Hlavy vzhůru k obloze! V noci vyvrcholí meteorický roj Perseidy

Dnešní noc je jako dělaná pro romantické sledování noční oblohy. Mezi půlnocí a čtvrtou hodinou totiž vyvrcholí známý roj Perseidy, vidět by mělo být až 70 meteoritů za hodinu. Díky jasné obloze a vhodné fázi Měsíce jsou podmínky pro pozorování ideální. Jen to chce najít místo co nejdál od měst.
12.08.2015 09:56 |

Přejte si něco! Vrcholí meteorický roj Perseidy

V noci na pátek 13. srpna mezi 01:30 a 04:00 vrcholí nejznámější meteorický roj Perseidy. Astronomové očekávají až 75 meteorů za hodinu. Uvedl to Ivo Míček ze Společnosti pro meziplanetární hmotu. Dobrou zprávou je, že pozorování nebude rušit svit Měsíce, protože byl 10. srpna v novu.
12.08.2010 23:30 |

Z nebe padají hvězdy: Do Česka dorazily Perseidy, vrchol nastane 12. srpna

Na obloze se začínají objevovat meteory z nejznámějšího roje Perseidy. Roj vrcholí 12. srpna před půlnocí, v té době by mělo létat kolem 70 meteorů za hodinu. Roj je aktivní do 24. srpna. Perseidy mají lidový název Slzy svatého Vavřince podle světce, který má svátek 10. srpna.
16.07.2012 18:05 |

Na obloze v noci zazáří meteorický roj Geminidy

Od pondělního večera budou moct lidé na obloze pozorovat meteorický roj Geminidy. Noční podívanou nebude zřejmě rušit ani Měsíc, který ve fázi jen tři dny po novu zapadne už večer. V průběhu noci by přitom každou hodinu mělo být vidět kolem stovky meteorů, za celou noc jich pozorovatelé mohou napočítat přes tisíc, pokud budou ideální podmínky.
14.12.2015 06:20 |

V noci vrcholil meteorický roj Perseidy

Pokud rádi ponocujete, v noci z úterý na středu jste toho mohli využít. Vrcholil totiž meteorický roj, který sice nepatřil mezi nejsilnější, ale podmínky k jeho sledování bývají díky letnímu počasí zdaleka nejpříhodnější.
12.08.2014 21:50 |

Blíží se meteorický roj působivější než Perseidy. Lidé ale řeší Vánoce a je zima, říká astronom

Pozorování Perseid je hitem léta, meteorický roj Geminidy laickou veřejnost netáhne. Za hodinu pozorování lze přitom vidět dvojnásobný počet meteorů.
13.12.2015 12:00 |

Víte, jak pozorovat Perseidy? 5 rad, jak vám neunikne žádná padající hvězda

V noci ze dneška na čtvrtek 13. srpna vyvrcholí nejznámější meteorický roj Perseidy. Podle astronomů by mělo být vidět průměrně 70 meteorů za hodinu. Další příležitost zhlédnout unikátní hvězdnou show bude až za 3 roky.
12.08.2015 10:10 |

Až 70 meteorů za hodinu. Dnešní roj Perseid bude mimořádný

V noci ze dneška na čtvrtek vyvrcholí nejznámější meteorický roj Perseidy. Lidé ho mohou pozorovat mezi půlnocí a čtvrtou hodinou ranní. Podle astronomů bude vidět průměrně 70 meteorů za hodinu.
12.08.2015 11:15 |

Sledujte meteorický roj Leonidy. Bude aktivní až do neděle

Na obloze můžeme v těchto dnech sledovat meteorický roj Leonidy. Aktivita roje bude pokračovat až do neděle 21. listopadu.
18.11.2010 11:05 |

Hlavu vzhůru! Oblohu dnes v noci zaplaví padající hvězdy

Nejznámější meteorický roj Perseidy letos vyvrcholí mezi 11. a 13. srpnem. Bude tak možné pozorovat až 110 meteorů - padajících hvězd - za hodinu.
11.08.2014 06:35 |

