Jurský park s opicemi: Nalezena fosilie krve prastarých savců

Skoro jako z Jurského parku působí nález fosilizovaných červených krvinek patřících opičím předchůdcům člověka z doby před 20 až 30 miliony let. Zkamenělou životodárnou tekutinu totiž vědci nalezli v klíštěti archivovaném uvnitř jantaru. Detailní analýza krve však překovala příběh alternativní verze Jurského parku v horor. Uvnitř vzorku totiž vědci našly stopy ještě něčeho ještě překvapivějšího – nejstarší dochovanou fosilii buněčných parazitů.
17.05.2017 18:15 |

Do Varů přijela hvězda Jurského parku: Lauru Dern kdysi hanebně podrazila její kolegyně Angelina!

"Jurský park":http://www.extra.cz/tema/jursky-park, to je "ihned první film":http://www.extra.cz/mate-radi-film-jursky-park-na-prodej-je-klec-na-velociraptory-z-uvodu-filmu, na nějž si vzpomenete, objeví-li se někde tahle tvář nebo padne jméno Laura Dern (47). Typově výrazná, charismatická herečka si rolí paleobotaničky Ellie Sattler zajistila doživotní místo ve filmové encyklopedii, přestože je to k její herecké historii hodně nespravedlivé.
12.07.2014 14:35 |

Osobnosti: Laura Dern (8 článků)

Jurský park nelhal, obří dinosauři žili už v juře

Když v roce 1993 vstoupil do kin velkofilm Stevena Spielberga Jurský park, paleozoologové kroutili hlavou. Slavný režisér totiž ukazoval obřího tyranosaura v druhé etapě druhohor juře. Proto název Jurský park. Ale tyranosauři žili prokazatelně až v nejmladší vrstvě druhohor zvané křída. Jenže nové objevy vědců z Manchesteru dokazují, že už v juře pobíhali po Zemi obří masožraví teropodi, blízcí příbuzní tyranosaura.
29.10.2017 15:30 |

Osobnosti: Steven Spielberg (139 článků)

V Thajsku byla nalezena fosilie krokodýla žijícího před 100 milióny let

Nový druh krokodýla, který žil před 100 milióny let, se podařilo určit z fosilie, kterou zkoumal Komsorn Lauprasert, vědec z univerzity Mahasarakham v Thajsku. Právě v této zemi byla také fosilie před lety objevena, ale až nyní se s jistotou poznalo, o jakou zkamenělinu jde. Tento vyhynulý druh krokodýla měl delší nohy než ten současný a podle tvaru jeho zubů se nejspíš živil rybami.
29.11.2010 13:45 |

Jurský svět ukazuje, že T-Rex je kámoš a devadesátky retro

Jurský svět není zdaleka tak dobře napsaný film jako původní Jurský park, přesto nabízí skvělou podívanou a jde o povedený letní hit.
11.06.2015 14:05 |

Jurský park a Jurský svět, znáte dobře tyto filmové megahity?

Od dob, kdy diváky ohromil první díl Jurského parku uplynulo již 24 let. Následovaly další 2 pokračování a tím se série na dlouhých 14 let uzavřela. Zlomový byl rok 2015, kdy spatřilo světlo světa další pokračování, film Jurský svět. Máte rádi tyto filmy? Udělejte si kvíz a zjistíte, jak dobře je znáte!
07.05.2016 12:00 |

Australský miliardář chce vlastní Jurský park s opravdovými dinosaury

Známý australský obchodník Clive Palmer má podle deníku Sunshine Coast v plánu vystavět vlastní Jurský park. A rozhodně nemá jít o nějaký park plný strojů, je totiž v kontaktu s genetickými inženýry ve snaze oživit dávno vymřelé dinosaury.
02.08.2012 19:10 |

Klikaté cesty evoluce. Proč člověk ztratil kost v penisu?

Třebaže se nám to může zdát zvláštní, anatomická stavba velké části savců, včetně našich nejbližších příbuzných, se od lidské v jednom důležitém aspektu liší. Spíše pravidlem, než výjimkou, je mezi savci přítomnost pyjové kosti. Žerty stranou, pyjová kost představuje u druhů, které se její přítomností mohou chlubit, důležitou podporu při pohlavním styku. Její velikost je extrémně různorodá a na první pohled je zřejmé, že kost má za sebou velmi bouřlivé evoluční změny. Proč se ale u některých savců vyskytuje, zatímco jinde chybí? Měl ji i společný předek všech savců? A proč v evoluci člověka vymizela?
28.12.2016 18:10 |

Jurský park byl omyl. Dinosauři byli hlavně vegani

Pravěcí agresivní ještěři byli hlavně mírumilovnými požírači trávy a listů a ne krvelačnými bestiemi, jak je vykreslil filmový Jurský park.
24.01.2011 00:40 |

Po stopách slavných filmů: Kde se točil Jurský park a kde Trosečník?

