Kdo měl prsty ve více než polovině nedávných vymírání?

O invazních druzích a jejich nezřídka negativním vlivu na lokální ekosystémy toho bylo napsáno opravdu hodně. Některé z nich nemusí škodit vůbec a místní přírodu jen obohatí, zatímco jiné mohou vést až k úplnému rozvratu místního uspořádání. Jedna jejich skupina je ale obzvlášť destruktivní – savčí predátoři. Nejde ale o žádné lvy nebo tygry. Daleko větší paseku dokáží ve zranitelných ekosystémech nadělat "obyčejní" potkani, psi nebo kočky.
06.10.2016 18:05 |

Lidé způsobují masové vymírání živočichů. Větší než by způsobila katastrofa!

V geologických dějinách planety Země dochází opakovaně k momentům, kdy dojde k masovému a náhlému vymírání druhů. Tento jev bývá na předělu dvou významných geologických období a většinou po něm následuje výrazná proměna v morfologii a fyziologii života. Podle vědců z Tennessee se o to další masové vymírání postaral člověk. Právě začalo a způsobuje ho naše civilizace.
03.08.2016 16:05 |

Změna klimatu přinese i vlnu vymírání

Pod záštitou Univerzity v Connecticutu vyšla komplexní studie, naznačující, jak pomalá a nedostatečná je dosavadní klimatická politika světových vlád. Studie pojednává o vymírání – nikoli však historickém, nýbrž o vymírání, která čeká oteplující se planetu.
13.05.2015 21:44 |

Začalo šesté vymírání druhů na Zemi a jako první zmizí lidé! Můžeme to ještě zastavit?

Studie Stanfordské univerzity varuje, že lidé jsou zodpovědní za vymírání tolika druhů, že nyní Země čelí šesté vlně vymírání druhů! A další na řadě bychom měli být právě my.
21.06.2015 12:02 |

Napomohla produktivita oceánů velkému permskému vymírání?

Katastrofa, která zahubila dinosaury a dala zrod éře savců, byla proti němu ještě relativně mírnou událostí. Řeč je o velkém permském vymírání, které před 250 miliony let zabilo většinu tehdejších druhů – téměř 95 procent všech mořských druhů dochovaných ve fosilním záznamu a bezmála tři čtvrtiny druhů suchozemských obratlovců. Sled příčin je zatím nejistý. Ve hře je sopečná činnost, změna klimatu i možný dopad komety či meteoritu.
24.08.2015 19:06 |

Proč jsou náboženství odsouzena k vymírání?

Když lidé žili krátce a intenzivně, morálka v jejich prvních náboženstvích nebyla tak podstatná. Tu vymyslela teprve elita bohatých, která se začala rozmáhat několik století před Kristem. Snažila se morálkou strašit chudé, kteří žili krátce, ale intenzivně, a měli spoustu potomků. Představovali tak hrozbu, kterou bylo potřeba omezit. Jenže dnes jsou v zemích původních náboženství jako křesťanství, judaismus, islám, buddhismus apod. poměrně bohatí i ti nejchudší. A tak jsou tato náboženství odsouzena k vymírání.
11.05.2016 17:05 |

Za vymírání čmeláků a včel můžou pesticidy z řepky

Neonikotinoidové pesticidy používané především k ošetřování řepkových monokultur jsou viníkem vymírání čmeláků a včel. Potvrdily to výzkumy z Oxfordu s tím, že pokud nemáme přijít o nejvýznamnější opylovače v přírodě, bez nichž můžeme umřít hlady, musí zemědělci tyto pesticidy okamžitě přestat používat.
18.08.2016 19:05 |

Nastává šesté masové vymírání druhů v historii Země

Planeta Země od svého vzniku neustále prochází evolucí neboli vývojem. Součástí této evoluce je také vývoj života na ní včetně toho lidského. Během milionů let, kdy Zemi obývají živé organismy, nastalo pět období, během nichž došlo k náhlému a masovému vymírání druhů. Podle vědců jsme právě svědky toho dalšího, už šestého. Pro existenci samotného člověka to může mít fatální následky a může dopadnout jako dinosauři. Do padesáti či sta let by mohlo dojít k masovému úhynu rostlin a živočichů a kolapsu ekosystému.
16.12.2016 14:00 |

