Jsme ve vesmíru sami? Astronomové zachytili poprvé opakující se signál

Prvně v historii zachytili astronomové opakující se záblesky vycházející ze stejného místa daleko za naší galaxií. O takzvaných krátkých rádiových záblescích si odborníci dříve mysleli, že mohou být pouze jednorázové, protože vychází ze zanikajících neutronových hvězd. Nová data to ale popírají.
03.03.2016 22:00 |

Ve vesmíru nejsme sami, tuší NASA. Astronomové našli deset nových „Zemí“

Další důkazy naznačující, že lidé ve vesmíru nejsou sami, přinesla americká vesmírná agentura NASA. Astronomové objevili deset nových planet, které by mohly skýtat podmínky vhodné pro život. Napsal to britský web Telegraph.
20.06.2017 20:00 |

Záchranáři zachytili signál z černých skříněk airbusu

Záchranáři pátrající po černých skříňkách airbusu společnosti Yemenia Airways zříceného u Komorských ostrovů zachytili signál z černých skříněk.
05.07.2009 16:00 |

Astronomové sestavili novou mapu reliktního záření z dob vzniku vesmíru

Astronomové sestavili novou mapu reliktního záření, které vzniklo po velkém třesku v době, kdy vesmír byl jen 380 tisíc let starý. Analyzovali data, která zaznamenal Planckův teleskop, ovšem použili přesnější metodu jejich zpracování, takže se o něco přiblížili pochopení struktury vesmíru přes 14 miliardami let.
05.08.2014 15:15 |

Úspěch českých astronomů! Poprvé v historii zachytili dosvit gama záblesku

Čeští astronomové se proslavili. Jako první na světě zachytili dosvit gama záblesku, k němuž došlo 30. října v souhvězdí Vodnáře. Jeden z dalekohledů v Ondřejově pořídil první snímky 41 sekund poté, co záblesk zaznamenala družice Swift.
18.11.2013 22:46 |

Smog dusí česká města, místy platí signál regulace

Ve Středočeském kraji se v noci na pondělí zhoršily rozptylové podmínky, meteorologové po 05:00 vyhlásili signál regulace. Průměrná denní koncentrace polétavého prachu v ovzduší totiž překročila hodnotu 150 mikrogramů na metr krychlový, podniky musejí zavádět ekologická opatření. Signál regulace nyní platí v části Moravskoslezského kraje a v Pardubicích. V mnoha dalších městech ČR platí signál upozornění.
13.02.2012 11:45 |

Dorazily k nám signály z vesmíru! Jsou od nějaké jiné civilizace?

Vědci zachytili rádiový signál z vesmíru! Nikdo z nich si však nedovede vysvětlit, jaký mají původ! Vysílá je snad nějaká jiná civilizace než je ta naše?
20.01.2015 17:06 |

Justin Bieber poletí do vesmíru, za letenku dal miliony

Idol teenagerů Justin Bieber se připojí k hvězdám jako Leonardo DiCaprio nebo Ashton Kutcher, kteří si zaplatili letenku do vesmíru se společností Virgin Galactic. Na svém twitterovém účtu to oznámil majitel kosmické cestovky Richard Branson. Další články k tématu: Turistická vesmírná loď SpaceShipTwo poprvé zažehla raketové motory Letenku za miliony korun si koupilo už 500 zájemců o let do vesmíru Pamela z kultovního seriálu Dallas poletí do vesmíru
07.06.2013 12:50 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (434 článků) , Richard Branson (88 článků) , Justin Bieber (1312 článků)

Astronomové zachytili záhadný SIGNÁL z neznámých galaxií! Jsou to UFONI?

Radioteleskop už podruhé zachytil výbuch rádiových vln, který trval několik milisekund. Připutoval k nám z neznámých vzdálených galaxií. Co ho způsobilo?
23.04.2014 15:30 |

Astronomové objevili zatím největší hvězdu ve vesmíru

Původně byla 320x hmotnější než Slunce a stala se tak jasným kandidátem na titul nejtěžší dosud objevené hvězdy. Těleso nalezli v teleskopech britští astronomové.
21.07.2010 17:35 |

Jak vznikl vesmír? To budoucí astronomové těžko zjistí

Pokud budou ve vesmíru 100krát starším než dnes existovat inteligentní rasy, už jim teorie Velkého třesku nic neřekne. Díky Velkému třesku vznikl podle soudobých poznatků celý vesmír. Budoucí astronomové ale na takovou hypotézu jen velmi těžko přijdou.
18.04.2011 00:20 |

Astronomové našli ve vesmíru molekuly jednoduchého cukru

Evropští a američtí astronomové objevili molekuly jednoduchého cukru glykolaldehydu v plynovém mračnu obíhajícím nedávno zrozenou hvězdu. Objev je významný i proto, že glykolaldehyd může sloužit ke vzniku složitých organických sloučenin.
29.08.2012 18:20 |

Astronomové zkoušejí rozluštit signály z neznáma

Zatímco ve Čtyřlístku stáli za tajemným vysíláním z hlubin vesmíru miniaturní dvojníci oblíbených hrdinů, astronomové musejí v případě různých signálů, zachycených radioteleskopy, počítat s doposud neznámými jevy.
31.07.2014 17:20 |

Astronauti zachytili ve vesmíru první soukromou loď Dragon

Astronauti dnes na oběžné dráze pomocí robotického ramene úspěšně zachytili a následně k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) připojili modul Dragon, který jako vůbec první soukromá kosmická loď zamířil k orbitálnímu komplexu. Dragon je také prvním americkým plavidlem, které u stanice po loňském vyřazení amerických raketoplánů do výslužby zakotvilo.
25.05.2012 21:00 |

Podle čeho poznáte, že je nejvyšší čas změnit práci?

