Vesmírný rekordman se bude moci vrátit na oběžnou dráhu

Ruský kosmonaut Gennadij Padalka možná dostane šanci překonat vysněnou hranici 1000 dnů ve vesmíru. Osmapadesátiletý Padalka, který se vrátil 12. září z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), k tomu dostal díky úspěšně probíhající rehabilitaci povolení od lékařů. Vesmírný rekordman se dosud vydal mimo Zemi pětkrát a na oběžné dráze strávil celkem 878 dní
25.09.2015 10:06 |

Záchrana pro lidstvo: Vzniká vesmírný stát Asgardia, o občanství může požádat kdokoliv

Asgardia je jméno odvozené ze severské mytologie. Znamená ráj, respektive sídlo nestárnoucích bohů. Nachází se nad Zemí, kam se mohli po smrti dostat všichni spravedliví lidé a žít s nimi v harmonii. Tento název ožil i ve sci-fi. Asgardi byla vyspělá rasa v kultovním seriálu Hvězdná brána. A nyní to vypadá, že Asgardia se může stát spásou lidstva. Jmenuje se tak totiž vznikající vesmírný stát.
12.11.2016 18:10 |

Vesmírný teleskop Kepler končí! NASA ho nedokáže rozhýbat

Dny, kdy vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) pátral ve vesmíru po planetách, skončily. Informovali o tom ve čtvrtek činitelé NASA, podle nichž není možné opravit porouchaný mechanismus sloužící k nasměrování teleskopu na cíl, napsala v noci na dnešek agentura Reuters.
16.08.2013 08:05 |

Vesmírná odysea nebo Star Wars? Vybíráme desítku nejlepších sci-fi filmů

Sci-fi (Science Fiction) je vědeckofantastický žánr vymezený výskytem spekulativních technologií a přírodních jevů anebo dosud neznámých forem života. Děj se většinou odehrává v budoucnosti, ve vesmíru nebo alternativní historii. Dnes jsme pro vás připravili desítku těch nejlepších sci-fi snímků historie.
01.04.2016 10:30 |

Justin Bieber poletí do vesmíru, za letenku dal miliony

Idol teenagerů Justin Bieber se připojí k hvězdám jako Leonardo DiCaprio nebo Ashton Kutcher, kteří si zaplatili letenku do vesmíru se společností Virgin Galactic. Na svém twitterovém účtu to oznámil majitel kosmické cestovky Richard Branson. Další články k tématu: Turistická vesmírná loď SpaceShipTwo poprvé zažehla raketové motory Letenku za miliony korun si koupilo už 500 zájemců o let do vesmíru Pamela z kultovního seriálu Dallas poletí do vesmíru
07.06.2013 12:50 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (434 článků) , Richard Branson (88 článků) , Justin Bieber (1312 článků)

Vyšel soubor českých sci-fi autorů Vládcové vesmíru

Ivan Adamovič, editor a kritik zabývající se především literární sci-fi, nabídl první svazek jedinečné antologie nazvané Vládcové vesmíru. Dvacet prozaických textů, povídek, fejetonů mapujících fantazii českých spisovatelů od Svatopluka Čecha (1846–1908) po Jana Weisse (1882–1972).
13.07.2010 14:05 |

Osobnosti: Jan Weiss (7 článků)

Clooney a Bullocková uvízli ve vesmíru ve sci-fi Gravitace

Hollywoodští herci George Clooney a Sandra Bullocková uvízli ve vesmíru a ztratili spojení s lidmi. Ve velkorozpočtové sci-fi Gravitace se proto museli vydat na cestu hluboko do kosmu v režii Alfonsa Cuaróna. Film má v českých kinech premiéru v říjnu.
30.07.2013 14:35 |

Osobnosti: Sandra Bullock (263 článků) , George Clooney (710 článků)

Blíží se doba hvězdných válek? Amerika se chystá na boj ve vesmíru

Třetí světová válka, kde se boje odehrávají převážně ve vesmíru? To není nejnovější sci-fi z dílny Stevena Spielberga, ale pravděpodobně reálná budoucnost. Alespoň podle americké armády, která se na tuto možnost války pečlivě připravuje. Velitelství určené pro akce ve vesmíru jede na plný plyn a má už 38 tisíc zaměstnanců.
05.12.2016 05:55 |

Osobnosti: Steven Spielberg (137 článků)

3D animák Velká šestka táhne víc než Nolanův vesmírný chrám

Souboj 3D technologie a 70 mm pásu vyhrála Velká šestka. Vesmírny opus Interstellar zůstal na druhém místě žebříčku nejnavštěvovanějších filmů v zámoří.
10.11.2014 11:20 |

Milujete sci-fi? Vyzkoušejte kvíz zaměřený na klasické sci-fi filmy!

