Konec chlapů?! Vědci vypěstovali spermie ve zkumavce!

Vědci z Francie oznámili, že se jim podařilo vypěstovat první zralé spermie in vitro – tedy v laboratorních podmínkách bez použití živého organismu. Hovoří tak o průlomu, který by mohl jednou zajistit produkci spermií těm mužům, kteří jsou neplodní nebo po léčené rakovině varlat. Skeptikové ale dodávají, že k cíli vede ještě mnohaletá cesta a že je navíc nejistá.
22.09.2015 21:00 |

Vědci našli spermie staré 50 milionů let. Patří příbuzným žížal

Mezinárodní vědecký tým objevil na Antarktidě ve zkamenělém kokonu opaskovce spermie staré 50 milionů let. V žebříčku nejstarších dochovaných semen tak nahradili spermie chvostoskoka, které jsou staré "jen" 40 milionů let.
19.07.2015 18:51 |

NEUVĚŘITELNÉ! Vědci vypěstovali umělý hamburger! Víme, jak chutná!

Nizozemští vědci zřejmě odstartovali potravinovou revoluci. Na veřejné ochutnávce v Londýně totiž představili karbanátek z masa, které laboratorně vypěstovali z kmenových buněk krávy. A jak takové maso chutnalo?
05.08.2013 19:00 |

Průlom v lékařství! Vědci vypěstovali v laboratoři lidskou ledvinu!

Australští vědci vypěstovali první ledvinu z kmenových buněk. Tento průlom by měl zrychlit vývoj léků na ledviny a během let by uměle vzniklé orgány mohly lékařům umožnit napravovat poškozené ledviny bez transplantace.
17.12.2013 07:05 |

Vědci vypěstovali v laboratoři první plně funkční mužský pohlavní úd!

Vědci ze Severní Karolíny vypěstovali v laboratoři první penis, který podle prvních testů budou schopni transplantovat s plnou funkčností. Na vývoji bioinženýři z Wake Forest University pracovali dvacet let. Je to mimořádný medicínský pokrok, který bude mít zásadní vliv na léčbu celé řady poruch.
07.10.2014 21:40 |

Chlapům ODZVONILO... Vědci vypěstovali PENIS v laboratoři!

Vědci ze Severní Karolíny vypěstovali v laboratoři první penis, který podle prvních testů budou schopni transplantovat s plnou funkčností. Na vývoji bioinženýři z Wake Forest University pracovali dvacet roků. Je to mimořádný medicínský pokrok, který bude mít zásadní vliv na léčbu celé řady poruch.
08.10.2014 05:00 |

Konec mužů? Vědci vytvořili embryo bez spermie!

Někteří muži se rodí zcela bez schopnosti produkovat spermie. Jiní o tuto schopnost přijdou kvůli nemoci či vlivem nepříznivých podmínek prostředí. Mnozí přesto touží po potomcích vlastních genů. Jim může pomoci nový objev, který provedli vědci z Číny. Dokázali přeměnit somatickou buňku ve spermii. Oplodnit jí vajíčko a úspěšně přivést na svět životaschopné potomky.
01.03.2016 11:05 |

Ben Affleck má zázračné spermie, tvrdí jeho manželka Jennifer Garner

Ben Affleck (40) má prý zázračné spermie. A děsí se jich jeho manželka Jennifer Garner (40). Ta už mu porodila tři děti, přičemž otěhotněla ihned poté, co se o to s manželem pokusili. Hollywoodský herec by možná chtěl mít další děti, ona už by si se třemi potomky vystačila, obává se však, že Benovy zázračné spermie opět neomylně zasáhnou její vajíčko.
27.09.2012 22:15 |

Osobnosti: Ben Affleck (209 článků) , Jennifer Garner (84 článků)

Proč mají octomilky větší spermie než sloni?