Každé ráno vstáváte rozmrzelí, máte špatnou náladu a při pouhé představě času stráveného v zaměstnání se vám obrací žaludek jako po několika jízdách na kolotoči. Máte problém vykopat se z postele, nastartovat vás nedokáže ani pořádný šálek silného kafe a jakmile se za vámi zavřou dveře práce, pociťujete úzkost a ovládá vás bezmoc. V takovém případě se nabízí otázka: není ten správný čas změnit práci?! Možná jste nad tím ještě nepřemýšleli, ale vaše podvědomí vám už nějaký čas vysílá jasné signály. Pokud jste je až do dnešního dne vědomě ignorovali, teď u byste neměli. Co když má vaše tělo pravdu a je správný čas změnit práci, která vás s největší pravděpodobností vysává? Jak poznat, že je čas změnit práci? Je jedno, zda do stávajícího zaměstnání docházíte dva roky, pět let nebo jste tam několik měsíců. Pokud vám daná práce nesedí a je pro vaše zdraví hrozbou, pak se není čemu divit, že se vás vaše tělo snaží chránit. Možná vám zmíněnou únavou, špatnou náladou, pesimistickým pohledem na svět nebo nekontrolovatelnou nevolností, čelem oroseným studeným potem a koleny připomínajícími želé snaží varovat, že je něco špatně. Jak tedy poznat, že je čas změnit práci? Signál první: je vám zle, jen když na práci pomyslíte O tomhle signálu jsme se v článku již zmínili. Projevuje se tak, že se vám udělá špatně už při pouhé představě, ať už si představíte cokoli spojeného s prací – šéfa, úkoly, kolegy. Signál druhý: cítíte se nedocenění Možná už nějaký čas trávíte na jedné a té samé pracovní pozici a nemůžete se hnout z místa. Ani ne tak proto, že byste na to neměli, ale proto, že vám vedení nedá ani jedinou příležitost. Pokud ale víte, že máte navíc, je zbytečné zůstávat někde, kde si vašeho talentu, umu a nadšení neumí vážit. Signál třetí: máte špatné... Čtěte více Příspěvek Podle čeho poznáte, že je nejvyšší čas změnit práci? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.04.2017 05:25 |

Ve vesmíru jednoduše nemůžeme být sami! Podívejte se na fascinující video z jiné galaxie

I dnes se bohužel najdou (na)dutí jedinci, kteří jsou stále přesvědčeni, že jenom "my a naše úžasná a inteligentní lidská rasa":http://www.extra.cz/facebookova-stupidita-dosahla-vrcholu-lide-se-v-ramci-vyzvy-zapaluji-a-bohuzel-i-umiraji jsme jedinými žijícími tvory v celém vesmíru. Nekonečného vesmíru, jehož zatím nemáme prozkoumaný ani zlomek a těžko kdy budeme.
24.01.2015 08:02 |

Gravitační vlny: Průlomový objev, který předpověděl Einstein

Jde o jeden z vůbec největších vědeckých průlomů. Američtí vědci poprvé zachytili gravitační vlny, jejich existenci předpovídal před takřka sto lety Albert Einstein. Objev otevírá dveře do nové dimenze výzkumu vesmíru, především černých děr a neutronových hvězd. Možná nám také prozradí víc o samotném vzniku vesmíru.
11.02.2016 21:50 |

Osobnosti: Albert Einstein (60 článků)

Astronomové z NASA: NAŠLI JSME DRUHOU ZEMI!

Astronomové vůbec poprvé objevili planetu mimo naši sluneční soustavu, která je stejně veliká jako Země a rovněž se na ní nachází stejné množství železa a kamene. Jde o další zásadní krok v pokračující snaze najít planetu, na které by stejně jako u nás mohl existovat život.
31.10.2013 07:40 |

Pilot polil kávou vysílačku letadla. Odeslal tak signál, že bylo uneseno

V Torontu nouzově přistálo americké letadlo, které krátce předtím odvysílalo signál, že se někdo pokouší stroj unést. Po přistání se ale ukázalo, že signál neúmyslně odeslal pilot tím, že polil kávou palubní vysílačku.
05.01.2011 18:40 |

Loď pátrající po malajsijském letadle zachytila signál

Jedna z lodí, která hledá zmizelé malajsijské letadlo, zachytila signál. S odvoláním na čínské zdroje o tom dnes informovala agentura AP. V Indickém oceánu záchranáři několika zemí pátrají po signálu z černých skříněk pohřešovaného letadla. Zda zachycený signál souvisí s hledaným strojem, zatím není jasné.
05.04.2014 15:30 |