Vesmírný rekordman se bude moci vrátit na oběžnou dráhu

Ruský kosmonaut Gennadij Padalka možná dostane šanci překonat vysněnou hranici 1000 dnů ve vesmíru. Osmapadesátiletý Padalka, který se vrátil 12. září z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), k tomu dostal díky úspěšně probíhající rehabilitaci povolení od lékařů. Vesmírný rekordman se dosud vydal mimo Zemi pětkrát a na oběžné dráze strávil celkem 878 dní
25.09.2015 10:06 |

Záchrana pro lidstvo: Vzniká vesmírný stát Asgardia, o občanství může požádat kdokoliv

Asgardia je jméno odvozené ze severské mytologie. Znamená ráj, respektive sídlo nestárnoucích bohů. Nachází se nad Zemí, kam se mohli po smrti dostat všichni spravedliví lidé a žít s nimi v harmonii. Tento název ožil i ve sci-fi. Asgardi byla vyspělá rasa v kultovním seriálu Hvězdná brána. A nyní to vypadá, že Asgardia se může stát spásou lidstva. Jmenuje se tak totiž vznikající vesmírný stát.
12.11.2016 18:10 |

Vesmírný teleskop Kepler končí! NASA ho nedokáže rozhýbat

Dny, kdy vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) pátral ve vesmíru po planetách, skončily. Informovali o tom ve čtvrtek činitelé NASA, podle nichž není možné opravit porouchaný mechanismus sloužící k nasměrování teleskopu na cíl, napsala v noci na dnešek agentura Reuters.
16.08.2013 08:05 |

Vesmírná odysea nebo Star Wars? Vybíráme desítku nejlepších sci-fi filmů

Sci-fi (Science Fiction) je vědeckofantastický žánr vymezený výskytem spekulativních technologií a přírodních jevů anebo dosud neznámých forem života. Děj se většinou odehrává v budoucnosti, ve vesmíru nebo alternativní historii. Dnes jsme pro vás připravili desítku těch nejlepších sci-fi snímků historie.
01.04.2016 10:30 |

Justin Bieber poletí do vesmíru, za letenku dal miliony

Idol teenagerů Justin Bieber se připojí k hvězdám jako Leonardo DiCaprio nebo Ashton Kutcher, kteří si zaplatili letenku do vesmíru se společností Virgin Galactic. Na svém twitterovém účtu to oznámil majitel kosmické cestovky Richard Branson. Další články k tématu: Turistická vesmírná loď SpaceShipTwo poprvé zažehla raketové motory Letenku za miliony korun si koupilo už 500 zájemců o let do vesmíru Pamela z kultovního seriálu Dallas poletí do vesmíru
07.06.2013 12:50 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (431 článků) , Richard Branson (86 článků) , Justin Bieber (1286 článků)

Vyšel soubor českých sci-fi autorů Vládcové vesmíru

Ivan Adamovič, editor a kritik zabývající se především literární sci-fi, nabídl první svazek jedinečné antologie nazvané Vládcové vesmíru. Dvacet prozaických textů, povídek, fejetonů mapujících fantazii českých spisovatelů od Svatopluka Čecha (1846–1908) po Jana Weisse (1882–1972).
13.07.2010 14:05 |

Osobnosti: Jan Weiss (7 článků)

Clooney a Bullocková uvízli ve vesmíru ve sci-fi Gravitace

Hollywoodští herci George Clooney a Sandra Bullocková uvízli ve vesmíru a ztratili spojení s lidmi. Ve velkorozpočtové sci-fi Gravitace se proto museli vydat na cestu hluboko do kosmu v režii Alfonsa Cuaróna. Film má v českých kinech premiéru v říjnu.
30.07.2013 14:35 |

Osobnosti: Sandra Bullock (263 článků) , George Clooney (674 článků)

Blíží se doba hvězdných válek? Amerika se chystá na boj ve vesmíru

Třetí světová válka, kde se boje odehrávají převážně ve vesmíru? To není nejnovější sci-fi z dílny Stevena Spielberga, ale pravděpodobně reálná budoucnost. Alespoň podle americké armády, která se na tuto možnost války pečlivě připravuje. Velitelství určené pro akce ve vesmíru jede na plný plyn a má už 38 tisíc zaměstnanců.
05.12.2016 05:55 |

Osobnosti: Steven Spielberg (134 článků)

3D animák Velká šestka táhne víc než Nolanův vesmírný chrám

Souboj 3D technologie a 70 mm pásu vyhrála Velká šestka. Vesmírny opus Interstellar zůstal na druhém místě žebříčku nejnavštěvovanějších filmů v zámoří.
10.11.2014 11:20 |

Milujete sci-fi? Vyzkoušejte kvíz zaměřený na klasické sci-fi filmy!

