Kolem Země proletí šest velkých asteroidů. Bude to konec světa?!

V období mezi dvaadvacátým a osmadvacátým zářím má prý dojít k velké přírodní katastrofě, která vyhladí lidstvo. Věří tomu někteří konspirační teoretikové a především křesťanští proroci konce světa. NASA jejich tvrzení opřená o biblické kódy odmítá a tvrdí, že riziko srážky Země s asteroidem je v příštích několika stech let nulové. Nicméně v nadcházejícím týdnu skutečně kolem naší plenty proletí šest velkých asteroidů, které budou blíže než Venuše.
23.09.2015 11:00 |

Hrozí srážka asteroidu se Zemí? Rusko myslí, že ano!

Zní to jako scénář z hollywoodského filmu. Rusko zvažuje poslat gravitační sondu k obřímu asteroidu. Chtějí ji tak vychýlit z kurzu a zabránit, aby za 26 let narazil do Země. Krajním řešením by bylo zničení asteroidu nukleární zbraní.
31.12.2009 08:25 |

Mise za miliardu eur: sonda proletí těsně kolem asteroidu

Evropská kosmická loď Rosetta se tuto sobotu dostane do těsné blízkosti asteroidu, který chtějí astronomové prozkoumat. Rosetta byla do kosmu vypuštěna už v roce 2004.
08.07.2010 05:55 |

VIDEO: Zemi ohrožují desítky tisíc asteroidů

Čím dokonalejší teleskopy používají astronomové, tím více Zemi nebezpečných asteroidů nacházejí. Přinášíme tříminutový klip, který mapuje počet objevených asteroidů během uplynulých 30 let.
02.09.2010 01:55 |

Kolem Země dnes proletí obrovský asteroid! Hrozí nějaké nebezpečí?

Kolem deváté kolem Země proletí obří asteroid, který má délku 2,7 kilometru. Pokud by se se Zemí srazil, podle vědců by vyhladil veškerý život. Astronomové však uklidňují, že nic nehrozí, protože jeho vzdálenost od Země bude patnáctkrát větší než nás dělí od Měsíce.
31.05.2013 06:10 |

Na Halloweena proletí kolem Země asteroid. Fanatikové věří, že nás zničí

Poslední říjnový den, kdy si anglofonní země budou užívat svátek duchů a přízraků známý jako Halloween, proletí kolem Země 2,5 kilometrů široký asteroid. Podle NASA však planetu mine v uctivé vzdálenosti větší, než je mezi ní a Měsícem. Patrný bude teleskopem a nesplní předpovědi náboženských fanatiků, kteří věří, že do naší planety udeří.
22.10.2015 10:00 |

Blízko Země večer proletí čtyřsetmetrová planetka. Vypadá jako lebka!

V sobotu kolem 18. hodiny našeho času proletí kolem Země zhruba čtyřsetmetrová planetka 2015 TB145 přezdívaná také jako Halloweenský asteroid nebo Velká dýně. Je velká šance, že bude viditelná i dalekohledem.
31.10.2015 13:41 |

Čtyřsetmetrový asteroid proletí kolem Země blíže než Měsíc

Čtyřsetmetrový asteroid, který se blíží k Zemi, proletí v noci na středu 9. listopadu kolem Země blíže, než je od ní Měsíc. Observatoř na jihočeské hoře Kleti, která se specializuje na pozorování planetek a komet, ho sleduje a podílela se na upřesnění jeho dráhy, uvedl její pracovník Miloš Tichý.
02.11.2011 18:25 |

Hrozí apokalypsa? Kolem Země proletí obří asteroid

Asteroid, který by mohl způsobit tragédii viděnou zatím jen v amerických katastrofických filmech, proletí kolem naší planety koncem května. Naštěstí bude od nás vzdálen 15krát dál než Měsíc, takže vzrušení budou prožívat pouze vědci.
20.05.2013 21:00 |

Kolem Země dnes PROLETÍ ZKÁZONOSNÁ KOMETA! A nebo taky ne...

