Konec mužů? Vědci vytvořili embryo bez spermie!

Někteří muži se rodí zcela bez schopnosti produkovat spermie. Jiní o tuto schopnost přijdou kvůli nemoci či vlivem nepříznivých podmínek prostředí. Mnozí přesto touží po potomcích vlastních genů. Jim může pomoci nový objev, který provedli vědci z Číny. Dokázali přeměnit somatickou buňku ve spermii. Oplodnit jí vajíčko a úspěšně přivést na svět životaschopné potomky.
01.03.2016 11:05 |

Vědci vytvořili matematický vzorec dokonalé spermie

To, s jakým úspěchem a jak účinně spermie putuje ženskými pohlavními cestami až k vajíčku, ovlivňuje řada faktorů. Britští vědci se ale zkusili podívat na problematiku očima matematiků a vytvořili vzorec pro dokonalou spermii. Proč? Má to pomoci párům, které mají problémy s početím potomka.
05.01.2017 18:30 |

Britští vědci vytvořili spermie z kmenových buněk

Neplodným mužům svitla naděje z laboratoře britských vědců. Těm se totiž podařilo jako prvním na světě vypěstovat spermie z kmenových buněk. Není to ale začátek konce „užitečnosti“ mužů?
09.07.2009 07:15 |

Vědci našli spermie staré 50 milionů let. Patří příbuzným žížal

Mezinárodní vědecký tým objevil na Antarktidě ve zkamenělém kokonu opaskovce spermie staré 50 milionů let. V žebříčku nejstarších dochovaných semen tak nahradili spermie chvostoskoka, které jsou staré "jen" 40 milionů let.
19.07.2015 18:51 |

Konec chlapů?! Vědci vypěstovali spermie ve zkumavce!

Vědci z Francie oznámili, že se jim podařilo vypěstovat první zralé spermie in vitro – tedy v laboratorních podmínkách bez použití živého organismu. Hovoří tak o průlomu, který by mohl jednou zajistit produkci spermií těm mužům, kteří jsou neplodní nebo po léčené rakovině varlat. Skeptikové ale dodávají, že k cíli vede ještě mnohaletá cesta a že je navíc nejistá.
22.09.2015 21:00 |

Ben Affleck má zázračné spermie, tvrdí jeho manželka Jennifer Garner

Ben Affleck (40) má prý zázračné spermie. A děsí se jich jeho manželka Jennifer Garner (40). Ta už mu porodila tři děti, přičemž otěhotněla ihned poté, co se o to s manželem pokusili. Hollywoodský herec by možná chtěl mít další děti, ona už by si se třemi potomky vystačila, obává se však, že Benovy zázračné spermie opět neomylně zasáhnou její vajíčko.
27.09.2012 22:15 |

Osobnosti: Ben Affleck (206 článků) , Jennifer Garner (84 článků)

Proč mají octomilky větší spermie než sloni?

Myslíte si, že čím větší zvíře, tím má větší spermie? Chyba lávky, platí tu naopak nepřímá úměra. A navíc, ne všechny spermie mají tvar pulce.
26.11.2015 17:35 |

Velrybí spermie dokážou zadržet dech na 90 minut! Vědci odhalili jejich tajemství

Zatímco lidé dokážou zadržet dech maximálně na 19 minut, velrybí spermie to dokážou na více než čtyřikrát delší dobu. Vědci nyní objevili jejich tajemství!
15.06.2013 11:45 |

Schengen zmražený jako embryo. Umíte si to představit?

