Jaký je váš biologický věk? Test odhalí rychlost stárnutí

Vědci vyvinuli speciální test, který odhalí rychlost stárnutí. V budoucnu by tak lékaři mohli včas předcházet mnoha onemocněním.
08.07.2015 07:00 |

Biologický věk dokáže určit jednoduchý krevní test. Pomůže i při transplantacích

Jediná kapka krve by měla brzy pomoci odhalit biologický věk osob. Vědci z londýnské King's College přišli s jednoduchým testem, pomocí něhož je možné zjistit, jak rychle daná osoba stárne, jaký je biologický věk orgánů určených k transplantaci či jaká jsou v případě transplantace rizika. Do budoucna by také možná mohl test pomoci odhalit, kdo má vyšší předpoklady k Alzheimerově chorobě, píše italský deník Corriere della Sera.
26.09.2015 13:40 |

Test: Jaký je váš skutečný věk?

Říká se, že každý je starý tak, jak se cítí. Rodný list je ale neúprosný. Váš biologický věk vůbec nemusí odpovídat tomu skutečnému. Tělo každého člověka stárne jinak. Udělejte si bleskový test a zjistěte, jaký je váš reálný biologický věk!
01.07.2011 06:20 |

Vědci vyvinuli test určující biologický věk

Jednoduchý krevní test postačí, aby bylo možno určit, jak rychle dotyčná osoba stárne, jaký je biologický věk orgánů určených k transplantaci a jaká jsou případná rizika během tohoto zákroku. Podle vědců z King's College v Londýně může test, který vyvinuli, také pomoci dopředu určit, komu hrozí větší nebezpečí, že onemocní Alzheimerovou chorobou, i když se u něho zatím neobjevují žádné příznaky. Toto předvídání Alzheimera je zatím poněkud kontroverzní, neboť možná odchylka je stále ještě spíše vysoká. Píše o tom italský deník Corriere della Sera.
26.09.2015 10:45 |

Biologické hodiny tikají jinak než kalendářní věk. Někdo je starý ve 40 letech, jiný až v 80

Známky stárnutí se na lidech začínají projevovat většinou už od 26 let. Z jedné pětiny za to mohou geny, za zbytek může zdravotní stav a životní prostřední. Biologický věk se tak od toho reálného může lišit klidně o dvacet třicet let. Podle studie mezinárodního týmu vědců publikovaná na stránkách Proceedings of the National Academy of Sciences není výjimkou, když někteří lidé za jeden kalendářní rok zestárnou i tři biologické roky. Platí to ale i naopak, kdo žije aktivně, biologicky stárne pomaleji.
02.08.2015 18:00 |

Tyhle babči se stárnutí nebojí! Podívejte se na 5 žen po sedmdesátce, které propadly kouzlu módy

Téměř každý z nás se bojí stárnutí, protože jen myšlenky na něj s sebou nesou negativní představy spojené s nemocemi, osaměním a zranitelností. Pojem "stárnutí":http://www.extra.cz/tema/starnuti se asi víc dotýká žen než mužů, neboť ty mají pokročilý věk spojený se změnami jejich těl a vzhledu, což se jich dotýká mnohem víc než silnějšího pohlaví. Seznamte se se šesti úžasnými ženami, které se snaží změnit pohled na stárnoucí proces a v lecčems bychom se od nich mohli učit.
17.09.2013 14:15 |

MPSV bude prezentovat politiku přípravy na stárnutí na půdě OSN

Téma stárnutí je na sociálních fórech OSN jedním z nejsledovanějších témat. Ministerstvo zahraničních věcí, prostřednictvím Stálé mise ČR při OSN v New Yorku, požádalo Ministerstvo práce a sociálních jako koordinátora přípravy na stárnutí o spolupráci při přípravě národní akce v rámci 53. zasedání Komise pro sociální rozvoj, která se plánuje na únor 2015. Cílem je zviditelnění České republiky a témat jako je pozitivní stárnutí, podpora participace starších osob ve společnosti a mezigenerační pomoc.
18.01.2015 16:32 |

Co podporuje stárnutí a zkracuje život?

Britští vědci odhalili další z fyzických mechanismů buněčného stárnutí. Přišli na to, že stárnutí se urychluje a buňka umírá dříve, když se v ní kumuluje enzym karbonická (uhličitanová) anhydráza. Zcela jistě souvisí s procesem stárnutí mitochondrií – energetických továren v buňkách – a předčasnou smrtí buněk či organismů. Otázkou je, zda její potlačování může fungovat jako omlazující proces či elixír mládí.
11.10.2016 16:05 |

Květa Fialová má elánu na rozdávání: Ve dvaaosmdesáti letech bojuje za aktivní stárnutí

