Falešný poplach v Bruselu: Z atentátníka se vyklubal student jaderného záření

Bruselská policie obklíčila ve středu podezřelého muže. Potenciální útočník byl oblečen v zimním kabátu, zpod kterého vyčuhovaly dráty. Podle BBC se ale ukázalo, že se jednalo o studenta jaderných zbraní místní univerzity. V Belgii panují zvýšená bezpečnostní opatření kvůli zítřejšímu státnímu svátku.
20.07.2016 15:55 |

Poplach kvůli bombě v pákistánském letadle byl falešný

Pákistánský letoun se 273 lidmi na palubě směřující z kanadského Toronta do pákistánského Karáčí byl v sobotu časně ráno odkloněn z letové trasy kvůli hrozbě, že na palubě je bomba. Poplach byl ale falešný.
25.09.2010 14:55 |

Pozor na slunění! Lékaři varují: Sluneční záření může ovlivnit účinek léků

Sluneční záření může ovlivnit účinek některých léků, varují lékaři. V kombinaci s těmito léky nebo chemikáliemi vytváří UV záření v kůži látky, které ji poškodí nebo vyvolají nežádoucí imunitní reakci. Takové reakce se nazývají fototoxické nebo fotoalergické. Při některých chorobách si tělo tyto látky dokonce vytváří samo, například při porfyrii, vzácné poruše metabolismu červených krvinek.
31.08.2010 06:33 |

Vyzula (ANO): Protonová hysterie

Zhoubné rakovinné bujení je prevít a platí na něj jen velmi tvrdý přístup. Pořádná facka. Na hrubý pytel hrubá záplata. A záření je silnou fackou. Nicméně, jak na to. Dříve se používalo ozáření z přirozeného zdroje - radioaktivní kobalt. Pak rtg záření, pak, a v současné době nejčastější, elektronové neboli fotonové záření.
14.09.2014 21:01 |

Mírné UV záření může snížit riziko vzniku melanomu, shodují se odborníci

Mírné vystavení UV záření může snižovat riziko vzniku rakoviny kůže. Potvrzují to výsledky nejnovější vědecké studie, podle které může mít pravidelná expozice slunečního záření ochranný efekt a přiměřená návštěva solárií může dokonce zmenšit riziko vzniku melanomu. Tím podle odborníků z Masarykova onkologického ústavu přitom jen v Česku onemocní přes 1 300 lidí ročně.
01.12.2014 14:53 |

Spodní prádlo ochrání spermie před 99,9 procenty veškerého záření

Nejen kvůli nezdravému životnímu stylu klesá prudce počet zdravých spermií v ejakulátu mladých mužů žijících na Západě. Podle vědců za to mohou také vlivy z vnějšího prostředí a mezi nimi nejvíce záření. Joseph Perkins ze Spojeného království se tak pokusil vyvinout spodní prádlo, které by mužům pomohlo varlata držet v bezpečí bez jakéhokoli záření. Jeho Wireless Armour je prý spodním prádlem skutečných hřebců a hrdinů.
14.08.2015 16:00 |

Zrádné opalování – rozeznáte mýtus od pravdy?

