Článek

Hodina pohybu kompenzuje osm hodin sezení. Snižuje riziko demence, infarktu i mrtvice

 
Třetina dospělých a 80 procent dospívajících nedosahuje doporučené denní aktivity. Dospělí by se měli denně hýbat alespoň 30 minut, adolescenti 60.
04.08.2016 19:35 |

podobné články

Podobné články

Jak vykompenzovat dlouhé sezení u počítače?

 
Dlouhé sezení u počítače – ať už z osobních nebo pracovních důvodů – může mít za následky bolesti zad, očí i hlavy, nemluvě o riziku vzniku nadváhy. V dnešní době se rozmáhá sféra sedavých zaměstnání, jejichž součástí je několikahodinová práce s počítačem, mimo to většina lidí tráví spoustu času u tohoto přístroje i po práci. Ačkoli si to možná neuvědomujete, vaše tělo dlouhým sezením u počítače trpí a vy si tak zaděláváte na celou řadu zdravotních obtíží. Nezáleží na tom, zda s počítačem nebo notebookem pracujete každý den v práci nebo si k němu na pár hodin zalezete odpoledne ve svém volném čase. Čas strávený u počítače byste vašemu tělu měli vhodně vynahradit. Proto jsme pro vás připravili dnešní článek, ve kterém vám poradíme, jak vykompenzovat dlouhé sezení u počítače. Pár tipů, kterými lze vykompenzovat dlouhé sezení u počítače Věděli jste, že dospělý člověk by měl pohybem strávit minimálně půl hodiny denně? Možná pro vás bude nepříjemným překvapením i fakt, že více jak třetina dospělých lidí nemá tolik pohybu, kolik by potřebovali, což má za následek i dřívější úmrtí! Naopak pravidelným pohybem můžete snížit riziko vzniku demence, infarktu nebo mrtvice! 1 hodina pohybu dokáže vykompenzovat 8 hodin sezení u počítače. Jestliže například jen v práci strávíte 8 hodin s pohledem zabořeným do monitoru, pak byste si odpoledne měli najít čas a hodinu se hýbat. Běhání Vyrazíte-li ve volném čase běhat, uděláte pro své zdraví prospěšnou věc. Běh je jedním z mála sportů, kterým se můžete věnovat v každém věku, v jakoukoli denní či noční hodinu a za jakéhokoli počasí. Běhat rovněž můžete všude, což vám dává pocit volnosti. Plavání Dalším sportem, který je skvělý pro muže i ženy všech věkových kategorií, je plavání. To nezatěžuje vaše klouby, ale během několika temp v bazénu zapojíte všechny svaly na těle. Jóga Jóga... Čtěte více Příspěvek Jak vykompenzovat dlouhé sezení u počítače? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.09.2016 05:40 |

podobné články

Dietní limonády bez cukru zvyšují riziko mrtvice a demence

 
Zdravotníci dlouhodobě varují před pravidelným každodenním pitím limonád. Slazené perlivé nápoje nemají v jídelníčku člověka být zastoupeny vůbec. Ale pokud člověk přeci jen limonádu typu Coca Cola, Pepsi Cola či Fanta pít musí, pak by měl sáhnout vždy po té s cukrem. I když je nadměrný příjem cukru škodlivý, neškodí tolik jako umělá sladila. Nápoje typu Coca Cola Zero totiž třikrát zvyšují riziko mrtvice a demence, když člověk vypije jedinou sklenici denně. A za vše podle vědců z Bostonu může aspartam.
24.04.2017 18:30 |

podobné články

Osobnosti: Coca Cola (107 článků)

Máte vysoký krevní tlak? Zvyšuje se i riziko demence

 
Demence může vzniknout poškozením bílé hmoty mozku, která propojuje jednotlivá centra a ovlivňuje kognitivní funkce člověka. K poškození bílé hmoty podle britských a amerických kardiologů dochází také vysokým krevním tlakem, který negativně působí na mozkové cévy. Jinými slovy hypertenze ve středním věku silně zvyšuje riziko demence ve stáří.
13.10.2016 12:05 |

podobné články

Pravidelné čištění zubů snižuje riziko srdečního infarktu a mrtvice

 
Pravidelná péče o chrup, tzn. jeho čištění dvakrát denně, může podle vědců snižovat riziko srdečného infarktu.
13.11.2013 11:36 |

podobné články

Spíte déle než osm hodin? Zvyšujete tím riziko mrtvice!

 
Vypnout ráno budík a pokračovat ve spánku se může zdát být neškodné. Podle vědců z Newyorské univerzity tomu tak ale nemusí být, neboť riziko mrtvice se zvyšuje o 146 procent, pokud člověk spí více než osm hodin denně. Spát méně je také nebezpečné, ale jen o 22 procent, citoval z odborné studie britský deník The Daily Mail.
21.02.2016 08:20 |

podobné články

Jak nám prospívá jedno pivod denně?

