Janýška (STAN): Lidové vozítko

Kdysi byla „naše Škodovka“ tím autem, který si každý Čech koupil raději, než Trabanta nebo Moskviče. Dnes bychom si ji určitě taky koupili raději, než Dacii. Ale budou na to rodiny s více dětmi mít peníze?
06.07.2016 18:35 |

Petr Janyška: Poláci milují nejen české komedie

S celou padesátkou filmů československé nové vlny se po dobu čtyř měsíců mohou seznamovat nebo si je připomínat polští diváci na přehlídce Rebelové kamery, organizované Českým centrem ve Varšavě. Jeho ředitel Petr Janyška k tomu Právu mimo jiné řekl, že zájem o ni je obdivuhodný.
20.03.2016 10:45 |

Vozítko Opportunity nejspíš objevilo nový důkaz o vodě na Marsu

Marsovské vozítko Opportunity přišlo nejspíš s novým zásadním objevem. Na povrchu "rudé planety" totiž objevilo skálu, která by podle vědců mohla obsahovat jílové minerály. Jejich výskyt přitom naznačuje, že hornina byla někdy v minulosti vystavena dlouhodobějšímu působení vody, napsala britská zpravodajská stanice BBC. Robotické vozítko se na Marsu snaží najít přítomnost vody již devět let. Určité náznaky objevilo, nicméně nyní jde podle odborníků o mnohem jasnější důkazy.
10.06.2013 14:05 |

Janýška (STAN): Inkluze ve vzdělávání je zástupný problém

Z veřejných sdělovacích prostředků jsme se mohli dozvědět, že skupina rodičů požádala Ústavní soud o zrušení inkluze ve vzdělávání. Ústavní soud žádost zamítl. Co je tedy správně?
06.06.2016 20:50 |

STAN: Matěje Stropnického jako náměstka primátora nechceme

Starostové a nezávislí (STAN) v rámci pražské Trojkoalice (Strana zelených, KDU-ČSL a STAN) odmítají, aby byl Matěj Stropnický (SZ) náměstkem primátora. "Názory pana Stropnického jsou příliš levicové," řekla ČTK předsedkyně pražské organizace STAN a kandidátka na pražskou radní Jana Plamínková (STAN). Na rozpor upozornil deník Echo24. Stropnický dnes nechtěl spor moc komentovat. Trojkoalice nyní vyjednává o vládě na pražském magistrátu s hnutím ANO a ČSSD.
07.11.2014 16:05 |

Osobnosti: Matěj Stropnický (397 článků)

VELOREX se vrací! KOVOVÝ a nadupaný

Před šedesáti lety vyjelo na české silnice originální vozítko na třech kolech. Velorex si rychle získal srdce mnoha lidí a během desítek let se stal nesmrtelnou legendou. Navázat na slavnou tradici se nyní pokouší firma z Opavy. Tradiční české vozítko na pomezí auta a motorky BUDE VOZIT AMERICKÉ milionáře!
23.03.2010 23:05 |

Vozítko Opportunity jezdí po Marsu už více než 6 let

Marsovské vozítko Opportunity, jedno z dvojice téměř identických mobilních průzkumníků, překonalo historický rekord sondy Viking 1 v délce služby na povrchu Marsu - šest let a 116 dnů.
22.05.2010 08:15 |

Na Mars se chystá nové vozítko. Podívejte se

Příští rok by měla na povrch Mars dosednout nová pojízdná laboratoř. Jejím základem bude šestikolové vozítko Curiosity, které bude na planetě zkoumat horniny, ale také hledat zárodky mimozemského života.
30.07.2010 00:35 |

Motorizovaný skateboard připomíná malý tank

Nové vozítko, které podle britského deníku Daily Mail připomíná tank, skateboard i Segway na elektrický pohon, je natolik odolné, že jej výrobce doporučuje i vojákům na misích. Americká armáda se dosud v náročných terénech pohybovala pomocí těžké techniky. Ve válečných zónách by tak nyní vojáci mohli jezdit na minitancích Shredder DTV. Své obdivovatele si ale vozítko najde určitě i mezi ostatními adrenalinovými nadšenci.
15.09.2010 09:40 |

ŽIVÝ PŘENOS: Vědci v NASA staví lunární vozítko. Bude hledat na Marsu život!

