Genetici stvořili 'dinosauří kuřata', aby odhalili tajemství vzniku ptáků

Jistě si pamatujete na scénu z  Jurského parku , kde jeho majitel vysvětluje, jak s pomocí dinosauří DNA a pštrosích vajec znovu přivedl na svět tyto druhohorní obry. Představa je to pěkná, ale ve skutečnosti by to tak jednoduše nešlo.
22.05.2015 13:56 |

Dvě obří chlazená kuřata vystavují v centru Brna

Dvě obří chlazená kuřata se objevila v centru Brna. Modely zabalené jako opravdová kuřata mají jediný cíl: přilákat lidi k červnovým volbám do Evropského parlamentu. Ten provokativní skulpturu zaplatil.
28.04.2009 15:16 |

Poláci k nám posílají nakažená kuřata!

Mrtvá kuřata natěsnaná jedno na druhé. Plovoucí ve špinavé vodě, která se často mění jen jednou za den. Tak tímto nechutným způsobem se často zpracovává kuřecí maso u našich polských sousedů. Tato superlevná kuřata pak nabízejí obchodní retězce v týdenní akci za 30 korun za dva kusy. Loni přitom bylo do Česka dovezeno 80.000 tun polské drůbeže!
12.01.2011 16:03 |

Babiš se prý bojí: Levná kuřata z Ukrajiny vytlačí ty naše

Přechodného zrušení cel pro dovoz kuřat z Ukrajiny, které připravuje EU, se obává Andrej Babiš. Již tak levná ukrajinská kuřata by zřejmě zaplavila trh a česká kuřata by jim nedokázala konkurovat. Přitom polovinu kuřat, která se v Česku ročně vyrobí, pochází právě z Babišovy firmy Vodňanské drůbežárny. O tom, že se Babiš v soukromí svěřil s obavami ze zrušení cel, informuje páteční vydání deníku Právo.
21.03.2014 07:35 |

Osobnosti: Andrej Babiš (7804 článků)

Tajemství, proč byli dinosauři tak velicí, spočívá podle vědců v energii

Největší dinosauři, jako byli třeba dlouhokrcí sauropodi, dorůstali do velikosti, kdy se šedesáti tunami vydali za osm afrických slonů. V moři sice plejtvák obrovský nabere, až třikrát více hmoty než sauropodi, nicméně na souši už živočichové takové velikosti nedorůstají. Podle vědců dinosauři spotřebovávali většinu své energie na růst a méně už na udržování tělesné teploty.
12.07.2009 16:55 |

Genetici tvrdí: Evoluce vede ke stále krásnějším ženám

Ženy jsou stále krásnější. Tvrdí to přední světoví genetici, podle nichž evoluce vede ke stále dokonalejším, smyslnějším a krásnějším ženám.
27.07.2009 10:30 |

Myš zpívá jako pták. Genetici hovoří o revoluci

Japonští genetici naučili myš zpívat. Dosáhli toho tak, že upravili její genetickou výbavu.
30.12.2010 01:15 |

Vědci šokují: Dinosauři byli ochmýření či opeření

Ačkoli ve filmech či tematických parcích zobrazujeme obří plazy jako monstra s lysou kůží, irští vědci tvrdí, že skuteční dinosauři byli pokryti chmýřím jako kuřata. Minimálně. Ale pravděpodobně měla tato zvířata peří. Podporuje to evoluční teorii, podle níž se z dinosaurů vyvinuli ptáci.
01.08.2014 07:50 |

Vědci odhalili záhadu penisu!

