Jaký je váš biologický věk? Test odhalí rychlost stárnutí

Vědci vyvinuli speciální test, který odhalí rychlost stárnutí. V budoucnu by tak lékaři mohli včas předcházet mnoha onemocněním.
08.07.2015 07:00 |

Biologický věk dokáže určit jednoduchý krevní test. Pomůže i při transplantacích

Jediná kapka krve by měla brzy pomoci odhalit biologický věk osob. Vědci z londýnské King's College přišli s jednoduchým testem, pomocí něhož je možné zjistit, jak rychle daná osoba stárne, jaký je biologický věk orgánů určených k transplantaci či jaká jsou v případě transplantace rizika. Do budoucna by také možná mohl test pomoci odhalit, kdo má vyšší předpoklady k Alzheimerově chorobě, píše italský deník Corriere della Sera.
26.09.2015 13:40 |

Test: Jaký je váš skutečný věk?

Říká se, že každý je starý tak, jak se cítí. Rodný list je ale neúprosný. Váš biologický věk vůbec nemusí odpovídat tomu skutečnému. Tělo každého člověka stárne jinak. Udělejte si bleskový test a zjistěte, jaký je váš reálný biologický věk!
01.07.2011 06:20 |

Jak bojovat proti projevům stárnutí

Stárnutí je přirozený proces, který k životu neodmyslitelně patří. Na každém z nás se postupně začnou projevovat léta a zub času, který jednoho dne dostihne nás všechny. Se stárnutím a změnou vašeho vzhledu se tak musíte smířit, i když je to mnohdy bolestivá pravda a především ženy nesou stárnutí velmi nelibě. První vrásky jsou noční můrou mnoha žen. Možná můžeme tvrdit, že každé ženy. Všechny totiž toužíme vypadat skvěle a to co možná nejdéle. Kdyby to šlo, tak bychom si zachovali pevnou pleť bez jediné chybičky až o smrti. Jenže to je nemožné, bohužel. Proto jsme se rozhodli připravit pro vás náš dnešní článek, ve kterém se zaměříme na boj proti stárnutí. Jestliže se ještě nechcete vzdát přírodě, určitě si následující řádky nenechte ujít! Dá se bojovat proti stárnutí? Podle odborníků se délka našeho života neustále prodlužuje, což znamená, že máme poměrně vysokou šanci dožít se vysokého věku. A nebyly bychom to my ženy, kdybychom netoužily pořád vypadat dobře. Určitě vám přijdou vhod naše tipy, jak bojovat se stárnutím, které je sice nevyhnutelné, ale rozhodně to neznamená, že musí být tak viditelné. Jdeme si říci, jak na to? Úprava jídelníčku Na začátek jednu klasiku, o které se mluví nejen ve spojitosti se stárnutím, ale třeba i hubnutím nebo zdravým životním stylem obecně. Ano, máme na mysli váš jídelníček, který má vysoký podíl na tom, jak se vaše tělo cítí a rovněž jak vypadá. Možná se vám to zdá nesmyslné, možná si dokonce říkáte, jak by jídlo mohlo ovlivnit, jak vypadáte. Ale je to tak. Proti stárnutí jsou odborníky doporučované potraviny s vysokým obsahem antioxidantů, takže si do jídelníčku zařaďte hodně ovoce a ještě větší množství zeleniny. Pozor na sluníčko Že je sluníčko nepřítelem kvůli škodlivému záření a možnosti vzniku rakoviny kůže, je dávno známá věc, která vás s největší pravděpodobností... Čtěte více Příspěvek Jak bojovat proti projevům stárnutí pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
21.07.2017 19:35 |

Vědci vyvinuli test určující biologický věk

Jednoduchý krevní test postačí, aby bylo možno určit, jak rychle dotyčná osoba stárne, jaký je biologický věk orgánů určených k transplantaci a jaká jsou případná rizika během tohoto zákroku. Podle vědců z King's College v Londýně může test, který vyvinuli, také pomoci dopředu určit, komu hrozí větší nebezpečí, že onemocní Alzheimerovou chorobou, i když se u něho zatím neobjevují žádné příznaky. Toto předvídání Alzheimera je zatím poněkud kontroverzní, neboť možná odchylka je stále ještě spíše vysoká. Píše o tom italský deník Corriere della Sera.
26.09.2015 10:45 |

OTESTUJTE SE! Jak staré je doopravdy vaše tělo?