Horké slunce, osvěžující drinky a opalování někde u vody k létu neodmyslitelně patří. Možná se již nemůžete dočkat, kdy se počasí konečně umoudří a vy budete moci vytáhnout zaprášené bikiny a vyrazit k vodě nasát do sebe špetku barvičky. O opalování koluje nespočet povídaček, o kterých jste jistě slyšeli i vy. Otázkou zůstává, která z nich je pravdivá a která ne? Tomu jsme se snažili přijít na kloub a výsledkem našeho bádání je dnešní článek, který by si neměl nechat ujít nikdo, kdo opalování s oblibou podléhá. Jste-li to i vy, pak rozhodně čtěte dál! Pobyt na sluníčku škodí Nejvíce rozšířeným mýtem je tvrzení, že pobyt na sluníčku je pro člověka nezdravý. Hodně se mluví o rakovině kůže, a není se proto čemu divit, že se této povídačky spousta z vás drží zuby nehty. Pravdou ale je, že ze sluníčka vaše tělo získává 90% vitaminu D a ten je pro vaše zdraví nezbytně nutný. O důvod navíc, proč se opalování nevyhýbat jako čert kříži, ba naopak si trochu toho sluníčka přeci jen dopřát. Opalování v soláriu je škodlivější nežli opalování na sluníčku Škodlivost solárií je stále ožehavějším tématem a to především mezi ženami. Kolují fámy, že údajně vašemu zdraví škodí více, nežli tolik zavrhované sluneční záření. Chcete znát tajemství? Mezi UV zářením ze sluníčka a UV zářením ze solária není vůbec žádný rozdíl! Pokud se budete 10 minut opalovat venku na slunci, nebo se na 10 minut zavřete do krabice zvané „solárko“ vystavíte tak svou kůži úplně stejné dávce UV záření – to je překvápko, co? Něco jako zdravé opalování neexistuje Také jste již někdy zaslechli výrok, že zdravé opalování neexistuje? Pak pozor milé dámy – uvědomte si, že již tolikrát zmiňované UV záření je pro život nejen nezbytně nutné, ale zároveň se jedná o naprosto přirozený proces. Co možná nevíte je... Čtěte více Příspěvek Zrádné opalování – rozeznáte mýtus od pravdy? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.08.2015 08:15 |

Náš vesmír prý není jediný. Vědcům to řeklo záření staré 13 miliard let

Náš vesmír není jediný. Ve snímcích reliktního záření z počátků vesmíru vědci údajně našli důkaz interakce našeho vesmíru s jinými vesmíry. Podle studie, uveřejněné v novém vydání časopisu Astrophysical Journal, jsou anomálie v reliktním záření důkazem existence alternativních vesmírů.
30.10.2015 21:50 |

Kvalitní spermie za 800 korun. Studenti vymysleli boxerky, které chrání genitálie proti záření

Němečtí studenti přišli na trh s inovativním spodním prádlem, které má částečně vyřešit problém s mužskou impotencí. Reagují tak na závěry izraelského výzkumu, který určil jako jedno z rizik pro kvalitní spermie nebezpečné záření z mobilních telefonů. Pánské spodní prádlo je obohacené o vlákna stříbra, které mají záření odrážet. Odborníci i tak varují, že není dobré nosit mobilní telefony po kapsách v blízkosti genitálií.
08.03.2016 10:00 |

Za vraždou jaderného vědce stojí USA, Írán má prý důkazy

Teherán má prý důkazy o tom, že za smrtí íránského jaderného vědce z tohoto týdne stojí Spojené státy. S odvoláním na íránské ministerstvo zahraničí o tom dnes informovala agentura Reuters, podle níž je situace okolo íránského jaderného programu zatím nejnapjatější.
15.01.2012 09:20 |

Jako za studené války. Rusové mají stále strach z jaderného útoku

Obavy Rusů se od dob studené války příliš nezměnily a většina z nich má stále strach z jaderného útoku. Podle výzkumu, kterého se zúčastnilo 1500 lidí, se totiž dvě třetiny Rusů domnívají, že zemi hrozí vypuknutí jaderného konfliktu. Oproti tomu pouhá pětina dotazovaných je názoru, že je jaderný útok nepravděpodobný. Stejný průzkum také ukázal, že obyvatelé Ruska vnímají jako nejvíce nepřátelskou zemi Spojené státy americké.
11.07.2014 15:15 |

Šéf íránského jaderného programu Sálehí bude jednat se Sobotkou a Zaorálkem

Česko dnes navštíví íránský viceprezident Alí Akbar Sálehí, který je zároveň šéfem íránského jaderného programu. Praha chce jeho cestu využít k tomu, aby s Teheránem, který ještě nedávno čelil sankcím mezinárodního společenství, navázala bilaterální vztahy v jaderné energetice. Sálehí bude jednat s premiérem Bohuslavem Sobotkou a ministrem zahraničí Lubomírem Zaorálkem. S íránským viceprezidentem budou mluvit i o posílení ekonomických vztahů a boji proti terorismu. Sálehí navštíví také Ústav jaderného výzkumu Řež.
02.05.2016 06:35 |

Osobnosti: Lubomír Zaorálek (1834 článků) , Bohuslav Sobotka (7825 článků)

Student vyfotil Wi-Fi záření! Tohle nás obklopuje a možná i škodí!