Magazín Nature tvrdí: Lidstvo vyvolalo šesté vymírání druhů

Za poslední půl miliardy let došlo na planetě Zemi k několika katastrofickým změnám klimatu a životního prostředí, po němž následovalo masové vymírání druhů. Celkem bylo prokázáno díky paleontologickým vykopávkám pět takových etap. Ta šestá nastává právě nyní. A příčinou není ani meteorit, ani výbuch supervulkánu. Je jí činnost lidské civilizace.
07.06.2017 16:30 |

Robejšek (Realisté): Migrace prý pomáhá proti vymíraní Evropy

Na idnes jsem si přečetl zprávu o tom, že Německo řeší problém vymírání díky migrantům. Tuto argumentaci skutečně německá oficiální místa používají. A v pozadí má strašit tvrzení, že když ubyde obyvatel, tak ubyde i blahobytu.
08.07.2017 11:15 |

Šesté masové vymírání druhů probíhá v plném proudu

Vědci z kalifornského Stanfordu ve spolupráci s kolegy z Mexico City přinesli další nezvratné důkazy o tom, že šesté masové vymírání druhů na planetě Zemi je v plném proudu. Zatímco v minulosti byly spouštěči těchto druhových apokalyps vždy vlivy vnějšího vesmíru či geologické pochody na planetě, tentokrát je původcem člověk a to svou činností. Přemnožením a svou nenasytností způsobí celkový kolaps ekosystému, který ho bude nakonec stát život.
16.07.2017 16:30 |

Denis (7) do první třídy nenastoupí: Eskalátor mu amputoval 3 prsty!

Páteční výlet s otcem a sestrou do kina stál sedmiletého Denise tři prsty na noze! Jak je to možné? Eskalátory ve stanici metra Můstek mu poranily nožičku takovým způsobem, že tři prsty už nešlo zachránit a byla nutná amputace! Denis měl jít příští týden do první třídy, tam ale 1. září určitě nenastoupí...
23.08.2009 21:00 |

V Arkansasu řádí fetišista, který ocucává ženám prsty na nohou

Zatím neznámý muž se pohybuje po Arkansasu a obdivuje ženám jejich prsty na nohou. A nejen to, touží ty prsty i ocucávat. V nedávné době se objevily tři různé případy. Fetišistické chování muže však nápadně odkazuje ke zločinci, který se v 90. letech nechvalně proslavil pod přezdívkou „Víla cucající palce“.
22.09.2011 15:00 |

Chudák Agáta: Hanychová má dva zlomené prsty a do nohy jí píchají zklidňující injekce

Agáta Hanychová  (27) trpí šílenou bolestí. Zlomila si ne jeden, ale hned dva prsty u levé nohy. Jelikož má právě pracovní žně, nedá se nic dělat a modelka musí i se zlomenými prsty do lodiček na vysokých podpatcích. Teď zrovna se chystá na veletrh módy do Brna, kde musí odchodit čtyři dny přehlídek.
18.08.2012 17:20 |

Osobnosti: Agáta Prachařová (2399 článků)

Traktůrek amputoval ženě 2 prsty. Radka (26): Mám je zpátky a rostou mi i nehty

Radka si koupila zahradní traktor na sekání trávy a kvůli špatné manipulaci při jeho čištění přišla o dva prsty. To se přihodilo začátkem léta 2015. Dnes má prsty přišité zpátky, rukou normálně hýbá a málokdo by poznal, jak vážný úraz prodělala. Její stav těsně po operaci jsme mohli sledovat v úterý v seriálu Doktoři na ČT2.
29.03.2017 19:55 |

Hypotetická devátá planeta by mohla mít prsty v hromadných vymíráních

Období hromadných vymírání, při kterých několikrát vymřela velká část pozemských druhů, jsou jedněmi z nejděsivějších a zároveň nejvíce fascinujících událostí v historii Země. Snad každý někdy slyšel o konci éry dinosaurů před 65 miliony let, který zřejmě zapříčinil dopad obrovského asteroidu v oblasti dnešní střední Ameriky.
08.04.2016 18:25 |