Říká se, že každý je tak starý, jak se cítí. Rodný list je ale neúprosný a roky přibývají. Ovšem biologický věk vůbec nemusí odpovídat tomu skutečnému. Tělo každého člověka stárne jinak. Záleží na tom, jak se stravujete, jestli se pohybujete, jakou máte práci a jestli na vás dopadá stres. Udělejte si test a zjistěte, jaký je váš reálný biologický věk!
14.02.2017 05:05 |

Biologické hodiny tikají jinak než kalendářní věk. Někdo je starý ve 40 letech, jiný až v 80

Známky stárnutí se na lidech začínají projevovat většinou už od 26 let. Z jedné pětiny za to mohou geny, za zbytek může zdravotní stav a životní prostřední. Biologický věk se tak od toho reálného může lišit klidně o dvacet třicet let. Podle studie mezinárodního týmu vědců publikovaná na stránkách Proceedings of the National Academy of Sciences není výjimkou, když někteří lidé za jeden kalendářní rok zestárnou i tři biologické roky. Platí to ale i naopak, kdo žije aktivně, biologicky stárne pomaleji.
02.08.2015 18:00 |

Tyhle babči se stárnutí nebojí! Podívejte se na 5 žen po sedmdesátce, které propadly kouzlu módy

Téměř každý z nás se bojí stárnutí, protože jen myšlenky na něj s sebou nesou negativní představy spojené s nemocemi, osaměním a zranitelností. Pojem "stárnutí":http://www.extra.cz/tema/starnuti se asi víc dotýká žen než mužů, neboť ty mají pokročilý věk spojený se změnami jejich těl a vzhledu, což se jich dotýká mnohem víc než silnějšího pohlaví. Seznamte se se šesti úžasnými ženami, které se snaží změnit pohled na stárnoucí proces a v lecčems bychom se od nich mohli učit.
17.09.2013 14:15 |

MPSV bude prezentovat politiku přípravy na stárnutí na půdě OSN

Téma stárnutí je na sociálních fórech OSN jedním z nejsledovanějších témat. Ministerstvo zahraničních věcí, prostřednictvím Stálé mise ČR při OSN v New Yorku, požádalo Ministerstvo práce a sociálních jako koordinátora přípravy na stárnutí o spolupráci při přípravě národní akce v rámci 53. zasedání Komise pro sociální rozvoj, která se plánuje na únor 2015. Cílem je zviditelnění České republiky a témat jako je pozitivní stárnutí, podpora participace starších osob ve společnosti a mezigenerační pomoc.
18.01.2015 16:32 |

Co podporuje stárnutí a zkracuje život?

Britští vědci odhalili další z fyzických mechanismů buněčného stárnutí. Přišli na to, že stárnutí se urychluje a buňka umírá dříve, když se v ní kumuluje enzym karbonická (uhličitanová) anhydráza. Zcela jistě souvisí s procesem stárnutí mitochondrií – energetických továren v buňkách – a předčasnou smrtí buněk či organismů. Otázkou je, zda její potlačování může fungovat jako omlazující proces či elixír mládí.
11.10.2016 16:05 |

MD: Na vybraných úsecích R46 se zvýší rychlost

Dovolujeme si Vás informovat, že v pondělí 14. října dojde k instalaci prvního dopravního značení, které zvýší rychlost na komunikaci R46. Na 110 km/h bude rychlost zvýšena v úseku Letiště Vyškov – Brodek u Prostějova a na 130 km/h v úseku Brodek u Prostějova – Prostějov, s výjimkou dvou zatáček u Žešova, kde bude rychlost 110 km/h.
10.10.2013 19:55 |

Květa Fialová má elánu na rozdávání: Ve dvaaosmdesáti letech bojuje za aktivní stárnutí

Když se přemýšlelo nad patrony Evropského roku aktivního stárnutí, padla volba mimo jiné na herečku Květu Fialovou (82). A jelikož je Květa i přes svůj věk stále čiperná a aktivní stárnutí jí rozhodně není cizí, s radostí nabídku na patronát přijala.
02.03.2012 13:10 |

Osobnosti: Květa Fialová (196 článků)

Novinka: Test odhalí infikované klíště za 10 minut!

Bojíte se nakažených klíšťat? Existuje jednoduchý test, který odhalí, jestli je klíště, které se do vás zakouslo, vašemu zdraví nebezpečné!
12.05.2015 10:10 |

Jak vám okurka může pomoci ke kráse?