 
I střídmá míra alkoholu zvyšuje riziko rakoviny, varují na jedné straně onkologové. Jenže kardiologové tvrdí, že toto riziko je stále menší ve srovnání s tím, jak může alkohol prospívat oběhové soustavě člověka. Podle amerických expertů na zdraví srdce a cév je ideální dopřát si denně jedno slabé pivo. Pomáhá snižovat hladinu nezdravého cholesterolu v krvi a výrazně snižuje riziko mrtvice a infarktu.
22.11.2016 16:00 |

podobné články

Chilli papričkami proti infarktu

 
Jak se praví neštěstí nechodí po horách, ale po lidech a není žádnou výjimkou, že infarkt postihne i mladší ročníky. Infarkt je kardiovaskulární onemocnění, které nezřídka končí smrtí. U tohoto onemocnění dochází k poruše prokrvování srdečního svalu. Důvodem je částečné či úplné uzavření koronární tepny. Může to být v důsledku ucpávání krevní sraženinou, ale také nahromaděním sklerotického plátu: usazeniny tuku, zánětlivých buněk a vaziva. V tomto případě hraje čas hlavní roli. Zhruba již po dvaceti minutách začíná srdeční sval odumírat a do šesti hodin odumře kompletně. Na infarkt trpí 5 krát častěji muži a s přibývajícím věkem riziko narůstá. První pomoc se ukrývá v chilli papričce Prevencí je jednak zdravý životní styl, optimální tělesná váha, dostatek pohybové aktivity a nekouřit. Avšak máme pro vás ještě jednu pomůcku, díky které je možné zmírnit či zastavit průběh infarktu. Jedná se o Chilli papričky, které doporučují i lékaři Dr. John Christopher a Dr. Richard Schulze. Pokud je postižený stále při vědomí může mu od srdeční slabosti pomoci jedna čajová lžička chilli koření rozmíchaná ve sklenici s horkou vodou, kterou následně vypije. Pokud již nemocný člověk ztratil vědomí a je po ruce záchrana doporučuje se použít silnou chilli tinkturu a aplikovat jí pod jazyk postiženého. Věnujte včasnou péči prevenci Samozřejmě je mnohem lepší těmto problémům předcházet a žít podle pravidel zdravého životního stylu. Málo se stresovat a rozčilovat, alespoň víkendově se věnovat sportům, jíst zdravě a plnohodnotně, odpočívat, dodržovat pitný režim a zařadit mimo ovoce a zeleniny do svého jídelníčku bylinky, které pomáhají předcházet infarktům. Mezi další skvělé pomocníky v rámci prevence se považuje čekanka, která je nejen proti infarktům, ale arterioskleróze a rakovině. Chrání cévy, snižuje cholesterol a je bohatá na vitamíny. Začněte s prevencí už dnes, dokud není pozdě. Příspěvek Chilli papričkami proti infarktu pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
18.09.2015 21:46 |

podobné články

Osobnosti: Richard Schulze (2 články) , John Christopher (1 článek) , John Christopher (1 článek)

Denní užívání ibuprofenu už po týdnu zvýší riziko infarktu o polovinu

 
Kanadští vědci varují před užíváním nesteroidních protizánětlivých léků, jimiž lidé tlumí bolest. Léky ibuprofen, celecoxib, diclofenac, naproxen a rofecoxib zvyšují riziko infarktu, pokud je lidé užívají v maximální dávce alespoň týden. A riziko je vyšší po týdnu až o osmapadesát procent. Zvlášť nebezpečné je užívat ibuprofen třikrát denně po dobu jednoho týdne. Riziko se zvýší o polovinu.
17.05.2017 11:30 |

podobné články

Bolesti břicha, zácpa, obezita, premenstruační syndrom? Recept je tu již několik tisíc let!

 
Řešením je zlatá lněná vláknina! Již Hippokrates předepisoval len při potížích se sliznicemi trávícího ústrojí. Lněné semínko existuje v hnědé nebo zlaté variantě. Většina konzumentů upřednostňuje len zlatý kvůli jeho oříškovo-máslové příchuti. Semeno lnu je zdrojem omega-3. Ta má příznivý vliv na naši nervovou soustavu a zlepšuje stav pokožky. Další zdravotní přínos lněného semene je díky vysokému obsahu lignanů. Lignany jsou fytoestrogeny, které mají estrogenu podobné účinky. Lignany mohou pomáhat v boji proti bakteriím, virům a plísním. Zlatá lněná vláknina může působit na menstruační cyklus tím, že vyvažuje poměr mezi estrogenem a progesteronem, což zmírňuje příznaky premenstruačního syndromu (PMS) a menopauzy. Vláknina je zastoupená jak v podobě nerozpustné, která podporuje střevní peristaltiku, tak ve formě rozpustné (sliz), která snižuje kyselost v žaludku a zpomaluje jeho vyprazdňování. Len díky rozpustné vláknině může snižovat hladinu cholesterolu v krvi a tím také snižuje riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice.
12.02.2014 07:05 |

podobné články

Nová metoda vyšetření pomůže předcházet infarktu a mrtvici

 
Unikátní metodu, jak včas zjistit riziko hrozícího infarktu a mrtvice, objevili brněnští vědci. Snímky z ultrazvuku totiž dokážou pomocí moderní techniky zpracování obrazu využít tak, že ze zaznamenaných pohybů stěny tepen získají křivky, které přesně ukazují na činnost srdce a vlastnosti cév.
27.12.2013 14:17 |

podobné články

Kartáčky do ruky! Pravidelným čistěním zubů snižujete riziko srdečního infarktu a mrtvice