Přemýšlíte občas u filmu o tom, kde se natáčel? Poodhalíme vám tajemství  míst, kde vznikly filmové trháky. Pokud vás tedy zajímá, kde se točil Jurský park, kde Trosečník, kam se vydat na filmovou Pláž a který slavný herec má kvůli své roli doživotně zakázaný vstup do Číny, pak čtěte dál!
22.02.2012 00:20 |

Šedesátník Jeff Goldblum randí s o polovinu mladší bývalou gymnastkou

Hvězda filmů Moucha a Jurský park Jeff Goldblum 22. října oslaví šedesáté narozeniny. Na svůj věk ale rozhodně nevypadá. V kondici ho udržuje také vztah s devětadvacetiletou bývalou gymnastkou Emilií Livingstonovou. Další články k tématu: Spielbergův Jurský park se vrátí do kin, dinosauři budou trojrozměrní
17.10.2012 11:10 |

Osobnosti: Jeff Goldblum (27 článků)

V Austrálii vznikne jurský park

Australský miliardář promění část svého golfového resortu na jurský park plný robotických dinosaurů.
10.04.2013 13:55 |

Máte rádi film Jurský park? Na prodej je klec na velociraptory z úvodu filmu!

Kdo by neměl rád film Jurský park? V devadesátých letech na něm spousta našich dnešních čtenářů vyrůstala, způsobil obrovský zájem o dinosaury a je senzační, že výborně funguje i dnes, po 20 letech, a dokonce i ty triky jsou tam pořád prvotřídní.
09.03.2014 11:50 |

Hvězda filmu Jurský park se oženila: Už potřetí... Vyjde to?

Herec Jeff Goldblum se během minulého víkendu oženil. Za manželku pojal jednatřicetiletou kanadskou krásku Emilie Livingstonovu. Veselku měli v losangeleském hotelu Chateau Marmont a pozváni na ni byli příbuzní a přátelé. Hvězda filmů Moucha či Jurský park se ženila už potřetí.
16.11.2014 19:30 |

Osobnosti: Jeff Goldblum (27 článků)

Fenomén Jurský park: 10 fascinujících věcí, které jste o megafilmu určitě nevěděli!

Jurský park byl v 90. letech filmovou peckou. Bez debat! Není snad člověka, který by ho neviděl. Teď se dočkal dalšího, v pořadí už čtvrtého pokračování. Ještě než se vydáte do kina, zavzpomínejte s námi, staromilci, na "jedničku". Tohle jste totiž tutově nevěděli nebo jste si toho nevšimli!
12.06.2015 20:16 |

»Australský Jurský park«: 170 cm dlouhá stopa dinosaura!

Vědci jsou u vytržení! V rozsáhlé a odlehlé pobřežní oblasti Walmadany našli skvěle zachovalé stopy už 21 různých dinosaurů staré až 140 milionů let! Ne nadarmo vykopávkám přezdívají »australský Jurský park«. Mezi čerstvě objevenými otisky objevili i svatý grál – rekordně velký otisk dinosauří tlapy! Noha sauropoda byla dlouhá jako »podměrečný« muž – 170 cm!
18.04.2017 12:10 |

V Peru objevena fosilie pět miliónů let starého lenochoda

Téměř nepoškozená fosilie lenochoda, který žil před pěti milióny let, byla objevena v Peru. Oznámila to dnes agentura Reuters s odvoláním na místní vědce. Kostra lenochoda byla podle nich nalezena pod cementovou podlahou domu v andské oblasti Espinar na jihu Peru, když dělníci instalovali vodovodní potrubí.
26.05.2009 12:55 |

Dívka žila s opicemi. Pak ji lovci prodali do nevěstince za papouška

Čtyřletou dívenku unesli z domova v Kolumbii a vyhodili ji v pralese. Několik let žila s opicemi. Pak ji zachránili lovci, ale ještě neměla vyhráno. Za papouška ji prodali do nočního klubu.
07.04.2013 13:10 |

Křížit lidi s opicemi? V Rusku žádný problém!

Zní to dost zvláštně, že? Ale je to tak. O zkřížení lidí s opicemi se pokoušel ruský vědec, který spolupracoval se Stalinem….
13.05.2016 13:15 |

Tajemství Amazonského pralesa: Odlehlý kmen se živí opicemi, na nohou mají 6 prstů

Na východu Ekvádoru hluboko v deštném pralese žije odlehlý kmen Huaorani. Jejich počet se odhaduje zhruba 4000 lidí a žijí velmi jednoduchým stylem života. Živí se hlavně opicemi a pekari.
22.01.2017 18:00 |