Možná už vaše maminka vám říkala, že je okurka dobrá na unavené oči a učila vás přikládat si plátky této zeleniny na zavřená víčka. Kromě toho ale lze okurku využít i pro jiné účely, které vás udělají krásnější. Chcete vědět, které to jsou? Okurka je známá pro bohatý obsah vitamínů a pro skutečnost, že se dá použít do celé řady pokrmů. Mimo to má důležité slovo i v oblasti ženské krásy – a právě na to se v dnešním článku zaměříme. Jak vám okurka pomůže ke kráse? Každá žena chce být krásná a to nejlépe hned po ránu, jen co otevře oči. Zatímco někdo je krásný od přírody, jiný si k dokonalosti musí trochu dopomoci. Skvělým parťákem může být na první pohled obyčejná zelenina zelené barvy, která má ale spoustu pozitivních účinků na naše zdraví i vzhled. Tip první: Redukce známek stárnutí Všichni stárneme, na někom je to vidět dříve, na někom později, někdo má viditelné známky stárnutí, u jiného jsou decentní. Tak či onak se nikdo z nás s ostrým zubem času jednoho dne setká. Okurková šťáva vám může pomoci s redukcí těchto nevítaných známek stárnutí pleti, stačí si jí vmasírovat do pokožky. Tip druhý: Boj proti celulitidě Máte celulitidu? Nezoufejte si, nejste jediná. Nevzhledná pomerančová kůže trápí mnoho žen a dívek napříč všemi věkovými kategoriemi. Vezměte plátky okurky a namasírujte si jimi místa, kde se celulitida vyskytuje. Díky tomu nastartujete krevní oběh a toxiny se tak z tukových buněk budou rychleji odstraňovat. Tip třetí: Náhradní zubní pasta Krása se neskrývá jen v dokonalém make-upu nebo povaze člověka, hodně k tomu přispívá i dech. Pokud vám zrovna nevoní z pusy, asi na druhého dobrý dojem neuděláte. I tady je okurka vítanou záchranou a to především v případě, kdy si budete potřebovat vyčistit zuby a nebudete mít po ruce zubní... Čtěte více Příspěvek Jak vám okurka může pomoci ke kráse? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
30.01.2017 21:10 |

Po Praze 7 už výhradně „třicítkou“. Kde ještě platí maximální rychlost 50 km/h?

Radnice Prahy 7 zavedla zóny s nejvyšší povolenou rychlostí 30 kilometrů v hodině ve větší části městské čtvrti. Řidiči musí tuto rychlost dodržovat v oblasti od Bubenské ulice až na Letnou k fotbalovému stadionu. Snížení rychlosti se nevztahuje na hlavní komunikace, tam nadále platí nejvyšší povolená rychlost 50 kilometrů v hodině. V minulosti snížily povolenou rychlost radnice Prahy 5 nebo 8.
10.01.2017 20:05 |

Roland Berger: V roce 2050 bude průměrný věk v západní Evropě 47 let

V roce 2050 bude průměrný věk v západní Evropě 47 let a v Japonsku 54 let. Nejvyšší příčku zaujme Čína s průměrným věkem 60 let. Podle OSN to bude největší výzva 21 století. Skoro nikdo ale nemluví o tom, že stárnutí populace může také být dobré pro firmy, neboť přináší příležitost pro vyšší produktivitu a lepší konkurenceschopnost. Podmínkou však je mít správnou strategii. Proto v nové studii „Výhody stárnutí“ ukazuje Roland Berger Strategy Consultants jak tento vývoj využít ve svůj prospěch.
22.08.2013 15:05 |

Krevní test odhalí blížící se menopauzu

Jak zjistit, kdy žena už nebude moci mít přirozenou cestou žádné děti? Vědci tvrdí, že pomůže krevní test, který odhalí blížící se začátek menopauzy.
29.06.2010 00:20 |

Vypadáte starší, než ve skutečnosti jste? Tohle je 6 důvodů, proč tomu tak je!

Je úplně jedno, jak se cítíte, jaký je váš biologický věk, ale při pohledu do zrcadla se občas leknete, jak moc se váš obličej mění. V 16 jsme si přáli vypadat na 18, ve 30 na 20, v 60 na 40 a pak už jen doufáme, že nás nebude chtít každý člověk v tramvaji pustit sednout.
16.08.2015 08:11 |

Odhalí domácí test infarkt? Pomocník, nebo spíš super byznys?

Už několik měsíců je v lékárnách k mání jednorázový kapesní test na infarkt za 370 Kč. Člověk se píchne do prstu a podle informací dovozce dokáže test z kapky krve určit, zda postižený prodělal infarkt.
14.07.2016 12:10 |