Genetici stvořili 'dinosauří kuřata', aby odhalili tajemství vzniku ptáků

Jistě si pamatujete na scénu z  Jurského parku , kde jeho majitel vysvětluje, jak s pomocí dinosauří DNA a pštrosích vajec znovu přivedl na svět tyto druhohorní obry. Představa je to pěkná, ale ve skutečnosti by to tak jednoduše nešlo.
22.05.2015 13:56 |

Dvě obří chlazená kuřata vystavují v centru Brna

Dvě obří chlazená kuřata se objevila v centru Brna. Modely zabalené jako opravdová kuřata mají jediný cíl: přilákat lidi k červnovým volbám do Evropského parlamentu. Ten provokativní skulpturu zaplatil.
28.04.2009 15:16 |

Poláci k nám posílají nakažená kuřata!

Mrtvá kuřata natěsnaná jedno na druhé. Plovoucí ve špinavé vodě, která se často mění jen jednou za den. Tak tímto nechutným způsobem se často zpracovává kuřecí maso u našich polských sousedů. Tato superlevná kuřata pak nabízejí obchodní retězce v týdenní akci za 30 korun za dva kusy. Loni přitom bylo do Česka dovezeno 80.000 tun polské drůbeže!
12.01.2011 16:03 |

Babiš se prý bojí: Levná kuřata z Ukrajiny vytlačí ty naše

Přechodného zrušení cel pro dovoz kuřat z Ukrajiny, které připravuje EU, se obává Andrej Babiš. Již tak levná ukrajinská kuřata by zřejmě zaplavila trh a česká kuřata by jim nedokázala konkurovat. Přitom polovinu kuřat, která se v Česku ročně vyrobí, pochází právě z Babišovy firmy Vodňanské drůbežárny. O tom, že se Babiš v soukromí svěřil s obavami ze zrušení cel, informuje páteční vydání deníku Právo.
21.03.2014 07:35 |

Osobnosti: Andrej Babiš (8284 článků)

Tajemství, proč byli dinosauři tak velicí, spočívá podle vědců v energii

Největší dinosauři, jako byli třeba dlouhokrcí sauropodi, dorůstali do velikosti, kdy se šedesáti tunami vydali za osm afrických slonů. V moři sice plejtvák obrovský nabere, až třikrát více hmoty než sauropodi, nicméně na souši už živočichové takové velikosti nedorůstají. Podle vědců dinosauři spotřebovávali většinu své energie na růst a méně už na udržování tělesné teploty.
12.07.2009 16:55 |

3 tajemství krásy, která musíte znát

Vidíme-li nádhernou ženu, která na nás působí dojmem, že je absolutně spokojená a nic jí nechybí, lámeme si hlavu nad tím, jaká jsou její tajemství krásy. Odjakživa se držíme představy, že krásné ženy taková tajemství mají, protože kdyby ne, vypadaly by asi tak nějak, jako my – obyčejné smrtelnice, jež mají dle svého názoru do dokonalého vzhledu hodně daleko… Možná i vy chcete znát ona tajemství krásy, díky kterým byste si mohla zvýšit sebevědomí, cítit se lépe ve vlastním těle, líbit se sama sobě a zároveň i lidem ve vašem okolí. Každá z nás chce být krásná a je jedno, zda zrovna vynáší pytel plný odpadků, nakupuje v obchodním centru, chystá se na pracovní pohovor nebo sedí doma na pohovce u oblíbeného seriálu. Pojďme si prozradit tajemství krásy Jak to sakra dělá? Je tak krásná, přímo dokonalá! Vypadá spokojeně, určitě musí mít nějaký fígl! Pokud i vám podobné fráze proběhnou hlavou ve chvíli, kdy spatříte krásnou ženu, pak jste tu správně. Teď společně s námi můžete odhalit tajemství, která stojí za dokonalým vzhledem žen, jež vídáme na ulici, v televizi nebo v módních časopisech. Jste připravené? Jdeme na to! Tajemství č. 1: Arašídy vám zajistí krásné a lesklé vlasy! Mít krásné vlasy, plné lesku, života a zdraví – no řekněme si, milé dámy, která z nás po tom netouží. Ne všem byla dána do vínku bohatá hříva, která i bez kdovíjaké péče vypadá dobře, má objem a nechybí jí lesk. Jestliže ani k vám nebyla příroda štědrá, ba přímo naopak, doporučujeme vám vsadit na arašídy. Ty jsou známé pro vysoký obsah vitamínů B a vlákniny, které vám zajistí bujné vlasy hýřící zdravím a krásou. Tajemství č. 2: Pevný zadeček díky špenátu? Zkuste to! Ačkoli se traduje, že se za pěkným a pevným ženským zadečkem otočí jen muži, není to vůbec... Čtěte více Příspěvek 3 tajemství krásy, která musíte znát pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.03.2017 03:15 |

Ptačí chřipka decimuje Česko. Může ohrozit obchod s drůbežím masem

Veterináři potvrdili první ohnisko ptačí chřipky v Královéhradeckém kraji. Jde o malochov ve Žďáru nad Orlicí na Rychnovsku. Šedesát ptáků v něm bude dnes dopoledne utraceno. Dnes to sdělil zástupce mluvčího Státní veterinární správy Petr Majer. Nemoc byla v kraji potvrzena už dříve, šlo ale o výskyt u volně žijících uhynulých ptáků v oblasti Náchoda nebo Hradce Králové. V celé zemi je tak 26 ohnisek, u volně žijících ptáků byla potvrzena v 11 krajích u 49 ptáků.
10.02.2017 11:15 |