Archiv červen 08

Leona Lewis přirovnává zpěv k růžovému světu 30.06.09 - Leona Lewis (24) často vynechává noční akce, aby si chránia svůj hlas. Ztráta hlasu je totiž její noční můrou. Přišla by o svůj růžový svět! Více zde Paris Hilton se chce stát příští Umou Thurman! 26.06.09 - Prominentka Paris Hilton (28) doufá, že půjde ve stopách na obrazovce svůdné Umy Thurman. Chtěla dosáhnout spolupráce s uznávaným režisérem Quentinem Tarantinem. Podrobnosti zde Lady GaGa by bez slávy umřela 24.06.09 - Zpěvačka Lady GaGa tvrdí, že je nadšená z toho, kam až to v životě dotáhla a raději by umřela, než aby nebyla slavná! Více zde Katy Perry soudí lidi podle oblečení 22.06.09 - Zpěvačka Katy Perry (24) prozradila, co vyhledává u přátel. Je to svěží smysl pro styl. Možná proto soudí lidi podle toho, co mají na sobě. Čtěte zde Úžasné fotografie krajiny - montáž z potravin! 19.06.09 - Anglický fotograf Carl Warner vytvořil sérii fotografií, k jejichž realizaci použil pouze potraviny. Tzv. "foodscapes" představuje podmořské jeskyně, lesy, pláže, slunce i vodopády za využití ovoce, zeleniny a sýrů. Fotografie zde Julia Roberts už nechce další děti 17.06.09 - Herečka Julia Roberts (41) neplánuje rozšiřovat svou rodinu. Do budoucna si už žádné dítě nepořídí. Tři jí stačí. Více zde Jennifer Aniston miluje mexickou kuchyni a tequilu 15.06.09 - Jennifer Aniston (40) nechápe, proč se o ni média tolik zajímají, uvádí to její herecký kolega z filmu Management Steve Zahn. Ten na ni při jednom rozhovoru prozradil, po čem herečka touží a co má ráda. Více zde Beverly Hills 90210. Proměny v čase - kdo přibral nejvíc? 12.06.09 - Steve, Brandon, Andrea, Valerie, Dylan, Kelly, Brenda, David, Donna. Jak vypadají herci ze seriálu Beverly Hills 90210 dnes? Podívejte se zde Dcery Angeliny Jolie pomáhají Suri Cruise se socializací 11.06.09 - Herecké mámy Katie Holmes a Angelina Jolie aranžovaly pro své vlastní dcery „schůzky“, během kterých si holky mohly spolu hrát. Suri se tak učí hrát si s dětmi. Podrobnosti zde Přidány reference 10.06.09 - Sekce "Reference" na Moderatorka.cz byla rozšířena o zvukové i obrazové nahrávky. Více zde Microsoft Surface - revoluce v zábavě a pohodlí? 10.06.09 - Produkt Surface přináší nový druh zábavy do společnosti, kterou ale zatím najdeme jen v hotelech a obchodech. Komerční svět využívá tuto technologii už něco mále přes rok. Co umí a kolik stojí? Čtěte zde Susan Boyle chce vyrazit do světa a dobýt ho! 09.06.09 - Pěvecká senzace Susan Boyle (48), která nedávno opustila Londýnskou kliniku, je zpátky v nejlepší formě a nedočkavá, až zase začne zpívat. Podrobnosti zde Jolie a Pitt – místo rozchodu svatba! 08.06.09 - Angelina Jolie a Brad Pitt se konečně odhodlali udusit veškeré spekulace o jejich rozchodu. Podle nejnovějších zpráv se chystají vzít. Více zde Zpověď Johnnyho Deppa 05.06.09 - Herec Johnny Depp se objevil na obálce Vanity Fair a v rozhovoru pro ně na sebe práskl plno zajímavostí! Třeba i to, co ho na Hollywoodu frustruje. Čtěte zde Herní konzole nejen hra! I rehabilitace po mrtvici nebo dieta! 04.06.09 - Konzole Wii má specifické ovládání, může být zdraví prospěšná a dá se díky ní bojovat proti obezitě a shodit až 13 kg ročně. Jak je to možné? Která celebrita díky Wii hubne? Více zde Jolie je pro pokračování Tomb Raider stará! Kdo ji nahradí? 03.06.09 - Angelina Jolie (33) si už v žádném dalším pokračování filmu Tomb Raider nezahraje. Je považována za příliš starou. Kdo půjde asi místo ní? Čtěte zde Halle Berry si hledá přátele přes internet 02.06.09 - Halle Berry je často online. Připouští, že internet používá převážně k tomu, aby si našla přátele. Více zde Orientální odpoledne pro děti, večer pro dospělé s překvapením 01.06.09 - 13.6.2009 se ve Zlíně ve Flipu uskuteční orientální odpoledne pro děti (15 - 17hod). V rámci akce ORIENTÁLNÍ BAZAR. Večer od 20 hod orientální diskotéka pro dospělé s vystoupeními a překvapením! Podrobnosti zde
20.08.2009 09:30 |

