Družice NASA zachytila u Jižní Koreje podezřelé předměty. Nejde o invazi KLDR?

Družice NASA zachytila nezvyklý úkaz u pobřeží Jižní Koreje. Desetitisíce podezřelých předmětů u pobřeží u neznalého oka vzbuzují pozdvižení. Jde o invazi severokorejské armády? Ale kdeže!
07.05.2015 06:15 |

Čína se překvapivě postavila na stranu Jižní Koreje: Jaderných testů v KLDR už bylo dost

Čínský první pár zahájil ve čtvrtek dvoudenní návštěvu Jižní Koreje a hned prvním tématem jednání byla Severní Korea. Prezidenti Číny a Jižní Koreje se jednoznačně shodli, že jsou proti jaderným testům KLDR a proti přítomnosti jaderných zbraní na Korejském poloostrově obecně.
03.07.2014 17:00 |

Voják z KLDR utekl přes ostře střežené hranice do Jižní Koreje

Severokorejskému vojákovi se podařilo proniknout přes přísně střežené demilitarizované pásmo ze své vlasti do Jižní Koreje. Jde v podstatě o husarský kousek, přes pohraniční zónu totiž obvykle nepronikne ani myš. Naposledy se to někomu povedlo v roce 2012. Ročně z KLDR prchne přes tisíc lidí, obvykle ale utíkají přes hranici s Čínou.
15.06.2015 09:01 |

Číňanům se vrátila družice z oběžné dráhy Měsíce

Do Číny se vrátila experimentální družice, která obletěla Měsíc. Číňané ji do vesmíru vyslali před týdnem. Cesta družice trvala osm dní, Peking si díky ní vyzkoušel technologii pro misi na Měsíc, kterou plánuje v roce 2017. Jejím úkolem kromě samotného přistání bude dopravit zpět na Zem vzorky měsíční půdy.
01.11.2014 13:00 |

MŽP: V kosmu je už třetí družice z programu Copernicus, zaměří se na snímkování oceánů

V úterý 16. 2. v 18:57 SEČ úspěšně odstartovala v pořadí již třetí družice vyvíjená Evropskou kosmickou agenturou (ESA) v rámci programu Evropské komise Copernicus. Družice o váze 1250 kg byla vynesena z kosmodromu Pleseck v Rusku ruskou nosnou raketou Rockot do výšky 815 km.
20.02.2016 18:11 |

Ministerstvo životního prostředí: 13. října odstartuje šestá družice Sentinel, zaměří se na kvalitu ovzduší

Na ruském kosmodromu Pleseck finalizují přípravy na start družice Sentinel-5P (Precursor). Již šestá družice z evropského programu pro monitorování životního prostředí a bezpečnosti s názvem Copernicus poputuje na oběžnou dráhu Země, aby poskytla data o kvalitě ovzduší.
30.09.2017 21:35 |

KLDR prý má "úderné prostředky" v pohotovosti, zadala souřadnice

Severokorejská organizace pro vztahy s Jižní Koreou dnes bez dalšího upřesnění oznámila, že KLDR uvedla do pohotovosti pro odpal své "mocné úderné prostředky" a zadala souřadnice pro cíle. Podle Jižní Koreje a Spojených států chystá komunistická KLDR v nejbližší době test rakety středního doletu.
11.04.2013 11:55 |

Výstřední stará panna a její špína: KLDR uráží prezidentku Jižní Koreje

Napětí mezi Severní a Jižní Koreou kvůli oboustranným vojenským testům a manévrům u neklidné státní hranice pokračuje. Projevuje se i ve slovních výpadech směrem k nepříteli. Tisk KLDR si nyní vzal na mušku svobodnou jihokorejskou prezidentku Pak Kun-hje. Označuje ji za "výstřední starou pannu" a "žábu na prameni" a její nabídku na pomoc KLDR za podvod a "špínu".
02.04.2014 12:40 |

KLDR zřejmě otestovala vodíkovou bombu, její sousedé zuří

Severní Korea zřejmě v noci na dnešek úspěšně otestovala miniaturizovanou vodíkovou bombu. Podle Jižní Koreje, která nezaznamenala žádnou radiaci, je ale pravděpodobnější, že KLDR pouze přidala malé množství vodíku do běžné jaderné pumy.  Zkoušku odsoudila nejen Jižní Korea, ale i Japonsko, USA, Rusko, Británie a Francie. Ověřit tvrzení KLDR ale nějakou dobu potrvá.
06.01.2016 09:35 |

Oskar Krejčí: Korea a Trump? Tak málo šancí na přežití máme! A co když USA jen chtějí zničit tento projekt Ruska...