Kometa Elein, které mnozí lidé připisovali zkázu planety Země nebo živelní katastrofy, se v neděli 16. října dostane nejblíže k Zemi. Proletí v bezpečné vzdálenosti a zřejmě nebude vůbec nebezpečná.
16.10.2011 11:35 |

Konspirátoři zase plaší: Dneska kolem nás proletí asteroid, který by mohl vyhladit lidstvo. Víme, kde sledovat, jestli nás ťukne

Vážený čtenáři, nechceme tě plašit, ale dneska prý kolem Země proletí asteroid, který by mohl vyhladit celé lidstvo. Tak a teď se zase uklidníme a vrátíme se nohama zpět na zem.
17.06.2015 11:51 |

Dožijete se střetu asteroidu Apophis se Zemí? Podívejte se, kolik vám bude při konci světa!

Asteroid Apophis, který v letech 2029 a 2036 v bezpečné vzdálenosti proletí okolo Země, by se s naší planetou mohl srazit v roce 2068. Dožijete se toho? Podívejte se, kolik vám v tomto roce bude.
25.02.2013 10:45 |

NASA našla kolem Země 25 000 nových asteroidů

Obáváte se dopadu asteroidu na Zemi? NASA díky novému teleskopu WISE objevila nedaleko naší planety dalších 25 000 vesmírných balvanů.
27.07.2010 01:30 |

Okolo Země proletí asteroid 2012 DA14: Hrozí výpadek mobilů!

V pátek proletí v těsné blízkosti Země asteroid 2012 DA14 o váze 400 tisíc tun. Jeho dráha bude až 13x bližší, než oběžná dráha Měsíce, poletí dokonce blíž než některé satelity. Pakliže by některý z nich vzal s sebou, spadla by mobilní síť i navigace.
12.02.2013 18:10 |

K Zemi se řítí asteroid, jeho dráha je velmi nejistá

Kolem Země počátkem března proletí asteroid s velmi nejistou trajektorií. Podle amerických vědců planetu z astronomického pohledu těsně mine v menší vzdálenosti než satelity na geostacionární dráze, ale možná nakonec půjde až o několik milionů kilometrů. V každém případě prý nyní srážka nehrozí, ta však není zcela vyloučena při dalším průletu tohoto asteroidu v září 2017, ačkoli riziko střetu je jedna ku 250 milionům.
06.02.2016 11:50 |

Celá planeta se těšila, až mezi Zemí a Měsícem proletí asteroid!

Ojedinělý přírodní úkaz bude k vidění za několik desítek hodin z planety Země. Proletí kolem ní obří asteroid, lidé jej budou moci sledovat z unikátně blízké vzdálenosti.
07.11.2011 11:50 |

Zasáhne Zemi asteroid? Obava je na místě, tvrdí vědci!

Že jsou všechny zprávy o ničivé srážce asteroidu se Zemí jen nafouknutou bublinou? Omyl! Země nemá neprůstřelnou vestu a v nejbližších desetiletích jí reálně hrozí hned několik střetnutí s ohromnými vesmírnými balvany. A šance na ničivé střetnutí je až čtyřtisíckrát větší než šance vyhrát ve Sportce. „Obava z dopadu asteroidů je v principu na místě,“ řekl k tomu uznávaný astrofyzik Jiří Grygar!
21.02.2011 06:10 |

Osobnosti: Jiří Grygar (28 článků)

NASA: K Zemi se blíží 4700 asteroidů. Mohou znamenat nebezpečí

Kolem 4700 asteroidů je natolik blízko a mají takovou velikost, že mohou znamenat hrozbu pro Zemi. S odvoláním na údaje získané z jednoho svého vesmírného teleskopu to ve středu uvedl americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Není to ale podle ústavu důvod k panice.
17.05.2012 21:10 |

Hajabusa dolovala na asteroidu. Už je na Zemi

Japonská vesmírná sonda Hajabusa po sedmi letech přistála na Zemi. V rámci vesmírné mise se snažila odebrat vzorky z asteroidu.
14.06.2010 10:15 |

Schránka s kousky asteroidu dopadla na Zemi

Australští odborníci v pondělí v ranních hodinách vylovili z moře kapsli, která by podle předpokladů měla obsahovat kosuky asteroidu.
14.06.2010 13:40 |