John D. Barrow: Sto důležitých věcí o umění a matematice, které nevíte (a ani nevíte, že je nevíte)

Proč se diamanty třpytí? Proč jsou vejce vejčitá? Proč se nejlépe zpívá ve sprše? V již třetí knize z oblíbené řady "Sto věcí, které nevíte (a ani nevíte, že je nevíte)" nám britský fyzik a matematik John D. Barrow nabízí ve stovce kapitol sto originálních pohledů na každodenní svět okem matematika.
27.01.2017 14:25 |

Elton John si připadal ve 40 na děti starý, teď toho lituje

Sir Elton John se v otcovství našel. S přítelem Davidem Furnishem vychovávají dva malé syny a jsou šťastní. Jediné, čeho slavný muzikant lituje, je, že je neměl dřív. Po čtyřicítce si prý na ně připadal starý. Po šedesátce si to ale rozmyslel. Další články k tématu: Elton John kvůli zdraví odložil část turné, pražský koncert však bude Elton John za druhého syna zaplatil o sto tisíc víc než za první dítě Elton John stěhuje rodinu do nového domu. Podívejte se, kde budou žít Elton John a David Furnish jsou první gayové nominovaní na otce roku Elton John s dítětem je pro Arkansas příliš kontroverzní, jeho fotku zakryli Nebudu ho rozmazlovat, říká o výchově syna Elton John Elton John se konečně dočkal dítěte, porodila mu ho náhradní matka
04.09.2013 11:35 |

Elton John chce, aby ho ve filmu hrál Justin Timberlake

Čtyřiašedesátiletý Elton John pracuje na svém životopisném filmu a rád by v hlavní roli viděl zpěváka Justina Timberlakea. Ten si hudebníka zahrál už v roce 2001 ve videoklipu This Train Don't Stop There Anymore, kde vystupuje coby mladý Elton John. Další články k tématu: Elton John a David Furnish jsou první gayové nominovaní na otce roku Elton John pošle syna na testy, chce vědět, kdo je jeho otcem Elton John s dítětem je pro Arkansas příliš kontroverzní, jeho fotku zakryli Nebudu ho rozmazlovat, říká o výchově syna Elton John Elton John se konečně dočkal dítěte, porodila mu ho náhradní matka Elton John chystá muzikál o gayovi, který onemocní AIDS
03.01.2012 09:30 |

Osobnosti: Justin Timberlake (260 článků) , Elton John (472 článků) , David Furnish (90 článků)

Elton John za druhého syna zaplatil o sto tisíc víc než za první dítě

Hudebníka Eltona Johna vyšlo narození druhého syna Elijaha v přepočtu na 624 tisíc korun. S manželem Davidem Furnishem přitom za prvorozeného Zacharyho zaplatili o sto tisíc méně. Kdyby chtěli ještě třetí dítě, bylo by zase dražší. Další články k tématu: Druhý syn Eltona Johna a Davida Furnishe se jmenuje Elijah Elton John si prý nechal porodit druhé dítě, O’Donnellová adoptovala dceru Elton John stěhuje rodinu do nového domu. Podívejte se, kde budou žít Elton John a David Furnish jsou první gayové nominovaní na otce roku Nebudu ho rozmazlovat, říká o výchově syna Elton John
25.01.2013 11:16 |

Osobnosti: Elton John (472 článků) , David Furnish (90 článků)

Elton John chce další dítě, s partnerem na tom začnou dělat v létě

Pětašedesátiletý Elton John a jeho o čtrnáct let mladší partner David Furnish jsou rodiči syna Zacharyho. Toho jim v roce 2010 porodila náhradní matka. Pár se netají tím, že pokud to bude možné, ještě letos by chtěli synovi pořídit sourozence. Další články k tématu: Elton John stěhuje rodinu do nového domu. Podívejte se, kde budou žít Elton John a David Furnish jsou první gayové nominovaní na otce roku Elton John s dítětem je pro Arkansas příliš kontroverzní, jeho fotku zakryli Nebudu ho rozmazlovat, říká o výchově syna Elton John Elton John se konečně dočkal dítěte, porodila mu ho náhradní matka
16.07.2012 11:15 |

Osobnosti: Elton John (472 článků) , David Furnish (90 článků)

České děti se zlepšují v angličtině, zhoršují v matematice a češtině

31.01.2012 15:50 |

Deváťáci se zhoršili v matematice a v češtině. Maturitu jich chce ale víc

České děti nehloupnou, za posledních šest let se ale zhoršily jejich výsledky v matematice a češtině. S těmito závěry přišla firma Scio, která na 273 školách testovala jejich vědomosti v letech 2005 a 2011. Každé testování absolvovalo na 25 tisíc žáků devátých tříd.
31.01.2012 20:35 |

Při jednotných přijímačkách zvládli žáci lépe češtinu než matematiku

Zkušební testování jednotných přijímaček na střední školy s maturitními obory ukázalo, že lépe si žáci vedli v češtině než matematice. Úspěšnost v češtině byla 57,85 procenta, v matematice 45,5 procenta. Plyne to ze souhrnných výsledků zveřejněných ministerstvem školství.
22.04.2015 12:17 |

Zoufalý školák neudělal reparát! A kvůli matematice vyskočil z 2. patra!