Jste opravdový milovník klasických sci-fi filmů? Pokud zní vaše odpověď ano, pak si nemůžete nechat ujít tento unikátní kvíz, ve kterém si připomenete nejeden z vašich oblíbených filmů. Poznáte všechny podle fotek?
01.10.2016 11:05 |

Milujete moderní sci-fi filmy? Poznáte je podle fotek? Zkuste si to!

Patříte-li mezi velké fanoušky sci-fi filmů, pak byste si neměli nechat ujít připravený kvíz s názvem Moderní sci-fi. Kvíz obsahuje 20 obrázků z filmů a na vás je, poznat o které filmy se jedná. Na výběr je vždy ze 4 možností. Otestujte své znalosti!
16.05.2017 13:10 |

Sandra Bullock slibuje svou nahotu ve filmech!

Herečku Sandru Bullock (44) natolik ohromil úspěch nového filmu Návrh (Proposal), ve kterém se svlékla, že herečka slíbila, že odteď se bude objevovat nahá v každém dalším filmu! „Jestli bude pokladna jako teď, tak se v každém filmu svléknu! I když mi bude 70, všechno na mě bude viset a budu se objevovat jen náhodně ve filmu,“ řekla pro TV show GMTV. Film, ve kterém hrají taky Betty White a Ryan Reynolds, vydělal odhadem 34 milionů dolarů během tří dnů, kdy se dostal do kin. „Jen do toho! Přestavte si mě představit v 70-ti letech, jak se procházím nahá ve filmu? Zac Efron! Zac Efron dělá obrovský film a tam jsem já, v pozadí běžím nahá. Pořád tam a zpět, dokud si někdo nevšimne. Je vyprodáno a všichni mě chtějí v tom filmu vidět!“ říká Sandra Bullock. Herečka pak pokračuje a říká, že klíč k úspěchu vydělávajícího filmu není ve filmových zamlžených scénách o sexu, ale o tom být nahý a legrační. „Když jste bez oblečení a zkoušíte být sexy, nikdy nevyděláte tolik, jako když jste nazí a legrační,“ říká herečka. „A všimli jste si jak Will Ferrell svléká v každém filmu své kalhoty? Já to odteď budu dělat taky. Akční filmy – všude nahá.“
15.07.2009 08:40 |

Osobnosti: Sandra Bullock (263 článků) , Ryan Reynolds (159 článků) , Zac Efron (152 článků) , Will Ferrell (31 článků) , Betty White (3 články)

Režisér Troška: Postrach silnic! Vozit ho bude osobní řidič!

Režisér Zdeněk Troška (57) si od podzimu vyzkouší novou roli. Jako porotce bude v televizní show vybírat největší talenty! Čeká ho tak neustálé pendlování mezi Prahou a Bratislavou. Protože ho ale bude vozit osobní řidič, hlavu si z toho nedělá!
28.05.2010 17:05 |

Osobnosti: Zdeněk Troška (400 článků)

V Belgii se bude dražit sovětský vesmírný modul

V Belgii půjde začátkem května do dražby sovětský vesmírný modul, který byl v 70. letech hned dvakrát na oběžné dráze. Kónická kabina o průměru 2,8 metru vážící 1,85 tuny může podle aukční síně Lempertz vynést až 1,4 milionu eur (asi 38 milionů korun).
24.04.2014 11:05 |

Žádná mamina, ale královna vesmíru v latexu. Takhle sexy bude Mila Kunis v novém filmu

Již za pár dní se v kinech objeví nejnovější film sourozenců Wachowských Jupiter vychází s Milou Kunis  (31) a Channingem Tatumem (34) v hlavních rolích. Jednatřicetiletá novopečená maminka ve sci-fi snímku ztvární královnu vesmíru Jupiter Jones a snímky z traileru napovídají, že minimálně na Milu bude úžasná podívaná.
29.01.2015 20:00 |

Osobnosti: Mila Kunis (223 článků) , Channing Tatum (124 článků)

Náš vesmír prý není jediný. Vědcům to řeklo záření staré 13 miliard let

Náš vesmír není jediný. Ve snímcích reliktního záření z počátků vesmíru vědci údajně našli důkaz interakce našeho vesmíru s jinými vesmíry. Podle studie, uveřejněné v novém vydání časopisu Astrophysical Journal, jsou anomálie v reliktním záření důkazem existence alternativních vesmírů.
30.10.2015 21:50 |

Stanici ISS ohrožuje vesmírný odpad

Mezinárodní vesmírnou stanici ISS na oběžné dráze ohrožuje vesmírný odpad a její dráhu budou možná muset letoví dispečeři upravit. Podle zprávy agentury Interfax hrozí, že ISS narazí do úlomku, který na oběžné dráze zůstal po zaniklé čínské družici.
23.07.2010 15:15 |

Vesmírný objev: Země má svůj prstenec z antihmoty

Vesmírný modul PAMELA objevil ve Van Allenových radiačních pásech antiprotony, které se tam zachytily působením magnetického pole Země.
18.08.2011 00:40 |