 
Už odmalička víme, že "čištění zubů":http://www.extra.cz/10-zasad-spravneho-cisteni-vaseho-chrupu-tohle-byste-meli-vedet je důležitou součástí denní hygieny. Málokdo ale ví o tom, že pravidelná péče o chrup pomáhá snižovat riziko srdečního infarktu. A je jasné proč!
18.11.2013 23:06 |

podobné články

Nemocnice Na Homolce: Mrtvice je léčitelná

 
Světový den mrtvice (World Stroke Day), vyhlášený Světovou organizací pro mrtvici (World Stroke Organization) na 29. říjen, nám má svým letošním heslem „Mrtvice je léčitelná“ zprostředkovat zejména tu zásadní informaci, že přestože je mozková mrtvice závažný zdravotní problém, účinné metody, jak významně zmírnit či zcela eliminovat její následky, dnes už existují. Jaké prostředky to jsou a jak je o pacienty s mrtvicí postaráno v naší republice – k tomu se vyjádřil přednosta specializovaného cerebrovaskulárního centra a primář neurologie Nemocnice Na Homolce MUDr. Miroslav Kalina.
26.10.2016 12:30 |

podobné články

Dvě pivka denně snižují riziko mrtvice

 
Alkohol škodí myšlení a paměti a zvyšuje také riziko rakoviny. Když to s ním ale člověk nepřehání, jsou tato rizika velmi malá a naopak se sníží jiná, která se týkají onemocnění srdce a cév. Podle vědců ze Švédska a Anglie totiž dvě slabá piva denně neškodí organismu, ale výrazně sníží riziko ucpání krevních cév v mozku alias mrtvice.
01.12.2016 15:00 |

podobné články

Život na severu zvyšuje riziko demence. Kvůli nedostatku slunce

 
Počet dementních osob v populaci výrazně roste s rostoucí zeměpisnou šířkou. Jinými slovy, čím žijí lidé blíže pólům, tím je v populaci více osob s demencí. Ideální stav je tak v oblasti tropů a subtropů, kde je slunečné počasí a po celý rok zhruba stejně dlouhá světlá část dne. Ačkoli se už delší dobu míní, že za vyšší riziko demence může nedostatek slunce, teprve nedávno skotští vědci tuto teorii potvrdili.
25.01.2015 18:01 |

podobné články

Dejte si dneska skleničku! Alkohol je prevencí demence

 
Bývalý producent BBC, novinář a popularizátor vědy Tony Edwards se rozhodl bojovat s často šířeným mýtem, že jedinou prevencí demence je totální abstinence. Svou válku s tímto podle něj nestoudným tvrzením shrnul v nové knize, v níž využívá výsledků stovek studií zabývajících se výzkumem vlivu alkoholu na zdraví mozku. Edwards tvrdí, že je zcela jasné, že střídmá! konzumace alkoholu je jedinou prevencí demence. Tedy že lidé, kteří si dopřejí jednu skleničku (nikoli víc) denně, jsou na tom lépe než abstinenti.
30.10.2015 09:00 |

podobné články

Osobnosti: Tony Edwards (2 články) , Tony Edwards (2 články)

Zůstaňte raději vždy v pohybu. Příliš mnoho sezení vyvolává úzkosti, varují vědci

 
Sedavé zaměstnání a absence pohybu ve volnu má rozsáhlé zdravotní dopady a dokonce může vyvolávat úzkostné stavy, jak zjistili vědci. Odborníci zkoumali, jak aktivita s nízkou spotřebou energie (tedy sezení) souvisí s emotivním rozpoložením. A jejich závěry by se neměly brát na lehkou váhu. 
29.06.2015 14:01 |

podobné články

Riziko infarktu a mrtvice: 7 potravin, které vám pročistí cévy!

 
Infarkt a mrtvice – civilizační choroby, na které Češi nejvíce umírají. Mohou za ně mimo jiné i zanesené cévy. Poradíme, jak si je můžete pročistit samy a vyvarovat se tak riziku smrtelných chorob.
22.02.2017 09:40 |

podobné články

Paurová (STAN): Hodina pohybu navíc se nepovedla

 
Třetí hodina pohybu navíc Již několik let se u nás hovoří o zavedení třetí hodiny tělocviku na školách. Současnou aktivitu odstartovala zřejmě poslankyně Putnová, již v roce 2011. Jedná se však především o politický slogan, více než o cokoliv jiného.
02.12.2015 13:36 |

podobné články

Pokusné ověřování „Hodina pohybu navíc“ pokračuje

 
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rozhodlo díky pozitivní zkušenosti a ohlasu o prodloužení pokusného ověřování „Hodina pohybu navíc“ o další rok. V průběhu školního roku 2016/2017 jsou tak opět do programu zařazeni žáci 1. až 3. ročníků základních škol navštěvující školní družiny.
07.10.2016 10:25 |

podobné články