Perseidy budou padat už dnes v noci. Vrchol přijde ve dvě ráno

V noci ze čtvrtka na pátek a z pátku na sobotu budou moci fanoušci astronomie pozorovat na noční obloze meteorický roj Perseid. Přestože počasí pozorování zatím příliš nepřeje, podle astronomů i předpovědi meteorologů by se v noci mělo vyjasňovat. Tam, kde obloha není znečištěna světlem, by padající hvězdy měly být dobře viditelné. A nejspíš i rekordní za poslední roky.
11.08.2016 17:25 |

V noci budou „padat hvězdy“. Oblohu rozzáří meteorický déšť Geminidy

Od pondělního večera budou moct lidé na obloze pozorovat meteorický roj Geminidy. Noční podívanou nebude zřejmě rušit ani Měsíc. V průběhu noci by každou hodinu mělo být vidět kolem stovky meteorů, za celou noc jich pozorovatelé mohou napočítat přes tisíc, pokud budou ideální podmínky. Nejlepší by pro ně měla být druhá polovina noci, tedy od půlnoci do rozbřesku, uvedl Astronomický ústav Akademie věd ČR na svém webu.
14.12.2015 06:55 |

Objevují se první padající hvězdy - Perseidy

V noci můžeme na bezmračné obloze sledovat "padající hvězdy" - Perseidy. Roj bude nejsilnější v noci na 13. srpna, kdy bude létat mezi 01:30 a 04:00 až sto meteorů za hodinu.
25.07.2010 02:30 |

V noci z 12. na 13. srpna proletí oblohou až 70 meteoritů za hodinu

Nejznámější meteorický roj Perseidy letos vyvrcholí v noci z 12. na 13. srpna. Po půlnoci bude možné spatřit v průměru 70 meteorů za hodinu. Pozorování bude navíc nahrávat vhodná fáze Měsíce. Dnes o tom informoval mluvčí Astronomického ústavu Akademie věd ČR.
05.08.2013 21:00 |

Noc, kdy padají hvězdy! Můžete vidět až 70 meteorů za hodinu

Nezapomeńte se dneska v noci dívat na nebe. Vyvrcholí nejznámější meteorický roj Perseidy a po půlnoci bude možné spatřit v průměru 70 meteorů za hodinu. Pozorování bude navíc nahrávat vhodná fáze Měsíce.
12.08.2013 07:30 |

Noční oblohu rozzáří Slzy svatého Vavřince

V noci na úterý bude k vidění opravdová astronomická lahůdka. Obloha nabídne pozorovatelům nádhernou podívanou - vyvrcholí meteorický roj Perseidy, v Česku známý jako Slzy svatého Vavřince.
12.08.2013 18:40 |

Perseidy mají z nebe letos padat jak o závod. Jenže hvězdy možná zahalí mraky

Koncem pracovního týdne vyvrcholí letošní meteorický roj Perseid. Podle odhadů vesmírné agentury NASA by počet „padajících hvězd“ mohl dosáhnout počtu až 200 za hodinu, reálně jich však podle českých astronomů uvidíme asi třetinu, a to i kvůli počasí. Předpověď na čtvrteční a páteční noc zatím totiž říká, že obloha bude spíše zatažená, ale postupně by se mohla vyjasňovat.
09.08.2016 21:55 |

Kde pozorovat Perseidy v Praze? Zkuste spíš jižní okraj metropole, radí odborník

Už tento týden se na noční obloze opět objeví velice oblíbený úkaz. Z nebe budou „padat hvězdy“. Vyvrcholí totiž aktivita meteorického roje Perseid. Tu nejlepší podívanou si pro pozorovatele obloha schovává na dvě noci koncem pracovního týdne. Kde v Praze máte větší šanci Perseidy vidět? Nezkazí nám v metropoli zážitek počasí? Redakce Blesk.cz se zeptala odborníků.
10.08.2016 12:10 |

POKOCHEJTE SE: Hvězdný spektákl perseidů zaplavil v noci srpnové nebe

V noci ze čtvrtka na pátek bylo možné pozorovat zajímavý jev srpnové oblohy - nejznámější meteorický roj Perseidy.
13.08.2010 13:25 |