Osobnosti: Julia Roberts (239 článků) , Brad Pitt (1561 článků) , Jennifer Aniston (675 článků) , Halle Berry (292 článků) , Angelina Jolie (1934 článků) , Uma Thurman (214 článků) , Johnny Depp (685 článků) , Steve Zahn (2 články) , Quentin Tarantino (173 článků) , Paris Hilton (584 článků) , Leona Lewis (27 článků) , Katy Perry (516 článků) , Susan Boyle (296 článků) , Suri Cruise (271 článků) , David Warner (1 článek) , Dylan Roberts (1 článek) , Donna Lewis (1 článek) , Kelly Holmes (1 článek) , David Lewis (1 článek) , David Holmes (10 článků) , Valerie Leon (1 článek) , David Kelly (24 článků) , Julia Kato (1 článek) , Leona Roberts (1 článek) , Carl Lewis (4 články) , David Brandon (2 články) , David Boyle (1 článek) , Andrea Lewis (1 článek) , David Kelly (14 článků) , David Brandon (2 články) , Andrea Leon (3 články) , David Leon (3 články) , David Lewis (1 článek) , David Lewis (1 článek) , Dylan Berry (1 článek) , David Perry (3 články) , Donna Warner (1 článek) , David Kelly (14 článků) , Brenda Kelly (7 článků) , David Perry (3 články)

Okamura (SPD): Násilníci, teroristé, AIDS a syfilis? Co se blíží, je srovnatelné s následnými efekty výbuchu jaderné pumy, způsobující pomalé vymírání obyvatelstva

Násilníci, teroristé, AIDS a syfilis? Jak víte, Sobotkova a Babišova vláda odsouhlasila a již také začala do ČR NATRVALO přijímat proti vůli občanů první várku více než 3 tisíce afrických a arabských migrantů a bude to celé stát v úvodu několik miliard korun na úkor peněz pro naše občany. Podívejme se proto podrobněji, kdo jsou vlastně migranti nezákonně vstupující na území EU, které na základě kvót přerozděluje EU do členských zemí za souhlasu i české vlády. Migranti představují nejenom bezpečnostní, ale i zdravotní rizika, jejichž dosah si v současné vládě uvědomuje málokdo.
22.05.2016 18:45 |

