z Moravy

Vědci úplně poprvé provedou analýzu DNA kostí kromaňonce nalezené v roce 1882 obce Mladeč, ležící na Moravě. Objevené ostatky předchůdce moderního člověka jsou staré 35 tisíc let a jde o nejstarší nález tělesných pozůstatků kromaňonců v Evropě. Vědce zajímá, jaký podíl mají v DNA tohoto typu člověka neandrtálský gen.
14.07.2015 19:16 |

Objev ruských vědců: Našli gen „chladnokrevných zabijáků“

Ruští vědci našli „zabijácký gen“, jenž ovlivňuje jednání lidí, kteří jsou schopni chladnokrevně vraždit. Dodnes se prý mělo za to, že chladnokrevné vraždy jsou spojeny se syndromem ADHD (hyperkinetická porucha). Své výsledky vědci zveřejnili v odborném časopise Journal of Criminal Justice.
31.10.2015 07:35 |

Vědci nalezli »vypínač« v mozku

Vědci z Univerzity George Washingtona zřejmě objevili vypínač mozku. Stimulací specifické oblasti v řídícím nervovém centru lze člověka zcela zbavit vědomí. Ale možná také přivést k životu z kómatu. Při pokusech s epileptickými pacienty se jim podařilo člověka zcela vypnout. Když vědci systém opět „nahodili“, pacientka si nic nepamatovala.
10.07.2014 08:10 |

Osobnosti: George Washington (16 článků)

Senzace: Lékaři objevili lék na rakovinu!

Už žádná rakovina! To slibují britští vědci, kteří dali nemocným novou naději. Podařilo se jim rozklíčovat gen, jenž tuto zákeřnou nemoc způsobuje, a pracují na novém superléku, který by měl rakovinu vymýtit ze světa. Tento objev je podle vědců natolik senzační, že ho srovnávají s objevením penicilinu!
17.09.2010 06:40 |

Vědci objevili 'lék' na hlad. Dodá mozku pocit sytosti

Pocit sytosti je skutečně v hlavě. Vědci objevili, že aminokyseliny arginin a lysin dokážou mozku "namluvit", že tělo už nemá hlad. Pokud se podaří aminokyseliny, které se hojně nacházejí třeba v hovězím, švestkách či mandlích, vhodně aktivovat zvenčí, mohlo by to do budoucna znamenat revoluci v sestavování dietních jídelníčků.
03.11.2017 19:25 |