Kvůli matematice se odhodlal k zoufalému činu Vláďa B. (14) z Blšan na Lounsku. Když neuspěl u reparátu, skočil z okna školy.
29.08.2015 05:10 |

České děti jsou nadprůměrné v matematice. V testech jim to ale nandali Asiaté

Čeští žáci čtvrtého ročníku základních škol jsou v mezinárodním srovnání nadprůměrní v matematice i přírodovědě, zjistilo testování TIMSS 2015. Od propadu v roce 2007 se znalosti dětí v tomto věku postupně zlepšují, vracejí se na úroveň roku 1995.
29.11.2016 12:00 |

Patnáctiletí žáci jsou horší ve čtení, matematice i přírodovědě, ukázala studie

Patnáctiletí žáci byli v testech gramotnosti horší než jejich předchůdci před čtyřmi lety. Největší propad českých žáků byl v přírodovědě. V matematice byli žáci průměrní a ve čtenářské gramotnosti mírně podprůměrní. Zjistilo to srovnání PISA.
06.12.2016 14:20 |

Jací jsou Češi matematici? Porazili náš i Korejci

Vědci na konci listopadu opět zveřejnili výroční Mezinárodní studii trendů v matematice a vědě. Jinými slovy testovali dovednosti v matematice, fyzice, chemii a biologii u dětí ve věku deset až čtrnáct let. Tradičně zvítězil Singapur a na dalších místech skončili školáci z Hong Kongu, Koreje, Japonska či Tchaj-wanu (Čínské Tchaj-peje). Česko je na jednadvacáté příčce v matematických a na sedmnácté příčce ve vědeckých schopnostech žáků základní školy.
13.12.2016 17:00 |

Čeští maturanti hoří v matematice. Letos dokonce více než loni

Více než varující jsou výsledky letošních maturantů. V matematice jich téměř polovina neprokázala schopnost zvládat matematiku, když 22,3 procenta z nich u didaktického testu propadlo a dalších 24,5 procenta maturantů dostalo známku čtyři. I v případě dalších známek jsou výsledky horší než v loňském roce. Podobně to mu bylo i v případě češtiny, z níž letos propadla více než desetina studentů. Informoval o tom  organizátor maturit Cermat.
22.05.2018 13:40 |

Češi na umění moc neslyší. Dávají přednost drahým restauracím a elektronice, tvrdí architekti

Klenuté prostory bývalého skladu pražského gymnázia obsadili architekti, designéři a umělci. Společně chtějí pomoci Čechům, jak zpříjemnit svůj životní prostor. "Navykli jsme si umění potkávat v galeriích, nad postel si však raději zavěsíme tapetu z Ikey. Máme rádi umění, ale umělce si do bytu nepouštíme," komentují zakladatelé platformy Kvalitář současnou společnost, která z našeho životního prostředí vylučuje umění autorské a hodnotné. Propojením architektury s designem, ale i výtvarným uměním se proto snaží vzbudit v Češích zájem o umění.
05.11.2015 13:15 |

Zpitého hráče ostříhaly a do zadku mu vrazily nůžky: Tři znásilnily fotbalistu!

Tři »čarodějnice« sbalily v anglickém městě Barrow-in-Furness mladého fotbalistu (20, jeho identitu úřady tají) a prováděly s ním věci nevídané.
17.12.2016 05:05 |

Premiér Sobotka: 15 důležitých věcí, které se nám podařilo změnit v letošním roce

Přečtěte si seznam 15 důležitých věcí, které se nám podařilo změnit v roce 2015.
29.12.2015 19:01 |

Elton John s partnerem budou mít druhé dítě

Pětašedesátiletý Elton John se svým padesátiletým partnerem Davidem Furnishem rozšíří příští rok svou rodinu o dalšího potomka. Náhradní matka, která jim porodila syna Zacharyho, je opět těhotná. Její identitu ale pořád tají. Další články k tématu: Elton John chce další dítě, s partnerem na tom začnou dělat v létě Elton John stěhuje rodinu do nového domu. Podívejte se, kde budou žít Elton John a David Furnish jsou první gayové nominovaní na otce roku
13.11.2012 09:35 |

Osobnosti: Elton John (472 článků) , David Furnish (90 článků)

Pouštíte svou kočku do postele? Tak si dávejte VELKÝ pozor, aby se vám nestala tahle nechutnost!

Michelle Barrow trpěla nesnesitelnými bolestmi v podbřišku, a to ani neměla menstruaci. Vydala se proto za gynekologem, aby odhalil důvod jejích neustálých křečí. Doktor se hluboce zahleděl do její vaginy a něco se mu nezdálo. To, co z ní nakonec vytáhl, překvapilo oba!
21.07.2016 08:45 |

John prý ani nevěděl, kde jsou na vnitru toalety, útočil Kalousek

Do ostrého sporu se při dnešním jednání Sněmovny ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) a předseda Věcí veřejných Radek John. Při rozhodování o spotřebních daních na tabákové výrobky Kalousek mimo jiné řekl, že John coby ministr vnitra sotva trefil v úřadu na toaletu. John označil jeho výroky za sprosťárnu.
26.09.2012 19:10 |

Osobnosti: Radek John (2465 článků) , Miroslav Kalousek (6392 článků)

Poznali byste, co může být tohle? Možná vás to překvapí, ale dneska se o to lidé perou!

Největší česká aukční síň 1. Art Consulting Brno - Praha se rozhodla podpořit sběratelské a tržní aktivity v oblasti současného umění, které je u nás nahlíženo s mnoha rozpaky. Po vzoru světových aukčních domů, které pořádají samostatné aukce současného umění, se Art Consulting Contemporary rozhodla nabízet současné umění jinak. Nejen jako apendix aukcí moderny, ale jako svébytnou aukci současného umění, jež nabídne hodnotná a prověřená díla.
26.11.2014 21:03 |