Jsme v ohrožení? K naší soustavě se blíží hvězda, která zapříčiní lavinu komet!

K naší sluneční soustavě se blíží cizí hvězda, která spustí vlnu komet. I když se může zdát, že se jedná o opravdu velkou vzdálenost, není to až tak pravda. Je snad naše sluneční soustava v ohrožení?
29.12.2016 20:05 |

Blíží se k nám Planeta 9. V minulosti několikrát vyhladila život na Zemi

Téměř mystickou se zdá být Planeta 9, kterou astronomové objevili v Sluneční soustavě teprve před několika měsíci. Oběžnice Slunce se jednou za několik miliónů let přiblíží k Zemi. A nevěstí to zřejmě nic dobrého. Začne totiž směrem k naší planetě vrhat proud komet a asteroidů. Podle astronoma profesora Daniela Whitmira zřejmě ona může za to, že na Zemi několikrát došlo k masové extinkci druhů.
08.04.2016 09:05 |

ČEPS pokračuje ve výběru dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě

V souvislosti se svou povinností zajistit bezpečnost přenosové soustavy ČR, na jejímž základě má právo nakupovat elektřinu pro krytí ztrát v přenosové soustavě ČR za nejnižší náklady, vyhlásila ČEPS, a.s., v říjnu 2012 výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě pro rok 2013.
06.09.2013 16:35 |

06.09.2013 16:50 |

Společnost ČEPS pokračuje ve výběrovém řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě

V souvislosti se svou povinností zajistit bezpečnost přenosové soustavy ČR, na jejímž základě má právo nakupovat elektřinu pro krytí ztrát v přenosové soustavě ČR za nejnižší náklady, vyhlásila ČEPS, a.s., v březnu 2014 výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě pro roky 2014 a 2015.
05.06.2014 17:10 |

Záhubu Zemi prý přinese kometa! Podle vědců jsou to "časované bomby"

Zapomeňte na asteroidy, větší nebezpečí nám prý hrozí z komet! Podle vědců je nebezpečí, které představují komety pohybující se v naší sluneční soustavě, podceňováno.
23.12.2015 20:00 |

NASA chce hledat mimozemský život ve sluneční soustavě

Vědci americké vesmírné agentury NASA zvažují 28 robotických misí, jejichž cílem bude hledání mimozemského života ve sluneční soustavě.
29.04.2010 13:20 |

Záběry NASA odhalily ve sluneční soustavě záhadné trojúhelníky

Kde jinde hledat UFO, než přímo ve vesmíru? Nadšenci tak bedlivě sledují snímky vládní agentury NASA a snaží se nalézt stopy mimozemských civilizací. Koncem prosince jim opět svitla naděje. Ze dvou trojúhelníků složený objekt ve sluneční soustavě, který zachytil teleskop vesmírné sondy HI2, ale stejně tak může znamenat něco úplně jiného.
20.01.2012 13:55 |

ČEPS pokračuje ve výběrovém řízení na dodavatele elektřiny

19.02.2013 13:35 |

ČEPS vyhlašuje výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát

V souvislosti se svou povinností zajistit bezpečnost přenosové soustavy ČR, na jejímž základě má právo nakupovat elektřinu pro krytí ztrát v přenosové soustavě ČR za nejnižší náklady, vyhlásila ČEPS, a.s., v březnu 2014 výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě pro rok 2014 a 2015.
28.08.2014 12:36 |

ČEPS: Výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě pro roky 2015 a 2016

Toto výběrové řízení vyhlašuje společnost ČEPS v souvislosti se svou povinností zajistit bezpečnost přenosové soustavy ČR, na základě které má právo nakupovat elektřinu pro krytí ztrát v přenosové soustavě ČR za nejnižší náklady. Výběrové řízení je organizováno společností FIN servis, a.s.
27.10.2014 14:16 |

Zvýšená teplota ložiska znemožnila připojení prvního temelínského bloku k přenosové soustavě

O přibližně týden se posune připojení prvního bloku elektrárny k přenosové soustavě. Během závěrečných kontrol turbíny energetici zjistili zvýšenou teplotu segmentu jednoho z šesti ložisek turbíny. Aktuálně blok vychlazují, nový termín připojení ČEZ předpokládá v polovině příštího týdne. Druhý blok je v provozu na plném výkonu.
20.12.2016 12:25 |

Ve sluneční soustavě se objevilo vesmírné těleso, letí extrémně rychle

Astronomové vůbec poprvé zaznamenali ve sluneční soustavě vesmírné těleso, které podle všeho přiletělo z mezihvězdného prostoru a náš systém zase opouští. Informoval o tom americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
28.10.2017 11:30 |

Čtyřsetmetrový asteroid proletí kolem Země blíže než Měsíc

Čtyřsetmetrový asteroid, který se blíží k Zemi, proletí v noci na středu 9. listopadu kolem Země blíže, než je od ní Měsíc. Observatoř na jihočeské hoře Kleti, která se specializuje na pozorování planetek a komet, ho sleduje a podílela se na upřesnění jeho dráhy, uvedl její pracovník Miloš Tichý.
02.11.2011 18:25 |

