K mezinárodní vesmírné stanici letí loď se zásobami. Odstartovala z Virginie

Z vesmírné základny Wallops Island na pobřeží amerického státu Virginie dnes k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) odstartovala nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital ATK. Šestičlenné posádce orbitálního komplexu veze téměř 3,4 tuny zásob, technického vybavení a materiálu určeného k vědeckým výzkumům.
12.11.2017 15:30 |

K ISS letí nákladní loď Cygnus společnosti Orbital Sciences

Z vesmírného střediska NASA Wallops ve Virginii úspěšně odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital Sciences. Na oběžnou dráhu ji vynesla nosná raketa této firmy Antares. Ke stanici by nová zásobovací loď měla přiletět v neděli 22. září. Jde o druhý "vesmírný kamion" vyslaný na orbitu soukromou společností.
18.09.2013 20:10 |

Problémy na vesmírné stanici ISS: Došlo na ruční manévry

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala vesmírná loď Sojuz TMA-19M s tříčlennou mezinárodní posádkou. Po necelých sedmi hodinách se loď spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS), manévr se ale uskutečnil se zpožděním a byl řízen ručně. Sojuz se spojil s přistávacím modulem ISS s desetiminutovým zpožděním. Podle televizních záběrů se loď k přistávacímu uzlu několikrát přiblížila, ale spojení se neuskutečnilo. Kosmonauti proto museli vypnout režim automatického přiblížení a manévr řídili ručně.
15.12.2015 19:40 |

Kosmická loď Sojuz úspěšně odstartovala

Z ruského kosmodromu Bajkonur úspěšně odstartovala ruská kosmická loď Sojuz TMA-16, na jejíž palubě je kromě dvou astronautů i kanadský vesmírný turista. Loď směřuje k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), s níž by se měla spojit po dvoudenním letu v pátek.
30.09.2009 10:20 |

Japonci vyslali k ISS loď se zásobami. Nahradí výpadek za SpaceX

Japonská nákladní loď H-II Kunotori 5 (HTV 5) odstartovala na Mezinárodní vesmírnou stanici. Veze asi 4,5 tun zásob a náhradních dílů. Nákladní loď měla odstartovat už na začátku tohoto týdne, ale lety byl dvakrát odložen.
19.08.2015 16:41 |

Sojuz odstartoval k Mezinárodní vesmírné stanici. Na orbitě stráví půl roku

K Mezinárodní vesmírné stanici dnes odstartovala z kosmodromu Bajkonur v kazašské stepi loď Sojuz TMA-20M s posádkou, kterou tvoří dva Rusové a jeden Američan. Oleg Skripočka, Alexej Ovčinin a Jeff Williams mají na orbitální komplex dorazit po šestihodinovém letu.
18.03.2016 23:30 |

Osobnosti: Jeff Williams (1 článek) , Jeff Williams (1 článek)

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazí první soukromá loď

Kosmická nákladní loď společnosti SpaceX vyrazí 30. dubna jako první soukromé plavidlo k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Misi schválil americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA).
17.04.2012 08:10 |

První soukromá vesmírná loď odstartovala do vesmíru

AKTUALIZOVÁNO/VIDEO. První soukromá vesmírná loď dnes úspěšně odstartovala z Mysu Canaveral na Floridě a zahájila tak novou éru vesmírných letů. Raketa Falcon 9 vynesla na oběžnou dráhu kolem Země modul Dragon, který míří k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS).
22.05.2012 10:35 |

Do vesmíru odstartovala první soukromá loď

První soukromá vesmírná loď odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Má tam doplnit potraviny a náhradní díly.
22.05.2012 10:50 |

Ruská nákladní loď Progress odstartovala k ISS

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala dnes k Mezinárodní vesmírné stanici ruská nákladní loď Progress M-24M. Šestičlenné posádce ISS veze téměř tři tuny zásob. U orbitálního komplexu by měla přistát po zhruba šestihodinovém letu.
24.07.2014 06:40 |

