Jupiter je planetou nejen největší, ale také nejstarší

Jupiter je jako pátá planeta Sluneční soustavy největším tělesem, pomineme-li samotné Slunce. Ale největší je možná také proto, že se zformoval jako vůbec první ze všech oběžnic naší hvězdy. Jeho zrod před 4,5 miliardami let rozdělil Sluneční soustavu na dvě části.
20.06.2017 10:30 |

Jupiter je tak velkou planetou, že ve skutečnosti kolem Slunce neobíhá

Každý školák ví, že největší planetou obíhající kolem Slunce je Jupiter. Ale od útlého věku nás učí v podstatě jednu chybu. Ne v tom, že je tato planeta tvořená plyny největší, ale v tom, že je oběžnicí Slunce. Ve skutečnosti vlastně tak úplně kolem naší hvězdy totiž nerotuje a Slunce částečně rotuje kolem Jupiteru.
03.08.2017 17:30 |

Jupiter obestírá záhada. Nejspíš pohltil velkou planetu

Největší planeta v naší Sluneční soustavě Jupiter je zřejmě kanibal. Podle vědců Jupiter kdysi pohltil blízkou planetu, která byla asi desetkrát větší než Země.
16.08.2010 06:15 |

Africký Jupiter, taneční i kytarový

V hitparádě World Music Charts Europe výrazně stoupá novinka Hotel Univers projektu Jupiter & Okwess International, za nímž stojí konžský muzikant a zpěvák Jupiter Bokondji. Ten hledal svou hudební cestu jak v Kongu, tak na rockové a funky scéně.
19.08.2013 13:50 |

Všichni si teď pogratulujme! Na 10 fotkách vám ukážeme, co naše lidstvo zatím dokázalo udělat s planetou. Je to síla!

Je vám fuk, co se s naší planetou stane? Pak se vás následující desítka fotek asi nijak nedotkne. V lepším případě vás ale možná donutí k zamyšlení.
18.04.2015 08:11 |

Sonda Juno to dokázala! Dostala se na oběžnou dráhu Jupiteru

Sonda Jupiter úspěšně završila svou pětiletou cestu k planetě Jupiter. Projekt stál na tom, zda se jí podaří na první pokus vstoupit na oběžnou dráhu největší planety Sluneční soustavy, kde bude zkoumat její nitro. Kdyby se jí to nepodařilo, roky příprav a 1,1 miliardy dolarů (26,8 miliardy korun) by vyšly vniveč.
05.07.2016 09:50 |

Pozorujte noční nebe. Nabídne Venuši, Mars, Saturn i Jupiter

Nejen amatérští astronomové mají o víkendu žně. Na nebi mohou pozorovat planety Venuši, Mars a Saturn, ráno dokonce Jupiter.
24.07.2010 03:25 |

VIDEO: Nejstarší žena světa oslaví 115 let a je z Japonska

Do Guinnessovy knihy rekordů byla zapsaná jako nejstarší žijící žena na světě Japonka Misao Okawaová. Příští týden oslaví 115. narozeniny. Další články k tématu: Ve 116 letech zemřela nejstarší žena světa, Američanka Cooperová Měsíc po 107. narozeninách zemřela druhá nejstarší žena v republice Zemřela nejstarší matka na světě. Ještě starší žena se teď snaží o oplodnění
04.11.2009 12:10 |

Sledujte planety Jupiter, Saturn a Merkur. Viditelná je také ISS

Na obloze nízko nad obzorem za soumraku stále ještě září planeta Jupiter, postupně ji vystřídá Saturn, zvečera se začíná objevovat Merkur a ráno září Venuše jako jitřenka.
04.03.2011 14:10 |

Na nejhorší film roku kandidují Padesát odstínů šedi, Pixely i Jupiter vychází

Tradiční anticena Zlatá malina vyhlásila své nominace. Tentokrát se o titul nejhoršího filmu utkají taková „díla” jako Padesát odstínů šedi, Pixely nebo Paul Blart Mall Cop 2. O hlavní anticenu se utkají také akční fantasy Fantastická čtyřka nebo Jupiter vychází.
13.01.2016 11:15 |

Sondu Juno čeká odvážný manévr, bude kroužit kolem Jupiteru

Sonda Juno se chystá dostat k Jupiteru blíž, než se kdy jinému kosmickému aparátu podařilo. Při své misi začátkem července má družice Jupiter 37krát obletět tak, aby se pohybovala mezi planetou a jejím silným radiačním pásem. Pokud se přiblíží příliš, záření ji usmaží a  celý mise Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA)  přijde vniveč.
30.06.2016 10:20 |

Nové tajemství halí Jupiter. Zmizel v něm asteroid

Podivnostem okolo planety Jupiter není konce. Nedávno na jeho povrch dopadl další asteroid, či kometa. Podivné ale je, že po něm není ani stopy.
17.06.2010 06:00 |

Listopad nabídne Jupiter, Saturn a Venuši, ale i meteority

Listopadová temná obloha nabídne planety Jupiter, Saturn a Venuši. Měsíc bude nejlépe pozorovatelný kolem 13. listopadu.
17.10.2010 00:45 |

Oblohou proletěl meteor z pásu hvězdného prachu zářící jako Jupiter

S velkým napětím pozorovali v noci na neděli astronomové v Severní Americe oblohu. Planeta Země totiž procházela silným pásem hvězdného prachu z donedávna neznámé komety 2009P/LINEAR. Očekávaný extrémní meteorický roj sice nakonec vidět nebyl, kamera vesmírné agentury NASA ale zachytila jeden z meteorů, který zářil stejně intenzivně jako planeta Jupiter, napsal server Space.
25.05.2014 16:40 |

Žádná mamina, ale královna vesmíru v latexu. Takhle sexy bude Mila Kunis v novém filmu

Již za pár dní se v kinech objeví nejnovější film sourozenců Wachowských Jupiter vychází s Milou Kunis  (31) a Channingem Tatumem (34) v hlavních rolích. Jednatřicetiletá novopečená maminka ve sci-fi snímku ztvární královnu vesmíru Jupiter Jones a snímky z traileru napovídají, že minimálně na Milu bude úžasná podívaná.
29.01.2015 20:00 |

Osobnosti: Mila Kunis (225 článků) , Channing Tatum (125 článků)

Venuši, Mars, Saturn a Jupiter - to vše nabídne červnová obloha

Večerní obloze budou v červnu vévodit planety Venuše, Mars a Saturn. Druhou polovinu noci ovládne planeta Jupiter.
29.05.2010 00:25 |

Vědci už ví, s čím se srazil Jupiter

Loni v červenci se Jupiter srazil s neznámým tělesem, které na jeho tváři udělalo obří šrám. Podle NASA šlo o velký meteorit.
04.06.2010 00:15 |

Merkur i Jupiter se objeví na víkendové obloze

Obloha tento týden nabízí planetu Merkur a Jupiter. Měsíc se blíží poslední čtvrti.
02.10.2010 00:20 |

Nebi vládne Jupiter, dalekohledem je vidět kometa Hartley

Noční obloze vládne planeta Jupiter. Vidět jsou večerní přelety Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) a dalekohledem stále ještě kometa Hartley.
03.11.2010 10:40 |

Nebe zdobí Jupiter. Ráno ho střídají Saturn a Venuše

Noční obloze vládne "král planet" Jupiter. Za svítání ho střídají planety Saturn a Venuše.
13.11.2010 07:35 |