ROZHOVOR „Je to hra na kuře od samého začátku.“ „Chudáci Korejci! Jsou jen míček pro ping pong, rozhodně nedrží pálky, ani na jihu, ani na severu.“ Profesor Oskar Krejčí analyzuje zápas mezi USA a KLDR jako prestižní, ne vojenský. Pokládá otázku, co se stane, když se situace na Korejském poloostrově zmírní? „Obnoví se spolupráce Severní a Jižní Koreje a otevře se obchodní trasa z Jižní Koreje do Evropy přes Transsibiřskou magistrálu. Obávám se, že to je přesně to, co někomu vadí. Proto potřebuje neklid na Korejském poloostrově.“ Těžko by pak Spojené státy také zdůvodnily svou přítomnost nejen v Jižní Koreji, ale i v Japonsku. „V reálu je to směšný problém, který je spojen s neuvěřitelnou rétorikou, která je v podstatě určena pro domácí publikum jak v Americe, tak v Severní Koreji, a výsledkem je eskalace mezinárodního napětí.“
15.08.2017 06:40 |

Observatoř zachytila zatmění Slunce, vidět bylo pouze z vesmíru

Částečné zatmění Slunce, které proběhlo v úterý, nemohli lidé pozorovat, viditelné bylo pouze z vesmíru. Pro obyvatele Země jej ale zachytila observatoř umístěná na oběžné dráze. Obrázky z geostacionární družice ve vzdálenosti 36 000 kilometrů nad Zemí poskytla NASA.
22.02.2012 18:15 |

Soul si rýpnul do KLDR: Je to imaginární země, která musí brzy zmizet

Napětí mezi KLDR a Jižní Koreu se v posledních dnech vystupňovalo poté, co na společných hranicích byly nalezeny malé pozorovací bezpilotní letouny určené ke špionáži Jižní Korei. Pchjongjang popírá, že by KLDR letouny patřily. Mluvčí jihokorejského ministerstva obrany Kim Min-sok zareagoval na lživá tvrzení a prohlásil, že KLDR "není skutečnou zemí a musí brzy zmizet".
12.05.2014 11:45 |

Osobnosti: Kim Kim (1182 článků) , Min Min (16 článků)

KLDR vstupuje s Jižní Koreou do "válečného stavu"

Severní Korea vstupuje do "válečného stavu" s Jižní Koreou. Oznámila to dnes severokorejská tisková agentura KCNA. Prohlášením pokračuje zostřená výhrůžná rétorika Pchjongjangu proti Soulu a Washingtonu po nedávném zpřísnění sankcí OSN vůči KLDR. Technicky jsou obě Koreje ve válečném stavu od korejské války z let 1950-53, která skončila jen příměřím. Jihokorejská vláda prohlášení odbyla konstatováním, že nejde o nic nového, kvůli čemu by bylo nutné vyhlásit poplach.
30.03.2013 11:30 |

NOVÉ INFORMACE: V oceánu našli podezřelé předměty. Jsou to trosky ztraceného letadla?

Čínské pátrací letadlo zahlédlo "podezřelé" předměty v jižní oblasti Indického oceánu, kde satelitní snímky naznačovaly o víkendu možnost trosek zmizelého malajsijského letounu. Uvedla to dnes agentura Nová Čína. Australský úřad, který pátrání po letadle v Indickém oceánu koordinuje, sdělil, že se bude snažit o zjištění přesné polohy spatřených objektů.
24.03.2014 08:55 |

UNIKÁTNÍ VIDEO: Meteorit řítící se na Rusko zaznamenaly družice!

Asi 15 metrů velký meteorit, který v pátek explodoval nad Uralem silou 30 Hirošim, zachytila meteorologická geostacionární družice. Podívejte se na něj.
19.02.2013 10:40 |

Slunce pod mikroskopem. Nová družice se vytáhla

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zveřejnil první snímky z nové družice.
22.04.2010 07:35 |

Družice Kepler objevila dvě planety velké jako Země

Družice Kepler, pomocí které americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) pátrá po obyvatelných planetách mimo naši sluneční soustavu, objevila první dvě planety téměř stejně velké jako Země. S odvoláním na americké vědce o tom informovala agentura AP, podle níž je však povrch obou planet příliš horký, než aby na nich mohl být život.
20.12.2011 20:50 |

Družice Kepler našla 11 nových planetárních systémů

Družice Kepler, pomocí které americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) pátrá po obyvatelných planetách mimo naši sluneční soustavu, slaví další úspěch. Pomocí zařízení vědci zaznamenali jedenáct nových planetárních systémů s nejméně 26 potvrzenými planetami. Na svém webu o tom informovala americká vesmírná agentura.
27.01.2012 10:25 |

Obří erupce na Slunci okem družice

Družice IRIS amerického Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku (NASA) pořídila ohromující záběry erupce koronální hmoty na Slunci. Jde o první nahrávku tohoto druhu, jakou satelit vytvořil.
02.06.2014 10:50 |

VIDEO: Vojáci USA a Jižní Koreje cvičí, KLDR hrozí válkou

Vojáci Jižní Koreje a Spojených států zahájili v neděli ve vodách Japonského moře společné vojenské cvičení, které má Severní Koreu odradit od případného útoku.
25.07.2010 07:55 |