Když se přemýšlelo nad patrony Evropského roku aktivního stárnutí, padla volba mimo jiné na herečku Květu Fialovou (82). A jelikož je Květa i přes svůj věk stále čiperná a aktivní stárnutí jí rozhodně není cizí, s radostí nabídku na patronát přijala.
02.03.2012 13:10 |

Osobnosti: Květa Fialová (195 článků)

MD: Na vybraných úsecích R46 se zvýší rychlost

Dovolujeme si Vás informovat, že v pondělí 14. října dojde k instalaci prvního dopravního značení, které zvýší rychlost na komunikaci R46. Na 110 km/h bude rychlost zvýšena v úseku Letiště Vyškov – Brodek u Prostějova a na 130 km/h v úseku Brodek u Prostějova – Prostějov, s výjimkou dvou zatáček u Žešova, kde bude rychlost 110 km/h.
10.10.2013 19:55 |

Novinka: Test odhalí infikované klíště za 10 minut!

Bojíte se nakažených klíšťat? Existuje jednoduchý test, který odhalí, jestli je klíště, které se do vás zakouslo, vašemu zdraví nebezpečné!
12.05.2015 10:10 |

Roland Berger: V roce 2050 bude průměrný věk v západní Evropě 47 let

V roce 2050 bude průměrný věk v západní Evropě 47 let a v Japonsku 54 let. Nejvyšší příčku zaujme Čína s průměrným věkem 60 let. Podle OSN to bude největší výzva 21 století. Skoro nikdo ale nemluví o tom, že stárnutí populace může také být dobré pro firmy, neboť přináší příležitost pro vyšší produktivitu a lepší konkurenceschopnost. Podmínkou však je mít správnou strategii. Proto v nové studii „Výhody stárnutí“ ukazuje Roland Berger Strategy Consultants jak tento vývoj využít ve svůj prospěch.
22.08.2013 15:05 |

Po Praze 7 už výhradně „třicítkou“. Kde ještě platí maximální rychlost 50 km/h?

Radnice Prahy 7 zavedla zóny s nejvyšší povolenou rychlostí 30 kilometrů v hodině ve větší části městské čtvrti. Řidiči musí tuto rychlost dodržovat v oblasti od Bubenské ulice až na Letnou k fotbalovému stadionu. Snížení rychlosti se nevztahuje na hlavní komunikace, tam nadále platí nejvyšší povolená rychlost 50 kilometrů v hodině. V minulosti snížily povolenou rychlost radnice Prahy 5 nebo 8.
10.01.2017 20:05 |

Krevní test odhalí blížící se menopauzu

Jak zjistit, kdy žena už nebude moci mít přirozenou cestou žádné děti? Vědci tvrdí, že pomůže krevní test, který odhalí blížící se začátek menopauzy.
29.06.2010 00:20 |

Vypadáte starší, než ve skutečnosti jste? Tohle je 6 důvodů, proč tomu tak je!

Je úplně jedno, jak se cítíte, jaký je váš biologický věk, ale při pohledu do zrcadla se občas leknete, jak moc se váš obličej mění. V 16 jsme si přáli vypadat na 18, ve 30 na 20, v 60 na 40 a pak už jen doufáme, že nás nebude chtít každý člověk v tramvaji pustit sednout.
16.08.2015 08:11 |

Odhalí domácí test infarkt? Pomocník, nebo spíš super byznys?

Už několik měsíců je v lékárnách k mání jednorázový kapesní test na infarkt za 370 Kč. Člověk se píchne do prstu a podle informací dovozce dokáže test z kapky krve určit, zda postižený prodělal infarkt.
14.07.2016 12:10 |

Praha se zapojí do projektu, který řeší stárnutí populace

Stárnutí obyvatelstva je v současnosti jedním z významných problémů, jimž čelí země Evropské unie. Zástupce Hlavního města Prahy do konce března podepíše partnerskou smlouvu s Evropskou rozvojovou agenturou o spolupráci na projektu „Aktivní stárnutí jako odpověď na nadcházející sociální krizi v České republice a v Evropě". Dnes o tom rozhodla městská Rada.
08.03.2011 18:00 |

Čajová lžička aloe denně má schopnost zvrátit stárnutí

Existuje mnoho výzkumů, které poukazují na to, že nepřirozeně zrychlené stárnutí vlivem moderního způsobu života a vystavení nadměrnému množství ultrafialového záření, může být zpomaleno. Ve skutečnosti GreenMedInfo. com eviduje více než 150 přírodních látek s účinkem proti stárnutí....
25.06.2012 00:10 |

RYOR má nové výrobky na ochranu pleti

Stárnutí pokožky neznamená pouze „biologické stárnutí“, ale  i ,,stárnutí způsobené UV zářením neboli fotoaging“. Podívejte se na rozdíl mezi pokožkou na vnitřní straně paží, na zadečku a na obličeji! Vidíte ten obrovský rozdíl?
20.06.2013 12:10 |