Genetici tvrdí: Evoluce vede ke stále krásnějším ženám

Ženy jsou stále krásnější. Tvrdí to přední světoví genetici, podle nichž evoluce vede ke stále dokonalejším, smyslnějším a krásnějším ženám.
27.07.2009 10:30 |

Myš zpívá jako pták. Genetici hovoří o revoluci

Japonští genetici naučili myš zpívat. Dosáhli toho tak, že upravili její genetickou výbavu.
30.12.2010 01:15 |

Vědci šokují: Dinosauři byli ochmýření či opeření

Ačkoli ve filmech či tematických parcích zobrazujeme obří plazy jako monstra s lysou kůží, irští vědci tvrdí, že skuteční dinosauři byli pokryti chmýřím jako kuřata. Minimálně. Ale pravděpodobně měla tato zvířata peří. Podporuje to evoluční teorii, podle níž se z dinosaurů vyvinuli ptáci.
01.08.2014 07:50 |

Vědci odhalili záhadu penisu!

Genetici z Harvardovy univerzity a jejich kolegové z Floridy popsali embryonální základy penisu a klitorisu. Kde se přesně na zárodku vyvíjí a z jakých buněk, bylo přitom dosud neznámé. Ale ze studie Clifforda Tabina, kterou otiskl prestižní vědecký časopis Nature, je jasné, že embryonální základy penisu plazů, ptáků a savců jsou u všech třech skupin obratlovců odlišné.
12.11.2014 13:00 |

Ptačí „masakr“ na Chebsku: Veterináři vybijí 30 tisíc ptáků

Veterináři usmrtí ve čtvrtek na Chebsku ve dvou chovech více než 30 000 ptáků počítaje v to kachňata a malá kuřata. Potvrdili u nich ptačí chřipku. Uvedla to v úterý ředitelka Krajské veterinární správy pro Karlovarský kraj Mária Slepičková. Půjde tak o dosud největší likvidaci drůbeže během současné vlny ptačí chřipky.
28.02.2017 14:55 |

Vědci zjistili, proč jsou dnešní kuřata větší než dříve

Kanadští biologové a genetici provedli experiment, ve kterém vyvrátili vliv hormonů na velikost dnešních kuřat.
27.10.2014 09:00 |

Novozélanďané budou stříkat deodorantem zapáchající ptáky kivi

Ptáci kivi, jeden z nejprimitivnějších a zároveň nejohroženějších druhů ptáků, prý páchne po houbách. Novozélanďané by je tak chtěli potírat deodorantem, ne snad proto, že by jim pach těchto vzácných ptáků vadil, ale protože jsou velmi snadno odhalitelnou kořistí pro predátory. A právě deodorant má nepůvodní dravce odradit a tenčící se populaci ptáků zachránit.
29.09.2010 03:00 |

Arabela přišla o své holuby, zloděj ukradl potomky vzácných ptáků.

Pohádková Arabela zřejmě přišla o své holuby, i tak by se dala nazvat krádež vzácných ptáků, kteří zmizeli chovateli ze Zábřehu u Ostravy. Předci těchto ptáků si zahráli i v pohádkách Pan Tau nebo Arabela.
07.10.2014 07:05 |

Jaké zbarvení měli dinosauři? Unikátní nález poodhalil tajemství pravěku

Asi každého někdy napadlo, jak asi byli barevní dinosauři. Zkameněliny zpravidla uchovávají pouze zbytky tvrdých tkání, a tak jsme v tomto ohledu byli donedávna odkázáni na vlastní fantazii, nebo představivost filmových tvůrců. Výjimečně kvalitní fosilie s konzervovanými pozůstatky měkkých tkání zanechalo jen několik obyvatel druhohorní souše.
26.09.2016 18:55 |

Stresované slepice mají menší vejce i kuřata, tvrdí vědci

Stresované slepice snášejí lehčí vajíčka a také jejich kuřata pak váží méně. Podle agentury APA to při svém výzkumu prokázali vědci vídeňské veterinární univerzity.
20.01.2010 16:31 |

Libor Bouček prodával kuřata!

Pokud jste v minulých dnech poslouchali rádio Evropa 2, mohli jste slyšet celkem překvapující sdělení Libora Boučka, Ivy Vavřínové a dalších moderátorů, kteří posluchačům nabízeli kuřata.
24.11.2011 16:55 |

Osobnosti: Libor Bouček (381 článků)

Bouček prodával kuřata!

24.11.2011 17:05 |

Osobnosti: Libor Bouček (381 článků)

Pozor! Kuřata v Česku obsahují salmonelu!

Kuřata prodávaná na českém trhu mohou obsahovat zdraví nebezpečné bakterie. Test 17 kuřat, kuřecích čtvrtek a stehen časopisu dTest zjistil salmonelu a to hodnoty, které překročily povolené limity. Pokud se ale budete řídit jednoduchými zásadami manipulace se syrovým kuřecím masem, nemusíte se ničeho bát.
10.02.2012 15:50 |