Záření, které produkují bezdrátové technologie, nás nyní obklopuje doslova na každém kroku. Je to ale opravdu bezpečné, jak tvrdí výrobci?
20.08.2014 18:46 |

Autobusem s Čechy měla jet do Anglie bomba! Teď ale tvrdí, že je to kachna!

Z Bruselu měla do Anglie přijet českým autobusem nebezpečná bomba! Údajně měla přijet autobusem Student Agency, policisté ale vše odhalili a podezřelého zadrželi již na hranicích Anglie a Francie. Jenže majitel společnosti teď tvrdí, že šlo o falešný poplach. Kde je pravda?!
20.12.2014 20:05 |

Falešný kmotr ODS se přiznal. Plzeňského děkana prý nechal v lese

Falešný profil na sociální síti Facebook vytvořil neznámý autor ve snaze zdiskreditovat Romana Jurečka, člena výkonné rady ODS, místopředsedu regionálního sdružení Plzeňského kraje, místopředsedu oblastního sdružení Plzeň a bývalého plzeňského zastupitele, který bývá také označován za jednoho z nejvlivnějších „kmotrů" v řadách ODS. Jurečkův falešný profil je na Facebooku pouhé dva dny a plní se nejrůznějšími materiály. Sám Jurečko se o jeho existenci dozvěděl den po jeho založení a obsah ho překvapil, jak uvedl pro ParlamentníListy.cz.
22.11.2011 16:10 |

Holanďan pořídil falešný syrský pas za 20 tisíc. Je to vstupenka pro ISIS?

Nizozemský novinář Harald Doornbos si v Sýrii získal falešný pas. Stálo ho to jen 750 euro (zhruba 20 tisíc Kč), za necelé dva dny byl dokument hotový. Úplně stejným způsobem si mohli falešný pas pořídit islamisté, kteří pak mohou jako běženci žádat o azyl v Evropě. Syřané mají mezi uprchlíky největší šanci na pomoc.
17.09.2015 14:55 |

Exšéf Temelína spustil atomový poplach, v aktovce měl jaderný článek!

Bývalý šéf jaderné elektrárny Temelín František Hezoučký (70) spustil atomový poplach! Pokusil se vyjít z areálu s aktovkou, ve které měl část jaderného palivového článku. Naštěstí ho zadržela bezpečnostní kontrola. A jeho kolegové se ho dokonce zastávají! Skandálním případem se zabývá policie. Exšéfovi hrozí až pět let.
19.08.2010 08:15 |

Tony Blair vyvolal falešný poplach s požárem, když spálil toasty

Bývalý britský premiér Tony Blair způsobil v sobotu ráno ve svém venkovském sídle poplach, když spálil toasty, které připravoval k snídani. Na místo okamžitě vyrazily čtyři hasičské vozy.
06.04.2010 09:50 |

Osobnosti: Tony Blair (81 článků)

Opilec vyhlásil planý poplach v letadle, odsedí si 3 roky!

K tříletému vězení byl v pátek v Anglii odsouzen Brit, který v lednu na palubě letadla společnosti Etihad Airways mířícího z Blízkého východu do Británie vyvolal falešný poplach. Podle obhajoby jednal pod vlivem alkoholu a stresu, ale soudce dospěl k závěru, že podobné jednání musí být potrestáno.
09.04.2011 09:10 |

Poplach v nemocnici v USA: Svědek slyšel střelbu, policisté budovu vyklidili

Americké bezpečnostní složky nenašly žádné stopy po střelbě v nemocnici v kalifornském San Diegu, která byla kvůli hlášení o podezřelém střelci dočasně uzavřena. Podle prohlášení armády šlo patrně o falešný poplach, informovala stanice CNN. Masivní bezpečnostní akce začala po oznámení svědka, který policii řekl, že ze sklepa jedné z nemocničních budov slyšel tři výstřely.
26.01.2016 19:20 |