Kmenové buňky pomáhají pacientům lépe bojovat s ALS

Pořad Reportéři ČT ze dne 9. 11. 2015 informoval zavádějícím a neobjektivním způsobem o léčbě ALS pomocí kmenových buněk. Tato tisková zpráva reaguje na základní nepravdy. Podrobná reakce se aktuálně připravuje.
20.11.2015 13:51 |

Kmenové buňky zpomalují průběh Lou Gehrigovy choroby, zjistili čeští vědci

Internetový fenomén 'ALS Ice Bucket Challenge' začíná mít své výsledky. Tým vědců Ústavu experimentální medicíny Akademie věd (AV) věnující se výzkumu léčby amyotrofické laterální sklerózy (ALS, známá také jako Lou Gehrigova choroba) zjistil, že kmenové buňky mají na nemocné pozitivní účinky a zpomalují průběh této nevyléčitelné choroby. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v prestižním mezinárodním lékařském časopise Stem Cells.
28.08.2014 19:05 |

Kmenové buňky do kloubů? Je to šarlatánství, varují ortopedi

Tisíce lidí trápí bolesti kyčlí a kolen tak, že ani nemohou chodit. Touží po úlevě, a tak snadno uvěří slibům lékařů, že budou běhat jako dřív bez operace: prodáme vám kmenové buňky, vstříkneme je do kloubu, ony zmutují a nahradí chrupavku. Za třicet nebo padesát tisíc korun.
11.05.2015 03:55 |

Češi vyvíjí lék na „Grossovu nemoc“. Nadějí jsou kmenové buňky

Do dvou měsíců by měly být připravené publikace k první fázi vývoje léku proti ALS (Amyotrofická laterální skleróza), které podlehl například expremiér Stanislav Gross. Bojuje s ní i oslavovaný fyzik dneška – Stephen Hawking. Výsledky testů prý naznačují, že aplikace kmenových buněk může pacientům alespoň krátkodobě ulevit. Podle MF DNES se do testování zapojilo 28 pacientů a stálo zhruba 20 milionů korun.
16.01.2016 16:25 |

Osobnosti: Stephen Hawking (68 článků) , Stanislav Gross (651 článků)

Německému biologovi se podařilo omladit nervové buňky lidí

Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné „omladit“. Informuje o tom časopis Nature.
29.08.2009 08:30 |

Německý biolog omladil nervové buňky!

Další obrovský úspěch vědců! Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné »omladit «.
30.08.2009 06:35 |

5 tipů jak bojovat s akné a vráskami

Jak bojovat s akné a vráskami, aby naše tvář působila dokonalým dojmem a neutrpěla tak ani jedinou vadu na kráse? Také jste si někdy položili tuto otázku, zatímco jste sami sebe sledovali v zrcadle a bedlivým okem hodnotili pupínky na čele či vrásky kolem očí? Zub času si s námi umí nepěkně pohrát a ačkoli koloběh života a s ním neodmyslitelně spojené stárnutí nemůžeme nijak zastavit či alespoň zpomalit, můžeme se postarat o to, aby na nás přibývající léta či problémy s nevzhlednými pupínky nebyly znát! Den co den se ženy samy sebe ptají, co mají udělat pro krásnou tvář. Vždyť právě tvář je naší vizitkou a je to úplně první část našeho těla, kterou si naše okolí zapamatuje. Není se proto čemu divit, že toužíme po její dokonalosti. Jak ale bojovat s kosmetickými neduhy? Chcete poradit, jak bojovat s nedokonalostmi vaší pleti? Akné, pupínky po celém obličeji, vrásky kolem očí, na čele nebo v oblasti rtů – jen si s rukou na srdci přiznejme, že se minimálně pro jednu výše zmíněnou kosmetickou vadu trápíme úplně všichni. Naštěstí jsme dali hlavy dohromady a přišli jsme na několik způsobů, které vám s těmito problémy pomohou. Chcete vědět více? Tak čtěte dál! Jak bojovat s akné? Nikdo netouží po zapálených pupíncích, které se zpravidla objeví v tu nejméně vhodnou chvíli. Jak ale proti nim bojovat a jaké zbraně si vzít na pomoc? Na to vám právě teď odpovíme! Sklenice vody s jablečným octem Co se chuti týče, nebude to asi žádná mňamka, pokud se ale chcete zbavit pupínků, jedná se o jednu nejrozšířenější babskou radu. Jak tedy na to? Smíchejte lžíci jablečného octa se sklenicí vody a tento elixír vypijte. Sice vám to nezachutná, ale jablečný ocet se postará o rozšiřování pupínků na vaší tváři. Teplá voda a med Další hojně využívanou... Čtěte více Příspěvek 5 tipů jak bojovat s akné a vráskami pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
30.11.2016 06:35 |

Medicínská senzace: Vědci poprvé vytvořili buňky z klonovaných lidských embryí!

Blíží se doba, kdy vědci naklonují dokonalého člověka? Podle amerických biologů ano! Na konto si totiž připsali obrovský průlom: Poprvé úspěšně vyprodukovali kmenové buňky z klonovaných lidských embryí!
18.05.2013 05:05 |

Cellthera: Regenerativní medicína má slibné výsledky

Regenerativní medicína, která využívá kmenové buňky k léčbě různých onemocnění, je dnes velmi diskutovaným tématem. Kromě toho, že je šetrná k pacientům, vede ke zlepšení zdravotního stavu populace a zvýšení celkové kvality života.
02.12.2014 13:51 |