Sojuz se třemi lidmi vystartoval k vesmírné stanici. Veze lahůdky na konec roku

Z kazašského kosmodromu Bajkonur ve čtvrtek odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) kosmická loď Sojuz MS-03 s tříčlennou posádkou. Tu tvoří ruský kosmonaut Oleg Novickij, americká astronautka Peggy Whitsonová a zástupce Evropské kosmické agentury (ESA), Francouz Thomas Pesquet. Přistání na ISS je plánováno o dva dny později.
17.11.2016 22:25 |

Kosmická loď Sojuz odstartovala ze Země, ke stanici ISS dorazí v sobotu

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) ve čtvrtek v 3:36 SELČ odstartovala z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz s modernizovanou ruskou kosmickou lodí Sojuz MS. Na ISS dopraví další tři členy posádky – Rusa Anatolije Ivanišina, Japonce Onišiho Takuju a Američanku Kathleen Rubinsovou.
07.07.2016 07:25 |

Olympijská pochodeň letí do vesmíru, na ISS dorazila před obědem

Z kazašského kosmodromu Bajkonur dnes ráno SEČ odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) kosmická loď Sojuz TMA-11M s tříčlennou mezinárodní posádkou.
07.11.2013 06:40 |

JE TO TADY! Olympijská pochodeň letí do vesmíru! Bude hořet?

Z kazašského kosmodromu Bajkonur odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici ISS kosmická loď Sojuz TMA-11M s tříčlennou mezinárodní posádkou, která do vesmíru veze olympijskou pochodeň!
07.11.2013 10:25 |

Raketa se 3,6 tuny jídla vyrazila k vesmírné stanici. Nikdo ji nepilotuje

Z mysu Canaveral odstartovala raketa Atlas V, která veze zásoby na Mezinárodní vesmírnou stanici. Na palubě nepilotované zásobovací lodi Cygnus, kterou raketa nese, je asi 3,6 tuny jídla, vybavení i vědeckých pomůcek pro americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) včetně 3D tiskárny, uvedla agentura AP. Na vesmírnou stanici se zásobovací loď dostane v sobotu.
23.03.2016 07:10 |

K Mezinárodní vesmírné stanici ISS se poprvé chystá soukromý "kamion" Cygnus

Na svůj první oficiální komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se chystá nákladní loď Cygnus soukromé americké společnosti Orbital Sciences. Původně měla startovat už v prosinci, ale kvůli výměně vadného čerpadla na ISS se premiéra přesunula na leden. Novým termínem byl dnešní večer, ale vzhledem k mrazivému počasí na kosmodromu Wallops ve Virginii se americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) rozhodl vypuštění o den odložit. Ze stejného důvodu ovšem není vyloučena nutnost dalšího posunu.
07.01.2014 10:10 |

Japonci vyslali k ISS raketu s proviantem

Raketa se zásobami pro astronauty na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) odstartovala z japonského vesmírného centra Tanegašima. V sobotu o tom informuje agentura AFP.
22.01.2011 08:10 |

Kosmonauti přistáli na Mezinárodní vesmírné stanici

Tři kosmonauty dnes dopravila ruská loď Sojuz na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) na oběžné dráze Země. Posádka odstartovala z ruského kosmodromu Bajkonur v úterý ráno.
17.05.2012 08:35 |

Kosmická ložnice, jídlo i myši. U vesmírné stanice zakotvila loď Dragon

U Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) v neděli přistála nákladní loď Dragon. Uvedl to americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA), odpojit by se měla 11. května. Loď v pátek úspěšně vynesla na oběžnou dráhu nosná raketa Falcon 9 americké soukromé společnosti SpaceX.
10.04.2016 16:10 |

Prasklá vzpěra nejspíš mohla za zmařený start Dragonu

Nepovedený červnový start soukromé nákladní lodě Dragon, která patří společnosti SpaceX, má na svědomí nejspíš prasklá ocelová vzpěra. Nosná raketa Falcon 9, která měla loď se zásobami dopravit k Mezinárodní vesmírné stanici, explodovala přibližně dvě a půl minuty po vypuštění z Mysu Canaveral.
21.07.2015 10:51 |