Sláva, nazdar výletu! Ale co když v Schengenu spadnou hraniční závory? Někteří politici se chystají schengenskou oblast bez hraničních kontrol zmrazit jako embryo.
07.12.2015 11:10 |

Češi v ohrožení: Zdravé spermie má pouhá polovina českých mužů

S alarmující zprávou přišli čeští lékaři, muži v Česku začínají být neplodní! Až jedna čtvrtina párů se potýká s neplodností. A kvalitní spermie vlastní pouhá polovina mužů do 37 let.
21.08.2014 07:55 |

Lékaři jsou zděšeni. Zdravé spermie má jen necelá polovina českých mužů

V Česku se potýká s neplodností až čtvrtina párů a podle posledních výzkumů má u nás i v celé Evropě plně zdravé a funkční spermie jen necelá polovina (asi 48 procent) mužů ve věku do 37 let.
24.08.2014 21:05 |

Céline Dionová čeká druhé dítě, embryo lékaři uchovávali zmražené osm let

Céline Dionová je podruhé těhotná. Nadšená je především z toho, že se jí podařilo počít v jednačtyřiceti. Její lékař prozradil, že gravidita byla vyvolána uměle a vajíčko oplodněno spermií už před osmi roky. Tak vzniklé embryo čekalo na svůj čas hluboce zmrazené až dodnes. A teď už se vyvíjí v děloze a lékař potvrdil úspěšné těhotenství. „Byla tak šťastná. Stejně jako René. Oba dva jsou nesmírně vděční,“ přiznal doktor Rosenwaks.
20.08.2009 10:45 |

Osobnosti: Céline Dion (168 článků)

Podivný nález v kanálu připomíná lidské embryo!

Experti prověřují nález biologického materiálu připomínajícího lidské embryo, který byl objeven ve středu ráno v kanálu v Měšicích v Praze východ. Informace poskytla agentuře Mediafax mluvčí policie Praha-venkov Markéta Johnová.
14.12.2011 14:15 |

Našli lidské embryo staré tři měsíce, bylo v lahvi na Praze 9

Dva až tři měsíce staré lidské embryo nalezli ve čtvrtek odpoledne lidé v Bryksově ulici v Praze 9. Informace Mediafaxu potvrdila mluvčí policie Jana Rösslerová s tím, že kriminalisté vyšetřují, jak se zárodek na místo dostal.
19.04.2012 15:45 |

V těhotenství škodí i "jedno cígo". Podívejte se na šokující fotky, jak nikotin dusí embryo, které se neumí bránit!

Doktorka Nadja Reissland se rozhodla, že nastávajícím matkám jednou pro vždy vysvětlí, co se děje s plodem, když si těhotná žena dá cigaretku. V podstatě jde o to, že embryo se dusí a pomaleji se mu vyvíjí nervová soustava. Lékařskou studii uveřejnil Daily Mail.
24.03.2015 09:51 |

24.03.2015 10:51 |

Naděje pro neplodné! Spermie lze pěstovat

Vědci prokázali, že v laboratoři mohou vyrůstat zcela zdravé savčí spermie. "Jde o malý, ale velmi důležitý krok v léčbě mužské neplodnosti," uvádí japonská studie.
28.03.2011 00:25 |

Jakým stylem plavou spermie? Vědci zmapovali jejich pohyb

Biologové použili zcela novou mapovací metodu na to, aby zjistili víc o podivném způsobu, jímž se pohybují spermie.
03.10.2012 00:05 |

Továrna na život? Vědci sestrojili plně funkční spermii, oplodnila vajíčko

Novou naději mají teď podle vědců neplodní muži. V Číně se totiž poprvé podařilo uměle vytvořit spermie myších samců, z nichž se narodili zdraví jedinci. Do budoucna by se k přeměně na funkční spermie mohly používat i buňky z lidské kůže. Informovala agentura AP.
02.03.2016 18:05 |

VEGALL Pharma: Problémů s mužskou plodností přibývá, 40 % mužů má nekvalitní spermie

V současnosti má přibližně 40 % mužů potíže s kvalitou spermií a podle odborníků tento podíl neustále narůstá. Mezi nejčastější faktory, které ovlivňují jakost spermií, se řadí nadměrné užívání medikamentů, onemocnění štítné žlázy nebo cukrovka. V důsledku toho dochází u mužů k rychlému poklesu kvality spermií a také jejich množství, což má negativní vliv na plodnost. Příčinou problémů s plodností je rovněž zvyšující se věk mužů při početí prvního dítěte.
30.10.2013 11:05 |