Proti oslepnutí budou bojovat kmenové buňky

Američtí vědci přišli s další převratnou novinkou. Místní zdravotnická firma Advanced Cell Technology začne s pomocí embryonálních kmenových buněk pokusně léčit onemocnění sítnice, které způsobuje ve vyšším věku oslepnutí. Je to teprve třetí případ, kdy americký Úřad pro potraviny a léky (FDA) povolil užití zárodečných kmenových buněk k experimentální terapii.
03.01.2011 23:15 |

Úžasný objev vědců: Růstové buňky vás zbaví pleše. Pánové jásají

Tak už vypěstovali růstové buňky. Mužům a ženám, kterým vypadávají vlasy ve velkém, svítá na lepší časy. Vědcům se vůbec poprvé podařilo získat vlasové buňky, které se dají jednoduše transplantovat na pleš.
23.10.2013 15:30 |

Průlom v léčbě nákazy HIV! Vědcům se podařilo dostat viry z buněk, ty žijí dál

Němcům na východě Německa se podařil průlomový krok v léčbě nákazy virem HIV. Virové částice, které napadají imunitní buňky a postupně je likvidují, vědci dosud nebyli schopni z buněk dostat ven, bez toho aniž by to znamenalo smrt celé buňky. V Drážďanech se to ale podařilo. Viry z buňky odstranili a ta žila dál.
20.12.2013 08:12 |

Připravte se na přepisování učebnic: Viry jsou živé a pamatují první buňky!

Viry jsou pro biology oříškem už od chvíle svého objevu před více než sto lety. Nahnuté to s nimi bylo od začátku. Na rozdíl od bakterií je kvůli jejich malé velikosti nebylo snadné přímo zpozorovat a příznaky virových onemocnění proto mnoho lékařů i přírodovědců po dlouhá léta mělo za pouhou otravu – dokonce i samotný latinský výraz virus znamená jed. Když později vyšlo najevo, že ani nemají buňky, ale tvoří je jen jakési "zdivočelé" úseky genetické informace doplněné bílkovinným obalem, řada biologů nad nimi mávla rukou. Vždyť ani nemohou být živé, zněl ještě donedávna převládající názor – vždyť se samy bez hostitelské buňky ani nenamnoží.
08.10.2015 18:31 |

Čeští vědci překvapili svět. Zjistili, proč se rakovina pacientům vrací

Vědci z Masarykovy univerzity v Brně zjistili, že slučování nádorových buněk v lidském těle je škodlivé, a nikoli prospěšné, jak se experti dosud domnívali. Pohlcením jedné buňky druhou vznikají nádorové buňky, které nezničí ani ta nejagresivnější forma léčby. Navíc se kvůli tomu může vracet rakovina.
18.03.2016 13:25 |

Mirek trpěl nevyléčitelnou nemocí ALS. Čtěte jeho ZPOVĚĎ PŘED SEBEVRAŽDOU

ALS - Amyotrofická laterální skleróza - nemoc, při které člověku odumírají svaly, a která každého odsoudí k vězení ve vlastním těle. Tato nemoc bohužel také znamená neúprosný ortel - posledních maximálně 5 let života. Tuto diagnózu si před dvěma lety vyslechl Miroslav Hrma, v té době 40letý otec dvou synů, celoživotní sportovec, nekuřák a optimista.
23.09.2013 19:40 |

SYNDROM ALS: Daniel neovládá své svaly! Léčba je ale moc drahá

Daniel z Prahy trpí vzácnou a dosud nevyléčitelnou chorobou ALS, při které člověk postupně přestává ovládat své svaly, až nakonec zůstane při plném vědomí naprosto ochrnutý. Částečně pomoci by mu mohla aplikace kmenových buněk, ta je ale velmi drahá.
19.05.2014 06:05 |

Ivana Gottová se zmáčela v přímém přenosu: Tohle ale není Miss mokré tričko...

Světem internetu se šíří nový virál - polévání se ledovou vodou. Kdo ze zahraničních celebrit ještě na své sociální síti nevystavil ‚zmáčenou‘ fotku, jako by nebyl. Ale i u nás se najdou tací, kteří přijali výzvu, jež má podpořit povědomí o neurologickém onemocnění ALS (ALS Ice Bucket Challenge).
19.08.2014 11:05 |

Ministr Chládek si v rámci boje proti ALS na hlavu vylil kbelík vody

Výzvu podpořit mezinárodní kampaň v boji proti amyotrofické laterální skleróze (ALS) v pátek vyslyšel i ministr školství Marcel Chládek (ČSSD). Před sídlem ministerstva v Praze si podle pravidel kampaně vylil na hlavu kbelík ledové vody. Kampaň má zajistit peníze na léčbu nemoci a upozornit veřejnost za závažnost této smrtelné nemoci.
22.08.2014 17:15 |

Osobnosti: Marcel Chládek (600 článků)

Jak šel čas při ALS se Stanislavem Grossem - nejmladším premiérem v historii ČR, který dnes odešel rovnou do nebe!

Požádal o odpuštění nejen svoji duši, ale i veřejnost, jíž zatajoval, jak přišel k velkému majetku, a způsobil tak jeden z největších skandálů na politické scéně. Raketově se vyhoupl až do premiérského křesla, v pouhých čtyřiatřiceti letech stanul v čele země a zdálo se, že jeho pozici nic neohrozí. V noci na čtvrtek 16. 4. 2015 zemřel na ALS.
16.04.2015 17:16 |

Osobnosti: Stanislav Gross (651 článků)

Zdrcující příběh: Muž trpící nemocí ALS dobrovolně ukončil svůj život před kamerami

Sedmapadesátiletý Simon Binner z Velké Británie se rozhodl předčasně ukončit svůj život na klinice ve Švýcarsku. Dohnala ho k tomu nevyléčitelná a zákeřná nemoc ALS. Než zemřel, souhlasil s natočením dokumentu. Odešel po boku své ženy.
15.02.2016 17:01 |