Novinky - 4

Keira Knightley skoncovala s Piráty z Karibiku 06.04.09 - Pokud bude čtvrté pokračování filmu Piráti z Karibiku, neobjeví se v něm Elizabeth Swannová v hereckém podání Britky Keiry Knightley. Vysvětluje proč zde Robbie Williams dementoval chuť vrátit se k Take That 03.04.09 - Měl by si v tom udělat jasno. Nedávno ho média citovala s tím, že zpěvák Robbie Williams prohlásil, že zvažuje návrat ke kapele Take That. Vše ale popřel. Má k tomu více důvodů. Podrobnosti zde Ozzy přiznal, z čeho měl smrtelnou hrůzu 02.04.09 - Robbie Zpěvák Ozzy Osbourne připustil, že měl hodně černé myšlenky při letu helikoptérou. Smrt na něj dýchla při letu nad Grand Canyonem. Čtěte zde Robbie Williams je připraven oživit Take That 31.03.09 - Robbie Williams opustil tuto kapelu téměř před 14-ti lety. Zpěvák tvrdí, že urovnal hořký spor s Gary Barlowem a je přesvědčen o tom, že ho jeho staří kamarádi vezmou zpět. Více zde Aniston: „Randění na internetu je ujeté!“ 30.03.09 - Jennifer Aniston by v životě nehledala svého přítele na internetu, protože je to podle ní zcela výstřední. Podrobnosti zde Madonna pokročila ve vztahu s Jesusem 26.03.09 - Madonna posunula svůj vztah s Jesusem takzvaně do další úrovně. Podle všeho se ho zeptala, jestli se k ní nechce nastěhovat. Čtěte zde Kráska Kate Moss zamíří do chomoutu 25.03.09 - Kate Moss by mohla jít svatební uličkou dřív, než se nadějeme. Její přítel Jamie Hince připustil, že si britskou supermodelku chce vzít za ženu. Podrobnosti zde Fergie na těhotenství zatím nemůže pomýšlet 24.03.09 - Zpěvačka Fergie tvrdí, že ještě neuvažuje o mateřství. V brzké době neplánuje těhotenství, protože se chystá vyrazit na tour. Více zde Cena Anděl je ´doma´! 22.03.09 - Tento článek vzniká jako gratulace mému bratranci, režiséru Janu Bártkovi (24)! Ten si ze sobotního předávání hudebních cen Anděl za rok 2008 odnesl cenu za videoklip roku! Čtěte zde Meryl Streep se díky Mamma Mia! považuje za legendu 20.03.09 - Herečka Meryl Streep říká, že její zazáření v muzikálu Mamma Mia!, který vydělal odhadem 573 milionů dolarů, se dá srovnávat s úspěchem Men in Black a I Am Legend. Více zde Dietami se netrápím, tvrdí Keira Knightley 19.03.09 - Herečka Keira Knightley jí vše, na co má chuť a co jí udělá radost. Žádné saláty ani trápení se v posilovně. Na svou sexy postavu má jiný recept. Podrobnosti zde Daniel Radcliffe vydělal na Potterovi loni skoro půl miliardy 16.03.09 - Herec Daniel Radcliffe (19) vydělal obrovský balík na smlouvě k filmu Harry Potter. V přepočtu asi 385 milionů korun. Více zde Amy Winehouse si chce udělat řidičák 13.03.09 - Zpěvačka Amy Winehouse plánuje začít s autoškolou. Chce si udělat papíry a brázdit silnice značkovým autem. Čtěte zde Inspirující vynálezy nejen do domácnosti 12.03.09 - Podívejte se na spoustu užitečných věcí, které se dají pořídit do domácnosti. Vynálezy, které opravdu stojí za to! Více zde Victoria Beckham chodí na lekce italštiny 12.03.09 - Zpěvačka Victoria Beckham (34) se zapsala na hodiny italštiny. Důvodem může být to, že chce více rozumět okolí, když navštíví svého muže Davida, který hraje za AC Milan. Podrobnosti zde Další 1| 2| 3|4| 5| Archiv
14.05.2009 14:05 |

Osobnosti: Brad Pitt (1561 článků) , Jennifer Aniston (675 článků) , Drew Barrymore (162 článků) , Angelina Jolie (1934 článků) , Robbie Williams (473 článků) , Vin Diesel (58 článků) , Daniel Radcliffe (282 článků) , Keira Knightley (178 článků) , Ozzy Osbourne (229 článků) , Lindsay Lohan (685 článků) , Meryl Streep (170 článků) , Amy Winehouse (388 článků) , Gary Barlow (35 článků) , Simon Cowell (111 článků) , Daniel Craig (290 článků) , Kate Moss (575 článků) , Victoria Beckham (762 článků) , Lily Allen (188 článků) , Harry Potter (1201 článků) , Elizabeth Williams (4 články) , Davida Williams (3 články) , Victoria Williams (7 článků) , Amy Williams (2 články)

4 nedávné události, které se letos objeví v kinech

S pekelným zpožděním přichází do českých kin oscarový hit Spotlight. Snímek vznikl na motivy bostonského skandálu zneužívání dětí katolickými mnichy, které v letech 2002 a 2003 odkryl tým investigativních novinářů. Vzhledem k tomu, že většina aktérů kauzy je stále na světě, Spotlight tnul doslova do živého. Zatímco dříve vznikaly filmy dle skutečných událostí spíše s delším odstupem, dnes se jejich scénáře začínají sepisovat prakticky hned, co kauza zmizí ze zpravodajství. Hollywood podle nedávných událostí finišuje či připravuje hned čtveřici dalších filmů na motivy nedávných událostí!
14.04.2016 10:15 |