Podívejte se na živý přenos, který už druhý den přinášíme z laboratoří NASA v Pasadeně v Kalifornii, kde se sestavuje lunární vozítko, které míří na planetu Mars!
25.10.2010 17:20 |

Japonsko má nové mini vozítko

Minivozítka od Daihatsu jsou po celém světě kultovní a to nejen díky pohonu všech kol. Inspirovat se nechala už i Toyota a představila tak nyní speciální městské vozítko pro Japonsko.
14.05.2012 19:45 |

Na rudé planetě přistálo robotické vozítko: Najde na Marsu Marťany?

Americký národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) zahájil misi za bezmála 52 miliardy korun. Na Marsu přistálo dnes ráno robotické vozítko Curiosity, které bude rudou planetu prozkoumávat.
06.08.2012 07:20 |

Na Marsu úspěšně přistála sonda Curiosity

AKTUALIZOVÁNO. VIDEO. Po osmiměsíční cestě vesmírem a složitém přistávacím manévru dorazilo dnes ráno SELČ na povrch Marsu americké robotické vozítko Curiosity. Po bezchybném zvládnutí zřejmě nejnáročnější dálkově řízené kosmické operace vozítko dosedlo přesně podle plánu na planině Aeolis Palus v kráteru Gale.
06.08.2012 08:20 |

Vozítko Curiosity přistálo na Marsu

Po osmiměsíční cestě vesmírem a složitém přistávacím manévru dorazilo dnes ráno SELČ na povrch Marsu americké robotické vozítko Curiosity. Dosednutí vozítka na planině Aeolis Palus v kráteru Gale se uskutečnilo podle plánu.
06.08.2012 12:55 |

Atletické náčiní vozí čupr britské vozítko: Malej, ale šikovnej!

Jak dopravit oštěpařům, koulařům, diskařům a kladivářům jejich náčiní? Britové na to šli se svým pověstným humorem. Zmenšili už tak prťavé vozítko Mini Cooper do čtvrtinové verze a mají fešného pomocníka.
09.08.2012 12:05 |

Vozítko Curiosity: Našlo stopy vody na Marsu!

Taková vědecká bomba už po sedmi týdnech pátrání! Americké vozítko Curiosity našlo na povrchu Marsu oblázky, které vědci považují za důkaz, že na této planetě kdysi mohla být tekoucí voda a tedy podmínky vhodné pro vznik života.
28.09.2012 10:15 |

Přelomový objev: Na Marsu je voda, tvrdí vědci

Marsovské vozítko Opportunity přišlo nejspíš s novým zásadním objevem. Na povrchu "rudé planety" totiž objevilo skálu, která by podle vědců mohla obsahovat jílové minerály. Jejich výskyt přitom naznačuje, že hornina byla někdy v minulosti vystavena dlouhodobějšímu působení vody. Robotické vozítko se na Marsu snaží najít přítomnost vody už devět let. Určité náznaky objevilo, nicméně nyní jde podle odborníků o mnohem jasnější důkazy.
10.06.2013 21:55 |

Na Marsu bylo jezero, zjistilo vozítko Curiosity

09.12.2013 22:25 |

Na Marsu bylo jezero: Vozítko Curiosity má důkaz!

Konečně! Americké robotické vozítko Curiosity poprvé získalo přímé důkazy, že na Marsu kdysi v minulosti bylo jezero, které mohlo hostit mikrobiální život. Vyplývá to z výzkumu, o jehož výsledcích dnes informoval odborný časopis Science.
09.12.2013 22:50 |

UFO na Marsu? Vozítko Curiosity vyfotilo na rudé planetě létající objekt!

Zvídavé vozítko Curiosity se postaralo o naprostou senzaci. Při svých cestách po rudé planetě se mu totiž podařilo vyfotografovat nad povrchem neidentifikovatelný létající předmět. Šlo o talíř mimozemšťanů?
30.01.2014 19:40 |