Češi nespustili lavinu, která je zabila. Při sesuvu zemřelo 5 lidí

Smrt v rakouském Tyrolsku si nepřivolali sami. Lavinu, která zabila v Alpách pět Čechů, nevyvolali účastníci osudné výpravy. Uvedla to stanice ORF ve svém zpravodajském pořadu. Sněhovou smršť přežilo dvanáct Čechů, kteří se do vlasti vrátí pravděpodobně v pondělí.
07.02.2016 18:15 |

Nová planeta v naší sluneční soustavě? Vědci možná učinili velký objev

Dvojice amerických vědců se domnívá, že našla novou, devátou planetu naší sluneční soustavy. Kolem Slunce prý těleso obíhá ve vzdálenosti dvacetkrát větší než Neptun, dosavadní oficiálně poslední planeta soustavy. Konstantin Batygin a Mike Brown z Kalifornského technologického institutu dnes oznámili, že mají indicie o existenci vesmírného tělesa, které má zhruba desetinásobek hmotnosti naší Země a je 500krát těžší než Pluto. Své poznatky zveřejnili v odborném časopise Astronomical Journal.
21.01.2016 00:20 |

Osobnosti: Mike Brown (1 článek)

Babiš je trochu jako Klaus, řekl nám sociolog. Přečtěte si více o srovnání obou politických komet

POLITOLOGOVÉ Nastupující hvězda současné politické scény, nejpopulárnější politik, který je považován za faktického premiéra, Andrej Babiš, začíná být srovnáván s jednou z nejvýraznějších a nejvlivnějších osobností posledních dvaceti let – Václavem Klausem.
23.02.2014 05:35 |

Osobnosti: Václav Klaus (8935 článků) , Andrej Babiš (11692 článků)

Vyzkoušely jsme: Hubnutí s jídelníčkem na míru

S různými dietami se dnes setkáváme nejenom na internetu, ale i v mnoha časopisech, nebo v rámci různých televizních rad. Samozřejmě ti, kteří jsou v této oblasti zkušenější, jasně vědí, že to není drastické hubnutí, které pomůže. Cílem k trvalému úspěchu je totiž změna našeho stravování. Především zdravá výživa, správně naplánovaná strava, eliminace všeho nezdravého, ale i dostatečné množství pohybu. To vše dnes hraje roli. A protože zhubnout jsme chtěli i my, vyzkoušely jsme službu Pestryjidelnicek.cz. Pojďte se podívat, jak nám to šlo. Jídelníček do dvou minut v emailu Samozřejmě aby mohla být naše strava skutečně kvalitní a správná, je třeba mít k dispozici jídelníček. Dnes však už není nutné navštívit dietologa nebo výživového poradce, protože vše lze získat online. Právě daná služba nám tuto možnost nabídla. V první řadě bylo třeba vyplnit několik základních údajů, a to především o tom, kolik chceme zhubnout. Následovalo jejich upřesnění, a to ve formě těchto informací: Naše aktuální hmotnost Naše výška Rok našeho narození Naše pohlaví To vše doplnily specifikace našeho zaměstnání, stejně jako informace o tom, jaký je náš zdravotní stav a jak často sportujeme. Poté už stačilo zadat několik kontaktních údajů a jídelníček odchází do naší mailové schránky. S možností osobních konzultací Co nás poměrně pozitivně potěšilo, to byl i fakt, že kromě jídelníčku bylo možné objednat se i na konzultaci zdarma. A to za účelem možnosti konkrétní specifikace našeho osobního dietního plánu, ale i za účelem podpory naší snahy přírodními produkty. Tuto službu jsme nevyužily a zůstaly jsme pouze u základní služby, kterou je dieta jídelníček. Přece jenom chceme zhubnout pouze pár kilo. Pro ty ženy, které však hledají cestu k výraznějšímu úbytku, váhy může být daná služba určitě plusem. A to třeba i pro podporu a potřebnou motivaci. Jak jídelníček vypadá? Za pár minut od odeslání jsme měli jídelníček v našem emailu a tak jsme začaly s jeho studováním. Rozhodně nás... Čtěte více Příspěvek Vyzkoušely jsme: Hubnutí s jídelníčkem na míru pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.06.2015 09:06 |

Dva Češi utrhli v Tatrách lavinu

Dva české lyžaře dnes v Nízkých Tatrách vážně ohrozila lavina. Podle informací slovenské horské služby se lyžaři pohybovali v oblasti Derešského kotle, když ve volném terénu strhli lavinu.
06.02.2010 21:25 |

Drama v Itálii: Snowboardisté utrhli lavinu! Ta je pohltila!

V italském Austinu se odehrála velmi dramatická scéna. Tři snowboardisté, kteří jezdili mimo upravenou sjezdovku ve volném terénu,  urvali lavinu a byli pohlceni tunami sněhu. Video pořídil jeden z horalů, který sledoval celou dramatickou akci z povzdálí na opačné straně údolí. Záchranné týmy více než čtyři hodiny snowboardisty hledali, ale poté konstatovali, že nejspíše měli velké štěstí a smrti unikli. Nicméně vyšetřování pokračuje, protože nezodpovědným snowboardistům hrozí za tento čin až 9 měsíců vězení.
12.02.2010 14:00 |