Genetici z Harvardovy univerzity a jejich kolegové z Floridy popsali embryonální základy penisu a klitorisu. Kde se přesně na zárodku vyvíjí a z jakých buněk, bylo přitom dosud neznámé. Ale ze studie Clifforda Tabina, kterou otiskl prestižní vědecký časopis Nature, je jasné, že embryonální základy penisu plazů, ptáků a savců jsou u všech třech skupin obratlovců odlišné.
12.11.2014 13:00 |

Vědci zjistili, proč jsou dnešní kuřata větší než dříve

Kanadští biologové a genetici provedli experiment, ve kterém vyvrátili vliv hormonů na velikost dnešních kuřat.
27.10.2014 09:00 |

Novozélanďané budou stříkat deodorantem zapáchající ptáky kivi

Ptáci kivi, jeden z nejprimitivnějších a zároveň nejohroženějších druhů ptáků, prý páchne po houbách. Novozélanďané by je tak chtěli potírat deodorantem, ne snad proto, že by jim pach těchto vzácných ptáků vadil, ale protože jsou velmi snadno odhalitelnou kořistí pro predátory. A právě deodorant má nepůvodní dravce odradit a tenčící se populaci ptáků zachránit.
29.09.2010 03:00 |

Arabela přišla o své holuby, zloděj ukradl potomky vzácných ptáků.

Pohádková Arabela zřejmě přišla o své holuby, i tak by se dala nazvat krádež vzácných ptáků, kteří zmizeli chovateli ze Zábřehu u Ostravy. Předci těchto ptáků si zahráli i v pohádkách Pan Tau nebo Arabela.
07.10.2014 07:05 |

Jaké zbarvení měli dinosauři? Unikátní nález poodhalil tajemství pravěku

Asi každého někdy napadlo, jak asi byli barevní dinosauři. Zkameněliny zpravidla uchovávají pouze zbytky tvrdých tkání, a tak jsme v tomto ohledu byli donedávna odkázáni na vlastní fantazii, nebo představivost filmových tvůrců. Výjimečně kvalitní fosilie s konzervovanými pozůstatky měkkých tkání zanechalo jen několik obyvatel druhohorní souše.
26.09.2016 18:55 |

Stresované slepice mají menší vejce i kuřata, tvrdí vědci

Stresované slepice snášejí lehčí vajíčka a také jejich kuřata pak váží méně. Podle agentury APA to při svém výzkumu prokázali vědci vídeňské veterinární univerzity.
20.01.2010 16:31 |

Libor Bouček prodával kuřata!

Pokud jste v minulých dnech poslouchali rádio Evropa 2, mohli jste slyšet celkem překvapující sdělení Libora Boučka, Ivy Vavřínové a dalších moderátorů, kteří posluchačům nabízeli kuřata.
24.11.2011 16:55 |

Osobnosti: Libor Bouček (375 článků)

Bouček prodával kuřata!

24.11.2011 17:05 |

Osobnosti: Libor Bouček (375 článků)

Pozor! Kuřata v Česku obsahují salmonelu!

Kuřata prodávaná na českém trhu mohou obsahovat zdraví nebezpečné bakterie. Test 17 kuřat, kuřecích čtvrtek a stehen časopisu dTest zjistil salmonelu a to hodnoty, které překročily povolené limity. Pokud se ale budete řídit jednoduchými zásadami manipulace se syrovým kuřecím masem, nemusíte se ničeho bát.
10.02.2012 15:50 |

Některá kuřata obsahují bakterie salmonel, informuje dTest

Kuřata prodávaná na tuzemském trhu často obsahují nežádoucí bakterie včetně salmonel, z nichž některé mohou být i zdraví nebezpečné. Zjistil to spotřebitelský časopis dTest, který nechal v laboratoři zkontrolovat 17 kuřat, kuřecích čtvrtek a stehen.
10.02.2012 16:50 |

Vaječná krize se stupňuje: Češi si zamlouvají už i nevylíhnutá kuřata

Ceny vajec se stále drží v astronomicky vysoko. Češi na nic nečekají a zakládají si vlastní chovy slepic. Ani na to však trh není připraven a nosnice už nejsou k dostání. Dopředu jsou zamluvena dokonce i nevylíhnutá kuřata.
20.03.2012 17:25 |

HNUSY v obchodech: Zkažené salámy, sýry i kuřata! Podívejte se, kde to prodávali

Už zase se nám obchodníci snaží prodat zkažené potraviny. Inspektoři v posledních dnech objevili na regálech obchodů zkažené salámy, sýry i kuřata, nebo například víno plné kyseliny! Podívejte se, co vše se nám snažili prodat, a co by rozhodně na pultech obchodů být nemělo!
10.06.2013 10:40 |