Jste opravdový milovník klasických sci-fi filmů? Pokud zní vaše odpověď ano, pak si nemůžete nechat ujít tento unikátní kvíz, ve kterém si připomenete nejeden z vašich oblíbených filmů. Poznáte všechny podle fotek?
01.10.2016 11:05 |

V Belgii se bude dražit sovětský vesmírný modul

V Belgii půjde začátkem května do dražby sovětský vesmírný modul, který byl v 70. letech hned dvakrát na oběžné dráze. Kónická kabina o průměru 2,8 metru vážící 1,85 tuny může podle aukční síně Lempertz vynést až 1,4 milionu eur (asi 38 milionů korun).
24.04.2014 11:05 |

Režisér Troška: Postrach silnic! Vozit ho bude osobní řidič!

Režisér Zdeněk Troška (57) si od podzimu vyzkouší novou roli. Jako porotce bude v televizní show vybírat největší talenty! Čeká ho tak neustálé pendlování mezi Prahou a Bratislavou. Protože ho ale bude vozit osobní řidič, hlavu si z toho nedělá!
28.05.2010 17:05 |

Osobnosti: Zdeněk Troška (382 článků)

Náš vesmír prý není jediný. Vědcům to řeklo záření staré 13 miliard let

Náš vesmír není jediný. Ve snímcích reliktního záření z počátků vesmíru vědci údajně našli důkaz interakce našeho vesmíru s jinými vesmíry. Podle studie, uveřejněné v novém vydání časopisu Astrophysical Journal, jsou anomálie v reliktním záření důkazem existence alternativních vesmírů.
30.10.2015 21:50 |

Žádná mamina, ale královna vesmíru v latexu. Takhle sexy bude Mila Kunis v novém filmu

Již za pár dní se v kinech objeví nejnovější film sourozenců Wachowských Jupiter vychází s Milou Kunis  (31) a Channingem Tatumem (34) v hlavních rolích. Jednatřicetiletá novopečená maminka ve sci-fi snímku ztvární královnu vesmíru Jupiter Jones a snímky z traileru napovídají, že minimálně na Milu bude úžasná podívaná.
29.01.2015 20:00 |

Osobnosti: Mila Kunis (222 článků) , Channing Tatum (123 článků)

Stanici ISS ohrožuje vesmírný odpad

Mezinárodní vesmírnou stanici ISS na oběžné dráze ohrožuje vesmírný odpad a její dráhu budou možná muset letoví dispečeři upravit. Podle zprávy agentury Interfax hrozí, že ISS narazí do úlomku, který na oběžné dráze zůstal po zaniklé čínské družici.
23.07.2010 15:15 |

Vesmírný objev: Země má svůj prstenec z antihmoty

Vesmírný modul PAMELA objevil ve Van Allenových radiačních pásech antiprotony, které se tam zachytily působením magnetického pole Země.
18.08.2011 00:40 |

Planeta celá z diamantů! Astronomové objevili vesmírný zázrak

Diamanty jsou jedna z nejdražších věcí na Zemi. Pokud by se podařilo nějak dostat na nový vesmírný objev, šla by jejich cena proklatě rychle dolů…
31.08.2011 00:25 |

NASA má vážné problémy: Vesmírný teleskop Kepler nelze zaměřit na cíl

Vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) je ochromen technickou poruchou, která by mohla vést až k předčasnému ukončení jeho pátrací mise po obyvatelných planetách mimo sluneční soustavu. Závadu vykazuje nepostradatelný mechanismus, který slouží k nasměrování teleskopu na cíl, oznámil podle světových agentur šéf vědeckého týmu NASA John Grunsfeld.
16.05.2013 10:40 |

Nejvíce nominací na ceny BAFTA má vesmírný thriller Gravitace

Nejvíce nominací na letošní britské filmové ceny BAFTA získal vesmírný thriller Gravitace s 11 želízky v ohni. Deset nominací mají kriminální drama Špinavý trik a historický snímek 12 let v řetězech. Držitele těchto prestižních cen v jednotlivých kategoriích vyhlásí 16. února v Londýně.
08.01.2014 13:15 |