DNA v kosti tyranosaura? Nesmysl, vydrží stokrát menší dobu, krotí vášně odborník

Americká vědkyně Mary Schweitzerové znovu přišla s tvrzením, že díky zachovalé měkké tkáni ve stehenní kosti tyranosaura objevila tzv. medulární kost, která se objevuje jen u samic a jen v době, kdy kladou vejce. Objevily se i spekulace, že kost může obsahovat dokonce fragmenty DNA. To však přední český odborník na dinosaury Vladimír Socha pokládá za nesmysl. "Rekordem je zatím DNA z kosti nohy pravěkého koně z kanadského Yukonu o údajném stáří asi 560 000 až 780 000 let. To je stále zhruba stokrát kratší doba, než ta, která uplynula od vyhynutí posledních druhohorních dinosaurů," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz.
19.03.2016 08:30 |

Osobnosti: Mary Mara (320 článků)

Vápník a vitamíny K2 a D3 – důležitá kombinace nejen pro naše kosti. Radí ortoped

Vápník je základní stavební složkou kostí, stejně důležitou roli však hraje i pro správnou činnost srdce, svalů, nervů a srážlivost krve. Kosti jsou zásobárnou vápníku, odkud si ho v případě potřeby tělo odebírá. Pokud spotřeba vápníku dlouhodobě převládá nad jeho příjmem, dochází k poklesu hladiny vápníku v krvi a tělo si ho doplňuje z kostí. To způsobuje, že kosti jsou poréznější, křehčí a zvyšuje se tak riziko zlomenin. Důsledkem je osteoporóza. Příjem samotného vápníku ale není dostatečné řešení. Nejnovější výzkumy potvrzují důležitost kombinace vápníku s vitamíny K2 a D3. Tyto dva vitamíny jsou důležité nejen pro kosti, ale i v případě problémů s vysokým krevním tlakem či jako prevence srdečně-cévních onemocnění.
03.07.2016 18:35 |

Vědci objevili nový typ tyranosaura s dlouhým nosem. Říkají mu Pinocchio rex

Vědci z Edinburské univerzity objevili nový typ tyranosaura s nezvykle dlouhým nosem, díky kterému si vysloužil přezdívku Pinocchio rex. Kostra masožravce, kteru paleontologové nalezli v Číně, má devět metrů a podle první výzkumů se pravděpodobně jedná o druh příbuzný Tyrannosauru rexovi.
07.05.2014 20:55 |

Paleontolog (39) jde do vězení! Propašoval tyranosaura z Asie

Paleontolog, jehož oceňovaná práce vedla k otevření muzea dinosaurů v Mongolsku, půjde do vězení za propašování kostry tyranosaura z této asijské země do Spojených států.
04.06.2014 08:55 |

Paleontolog jde za mříže: Propašoval kostru tyranosaura z Mongolska do USA!

Namastil si kapsu a pašování kryl pod rouškou paleontologie. Americký paleontolog, jehož oceňovaná práce vedla k otevření muzea dinosaurů v Mongolsku, půjde do vězení za propašování kostry tyranosaura z této asijské země do Spojených států. Soud Ericu Prokopimu za obří skelet, jehož prodej mu vynesl 20 milionů korun, vyměřil tři měsíce za mřížemi.
04.06.2014 08:55 |

Vzala tyranosaura a vrazila ho přímo do ku... Kurňa, jak to ta ženská dokázala?

Žena přišla za gynekologem s tím, že ji něco bolí v bříšku. On jí z těla vytáhl tyranosaura.
25.08.2015 12:02 |

Jurský park nelhal, obří dinosauři žili už v juře

Když v roce 1993 vstoupil do kin velkofilm Stevena Spielberga Jurský park, paleozoologové kroutili hlavou. Slavný režisér totiž ukazoval obřího tyranosaura v druhé etapě druhohor juře. Proto název Jurský park. Ale tyranosauři žili prokazatelně až v nejmladší vrstvě druhohor zvané křída. Jenže nové objevy vědců z Manchesteru dokazují, že už v juře pobíhali po Zemi obří masožraví teropodi, blízcí příbuzní tyranosaura.
29.10.2017 15:30 |

Osobnosti: Steven Spielberg (142 článků)

Je v DNA kromaňonce gen neandrtálců? Vědci odpoví analýzou kostí z Moravy

Vědci úplně poprvé provedou analýzu DNA kostí kromaňonce nalezené v roce 1882 obce Mladeč, ležící na Moravě. Objevené ostatky předchůdce moderního člověka jsou staré 35 tisíc let a jde o nejstarší nález tělesných pozůstatků kromaňonců v Evropě. Vědce zajímá, jaký podíl mají v DNA tohoto typu člověka neandrtálský gen.
14.07.2015 19:16 |

Chcete mít zdravé a pevné kosti? Těchto 6 potravin vám k tomu pomůže

Každý chce mít pevné a zdravé kosti. K tomu nám samozřejmě nejlépe pomůže vápník a vitamin D. Navíc vápník podporuje kosti a zuby, zatímco vitamin D zlepšuje vstřebávání vápníku a růst kostí. Jenže tyto vitaminy spoustě lidem chybí. Nakonec se nemůžou hýbat, bolí je klouby a končetiny. Pokud budete jíst těchto 7 potravin, budou vaše kosti v úplném pořádku.
13.04.2016 07:05 |

„Všichni jsme imigranti.“ Americká ambasáda krotí české protiuprchlické vášně

Americký velvyslanec v Praze Andrew Schapiro kritizoval prezidenta Miloše Zemana letos na jaře kvůli cestě do Moskvy. Prezident mu následně vzkázal, že má u něj velvyslanec dveře zavřené. Teď Schapirovi podřízení natočili video, ve kterém se snaží krotit uprchlické vášně. Znovu se tak nepřímo trefují do Pražského hradu.
23.11.2015 16:10 |

Osobnosti: Miloš Zeman (20457 článků)

Čí jsou kosti z kanálu? Pomohlo DNA zesnulé matky!