Myslíte si, že čím větší zvíře, tím má větší spermie? Chyba lávky, platí tu naopak nepřímá úměra. A navíc, ne všechny spermie mají tvar pulce.
26.11.2015 17:35 |

Velrybí spermie dokážou zadržet dech na 90 minut! Vědci odhalili jejich tajemství

Zatímco lidé dokážou zadržet dech maximálně na 19 minut, velrybí spermie to dokážou na více než čtyřikrát delší dobu. Vědci nyní objevili jejich tajemství!
15.06.2013 11:45 |

Vědci vytvořili matematický vzorec dokonalé spermie

To, s jakým úspěchem a jak účinně spermie putuje ženskými pohlavními cestami až k vajíčku, ovlivňuje řada faktorů. Britští vědci se ale zkusili podívat na problematiku očima matematiků a vytvořili vzorec pro dokonalou spermii. Proč? Má to pomoci párům, které mají problémy s početím potomka.
05.01.2017 18:30 |

Chlapi budou na odpis?! Vědci vypěstovali SPERMIE!

Zcela neplodným mužům, jimž chybí zárodečné spermatické buňky ve varlatech, svitla nová naděje. Úsvit přichází z Kalifornie, kde se vědcům podařilo vypěstovat zárodečné spermatické buňky ze zárodečných buněk kůže. Zcela neplodní jedinci by pomocí této techniky mohli jednou zplodit biologicky vlastní potomky.
12.05.2014 08:05 |

NEJPÁLIVĚJŠÍ PAPRIČKY světa vypěstovali v Anglii

V anglickém městečku Grantham vypěstovali nejpálivější chilli papričky na světě. Informuje o tom v pátek webový portál deníku Daily Telegraph.
18.02.2011 15:40 |

Číňan potřeboval nový nos, lékaři mu ho vypěstovali na čele

Dvaadvacetiletý Siao-lien utrpěl v roce 2012 zranění nosu při dopravní nehodě. Následná infekce způsobila deformaci nosu a ten už se lékařům nepodařilo zachránit. Vypěstovali mu proto nový na čele. Další články k tématu: Vědcům se podařilo vypěstovat část srdce Rodí se tvor s buňkami prasete a člověka, možná „farma“ lidských orgánů
25.09.2013 16:55 |

Nad tím nos neohrne: Číňanovi vypěstovali lékaři nový frňák přímo na čele!

Na první pohled to může vypadat jako hříčka přírody, ale ve skutečnosti jde o důkladnou práci chirurgů a zdravotníků. Číňan Xiaolian (22) přišel před rokem o nos, který se po nehodě nepodařilo zachránit. Namísto toho mu lékaři vypěstovali nový. Přímo na čele.
25.09.2013 22:15 |

Po autonehodě přišel o nos, lékaři mu vypěstovali nový na čele

Číňan Siao-lien utrpěl loni v srpnu při autonehodě vážné zranění nosu. Nemohl si dovolit plastickou operaci, podstoupil proto pouze základní ošetření. Po nějakém čase se ale ve zranění objevila infekce, která měla za následek deformaci nosu, napsala ve středu agentura Reuters. Lékaři mu proto doslova vypěstovali nový na čele.
26.09.2013 14:45 |

Lékaři vypěstovali dívce nový obličej na hrudníku

Po nedávno zveřejněném případu muže z Číny se zraněním nosu, kterému lékaři vypěstovali nový nos na čele, se tamní odborníci pochlubili dalším podobným úspěchem. Sedmnáctileté dívce, jež v pěti letech utrpěla při požáru vážná a trvalá zranění v obličeji, nechali vyrůst novou tvář na jejím hrudníku a úspěšně ji transplantovali na poškozená místa.
05.11.2013 06:20 |

Čtyřem dívkám voperovali NOVÉ VAGÍNY! Vypěstovali je v laboratoři

Mladé dívky trpěly vzácnou genetickou poruchou, lékaři jim úspěšně implantovali vagíny, které vypěstovali v laboratoři z jejich vlastních buněk.
11.04.2014 17:30 |

Britští vědci vytvořili spermie z kmenových buněk

Neplodným mužům svitla naděje z laboratoře britských vědců. Těm se totiž podařilo jako prvním na světě vypěstovat spermie z kmenových buněk. Není to ale začátek konce „užitečnosti“ mužů?
09.07.2009 07:15 |