Policie už ví, čí jsou kosti z kanálu. Patří více než osm let pohřešovanému muži. Případ nálezu lidských ostatků na Berounsku pomohlo objasnit DNA.
18.01.2018 05:10 |

Obézní muži vydrží při sexu více než fit svalovci

Podle tureckých vědců vydrží průměrný muž soulož do vagíny asi šest minut. Poté většina pánů vyvrcholí. Někteří jedinci však vydrží až o minutu a půl déle, zatímco jiní o minutu a půl méně. Do té první skupiny, která je pro ženy příznivější, protože těm vyvrcholení většinou zabere delší dobu stimulace, patří muži s nadváhou. Naopak na oko velmi atraktivní svalovci jsou nejčastěji těmi, kteří trpí předčasnou ejakulací.
28.02.2017 09:30 |

Trenér Bayernu krotí po výhře v Marseille předčasný optimismus

Fotbalisté Bayernu Mnichov udělali výrazný krok k postupu do semifinále Ligy mistrů. V úvodním čtvrtfinálovém duelu zvítězili na hřišti Olympique Marseille 2:0, přesto kouč Jupp Heynckes ještě krotí optimismus.
29.03.2012 14:30 |

Jak se krotí krokodýli (2006): Proč musel Postránecký trpět?

Rodinná komedie »Jak se krotí krokodýli« nezaznamenala sice u diváků takový úspěch jako dva předchozí skvělé kousky Marie Poledňákové »Jak vytrhnout velrybě stoličku« a »Jak dostat tatínka do polepšovny«, i tak si ale v české kinematografii našla své místo. Dětskou hvězdu Tomáše Holého (†21) nahradil Jiří Mádl (26), tatínka Františka Němce (69) Miroslav Etzler (47) a dědu Josefa Karlíka (†81) zase Václav Postránecký (69). Všichni skvělí herci, předpoklad kasovního trháku. Pojďte se námi podívat na největší zajímavosti, které doprovázely natáčení.
19.11.2012 09:05 |

Osobnosti: Jiří Mádl (397 článků) , Miroslav Etzler (383 článků) , Václav Postránecký (148 článků) , Marie Poledňáková (119 článků) , Tomáš Holý (61 článků) , Josef Karlík (7 článků) , Jiří Holý (21 článků) , Josef František (175 článků) , Jiří Holý (21 článků)

Nová DVD: Jak se krotí krokodýli, Kniha džunglí 2 a Příběh mého syna

Tento týden vychází rodinná komedie Marie Poledňákové Jak se krotí krokodýli, dále animovaná Kniha džunglí 2 a Příběh mého syna s Penélope Cruzovou.
13.08.2013 07:05 |

Osobnosti: Penélope Cruz (228 článků) , Marie Poledňáková (119 článků)

Jak se krotí krokodýli v zoo Protivín? Hodíte jim hadr na hlavu!

Chce to pořádnou sílu, zkušenost a hlavně odvahu. Své o tom ví šéf protivínské zoo Miroslav Procházka. Krokodýly krotí už 20 let. Naposledy při stěhování těch siamských ze zoo v Jihlavě do Protivína.
17.10.2016 12:10 |

Stokrát nic umořilo osla, stokrát sex umořil pštrosici

Hlad a nedostatek spánku způsobily smrt pštrosici v jedné zoologické zahradě na Kubě. Fakticky se ale stala obětí bezuzdného sexuálního apetitu svého partnera, který od ní vyžadoval pohlavní styk až sedmkrát denně, napsal kubánský deník Juventud Rebelde.
14.07.2010 08:20 |

Cameron Diaz: Raději si nechám stokrát zlomit srdce, než abych nikdy nebyla zamilovaná

Herečka Cameron Diaz  (39) si raději nechá stokrát zlomit srdce, než by jedinkrát propásla možnost být zamilovaná. „Miluju lásku,“ tvrdí blonďatá hollywoodská hvězda s tím, že má obrovské množství lásky, které je připravena druhým dávat.
02.06.2012 16:10 |

Osobnosti: Cameron Diaz (360 článků)

Američanka dosahuje vyvrcholení i stokrát denně: Není to žádná radost, ale utrpení, říká vyčerpaně

Na první pohled by se mohlo zdát, že je Kim Ramsey šťastnou ženou, která si pocitů nejvyšší slasti může užívat i stokrát za den. Jenže opak je pravdou. Čtyřiačtyřicetiletá žena, jež je povoláním zdravotní sestra, nazývá svůj stav utrpením, které ji neskutečně vyčerpává.
29.08.2012 20:25 |

Osobnosti: Kim Kim (1308 článků)

Američanka je závislá na včelích žihadlech, bodá se až stokrát týdně

V pořadu My Strange Addiction (Moje podivná závislost) americké kabelové televize TLC občas není nouze o zajímavé případy. Tentokrát tvůrci představili 53letou Margaret z Kentucky, která je závislá na včelích žihadlech. Dělnice z vlastních úlů si k ruce či jiné části těla přikládá až stokrát za týden. To, čeho se většina lidí děsí, však Margaret přináší uspokojení.
25.02.2013 11:25 |